*SKRAVLETRÅD*

Er blitt helt tullete i hodet. Satt og laga dåpsinvitasjoner. Skulle måle opp str til de bildene vi skal putte på, for måtte putte de i et word dokument med rett str sånn at typen kunne printe ut før han tok helg... Bakgrunn + ramme + blondekant + bilde av Sondre.
Og DET var ikke bare bare skal jeg si dere... målte opp, målte feil, tegna opp, tulla med måling IGJEN... og spnn gjentok det seg.
Pleier å være god på slikt, men i dag tok det helt av.
Kanskje jeg har spist for lite og ikke fått nok kaffe?
Nå sitter jeg med en klegg på puppen, så får ikke gjort noe mer..kanskje Sondre skjønte at mamma trengte en pause?

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Er blitt helt tullete i hodet. Satt og laga dåpsinvitasjoner. Skulle måle opp str til de bildene vi skal putte på, for måtte putte de i et word dokument med rett str sånn at typen kunne printe ut før han tok helg... Bakgrunn + ramme + blondekant + bilde av Sondre.
Og DET var ikke bare bare skal jeg si dere... målte opp, målte feil, tegna opp, tulla med måling IGJEN... og spnn gjentok det seg.
Pleier å være god på slikt, men i dag tok det helt av.
Kanskje jeg har spist for lite og ikke fått nok kaffe?
Nå sitter jeg med en klegg på puppen, så får ikke gjort noe mer..kanskje Sondre skjønte at mamma trengte en pause?

Går i tullball innimellom her også.
Det er nok ammetåka som slår til ;)

♥ Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin ♥

Sto opp i dag og hadde en snodig følelse av at jeg burde holde meg inne i dag MEN jeg måtte kjøre gullet i bhg og stakk på butikken etterpå.
Kjørte til og med under fartsgrensen :P Lot mobilen min ligge igjen - noe jeg aldri pleier i grunn men glemte den til vi allerede var i bilen... Jeg løfta ut prinsen og satt han i handlevogna fremme på butikken da det lød et klikk i bilen da døra gled igjen. Der lå nøkkelen igjen i bilstolen hans og bilen var låst!

Så jeg og Victor Èmil sto plutselig på butikken med husnøkler og bilnøkler INNI bilen og vi på utsiden...
Fikk heldigvis låne telefon på butikken og ringte gubben så han trylla frem reservenøkkel og reddet oss lett som bare av det.
For en dag!!! Noe så klumsete :P

Senere sov vi formiddagsdupp med ulåst dør og husnøklene sto i døra!!! :P
Kjempe lurt... Godt vi bor i det strøket vi gjør :P

Kine sov 6 timer sammenhengende i natt!! :O mens mor fikk bare 3 tima for ho hadde ikkje vett t å legge seg :P
Og når ho våkna for å ha mat for 2 gang no, så hadde eg spreng gitt!! + d hadde lekket gjennom ammeinnlegget! :P

babyjente 27 Juli ♡

Og jeg som var bekymret for at lillefrøkna gikk for lite opp i vekt; hun er nå 7,5 uke og har gått opp over 1,5 kg siden fødselen, og over 600 g er kommet de siste to ukene! Nå kan jeg slappe av, melka mi duger visst greit likevel :)

Gleder meg til de skal måle lengde ved 3 måneders kontrollen, for hun er ganske lang.

Tror skjebnen skjønner at jeg trenger søvn! Vi fikk time i dag i stedet for fredag plutselig - hos manuellterapauten! :)
Skal dit 16.30. Wish me luck!...

Morsom fakta; De 3 første månedene kan babyen fokusere på 22 cm avstand, noe som også måler den nøyaktige avstanden fra puppen og opp til annsiktet på mor. ;)

Og i følge forskere er vår rytmiske sans en medfødt refleks. Altså vil babyen begynne å bevege seg når h*n hører musikk og blir glad når h*n klarer å bevege seg i takt. :)

(lest i ''Baby Drøm'').

Tror skjebnen skjønner at jeg trenger søvn! Vi fikk time i dag i stedet for fredag plutselig - hos manuellterapauten! :)
Skal dit 16.30. Wish me luck!...

