*SKRAVLETRÅD*

Da satt jeg på flyet til oslo dere :D
Er imponert over at vi fikk til å tømme leiligheten og få plassert mesteparten på lager. Har 4 bag'er med stæsj til norge også :eek: men fikk det med oss også ;)
Godt hva som er gjort. Kjæresten har vært så flink til å være pakk eselet mitt :p
Blir 6 timer å vente på gardermoen, men jeg har jo godt selskap :)
Lillegutt ligger og sover nå også. Har fått seg litt sjokolade så sparka litt fra seg da, men nå sover han så godt atte :)
Var litt vemodig å forlate Budapest. Blir aldri mettet av den byen - så mye spennende å se. Byen har alltid noe nytt å by på. Gleder meg til å reise tilbake, men skal bli godt å få oppholde meg i Norge i 15 måneder først.

Blir rart å bli "nordmann" igjen. Har ikke bodd i norge sånn fast på lenge. Var jo først noen år som reiseleder, deretter 1 år hjemme før jeg satte kursen mot Ungarn. Vært i Ungarn i 5 år nå...
Har ikke noe særlig med venner lenger, så skal bli godt å få en frisk start og lage nye relasjoner med folk.

Å, da skulle vi ha møttes i Oslo, men 6 timer blir jo litt knapt + mye farting ;-) Skjønner godt du er glad i Budapest! Flott by, og har sikkert så mye mer å tilby enn jeg opplevde som turist også. Men velkommen til Norge skal du uansett være :-) Håper du får en nydelig perm-tid!

Jeg har vært på barselbesøk hos venninne og guttebaby 6 uker i dag. Nydelig pjokk! <3 Spist middag alene nå , litt småsur fordi mannen sa fra et kvarter etter avtalt middagstid om at han da dro fra jobb... Så han kommer vel snart.

Meeeen, tross småsur: sola steiker, kaffen er varm og isen er kald! Jeg nyter :-)

Hva gjør dere i dag/kveld, damer?

Er imponert over at vi fikk til å tømme leiligheten og få plassert mesteparten på lager. Har 4 bag'er med stæsj til norge også :eek: men fikk det med oss også ;)
Godt hva som er gjort. Kjæresten har vært så flink til å være pakk eselet mitt :p
Lillegutt ligger og sover nå også. Har fått seg litt sjokolade så sparka litt fra seg da, men nå sover han så godt atte :)
Var litt vemodig å forlate Budapest. Blir aldri mettet av den byen - så mye spennende å se. Byen har alltid noe nytt å by på. Gleder meg til å reise tilbake, men skal bli godt å få oppholde meg i Norge i 15 måneder først.

Blir rart å bli "nordmann" igjen. Har ikke bodd i norge sånn fast på lenge. Var jo først noen år som reiseleder, deretter 1 år hjemme før jeg satte kursen mot Ungarn. Vært i Ungarn i 5 år nå...
Har ikke noe særlig med venner lenger, så skal bli godt å få en frisk start og lage nye relasjoner med folk.

Så bra at alt bokstavelig talt er i boks (og bager). ;)
Bra kjæresten er pakkesel. Skulle bare mangle ;)
Når du skal tilbake om 15 mnd. skal barnet bli hos kjæresten din eller være med deg tilbake? Ble nysgjerrig. :)

Så bra at alt bokstavelig talt er i boks (og bager). ;)
Bra kjæresten er pakkesel. Skulle bare mangle ;)
Når du skal tilbake om 15 mnd. skal barnet bli hos kjæresten din eller være med deg tilbake? Ble nysgjerrig. :)
Tar barnet med meg... Noe usikkert med kjæresten hva som skjer der (tror han ikke klarer å være borte fra barnet sitt over lengre tid). Muligens vi bare sparer mest mulig sånn at han tar seg permisjon fra jobb eller noe. Time will show ;)

Tar barnet med meg... Noe usikkert med kjæresten hva som skjer der (tror han ikke klarer å være borte fra barnet sitt over lengre tid). Muligens vi bare sparer mest mulig sånn at han tar seg permisjon fra jobb eller noe. Time will show ;)

Ok. :) Jada, dere har jo en del tid til råds fremover nå så. :)
Velkommen hjem! :D

Gleder meg til å møte deg :)
Håper du finner tid å være med på treff neste uke ;)
Nå ser det ut som det er onsdagen som er aktuell dag :)

Solen skinner og det er varm i Bergen i dag. Samboeren går på fri 1 mnd nå og det er en perfekt dag å grille på. Men hvor er energien? ligger på sofaen i shorts å svetter og føler meg helt utkjørt....

