* SKRAVLETRÅDEN *

Frokosten kom i retur i dag... Trodde jeg hadde blitt bedre! Hele jule-uka var fint. Har jo vært så dårlig før det. Æsj. Håper ikke det betyr at kvalmen er tilbake!! Det positive er at jeg er 10 uker i dag. Inn i den 11.. Styrke kom til meeeg!

Het har jeg (foreløpig) ikke kastet opp!! :D jula skal pakkes ned, og vi skal slappe av og kose oss ikveld med god mat og film :)

Ultralyd om 46 timer, æææ. Grugleding på gang... Møkkaform i dag, og tiden går saaakte når man ikke orker noenting.

Vorre på shopping i dag å fått handla masse fint på salg :)
2 buksa,3 blusa,1 genser,1 cardigan,1 kåpe å 7 pk sokker å aillt t 1000 kr :)
Å d bæste va at æ hadd gavekort på 1000 kr :)

Vorre på shopping i dag å fått handla masse fint på salg :)
2 buksa,3 blusa,1 genser,1 cardigan,1 kåpe å 7 pk sokker å aillt t 1000 kr :)
Å d bæste va at æ hadd gavekort på 1000 kr :)

Høres ut som du har gjort noen varp ;)

mmh, jeg skal steke pitabrød, men tror jeg venter til mini har lagt seg. litt usikker på om det blir pitapizza, eller om jeg dytter det inni etterpå...

Bare et spm; hvordan i all verden klarer dere å kjenne livmora? Må dere ikke trykke innmari hardt da? :p

Jeg vet at du vet det nå Tuppeline....men jeg må klage litt her og ;)
Jeg er ble skikkelig frustrert over de navnegreiene!! (jeg skyller på hormoner :P )
Tror jeg må sette meg ned og sjekke litt slektstre for å se om vi finner noe spennende der :P
Albert er et veldig gammelt navn, så kan gjerne ha et litt gammelt navn på nestemann også!

Jeg er ble skikkelig frustrert over de navnegreiene!! (jeg skyller på hormoner :p )
Tror jeg må sette meg ned og sjekke litt slektstre for å se om vi finner noe spennende der :p
Albert er et veldig gammelt navn, så kan gjerne ha et litt gammelt navn på nestemann også!
Hehehehe :) Heldigvis nån måneda til å tenk på da :) Kanskje du har ei jente i magen,da slæpp du å tenk på Theodor ;) :)

Jeg er ble skikkelig frustrert over de navnegreiene!! (jeg skyller på hormoner :P )
Tror jeg må sette meg ned og sjekke litt slektstre for å se om vi finner noe spennende der :P

Heter sønnen din Albert? :) jeg synes det er så koselig navn jeg!

Hva er det du er frustrert over da? :)

Heter sønnen din Albert? :) jeg synes det er så koselig navn jeg!

Hva er det du er frustrert over da? :)

Takk ;)

Vi hadde det navnet øverst på lista når jeg var gravid sist, men så fikk en av mannens fettere en gutt før oss, som heter theodor.
Så da valgte vi noe annet, men har tatt det opp igjen nå, og har vel vært ganske enige om at det er NAVNET, men denne gangen er det en av kusinene til gubben, som selvsagt skal ha før oss, som har planer om å bruke det navnet.
Nå er det jo ikke gitt av vi får en gutt, selv om jeg tenker at vi får det...men det er så irriterende å ha navnet klart, også velger folk rundt oss akkurat det navnet.
Hadde jentenavn klart også, oppkalling, men et vennepar fikk ei jente i sommer, og de brukte det navnet, så nå må jeg/vi SKIKKELIG i tenkeboksen.
Jeg vil ikke bruke samme navn som noen vi kjenner, og som får baby rett før oss, føler at vi "hermer", selv om vi i utgangspunktet har tenkt på det navnet i flere år...

