Skravletråd☀️

Kan man virkelig ha to helt ulike svangerskap? da jeg var gravid med sønnen min var jeg kvalm fra uke 7, med oppkast og det hele.. nå er jeg ikke kvalm, kanskje jeg kjenner meg litt uggen viss jeg blir skikkelig sulten, men formen er upåklagelig enda :) ifølge UL er jeg uke 8+2, 9+0 ifølge eggløsning :)
Jeg tenker akkurat det samme! Bekymrer meg stort over at jeg ikke har samme kvalmen, luktesans og trøtthet. Det er så forskjellig denne gangen, at jeg hver dag tenker tanker om at dette ikke går, og at fosteret har sluttet å utvikle seg..:sorry: både gleder og gruer med til tul om 12 dager
 
bruker dere slikt gravid-bilbelte i bilen? Det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt før jeg tilfeldigvis så en annonse nå nettopp :oops: Vil jo helst kjøpe mist mulig greier man ikke trenger, men kanskje slike belter er anbefalt?
Ja, jeg tenker jeg begynner med det fra 2. trimester. Tar ingen sjanser på sånne ting.. bilulykker er skumle saker! :Heartred :smiley-angelic001
 
Jeg tenker akkurat det samme! Bekymrer meg stort over at jeg ikke har samme kvalmen, luktesans og trøtthet. Det er så forskjellig denne gangen, at jeg hver dag tenker tanker om at dette ikke går, og at fosteret har sluttet å utvikle seg..:sorry: både gleder og gruer med til tul om 12 dager
Samme her.. ender opp med en skikkelig bekymring.. jeg misliker voldsomt disse første ukene av svangerskapet altså.. :/
 
Gud så trøtt etter en full dag med aktiv 2 åring! Først playdate for så flere timer i Foldvik Familiepark, fornøyd, men greit sliten og på kanten til overtrøtt unge ved legging idag :hilarious:
 
Om 10 timer vet vi om vi eier vår egen leilighet. Offisiell avklaring er på mandag, men følger siden til boligbyggelaget som en hauk. Tenk om vi endelig får vårt eget sted og ikke må bo hos svigers :bag:
Så spennende!!
 
Vi får endelig avklaring på mandag, men vi følte nøye med på UBSL og ingen har meldt forkjøpsrett. Da ser det ut til at vi blir huseiere i August. :happy093
Perfekt timing før førstemann kommer på nyåret. Bryllup, leilighet og barn på et år, her går det unna :hilarious:
Vi prøver å finne hus, men mangler en god chunk av egenkapitalen.
Mannen er i nystartet jobb med ganske lav lønn, så min inntekt går til dekking av bil, forsikringer, forbrukslån osv.

Lite rom for sparing. I tillegg må jeg betale en skattesmell nå i aug/sept på 37k :dead: :dead:

Men HÅPER vi blir huseiere innen neste sommer hvertfall. Det er først da baby trenger eget rom også.
 
Hei og god kveld:)
sist jeg var med barn deltok jeg ikke i babyverden, forum generelt, barselgruppe mm. Tenkt på det i ettertid og angret på det. Kjekt og chatte/snakke/treffe andre damer i samme status quo, sparre med og bli kjent med :)
Denne gangen har jeg så innmari lyst til og treffe andre gravide fysisk slags barselgruppe.
Område Fredrikstad, Sarpsborg, Halden.
Er det noen som vet hvordan man kan få deltatt på noe slikt eller kommer i kontakt med andre?
Ikke bare digitalt :smiley-angelic003
 
Hei og god kveld:)
sist jeg var med barn deltok jeg ikke i babyverden, forum generelt, barselgruppe mm. Tenkt på det i ettertid og angret på det. Kjekt og chatte/snakke/treffe andre damer i samme status quo, sparre med og bli kjent med :)
Denne gangen har jeg så innmari lyst til og treffe andre gravide fysisk slags barselgruppe.
Område Fredrikstad, Sarpsborg, Halden.
Er det noen som vet hvordan man kan få deltatt på noe slikt eller kommer i kontakt med andre?
Ikke bare digitalt
Sist jeg var i barsel, fant jeg en termin barselgruppe på Facebook som jeg traff noen ganger, går jo an å sjekke om det finnes noe sånt :)
 
