Skravletråd☀️

Idag er fürst helt tragisk trege.. har ikke starta analyse engang . :bored:
 
Har alle krav på TUL nå?
 
Jeg skal på TUL når jeg er 7+5, altså onsdag neste uke. Er det vanlig å ta ultralyd på utsiden eller innsiden så tidlig?
Dette blir eventuelt femte gang jeg har en slik type undersøkelse. Erfaring med forrige svangerskap i februar var ikke veldig god, og det endte dessverre med en SA. Vet disse tingene ikke henger sammen, men det opplevdes som litt traumatisk.
Dersom det er indre ultralyd, har dere noen råd om hvordan å forholde seg rolig? :bag:
 
Jeg skal på TUL når jeg er 7+5, altså onsdag neste uke. Er det vanlig å ta ultralyd på utsiden eller innsiden så tidlig?
Dette blir eventuelt femte gang jeg har en slik type undersøkelse. Erfaring med forrige svangerskap i februar var ikke veldig god, og det endte dessverre med en SA. Vet disse tingene ikke henger sammen, men det opplevdes som litt traumatisk.
Dersom det er indre ultralyd, har dere noen råd om hvordan å forholde seg rolig? :bag:
Tror det er innvendig når det er så tidlig, ja :shy: Skjønner at du syns det er ekkelt etter den opplevelsen, men det er ikke så vidt jeg vet noen fare for spontanabort ved innvendig UL....Du kan jo si ifra til gynekologen før hen starter, så personen er litt bevisst på at du syns det er ubehagelig :Heartred
 
Jeg skal på TUL når jeg er 7+5, altså onsdag neste uke. Er det vanlig å ta ultralyd på utsiden eller innsiden så tidlig?
Dette blir eventuelt femte gang jeg har en slik type undersøkelse. Erfaring med forrige svangerskap i februar var ikke veldig god, og det endte dessverre med en SA. Vet disse tingene ikke henger sammen, men det opplevdes som litt traumatisk.
Dersom det er indre ultralyd, har dere noen råd om hvordan å forholde seg rolig? :bag:
Hei :Heartred

Det varierer. JM i dag prøvde utenpå, men bebisen lå så langt bak at da er innvendig bedre mtp måling osv :happy: 6+5 i dag

Pust med magen, og bare slapp heeeelt av i kroppen. Da går det av seg selv. Er helt ufarlig undersøkelse :hug003
 
Hei :Heartred

Det varierer. JM i dag prøvde utenpå, men bebisen lå så langt bak at da er innvendig bedre mtp måling osv :happy: 6+5 i dag

Pust med magen, og bare slapp heeeelt av i kroppen. Da går det av seg selv. Er helt ufarlig undersøkelse :hug003
Tror det er innvendig når det er så tidlig, ja :shy: Skjønner at du syns det er ekkelt etter den opplevelsen, men det er ikke så vidt jeg vet noen fare for spontanabort ved innvendig UL....Du kan jo si ifra til gynekologen før hen starter, så personen er litt bevisst på at du syns det er ubehagelig :Heartred
Takk for fine råd og tanker, kjære dere :Heartred

Jeg har heldigvis tatt en undersøkelse hos gynekolog etter den ekle opplevelsen hos tidligere fastlege. Så jeg har heldigvis noe erfaring med hvordan det egentlig skal være. Denne gangen skal jeg til min nye fastlege som jeg kun har gode erfaringer med - men ingenting knyttet til kvinnehelse før nå. Heldigvis skal mannen min også bli med og støtte meg :happy::Heartred
 
Har alle krav på TUL nå?
Det er ikkje slik at ein har bastant krav på det, men det er eit tilbud som blir innført i Norge, som dei fleste sjukehusene nå tilbyr :) men det krever ressurser og kapasitet og dermed kan tilbudet variere i Norges land :)
 
At det skal være mulig å bli så utålmodig. Siste to gangene jeg tok blodprøver så fikk jeg svar kl 22 samme dag . Tok blodprøve i går å enda står det under behandling:p jeg sitter å oppdaterer å nesten rister! :wacky: :hilarious:
 
Det e ganske ensomt inne på skjult :laughing021 eg skreiv faktisk ganske kjapt inn i TGA gruppa, men moderatorene har vist hatt det travelt idag, rekne med dokk sleppe inn i måro:hug003Screenshot_20230614_193438_Chrome.jpg
 
Last edited:
Sitter på jobb og klarer kun å tenke på at vi kanskje får baby i februar :Heartpink Har drømt om å bli mor hele livet, og endelig er det kanskje min tur! Får helt tårer i øynene når jeg skriver dette. Klarer ikke å tro på at det er sant!
Det er helt fantastisk å tenke på :love017
 
Back
Topp