Jobbet nattevakt i natt (hvilende fra kl 01) så jeg har jo sovet noe frem til 07, kom hjem og la meg og nesten nettopp stått opp. Likevell er jeg heeeeeeeeeeeeeeeeeelt utslitt :( Sitter å speider utover alt som burde vært gjort...
*Gjesp* Han i magen presser rumpa/ ryggen utover noe grådig hardt til tider så magen blir like hard som ved kynnere og det er ikke behagelig akkurat. Presser bena opp mot mine ribbein og.. Sukk, nå er jeg dritt lei :P

Jeg har hele tiden forklart eldstejenta at babyen kommer til sommeren, også kom sommeren i mai! Jeg skal ikke klage altså, i er bare ikke vant til å ha så fint vær på denne tiden. Hun må nok bare smøre seg med tålmodighet enda en stund til lillesøster kommer. :)

Jenta i magen min gjør akkurat det samme!! :P ligge å presse seg utover, akkurat som om ho prøve å lage bedre plass :P i dag har eg vasket siste rest av babyklærne i dag :)

Jeg tror frøkna i magen her prøver å presse seg ut, det er helt vill aktivitet der inne til tider. Store og små kuler buler ut alle veier, og den største kulen (rumpa?) presser og vrir seg både mot høyre og venstre. Plutselig spretter det fram et bein, og i beste alienstil farer den over magen fram og tilbake. Det kan ikke være store avstanden mellom foten hennes og hånden min når hun holder på sånn. Jeg hadde glemt hvor stilig det er å se på. :)

En ting jeg kom til å tenke på.. Når planlegger dere å sette barnesetet inn i bilen? :P
Jeg har nesten lyst til å sette det inn snart for å bli vant med det og virkelig ha god tid til å sette det inn ordentlig, men samtidig så føler jeg at det kanskje er litt "lame" å kjøre rundt med barnesete i bilen over en mnd før babyen antakeligvis kommer :P

Her er det også en liten en i magen som ruller og presser - ikke særlig godt når mammaen sitter og leser (og gjerne vil sitte litt framoverbøyd...) Og det hjelper vel ikke akkurat at jeg hiver i meg vannmelon og druer heller, det er vel en del sukker som får småen til å turne enda mer i det... Heldigvis har jeg siste eksamen onsdag - DET blir deilig det!

Nå sitter jeg i bilen og venter på at typen kommer tilbake etter sjekk av leiligheten... Vi skal flytte inn idag...de som har leid den, har hele tiden prøvd å få utsatt tiden. De har fått en hel måned ekstra til nå - og de prøvde å få ha den enda lenger. Greit nok det, vi får 1 mnd ekstra leie - men vi har desverre andre ting på gang nå... Må jo få kommet oss til rette FØR ungen kommer!

I dag tror jeg min lillesøster får tatt vannet sitt også. Hun hadde termin igår - men gutten hennes er 20% + og jenta er i grunn ganske smal - kan ikke vente lenger... Men alt skal gå naturlig, så hun har blitt satt på vent for tidlig igangsettelse. Var på kontroll igår, og da var ikke blodtrykket bra, så tror de får satt henne igang idag. Blir spennende å få siste nytt, men vil ikke mase, så får bare vente i spenning.