Morsom fakta; De 3 første månedene kan babyen fokusere på 22 cm avstand, noe som også måler den nøyaktige avstanden fra puppen og opp til annsiktet på mor. ;)

Og i følge forskere er vår rytmiske sans en medfødt refleks. Altså vil babyen begynne å bevege seg når h*n hører musikk og blir glad når h*n klarer å bevege seg i takt. :)

(lest i ''Baby Drøm'').

Det var kjempe bra :) men for å ikke sette en brems på gleden, så har jeg opplevd at kvelden etter behandling er den som har vært verst. Men det kan være pga at lillefrøkna hadde ikke låsning, bare trengte litt fart på systemet sitt.. Krysser fingre for at dette hjelper :)

Det var kjempe bra :) men for å ikke sette en brems på gleden, så har jeg opplevd at kvelden etter behandling er den som har vært verst. Men det kan være pga at lillefrøkna hadde ikke låsning, bare trengte litt fart på systemet sitt.. Krysser fingre for at dette hjelper :)

Han sover som en stein nå - han har knapt sovet på .... 4 dager nå.
Han sover vanligvis til 23-00 tiden. Våkner for amming og etter det begynner morroa...
Men vi får se... Vet ikke om låsningen ''forsvant'' etter timen eller om det var noe som skal skje over tid.
Leser om KISS nå for jeg fikk nesten ikke noe av det han sa med meg under timen - ganske utslitt. :(

Han sover som en stein nå - han har knapt sovet på .... 4 dager nå.
Han sover vanligvis til 23-00 tiden. Våkner for amming og etter det begynner morroa...
Men vi får se... Vet ikke om låsningen ''forsvant'' etter timen eller om det var noe som skal skje over tid.
Leser om KISS nå for jeg fikk nesten ikke noe av det han sa med meg under timen - ganske utslitt. :(
Lykke til i natten

Lykke til i natten

Tusen takk <3
Vært våken litt nå. Men har sovnet igjen. Krysser fingre!

Tror du KISS kan være grunnen til at han ''halvsover'' så mye og? Han ligger med øynene nesten oppe av og til og våkner veldig lett. Mesteparten av tiden...

Økedøgn og alene en hel dag med storebror er IKKE noe særlig!! Får så dårlig samvittighet for stakkars storebror som ikke har fått kost seg med mammaen sin i hele tatt I dag :/ Tror jeg har ammet hver halvtime siden vi stod opp. Skal bli godt å få papsen hjem snart ;)

Tusen takk <3
Vært våken litt nå. Men har sovnet igjen. Krysser fingre!

Tror du KISS kan være grunnen til at han ''halvsover'' så mye og? Han ligger med øynene nesten oppe av og til og våkner veldig lett. Mesteparten av tiden...
KISS?

Økedøgn og alene en hel dag med storebror er IKKE noe særlig!! Får så dårlig samvittighet for stakkars storebror som ikke har fått kost seg med mammaen sin i hele tatt I dag :/ Tror jeg har ammet hver halvtime siden vi stod opp. Skal bli godt å få papsen hjem snart ;)
Føler med deg... du får ta igjen med storebror i morgen/til uka/når pappaen kommer hjem

KISS?

Ja, KISS-syndromet. Han har helt eller delvis låsning i nakken på den ene siden. Noe som har resultert i favorittside som igjen har resultert at det ene kinnet hans nå er litt større enn det andre (fordi han ligger på og ser en vei hele tiden) og bakhodet er blitt litt sjevt. Det gjør jo veldig vondt for han og det er derfor vi har slitt sånn med ammingen spesielt på en side.

