*SKRAVLETRÅD*

Idag er jeg så trøtt... Men må desverre lese litt pensum, så har det mer eller mindre smertefullt akkurat nå...

Pleier å sove på magen om nettene, men nå har det begynt å bli meget ubehagelig (magen er for stor). I stedet må jeg sove på siden. Går jo greit, men er mer støl når jeg våkner. Antar dette er en av tingene jeg må tåle når jeg er gravid.

Våkna med vått bryst idag! Andre som lekker? Er dette ufarlig? Har jo ikke peiling her jeg sitter....

Ellers sitter jeg og kikker på 3D bildet av gutten min. Var jo ikke det beste (iallefall ikke når jeg i tillegg tar bilde av et annet bilde - fikk cd med, men har ikke cd spiller på data...).
Jeg er så forelska i gutten min jeg. Han er så søt! Og så får han mine ører...og de er jeg jo i grunn ganske fornøyd med :-D
Gleder meg til å treffe ham! (men han må gjerne holde seg i magen i minst 8 uker til).

Jeg får vel bite tenna sammen og lese videre... Lage meg en kopp kaffe kanskje - selv om kroppen er immun for dens effekt...
Ha en god skjærtorsdag folkens!

Så koselig å sitte og se på 3D- bildet da :-) og godt at du har fine ører,hihi ;-) Lykke til med lesinga - stå på!!

De pledda der er enkle å strikke ja,så det får du sikkert bra til, allea :-) fine!

Vi har reist fra Oslo i dag,nå akkurat forbi Porsgrunn på vei til spa-dager i Kragerø. Er så klar for det :-) mannen er blitt forkjøla da stakkars, håper det holder seg med det,og at han ikke får feber eller noe. Påskeegg, øl til mannen og Ringi (anbefales som alkoholfri kosedrikk!!) og potetgull er med i bagen :-)

Strålende vær på sør- og østlandet i dag! Hvordan er været der dere er? :-)

De blir sikkert kjempefine de pleddene! De ser skikkelig gode og myke ut.
Vi har innedag i dag, det snør veldig mye, så vi er heller inne og baker og koser oss. Gleder meg til eplehornene blir såpass avkjølt at vi kan smake på dem. :)

Da satt jeg nå her, nok en gang...

Jeg har hatt min "middagshvil" idag, men nå er jeg trett igjen...
Lurer på hvordan det blir å få full skoledag igjen. Var jo greit i påsken - da kunne jeg ta de hvilene mine.... men en skoledag fra 08-18 med kun korte pauser innimellom...huff....vil ikke tenke på det en gang.

Andre har sikkert klart det før meg, så da skal jeg også klare det :-)

Hvis jeg kunne ha valgt, hadde jeg bare pakka sammen tinga mine og reist hjem nå. Har så lyst å gå og kose meg med å være gravid. Se på babyting, shoppe klær, gjøre klart i heimen til den lille...
Kan akkurat ikke gjøre det da...For da får jeg jo kun 6mnd med permisjon - og er ikke klar til å reise ned til Ungarn alene med en liten en på 6mnd...

Syns det har vært så stille i forumet den siste tida. Pga påsken eller?
Lasta ned en app på mobilen og, så nå kan jeg surfe med mobilen på forumet også (ja, er visst blitt avhengig...)
Så i påsken har jeg jo sett hva de andre forumene driver med også.
Prøver å ikke blande meg så mye inn i termin-forumene, men det er nå morsomt å se hva de har opplevd også.
F.eks. de april føder som bare det for tiden :-) Kjekt å lese fødselshistoriene deres, og hvordan det er med en fødsel rett rundt hjørnet...
Jeg er jo førstegansgfødende - og særdeles nysgjerrig....
I min familie har vi jo hatt mange fødsler, men jeg har vært så lenge utenlands at jeg på en måte bare glipper vekk fra de... Så de forteller meg ingenting når jeg spør.
Blir litt ensomt i lengden - derfor er det så koselig med en forum-failie som dere er :-)
Blir helt varm i hjerterota jeg! Er så sinnsykt glad for å få lov til å bli kjent med dere :-)