Hei og god kveld:)
sist jeg var med barn deltok jeg ikke i babyverden, forum generelt, barselgruppe mm. Tenkt på det i ettertid og angret på det. Kjekt og chatte/snakke/treffe andre damer i samme status quo, sparre med og bli kjent med :)
Denne gangen har jeg så innmari lyst til og treffe andre gravide fysisk slags barselgruppe.
Område Fredrikstad, Sarpsborg, Halden.
Er det noen som vet hvordan man kan få deltatt på noe slikt eller kommer i kontakt med andre?
Ikke bare digitalt :smiley-angelic003
Jeg er i Råde og ville gjerne ønsket å møte andre i samme situasjon:D
 
I dag begynte hverdagen for oss igjen etter ferie, og en litt utfordrende kabal fram til barnehagestart. Jeg var hjemme med ettåringen i dag, første gang alene hele dagen (mannen kommer snart hjem) på mange uker pga ferie og sykemelding. Merker det godt på kroppen nå, særlig sliten i korsryggen. I morgen skal jeg på jobb igjen, første dag på ca. 7 uker! Det blir spennende å se hvordan det fungerer. Det er siste innspurt før jobbskifte om to mnd :) skal ha litt fri i forbindelse med barnehagestart om noen uker, så det er noe å se fram til
 
Hei og god kveld:)
sist jeg var med barn deltok jeg ikke i babyverden, forum generelt, barselgruppe mm. Tenkt på det i ettertid og angret på det. Kjekt og chatte/snakke/treffe andre damer i samme status quo, sparre med og bli kjent med :)
Denne gangen har jeg så innmari lyst til og treffe andre gravide fysisk slags barselgruppe.
Område Fredrikstad, Sarpsborg, Halden.
Er det noen som vet hvordan man kan få deltatt på noe slikt eller kommer i kontakt med andre?
Ikke bare digitalt :smiley-angelic003
Er en liten gjeng med damer fra Østfold i Januar forumet også :)
 
Jeg, som de fleste av oss, går rundt og bekymrer meg for at alt går bra med spira. På morgen i dag var jeg akkurat ferdig med dusjen, og mannen hoppet inn etter meg, når jeg begynte å kaste opp for endte gang. Siden det er morgen, var det ikke stort annet enn gul magesyre som kom opp. Men nok var det, syrlig og grusomt.
Innimellom slaga så skyter mannen inn, "Du skjønner, dette er grunnen til at jeg ikke er noe bekymret før ultralyd på fredag." :hilarious:
 
Jeg, som de fleste av oss, går rundt og bekymrer meg for at alt går bra med spira. På morgen i dag var jeg akkurat ferdig med dusjen, og mannen hoppet inn etter meg, når jeg begynte å kaste opp for endte gang. Siden det er morgen, var det ikke stort annet enn gul magesyre som kom opp. Men nok var det, syrlig og grusomt.
Innimellom slaga så skyter mannen inn, "Du skjønner, dette er grunnen til at jeg ikke er noe bekymret før ultralyd på fredag." :hilarious:
Han tar ikke helt feil! Sterke symptomer som jevnlig oppkast pleier å være et godt tegn ❤️

Sender deg en klem, vet hvor vondt magesyre er å få opp :sorry:
 
Jeg vet at dette er verdens største selvfølgelighet når man er gravid, men jeg blir så fascinert av alt mulig. Dette er mitt første barn, og det slår meg stadig vekk at herregud det er et lite menneske inni magen min :happy:
Det var så spesielt å se hen strekke seg og gjespe og smatte på ultralyd i dag. Jeg er så nysgjerrig på om hen sover nå eller spreller rundt inni der. Gleder meg sånn til å vite kjønn i september og kunne bruke navn :Heartred
 
Har klart å få i meg et eple nå, og håper så inderlig at jeg klarer å holde det nede. Er så lei av å kaste opp.
Må også sjekke opp om jeg får lov til å komme på ultralyd på tirsdag (grunnet hoste) eller om jeg må droppe den. Rekker ikke slutte å hoste før jeg er 14 uker, det tror jeg ikke.
 
Back
Topp