Ellers kan jeg si med hånda på hjertet at det var godt å komme hjem. Frisk norsk luft, familie, og har tilogmed fått litt sol :)

Har ikke internett enda, så bruker mobilen enn så lenge. Derfor lite på BV.
Må si jeg savner dere og gleder meg til å få nett igjen sånn at jeg ikke går glipp av alt heller :p

Men nå har vi fått tilbake nøkler, så må nok ta del i flyttinga som min flotte stilling; veggpryd :D:D:D

God helg!

Repooc87, vårt sete står faktisk i bilen nå det ;-) Låner av svigerinne og skulle bare sjekke at vi skjønte hvordan, og så har det i grunnen bare blitt stående der ;-) Litt tidlig ja, vurderer om man skal ta det ut igjen, evt bare ha det i bagasjerommet, men hvis vi ikke skal ha full bil, så er det jo egentlig ikke noe vits heller...

Skjønner godt dere vil ha leiligheten deres nå, Frøken Fryd! Det må man vel nesten kunne forvente ;-) håper det blir bra! Og så så spennende med søster og fødsel da, har ikke fått med meg at babyen din får så tett et søskenbarn jeg :-) Så koselig :-) Lykke til til henne!

Her er vi akkurat inne fra noen timer i parken, Musikkfest Oslo i dag, så konserter hele dagen i alle parkene. Veldig koselig stemning :-)

God lørdag!!

En ting jeg kom til å tenke på.. Når planlegger dere å sette barnesetet inn i bilen? :p
Jeg har nesten lyst til å sette det inn snart for å bli vant med det og virkelig ha god tid til å sette det inn ordentlig, men samtidig så føler jeg at det kanskje er litt "lame" å kjøre rundt med barnesete i bilen over en mnd før babyen antakeligvis kommer :p

Her kommer nok ikke bilstolen på plass i bilen før barnet er født og vi skal hjem fra sykehuset. Mannen pleier å være god på slike praktiske ting, så jeg satser på at han får det godt til. Også er vi jo ikke helt ukjent med bilstol og baser og sånt, så det skal nok gå greit selv om det er en ny stol.

Det er så rart dette her. Fire uker igjen til termin, men da mannen skulle i 30 årsslag i dag og overnatte hos svigermor som er naboen til festen, kom vi i snakk om hva vi gjør om det MOT ALL FORMODNING går i fødsel i natt;)

Er så rart at vi snakker om det nå- syns det er alt for tidlig, men det er vel trygt for han å få avklart saken. Han lurte på om han i det hele tatt skulle drikke- JA de skal han, er ikke bekymret men det er litt rart å snakke om det;)

Flere som snakker om disse tingene i disse tider?

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg får ikke gjort noen ting for tiden, det er rett og slett for fint vær! Husarbeidet får vente til det blir regn og kaldt igjen, og det blir heller ikke så mye tid foran dataen. Man kan jo ikke sitte inne når vi for en gangs skyld har sommervær, det skjer jo faktisk ikke hvert år! I dag har vi faktisk hatt rundt 28 varmegrader, helt fantastisk! Det er fremdeles varmt ute selv om klokken er over 22, så jeg tipper det blir en varm natt. Jeg får ta med et tomt dynetrekk når jeg skal legge meg for å ikke smelte bort i natt. Ah, livet er herlig! :)

Tror nok det blir til at basen går inn i bilen snart også setter vi inn setet når vi drar til sykehuset. Greit å slippe å dra hjem for å hente det hvertfall. Også var det den fødebagen som skal pakkes også :) På tide snart det også kanskje..

Helt enig Løvesnuppa, været er alt for fint til å kunne gjøre noe nyttig :)

Jeg sa i telefonen i går at mannen hadde hatt seg en øl til middagen, hvorpå mamma sa at " ja, nå er det vel snart slutt på at han får ta noe særlig alkohol"... Og tenkte litt på det for ei lita stund sida da jeg og mannen avtalte at ham må kjøre til en fest han skal på 21.6. (12 dager før termin). Så ja, de må jo snart være klare til å kjøre oss anytime disse mannfolka :-) men er vi uheldige og at han har tatt seg en øl til maten, så får vi ta taxi :-)

Back
Topp