Hehehehhe....ble litt skravling for mitt vedkommende her :-P
Har ikke snakka med noen på noen dager - kanskje derfor :-D

Å,det høres ut som litt av noen skoledager du driver med! Heftig lange... Men du klarer der jo sikkert :-)

Vi har hatt det avslappende og digg i påska. Og i dag var det varmere enn alle de andre dagene. Mye tid er tilbragt på balkongen :-) Nydelig å kjenne at våren er ordentlig i gang og se snøen smelte. Snart helt borte i Oslo nå.

Spennende å inn og se på april-forumet ja! Det har jeg i grunnen ikke tenkt på,men kanskje jeg må snike litt der ja ;-)

I morra er det tilbake på jobb. 10 uker til permisjon. Håper de går fort, for jeg gleder meg til å hilse på babygutten :-) skal jobbe 50% nå framover, og jeg tror det skal gå ok. Fulltid klarer jeg ikke lengre. Ut mars jobba jeg 60, så nå trapper jeg ned 10% til. Trenger det.

Ønsker dere gode hverdager framover! I dag har jeg begynt på siste uka av 2.trimester. Je!! :-)

Å,det høres ut som litt av noen skoledager du driver med! Heftig lange... Men du klarer der jo sikkert :-)

Vi har hatt det avslappende og digg i påska. Og i dag var det varmere enn alle de andre dagene. Mye tid er tilbragt på balkongen :-) Nydelig å kjenne at våren er ordentlig i gang og se snøen smelte. Snart helt borte i Oslo nå.

Spennende å inn og se på april-forumet ja! Det har jeg i grunnen ikke tenkt på,men kanskje jeg må snike litt der ja ;-)

I morra er det tilbake på jobb. 10 uker til permisjon. Håper de går fort, for jeg gleder meg til å hilse på babygutten :-) skal jobbe 50% nå framover, og jeg tror det skal gå ok. Fulltid klarer jeg ikke lengre. Ut mars jobba jeg 60, så nå trapper jeg ned 10% til. Trenger det.

Ønsker dere gode hverdager framover! I dag har jeg begynt på siste uka av 2.trimester. Je!! :-)

Har du kommet så langt allerede? Tida går virkelig fort. Jeg er vel mer "in denial" fremdeles om hvor lang tid det er igjen :-P

Virka greit med flott påskevær. Her har det vært verste påske på mange mange år. Husker i fjor på samme tid gikk jeg i shorts og t-skjorte... I år har det vært masse snø - for så å avslutte med kontinuerlig regn (normalt på vestlandet, men ikke i Budapest...)
Går vel snart mot varmere tider da - veldig varme....

Kos deg masse på jobb imorgen. Ikke lenge igjen nå :-)

Har du kommet så langt allerede? Tida går virkelig fort. Jeg er vel mer "in denial" fremdeles om hvor lang tid det er igjen :-P

Virka greit med flott påskevær. Her har det vært verste påske på mange mange år. Husker i fjor på samme tid gikk jeg i shorts og t-skjorte... I år har det vært masse snø - for så å avslutte med kontinuerlig regn (normalt på vestlandet, men ikke i Budapest...)
Går vel snart mot varmere tider da - veldig varme....

Kos deg masse på jobb imorgen. Ikke lenge igjen nå :-)

Ja,det nærmer seg jo stadig, er 27+0 i dag. Hvor langt er du da?

Kjedelig med dårlig Budapest-vær da... Men jeg må si, heldig er du som bor der! Har vært der på en 4-5 dagers kjærestetur for kanskje 4-5 år siden, og vi likte byen meeeget godt :-) Badene,kafeene, den sjarmerende Metro- lyden :-) Hva er det du studerer der, og hvor lenge igjen av studiene etter permisjon?

