*SKRAVLETRÅD*

Jada, kroppen skal forberede seg på fødsel og nattevåk og alt mulig rart, men jeg syns likevel det er fullstendig unødvendig å våkne kl 5 om morgenen nå før ungen er ute. Særlig siden jeg ikke skal på jobb før i 11-tida. Jeg skal helt sikkert greie nattevåk med babyen uten å øve så innmari på det nå. Blæh, vil jo bare sove! Også blir jeg så misunnelig på mannen og supersnuppa som ligger og sover som steiner.
Samme her, sovnet ikke på 1,5 time etter et do besøk kl 3:30.... Så nå ligger jeg her stiptrøtt etter en natts søvn!!!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jada, kroppen skal forberede seg på fødsel og nattevåk og alt mulig rart, men jeg syns likevel det er fullstendig unødvendig å våkne kl 5 om morgenen nå før ungen er ute. Særlig siden jeg ikke skal på jobb før i 11-tida. Jeg skal helt sikkert greie nattevåk med babyen uten å øve så innmari på det nå. Blæh, vil jo bare sove! Også blir jeg så misunnelig på mannen og supersnuppa som ligger og sover som steiner.

Æsj, helt enig... Er ikke lett å finne behagelige stillinger lenger heller.. Sover nesten sittende for å unngå oppstøt :P
Ser helt snodig ut.

Johoo! Digg med alt som er i boks!

Ja :) Men et lite spørsmål til dere som har fått samme vedtak (altså vedtak om foreldrepenger).
Det står; F.pengene dine er beregnet ut fra en inntekt på x (altså min lønn) kroner pr. uke.
F.pengene utbetales etter en dagsats på x kroner.

Mener de da at jeg kan ta det øverste beløpet og gange med 4 for å finne mitt beløp per måned?

Etter å ha vært våken et par timer i natt også, var det herlig å få sove til kl 8 i dag før vekkeklokken min ringte. Da måtte jeg faktisk vekke 5-åringen, lille syvsovern min! Nå er hun levert i barnehagen, og jeg skal sette meg på verandaen og hekle litt før jeg skal til jordmor og på jobb. Bare tre korte arbeidsdager igjen nå! :)

Ja :) Men et lite spørsmål til dere som har fått samme vedtak (altså vedtak om foreldrepenger).
Det står; F.pengene dine er beregnet ut fra en inntekt på x (altså min lønn) kroner pr. uke.
F.pengene utbetales etter en dagsats på x kroner.

Mener de da at jeg kan ta det øverste beløpet og gange med 4 for å finne mitt beløp per måned?
Vel, antall arbeidsdager i mnd ikke lørdag og søndag, x dagsatsen;)

Var på kino med ei venninne i kveld. Riktignok ''hangover 3'' og de andre kinogjestene var jo i alderen deretter men jeg må si jeg blir like overraska hver gang over hvor tragisk ungdommer oppfører seg. Altså f.eks satt det to jenter på raden bak oss med beina + sko rett ved siden av hodene våre oppå nabosetene der vi satt... Hu ene satt og kasta søppel og korker fremover i salen da filmen var slutt og 5 av de 20 som var der satt jo å facebooka på mobilen halve/ hele filmen..

Er det lov til å slå dem i bakhodet når dem har runda 16? Det er mitt spørsmål...
Måtte ungene våre aldri oppføre seg på den måten :P Helsikes shitunger...

Sist eg va på kino såg eg les miserable med ei veninne, som grein litt høgt..
Så satt det noen fjorTISSER!!! På raden fremfor og de snakka høyt og lo under heeeeele filmen... :/
Og det fantes jo ingenting morsomt med den fimen.. Den va veldig trist!

Nå har jeg endelig fått somla meg til å lagre sladrevenn nr på den nye mobilen....på tide kan man vel si (men når bv appen er så tilgjengelig som den er, hadde det i grunn ikke vært krise om jeg ikke hadde fått tid til å gjøre det...)

Ellers går dagene... blitt forkjølet, så mine nattlige toalett besøk etterfølges av noen timer med våkenhet grunnet fryktelig tett nese... bruker nesespray, men når det er pottetett tar det jo mye lenger tid før den funker...
Så nå er jeg på 4 dagen med ca 3 timers søvn... litt sliten, så lillegutt får vente på seg til jeg har fått tatt meg inn igjen...

Ellers går flyttinga greit. Ferdig å male de veggene vi ønsket i stua. Eskene har kommet bort (takket være min kjære samboer som plutselig fikk for seg å ta et skikkelig tak mens han lå hjemme med den aldri så kjente "man flu" - ja, forkjølelse på godt norsk, men dødsleie for mannfolk...)

Fikk endelig kjøpt oss et spisebord også. Hadde jo bare møbler i tv stua, så spisestua trengte påfyll :p
Det var et prosjekt uten like, for det jeg så for meg vs det samboer så for seg stemte liksom ikke helt overens... men vi ble nå enige til slutt (tok bare noen uker og x antall besøk på møbel butikker i hele regionen...).