Ja, KISS-syndromet. Han har helt eller delvis låsning i nakken på den ene siden. Noe som har resultert i favorittside som igjen har resultert at det ene kinnet hans nå er litt større enn det andre (fordi han ligger på og ser en vei hele tiden) og bakhodet er blitt litt sjevt. Det gjør jo veldig vondt for han og det er derfor vi har slitt sånn med ammingen spesielt på en side.
Hmmmm... aldri hørt om KISS jeg, men kanskje det kalles noe annet også.
Havner han aldri i "dyp" søvn? Vet at de små går opp og ned i søvnen og at ca hver time er de "oppe" (altså i halvsøvne kan man vel si).
Om den halvsøvnen han er i er relatert til låsningen har jeg ingen anelse om.
Virka ikke greit med låsning. Helt håpløst å få vri hodet gradvis mot andre siden?
Våt hadde også en favoritt side. Men vi la en klut under hodet som etterhvert økte i tykkelse slik at han gradvis vridde seg mot andre siden også.
Men dere går vel til kiropraktor eller manuell terapeut nå, så går ut i fra at de fikser opp.

Hmmmm... aldri hørt om KISS jeg, men kanskje det kalles noe annet også.
Havner han aldri i "dyp" søvn? Vet at de små går opp og ned i søvnen og at ca hver time er de "oppe" (altså i halvsøvne kan man vel si).
Om den halvsøvnen han er i er relatert til låsningen har jeg ingen anelse om.
Virka ikke greit med låsning. Helt håpløst å få vri hodet gradvis mot andre siden?
Våt hadde også en favoritt side. Men vi la en klut under hodet som etterhvert økte i tykkelse slik at han gradvis vridde seg mot andre siden også.
Men dere går vel til kiropraktor eller manuell terapeut nå, så går ut i fra at de fikser opp.

http://www.vondt.no/2009/05/kiss-syndrom/ rart du ikke har hørt om det? Har du hørt om KIDD da? Han er en 1'er. Yndlingsside osv osv. Kan lese om det på linken.
Ja, han skriker som bare av det på den siden. Men vi må fortsette å trene. Inbiller meg nesten at han alt er blitt litt flinkere. Går til manuellterapaut ja.

Har i tillegg funnet ut at han ofte er mer sulten etter amming. DVS. at jeg har ammet han på en siden og litt på andre - den siden vi sliter med er så vanskelig å få til så jeg har pumpet meg etterpå fra begge sider og da drikker han 100 mer fra flaska - altså etter amming!

Må snakke med HS for jeg har jo ikke så mye melk som han da tydeligvis vil ha.
Har ca 150 tilsammen og har nå tatt opp ekstra fra fryseren som han da tydeligvis også vil ha i tillegg. Vurderer
å gi opp hele jævla amminga. I lengden orker jeg ikke å pumpe meg etter hvertmåltid å gi flaske i tillegg...
Huff.. Sliten av dette jeg :(

Jaja! Håper dere har hatt en fin helg. :)

Driver å titter på brukte tvilling/ søskenvogner. Drømmer om å kunne gå til barnehagen å hente vesla men det er ett stykke så jeg ser for meg at treåringen også vil sitte i vogn om hun hadde hatt muligheten til det..
Uansett.
Tror dere at jeg kan kjøpe meg en grei vogn uten bager (kun som sportsdel), legge ned sportsdelen og putte en softbag oppi?
Gidder ikke å bruke så mye penger på enda en vogn nemlig så vil gjøre det så billig som mulig. :P
Og de vognene jeg finner som jeg kunne tenkt meg selges nemlig uten bag. :)

Driver å titter på brukte tvilling/ søskenvogner. Drømmer om å kunne gå til barnehagen å hente vesla men det er ett stykke så jeg ser for meg at treåringen også vil sitte i vogn om hun hadde hatt muligheten til det..
Uansett.
Tror dere at jeg kan kjøpe meg en grei vogn uten bager (kun som sportsdel), legge ned sportsdelen og putte en softbag oppi?
Gidder ikke å bruke så mye penger på enda en vogn nemlig så vil gjøre det så billig som mulig. :P
Og de vognene jeg finner som jeg kunne tenkt meg selges nemlig uten bag. :)
Det kan du fint gjøre ;)
Jeg hadde jo lille her i softbag oppi reisetralla vår da vi var på campingtur i sommer. Da var han jo ikke gamle karen :)
Det hadde jeg lett gjort maria ;)

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Her ligger an så fint som bare det i softbagen i tralla.
21 dager gammel ;)
ImageUploadedByBV Forum1378098707.540790.jpg

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Back
Topp