Ja,det nærmer seg jo stadig, er 27+0 i dag. Hvor langt er du da?

Kjedelig med dårlig Budapest-vær da... Men jeg må si, heldig er du som bor der! Har vært der på en 4-5 dagers kjærestetur for kanskje 4-5 år siden, og vi likte byen meeeget godt :-) Badene,kafeene, den sjarmerende Metro- lyden :-) Hva er det du studerer der, og hvor lenge igjen av studiene etter permisjon?

Utrolig fin by ja - føler meg litt bortskjemt som får bo i disse verneverdige bygningene og vandre i den flotte byen.

Studere medisin og har 1 år igjen i Budapest etter permisjon + 1 år delt mellom Norge og Budapest.

Dere får ta dere en ny kjærestetur til byen en gang :-)

Utrolig fin by ja - føler meg litt bortskjemt som får bo i disse verneverdige bygningene og vandre i den flotte byen.

Studere medisin og har 1 år igjen i Budapest etter permisjon + 1 år delt mellom Norge og Budapest.

Dere får ta dere en ny kjærestetur til byen en gang :-)

Så herlig! Da får du et barnevogn-år der også da :-) ikke utenkelig, det er absolutt en by jeg gjerne besøker igjen :-)

Herlig med en rolig start etter påskeferien! Har seindag på jobb, så jeg sto ikke opp før klokka 8, og da måtte jeg gå og vekke supersnuppa! :)

Vårværet må vi nok se ganske så langt etter her oppe, nå har vi passert 140 cm snø, og brøytekantene begynner å bli ganske høye. Men ungene er storfornøyde med å kunne klatre på svære fjell av snø som brøytebilen har lagt igjen her og der. Også er det jo en del av meg som syns det er forferdelig gøy å se på når brøytebilsjåføren på pur f*¤# pakker masse snø foran og bak biler som står ulovlig parkert :devil07

Aaaaau,våknet av leggkrampe i ene leggen i natt. F#}{*|> så vondt!!!! Trodde det holdt at jeg er forkjøla/har bihulevondt,men nei! Litt krampe også ;-) ja ja,får bare ta det som kommer, og glede meg til premien i juli :-)

Idag har jeg vært hos legen, blitt 100% sykemeldt pga bekkensmertene/bekkenløsning.
Det er jo både godt og vondt, jeg håper ikke de siste ukene blir så lange, men så skal det bli godt å få litt tid til gutten min og ha litt overskudd igjen.

Fy søren så trøtt jeg er i dag (for å si det på "ekte nord-norsk"). Jeg brukte lang tid på å sovne i går kveld, så var det opp og tisse i 2-tida i natt, og kvart på fem kom supersnuppa løpende inn til oss pga mareritt. Etter det fikk jeg ikke sove mer, og i 6-tida ga jeg opp og sto heller opp. Nå vil jeg bare sove, men er alene med supersnuppa, og vet at det ikke er vits i å prøve å snike seg en blund. Hun har det med å åpne øyelokkene mine med fingrene sine og si "vær våken mamma". Med verdens fineste smil selvfølgelig, så man kan jo ikke bli irritert. Det skal i hvert fall ikke bli sent i kveld før jeg kryper til køys.

Og når jeg var i gang med å klage; jeg vet ikke om jeg var litt hormonell i dag, eller om jeg bare er skikkelig lei av alle de idiotiske parkeringene folk gjør rundt omkring for tiden. Greit nok at det er mye snø, men man parkerer bare ikke bilen sin på en gangvei hvor det ikke er lov å kjøre engang. Det er ingen annen vei man kan gå på, fordi den leder opp mot ei gangbru for å komme over hovedveien, og det er ganske smalt der for tiden pga all snøen. Hadde jeg hatt ei barnevogn med meg da jeg skulle på jobb i dag, hadde jeg kjørt den rett inn i bilen og skrapet opp hele siden på den. Det verste av alt er at den står der fremdeles! Eieren kan ikke være mye redd for at den skal bli ødelagt, for det er bare såvidt det er plass å gå forbi den uten vogn/akebrett/handleposer eller lignende. Hadde det ikke vært for at jeg er så trøtt skulle jeg ringt noen og fått den tauet bort, men jeg vet ikke hvor jeg skal ringe.