Har begynt med nytt strikkeprosjekt også. Denne gang er det et hvitt vognteppe med lysegrønne striper + frosker på... er så søtt ♥

Tenkte å få bestilt sengekant og stellebord matte på internett idag.
Skal også på besøk til den ene søstera mi idag. Det blir kos :)

Ha en fin dag folkens!

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Nå har jeg endelig fått somla meg til å lagre sladrevenn nr på den nye mobilen....på tide kan man vel si (men når bv appen er så tilgjengelig som den er, hadde det i grunn ikke vært krise om jeg ikke hadde fått tid til å gjøre det...)

Ellers går dagene... blitt forkjølet, så mine nattlige toalett besøk etterfølges av noen timer med våkenhet grunnet fryktelig tett nese... bruker nesespray, men når det er pottetett tar det jo mye lenger tid før den funker...
Så nå er jeg på 4 dagen med ca 3 timers søvn... litt sliten, så lillegutt får vente på seg til jeg har fått tatt meg inn igjen...

Ellers går flyttinga greit. Ferdig å male de veggene vi ønsket i stua. Eskene har kommet bort (takket være min kjære samboer som plutselig fikk for seg å ta et skikkelig tak mens han lå hjemme med den aldri så kjente "man flu" - ja, forkjølelse på godt norsk, men dødsleie for mannfolk...)

Fikk endelig kjøpt oss et spisebord også. Hadde jo bare møbler i tv stua, så spisestua trengte påfyll :p
Det var et prosjekt uten like, for det jeg så for meg vs det samboer så for seg stemte liksom ikke helt overens... men vi ble nå enige til slutt (tok bare noen uker og x antall besøk på møbel butikker i hele regionen...).

Har begynt med nytt strikkeprosjekt også. Denne gang er det et hvitt vognteppe med lysegrønne striper + frosker på... er så søtt ♥

Tenkte å få bestilt sengekant og stellebord matte på internett idag.
Skal også på besøk til den ene søstera mi idag. Det blir kos :)

Ha en fin dag folkens!

Sleng ut et bilde av teppe a- spent på frontene- applikerer du disse på eller er det i strikke mønster?

Sleng ut et bilde av teppe a- spent på frontene- applikerer du disse på eller er det i strikke mønster?

Nå tok jeg bilde av teppet i oppskriftsheftet (ikke strikka alt annet i bildet :p )
Tok også bilde av selve mønsteret av frosk om du plutselig fant på å lage en selv ;) )

Står at man skal brodere frosk på, men ser ut som om de har strikka mønsteret i selve teppet - og det er det jeg selv kommer til å gjøre også...
1371706406648.jpg1371706427732.jpg

Nå tok jeg bilde av teppet i oppskriftsheftet (ikke strikka alt annet i bildet :p )
Tok også bilde av selve mønsteret av frosk om du plutselig fant på å lage en selv ;) )

Står at man skal brodere frosk på, men ser ut som om de har strikka mønsteret i selve teppet - og det er det jeg selv kommer til å gjøre også...
Vis vedlegget 19251Vis vedlegget 19252

Så sjønt sett :)
De har nok brodert frosken på i etterkant med bruk av maskesting ;)
Slik vi gjorde med monsterbuksa og tenne på den

Så sjønt sett :)
De har nok brodert frosken på i etterkant med bruk av maskesting ;)
Slik vi gjorde med monsterbuksa og tenne på den
Hmmm...da får jeg se om jeg får til maske sting da... meeeen....må nok strikke litt til før noen frosker kommer på :p

Vis vedlegget 19251Vis vedlegget 19252

Det var kjempe søtt!!!!!

Grunnen til at det står at du skal broderte det på er vel fordi du får lite feste av den grønne "froske" tråden. Men det lar seg vel gjøre om du tvinger trådene på baksiden. Gleder meg til p se det ferdige resultatet;)

Sist eg va på kino såg eg les miserable med ei veninne, som grein litt høgt..
Så satt det noen fjorTISSER!!! På raden fremfor og de snakka høyt og lo under heeeeele filmen... :/
Og det fantes jo ingenting morsomt med den fimen.. Den va veldig trist!

Så teit. Den filmen så jeg også, jeg gråt en del jeg også under den filmen. Lo i allefall ikke. Er så mange rare folk...

Ja det var teit, grein en hel haug sjøl men litt stillere enn veninna mi ;)

Hehe.. Hadde vært småflau om jeg gråt så mye at det ble hulk og hikst ut av det. :P
Men huff, der er kjedelig ikke å kunne kontrollere seg!!! Jeg var jo og så den Victoria (basert på boka til Hamsun) og på slutten av den filmen er det jo så forferdelig trist! Jeg hadde holdt igjen gråten HELE filmen også slutter pinadø hele filmen med det verste og mest triste! Så jeg hadde jo akkurat begynt å grine når rulleteksten kom...
Takk for det! :P

Back
Topp