Skravletråd☀️

Haha, bare hyggelig. 98.000 32 dpo :hilarious: Har sett på to ultralyder at det bare er en, men hadde ikke blitt sjokkert hvis det hadde dukket opp en til neste gang:hilarious:
Det er seriøst min største frykt, at vi skal gå fra 2 til 4 barn nå! Det orker jeg bare ikke :laughing001
 
Det er seriøst min største frykt, at vi skal gå fra 2 til 4 barn nå! Det orker jeg bare ikke :laughing001
Tvillinger har vært skrekken her også. Spesielt etter jeg fødte nummer tre, og fikk beskjed om at jeg hadde to morkaker og at det kunne bety at det hadde vært to på et tidspunkt. Jeg er så sykt takknemlig for at det bare var én, spesielt siden jeg ble gravid bare 8 mnd senere :laughing002
 
Tvillinger har vært skrekken her også. Spesielt etter jeg fødte nummer tre, og fikk beskjed om at jeg hadde to morkaker og at det kunne bety at det hadde vært to på et tidspunkt. Jeg er så sykt takknemlig for at det bare var én, spesielt siden jeg ble gravid bare 8 mnd senere :laughing002
Huuh ja, en av gangen hvertfall:laughing001
 
Det er høyt på listen min også, tre barn under to år tror jeg IKKE er noe for meg :hilarious: Mannen derimot ønsker seg tvillinger..
Mannen min også! Hva er det der for noe? Vi har vært på ul og vet heldigvis det bare er én inni magen :happy:
 
Mannen min også! Hva er det der for noe? Vi har vært på ul og vet heldigvis det bare er én inni magen :happy:
Tror de syns det er kult og litt heftig med to. Vet min også vingla mellom å si at det hadde vært kult med to, til å være avskrekka det. Var heldigvis bare en hos oss og :D
 
Last edited:
Utslitt etter en hel dag i foldvik Familiepark, vært en fin dag, men det merkes nå på formen at det ikke har vært noe form eller rom for hvile :hungover:
 
Åå, var det bra der? Vurderer å dra i sommer :happy:

Ja, veldig koselig! Kjøpt sesongkort og var der for tredje gang idag alt :D veldig fint og tilrettelagt for småbarnsfamilier!
 
Har laga hjemmelaga is i dag, spent på om 2-åringen vil spise den. Han som kun hat smakt usunn is
 
Har laga hjemmelaga is i dag, spent på om 2-åringen vil spise den. Han som kun hat smakt usunn is
Lagde jeg og til 2,5 åringen. Var veldig god sier hu, men når hu er ferdig spør hu om mer is, sier at hun har fått, men nei. Var feil is. Skulle ha is fra "skapet" altså fryseren i kjøleskapet hvor vi har kroneis og sandwich :hilarious:
 
Lagde jeg og til 2,5 åringen. Var veldig god sier hu, men når hu er ferdig spør hu om mer is, sier at hun har fått, men nei. Var feil is. Skulle ha is fra "skapet" altså fryseren i kjøleskapet hvor vi har kroneis og sandwich :hilarious:
Haha, godt hun likte den hvertfall :)
 
Dette er min første graviditet. Brukte 7 mnd på å få positiv test. Har aldri mistet før, som jeg vet om, og jeg har testet hver syklus. Føler det har blitt så vanlig å snakke om at det kan gå galt, at jeg ikke klarer å glede meg skikkelig over å faktisk være gravid. Er 5+3 idag og har første time til jordmor kommende tirsdag. Går nesten bare og venter på å miste for å «bli ferdig med det». Føler meg helt kokko som tenker slik..
 
Dette er min første graviditet. Brukte 7 mnd på å få positiv test. Har aldri mistet før, som jeg vet om, og jeg har testet hver syklus. Føler det har blitt så vanlig å snakke om at det kan gå galt, at jeg ikke klarer å glede meg skikkelig over å faktisk være gravid. Er 5+3 idag og har første time til jordmor kommende tirsdag. Går nesten bare og venter på å miste for å «bli ferdig med det». Føler meg helt kokko som tenker slik..
Du er ikke alene om å tenke slik i det heletatt.. vi har jobbet så lenge for å bli gravide og med den positive testen kom det masse nye bekymringer og jeg klarer ikke helt å glede meg enda :/
 
Du er ikke alene om å tenke slik i det heletatt.. vi har jobbet så lenge for å bli gravide og med den positive testen kom det masse nye bekymringer og jeg klarer ikke helt å glede meg enda :/
Er så trist at gleden skal forsvinne i all bekymringen
 
Hei ☺️
Jeg beklager for ett langt innlegg, håper noen tar seg tid og ønsker kome med litt råd

Jeg er veldig ny her da vi startet å prøve i januar 2023 og allerede i midten av mai klaffet det for oss.
Jeg har foreløpig termin 18/2/2024 og er i dag 6+4 uker på vei. Har hatt kontroll hos fastlegen i uke 5, ny time hos fastlegen først i midten av juli.
Har bestilt jordmor time som er allerede neste uke. Sykehus time grunnet underliggende sykdom for oppfølging og tidlig privat ul denne uken.

Det jeg lurer på.. og som gjør meg fryktelig nervøs og redd er at jeg siden fredag forrige uke har opplevd små blødninger, det er lys rosa og blir etter hvert lyst brunt. Det kommer og går, men er jevnt sammen med lette mens smerter. Tilleggsinformasjon er at vi har hatt samleie i forkant av hver gang det "spotter".. men det er der ett par dager etter hver samleie..

Siden dette er mitt aller første og eneste svangerskap og vi har ikke delt med noen ennå er jeg usikker hvor jeg kan finne informasjon som kan roe nervene mine. Vi ønsker en felles overaskelse på kommende fredag for nermeste familie, men jeg er så redd dette ikke ender bra for oss. Vi har derfor bestilt ul torsdag for å bekrefte hjerteslag før vi eventuelt annonserer denne lille spiren.

Formen har vert moderat, jeg tar kvalmestillende dag 3. Ømme bryst og lette mens smerter, smerter i korsryggen. Jeg sover mye og er sulten konstant. Har ikke kontrollert med ny graviditetstest siden cb digital som viste 2-3 uker rundt 9-13.juni. Urinprøve hos fastlege gav også pos svar 13/6.

Kunne noen ha delt erfaringer om det jeg opplever er normalt?
Jordmor kunne fortelle at hun og ved sine svangerskap opplevde "spotting" og lys rosa utflod par ganger. Hun kunne ikke si noe om det var vanlig å ha dette over par dager.

Om det går bra eller ikke er jeg forberedt. Jeg bet at om det ikke går er det av en grunn, men vi ønsker oss veldig en liten en, og går selvsagt og er spente/usikker på endringer som skjer.
 
Last edited:
Dette er min første graviditet. Brukte 7 mnd på å få positiv test. Har aldri mistet før, som jeg vet om, og jeg har testet hver syklus. Føler det har blitt så vanlig å snakke om at det kan gå galt, at jeg ikke klarer å glede meg skikkelig over å faktisk være gravid. Er 5+3 idag og har første time til jordmor kommende tirsdag. Går nesten bare og venter på å miste for å «bli ferdig med det». Føler meg helt kokko som tenker slik..
Kjenner det på akkurat samme måte! Føler man bare må belage seg på at man snart mister og kan ikke glede seg over graviditeten… :rolleyes:
 
Back
Topp