*SKRAVLETRÅD*

Igår var jeg på besøk hos moren min. Der var 2 av mine søstre også, inkludert den ukesgamle Nikolai. Den ene søstera mi sa frivillig at hun kunne skifte på bleie - og jeg fulgte villig med i håp om å lære noe... må si at læringskurven min var stupbratt; var en bæsjebleie. Ny bleie var ikke gjort klar på forhånd, så idet den gamle bleien var kommet av, kom det en fis i type gul sprutbæsj på klær til den lille og søstera mi. I tillegg, så måtte han selvfølgelig tømme blæra - nedover, igjen på søstera mi. For å toppe det hele, så tissa han igjen, denne gangen oppover, over seg selv.
Alle disse hendelsene skjedde i en brøkdel av et sekund.
Tror jeg ikke har ledd så mye på lenge :D:D:D

Så note for self; bleieskift - ha bleie klar + flytt klær FØR gammel bleie tas av ;)

I går var også typen i det gavmilde hjørnet...
Han kjøpte ny telefon til meg ( samsung galaxyS4) som forsinket bursdagsgave. I tillegg kjøpte han en Kenwood kjøkkenmaskin til oss, så nå får jeg endelig kommet igang med å lage barsel mat :)
Jeg er ikke så vant til å få gaver, så var rene julaften for meg igår :D

Men nå får jeg vel legge sammen alle nyvaska babyklær og sette dem på plass.
Redebygging er toppers :D
Sola skinner ute, men nå må jeg bare få dette gjort, så kan jeg heller nyte sol når baby er velkommen i hus ( når alt er klart med andre ord ;) )

Ha en super dag, folkens!

Takk og en deilig dag til deg å! Grattis med nye el ting. Kenwooden er et vidunder! Et must på mitt kjøkken!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Da var vi strax på vei til grilling og sommeravslutning med snuppa sin klasse. Jeg har bakt nok en runde med skillingsboller så vi skal nok kose oss med boller også ;)
Ha en fortsatt fin dag jenter :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Igår var jeg på besøk hos moren min. Der var 2 av mine søstre også, inkludert den ukesgamle Nikolai. Den ene søstera mi sa frivillig at hun kunne skifte på bleie - og jeg fulgte villig med i håp om å lære noe... må si at læringskurven min var stupbratt; var en bæsjebleie. Ny bleie var ikke gjort klar på forhånd, så idet den gamle bleien var kommet av, kom det en fis i type gul sprutbæsj på klær til den lille og søstera mi. I tillegg, så måtte han selvfølgelig tømme blæra - nedover, igjen på søstera mi. For å toppe det hele, så tissa han igjen, denne gangen oppover, over seg selv.
Alle disse hendelsene skjedde i en brøkdel av et sekund.
Tror jeg ikke har ledd så mye på lenge :D:D:D

Så note for self; bleieskift - ha bleie klar + flytt klær FØR gammel bleie tas av ;)

I går var også typen i det gavmilde hjørnet...
Han kjøpte ny telefon til meg ( samsung galaxyS4) som forsinket bursdagsgave. I tillegg kjøpte han en Kenwood kjøkkenmaskin til oss, så nå får jeg endelig kommet igang med å lage barsel mat :)
Jeg er ikke så vant til å få gaver, så var rene julaften for meg igår :D

Men nå får jeg vel legge sammen alle nyvaska babyklær og sette dem på plass.
Redebygging er toppers :D
Sola skinner ute, men nå må jeg bare få dette gjort, så kan jeg heller nyte sol når baby er velkommen i hus ( når alt er klart med andre ord ;) )

Ha en super dag, folkens!

Word! Disse guttebabyene tisser for et godt ord på stellebordet! Og bæsjer... Fy søren, det blir en del skift... I tillegg tisser han gjennom bleia av og til ;-) yey, takk for vaskemaskin :-)

Grattis med nye duppeditter - kenwooden er super ja!

Det var visst ikke nok å bare lete fram babyklær, nå har jeg begynt på de maaange posene med klær som supersnuppa har vokst fra de siste par årene også. Jeg kan bare ikke ta vare på alt som ligger i boden, har jo ikke plass til mer! Jeg blir ikke arbeidsledig her hjemme med det første, og har inngått en avtale med snuppa i magen; Hvis hun venter med å komme ut til etter 1. juli, så skal hun få så mye pupp hun bare vil, og ligge på fanget halve døgnet den første tiden. Jeg trenger litt tid på å få ordnet alt, så jeg håper hun holder avtalen! :)

Nå skal jeg snart dra på jobb en tur. Merkelig det at jo mindre jeg jobber, jo mer gleder jeg meg til å dra på jobb. Sikkert fordi jeg ikke blir like sliten nå som før. Nå syns jeg bare det er litt vemodig at jeg bare skal jobbe ut neste uke, også ha mange måneders permisjon.