Aaaaau,våknet av leggkrampe i ene leggen i natt. F#}{*|> så vondt!!!! Trodde det holdt at jeg er forkjøla/har bihulevondt,men nei! Litt krampe også ;-) ja ja,får bare ta det som kommer, og glede meg til premien i juli :)

Jeg har hørt at magnesium hjelper. Tar du det? (må i 300mg dose, og tar liten stund før det funker).
Jeg hadde ulmende legg-vondt, så begynte å ta det. Ikke hatt noe vondt eller krampe etterpå...

Og når jeg var i gang med å klage; jeg vet ikke om jeg var litt hormonell i dag, eller om jeg bare er skikkelig lei av alle de idiotiske parkeringene folk gjør rundt omkring for tiden. Greit nok at det er mye snø, men man parkerer bare ikke bilen sin på en gangvei hvor det ikke er lov å kjøre engang. Det er ingen annen vei man kan gå på, fordi den leder opp mot ei gangbru for å komme over hovedveien, og det er ganske smalt der for tiden pga all snøen. Hadde jeg hatt ei barnevogn med meg da jeg skulle på jobb i dag, hadde jeg kjørt den rett inn i bilen og skrapet opp hele siden på den. Det verste av alt er at den står der fremdeles! Eieren kan ikke være mye redd for at den skal bli ødelagt, for det er bare såvidt det er plass å gå forbi den uten vogn/akebrett/handleposer eller lignende. Hadde det ikke vært for at jeg er så trøtt skulle jeg ringt noen og fått den tauet bort, men jeg vet ikke hvor jeg skal ringe.

Hehehehh :-D Det du skulle ha gjort, var å skrive på en lapp at "denne bilen kunne du godt ha ripa. Neste gang du ser den + så elendig parkering så svarer du med å ripe den opp."

Er nok ikke bare du som er hormonell...men folk er nå j***** flinke til å legge ord og handlinger til rette for oss da. Noen ganger lurer jeg på om folk fikk tilsendt hjernen i postkassa....må jo være mulig å tenke litt vel?

Fått sovet noe nå da? Hu jenta di virka jo herlig :-) Skjønner det blir vanskelig med søvn da... Kanskje du får lagt deg tidligere i kveld heller?

Jeg har hørt at magnesium hjelper. Tar du det? (må i 300mg dose, og tar liten stund før det funker).
Jeg hadde ulmende legg-vondt, så begynte å ta det. Ikke hatt noe vondt eller krampe etterpå...

Tenkte å ta magnesium fra og med nå i kveld. Håper det hjelper :-) men tenker du at det er ok å likevel fortsette å ta multivitamin+ omega 3, eller blir det for mye tilskudd?!?

Tenkte å ta magnesium fra og med nå i kveld. Håper det hjelper :-) men tenker du at det er ok å likevel fortsette å ta multivitamin+ omega 3, eller blir det for mye tilskudd?!?
Vel, da har jeg tatt for mye tilskudd i veldig lang tid :-P
Jeg tar vitaminer for gravide, tran kapsler (om jeg har en god ikke-halsbrann dag) + disse magnesium tablettene. Tenker at det jeg og lillegutt ikke vil ha finner veien ut av kroppen selv ( får ikke overdose liksom).

Vel, da har jeg tatt for mye tilskudd i veldig lang tid :-P
Jeg tar vitaminer for gravide, tran kapsler (om jeg har en god ikke-halsbrann dag) + disse magnesium tablettene. Tenker at det jeg og lillegutt ikke vil ha finner veien ut av kroppen selv ( får ikke overdose liksom).

Da kjører jeg på m magnesium i tillegg ei stund jeg :-)

Back
Topp