Takk ;)

Vi hadde det navnet øverst på lista når jeg var gravid sist, men så fikk en av mannens fettere en gutt før oss, som heter theodor.
Så da valgte vi noe annet, men har tatt det opp igjen nå, og har vel vært ganske enige om at det er NAVNET, men denne gangen er det en av kusinene til gubben, som selvsagt skal ha før oss, som har planer om å bruke det navnet.
Nå er det jo ikke gitt av vi får en gutt, selv om jeg tenker at vi får det...men det er så irriterende å ha navnet klart, også velger folk rundt oss akkurat det navnet.
Hadde jentenavn klart også, oppkalling, men et vennepar fikk ei jente i sommer, og de brukte det navnet, så nå må jeg/vi SKIKKELIG i tenkeboksen.
Jeg vil ikke bruke samme navn som noen vi kjenner, og som får baby rett før oss, føler at vi "hermer", selv om vi i utgangspunktet har tenkt på det navnet i flere år...

Åh, sånn ja.. Det er kjipt :( men dessverre er det jo alltid en risiko for det. Jeg vil ha Leander, men tør ikke si det til en sjel. Er ganske redd for at noen andre i slekta eller noen venner skal ta det. Eneste huttenavnet jeg synes jeg kan ha ;p

Jentenavn er jeg også ganske klar på. Skal hete opp etter min oldemor som døde for et år siden :) et spesielt navn som ingen andre her heter. Så om noen tar det så tror jeg at jeg bruker det uansett ;)

Åh, sånn ja.. Det er kjipt :( men dessverre er det jo alltid en risiko for det. Jeg vil ha Leander, men tør ikke si det til en sjel. Er ganske redd for at noen andre i slekta eller noen venner skal ta det. Eneste huttenavnet jeg synes jeg kan ha ;p

Jentenavn er jeg også ganske klar på. Skal hete opp etter min oldemor som døde for et år siden :) et spesielt navn som ingen andre her heter. Så om noen tar det så tror jeg at jeg bruker det uansett ;)

Det hadde nok føltes litt anderledes om skulle kalle opp noen med det navnet, og hvis det var et navn som ikke var så vanlig...men det er et helt random navn for oss, så da føler jeg liksom ikke at vi har noen "rett" til det navnet. Og hadde det vært sånn at det var snakk om oppkalling, så hadde jeg kanskje sendt en melding til denne kusina og sagt i fra, at vi kom til å velge det samme navnet i såfall...er jo ikke sikkert de syns det er så gøy at noen velger likt navn rett etterpå heller. Jeg hadde hvertfall reagert litt om noen jeg kjenner hadde fått en Albert rett etter oss, siden det er et navn som ikke er så vanlig!

Dette med navn er følsomt..har et vennepar som "stjal" et navn tidligere etter å ha hørt hva vi hadde lyst på.. nå er det en nær slektning som skal ha baby før oss...krysser fingre og tær for at de ikke bruker vårt navn :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Syns det er veldig frekt å bruke et navn hvis nære venner/familie har fortalt at det er et navn de ønsker å bruke, hvertfall hvis man er gravid når man forteller det!! Jeg kjente litt på skuffelsen når jeg fortalte våre venner at vi kunne tenke oss å kalle opp en evt. datter etter min fars tante, som ikke har mann og barn. De hadde kaaaanskje tenkt å bruke det navnet, og hun fnøs litt av meg når jeg fortalte mine tanker rundt navnet da. Siden jeg ikke var gravid, og hun snart skulle føde...Det navnet lå nemlig på andreplass over mest brukte navn, da navnet til den eldste datteren deres lå på 1.plass, så hu syns det var litt gøy å bruke det.
Kunne tenkt meg å kalle opp etter min farmor også, som heter Klara, bare at jeg ville skrevet det med C, men der kom en av mine kusiner meg i forkjøpet, mannens bestemor heter Wilhelmine, det er også fint, men syns det er litt langt!! :/ Det er jammen ikke lett å skulle kalle opp heller asså....hehe

Ja, om man har fortalt at man vil bruke det så er det MEGET dårlig gjort, ja!! Helt enig med deg der :)
Wilhelmine er litt langt ja, men hva med Wilma eller noe da? Så er det vertfall i samme duren :)

Jeg er den første som får barn (forhåpentligvis) på farssiden av slekten, så sånn har jeg og mitt søskenbarn som er et år yngre enn meg inngått avtale om at den første som får jente skal få kalle henne opp etter vår oldemor. Så det er liksom greit om hun tar det før meg. :) hun har like stor rett liksom ;) På morssiden er det allerede kommet en del barn, men ingen oppkalte.

Back
Topp