Det er vel lov til å ikke ha dårlig samvittighet for å droppe både dugnad i barnehagen og borettslaget (på samme dag faktisk) når man er høygravid og sliter med rygg og bekken, og ikke greier å bøye seg eller løfte eller gjøre noe som innebærer at jeg må stå lengre enn 2-3 minutter av gangen?

Jeg kjenner ikke helt at jeg har verken overskudd eller en kropp som vil greie det, først jobb, så barnehagedugnad, og deretter borettslaget...

Det er vel lov til å ikke ha dårlig samvittighet for å droppe både dugnad i barnehagen og borettslaget (på samme dag faktisk) når man er høygravid og sliter med rygg og bekken, og ikke greier å bøye seg eller løfte eller gjøre noe som innebærer at jeg må stå lengre enn 2-3 minutter av gangen?

Jeg kjenner ikke helt at jeg har verken overskudd eller en kropp som vil greie det, først jobb, så barnehagedugnad, og deretter borettslaget...
Det er fullstendig lov å droppe uten å ha dårlig samvittighet ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Høygravid= FRITATT

Har vært på hvilende nattevakt i natt (sovet ekstremt dårlig fra og til kl 03-06) og i tillegg skal jeg ha vesla hjemme fordi hun er så forkjølet... Wish me luck... Dette blir ltit av en dag.. Har enormt med sure oppstøt i dag også :(

Har vært på hvilende nattevakt i natt (sovet ekstremt dårlig fra og til kl 03-06) og i tillegg skal jeg ha vesla hjemme fordi hun er så forkjølet... Wish me luck... Dette blir ltit av en dag.. Har enormt med sure oppstøt i dag også :(
God bedring! Håper single deg en lur på sofaen i løpet av dagen;)

Huff...lykke til med dagen idag...

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Huff...lykke til med dagen idag...

Hehe, det var jo et enormt klagete innlegg av meg så jeg nå :p
Men sukk... Får vel være en ''dårlig'' mor og forsyne henne jevnt med ipad og film gjennom dagen mens jeg slumrer på sofaen. :P
Hun skjønner at jeg er sliten så i skrivende stund sitter hun ved siden av meg og spiller med en hånd og stryker meg på ryggen med den andre. :) Hehe.. Søta. :)

God bedring! Håper single deg en lur på sofaen i løpet av dagen;)

Ser ut som det går i orden. ;) Hun er heldigvis veeeeeeeeldig glad i film og ipad ;) Og ikke så vandt med å få lov til å se på det bortsett fra når den utslitte moren ikke orker annet eller når det er helg ;) Men i dag skal hu få glane så mye hu orker for min del. ;)

Hehe, det var jo et enormt klagete innlegg av meg så jeg nå :p
Men sukk... Får vel være en ''dårlig'' mor og forsyne henne jevnt med ipad og film gjennom dagen mens jeg slumrer på sofaen. :P
Hun skjønner at jeg er sliten så i skrivende stund sitter hun ved siden av meg og spiller med en hånd og stryker meg på ryggen med den andre. :) Hehe.. Søta. :)
Du er jo ikke dårlig mor av den grunn!
Og for en søt datter du har -jammen er du heldig:)

Du er jo ikke dårlig mor av den grunn!
Og for en søt datter du har -jammen er du heldig:)

Hehe, jeg vet jo på en måte det inni meg men det føles sånn ut for det. Bare vent å se. Det å være mamma er den beste dog tøffeste jobben som er. Konstant dårlig samvittighet og i alle fall under en graviditet. :p
Man blir så handicappet og strekker ikke lenger til der du før hadde klart deg fint.

Fikk forrresten tidenes kompliment da vi sto på badet og pussa tenner i sta. :)
Plutselig snur vesla seg på krakken foran meg, klemmer meg rundt livet og sier;
''Snille mamsen min med den fine kroppen, gode magen din''. Så klemte hun meg skikkelig rundt livet. :)
Fin jente. :)

Så søt jente du har! :)

Gleder meg til å bli mamma jeg også :) Er så sliten å lei alle disse masriene, gleder meg masse til å møte gutten min :)

Jada, kroppen skal forberede seg på fødsel og nattevåk og alt mulig rart, men jeg syns likevel det er fullstendig unødvendig å våkne kl 5 om morgenen nå før ungen er ute. Særlig siden jeg ikke skal på jobb før i 11-tida. Jeg skal helt sikkert greie nattevåk med babyen uten å øve så innmari på det nå. Blæh, vil jo bare sove! Også blir jeg så misunnelig på mannen og supersnuppa som ligger og sover som steiner.

Back
Topp