*SKRAVLETRÅD*

:( komme sikkert te å bli dårlig i magen nå... Spiste 2 yoghurter og 4 nektariner på rappen :confused:

Litlekaren er så aktiv for tiden også.... Slapper aldri av...

Ellers er jeg pottetett. Vært det siden torsdag. Så måtte kjøpe ny nesespray idag...
Fikk meg nok noe tull når jeg var på øre/nese/hals departementet og hadde eksamen :mad:
Så den siste uken har virkelig vært tung når det kom til siste innspurt med lesing.

Fikk bestilt meg vaskedame idag og... Har INGEN planer om å trigge frem en fødsel nei!
Og så tar de kun 30 kr timen :eek:
Kommer selvsagt til å få mer av meg altså... Men er litt fint å være norsk i ungarn altså...

Typen har tulla vekk passet sitt også mens han flytta fra bergen... Så håper han ringte politiet for å få nødpass idag... Han kommer jo hit tross alt på fredag morgen!
Hva er det med mannfolk og ikke ha helt kontroll? Ska bli godt å komme hjem. Får jeg full kontroll igjen - for tydeligvis er det noen som sårt trenger hjelp her ;)

Hehe, fort gjort å hive i seg mye av noe som plutselig smaker veldig godt ;-) Mannfolk altså!?! Håper han får ordna seg pass da, så han får kommet til deg. Utroooolig billig vaskehjelp! Fristende å kjøpe det da ja :-) Er jo nesten fristende med norske priser til og med, men skal klare det sjøl med mannehjelp ;-)

I dag har jeg blitt sykmeldt 100%. Så nå skal jeg faktisk ikke på jobb før midtveis i august 2014, med perm, ulønna perm og ferie for 2 år... Føles rart, men godt. Skulle ønske jeg hadde klart å stå i jobb helt ut, men nå var det stopp. Bekkenet krangler som fy, og så har jeg i tillegg fått veldig vondt under føttene de siste dagene. Flere som har det? Er under tåballen og under hælene... Såpass vondt at jeg halter når jeg går. Au!

Men nå må jeg rett og slett bare ruge og glede meg :-) i går gjorde jeg i stand vugga til mini, og pakka faktisk hans bag også :-) og om ei uke eller to pakker jeg vel min også og gjør klart sprinkelsenga og vogna. Hvis jeg klarer å vente da ;-) Hehe! Er ei som gleder seg stort til å bli mamma her! Og til å få kroppen sin gradvis tilbake.

Leser i "mamma for første gang" om dagen, av Gro Nylander. Fin bok :-) Kjenner det i puppene når jeg leser om amming, hehe ;-)

Ønsker dere en god dag folkens, her jeg sitter med hikkende baby :-D

Hehe, fort gjort å hive i seg mye av noe som plutselig smaker veldig godt ;-) Mannfolk altså!?! Håper han får ordna seg pass da, så han får kommet til deg. Utroooolig billig vaskehjelp! Fristende å kjøpe det da ja :-) Er jo nesten fristende med norske priser til og med, men skal klare det sjøl med mannehjelp ;-)

I dag har jeg blitt sykmeldt 100%. Så nå skal jeg faktisk ikke på jobb før midtveis i august 2014, med perm, ulønna perm og ferie for 2 år... Føles rart, men godt. Skulle ønske jeg hadde klart å stå i jobb helt ut, men nå var det stopp. Bekkenet krangler som fy, og så har jeg i tillegg fått veldig vondt under føttene de siste dagene. Flere som har det? Er under tåballen og under hælene... Såpass vondt at jeg halter når jeg går. Au!

Men nå må jeg rett og slett bare ruge og glede meg :-) i går gjorde jeg i stand vugga til mini, og pakka faktisk hans bag også :-) og om ei uke eller to pakker jeg vel min også og gjør klart sprinkelsenga og vogna. Hvis jeg klarer å vente da ;-) Hehe! Er ei som gleder seg stort til å bli mamma her! Og til å få kroppen sin gradvis tilbake.

Leser i "mamma for første gang" om dagen, av Gro Nylander. Fin bok :-) Kjenner det i puppene når jeg leser om amming, hehe ;-)

Ønsker dere en god dag folkens, her jeg sitter med hikkende baby :-D
Vet du hva? Å bære en baby er jobb i seg selv! Du må aldri ALDRI tenke at du har mislykket ved å bli sykemeldt!
Dessuten så er du så nærme permisjon nå allikevel så det hjelper ingen at du går og kjenner på en dårlig samvittighet. Du burde ha fått en medalje som har prøvd så lenge som deg selv!

1 juni blir det redebygging for fullt her også.
Som jeg gleder meg!
Skal også lære meg selv å hekle for babyen må jo ha en ugle lue!

Innimellom så forbereder jeg meg mentalt til fødsel ved å se " one born every minute". Lasta ned alle sesongene jeg :p

Fikk nettopp mld av pappen at nå har han fått tak i nødpass, så da er det jo greit...

Og vondt under foten får jeg når jeg går mye på hardt underlag i dårlige sko + ved hovne bein. Antar det er det siste du sliter med da?

Ugle lua...så søt :D
Ååååå den vil jeg også være med påbå lære å lage :)
Kanskje vi kunne hatt det som et fellesprosjekt i barselgruppa ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har hatt to fine dager der kroppen har vært grei med meg. Men i dag var det over igjen :(
Verker i ryggen og bekkenet brenner konstant.
I tillegg har disse kynnerene tatt seg opp og kommer selv når jeg sitter og ligger i ro. Og nå i ettermiddag kjennes det ut som jeg har sting nederst i magen :(

Mens jeg sitter og skriver nå så kjennes det faktisk ut som om smertene legger seg på venstre side slik det begynte da jeg hadde nyrestein :confused:
Håper det ikke er det da, at det bare er jeg som er redd for at det er det.

Men midt oppi dette så er lillebror så veldig vedig aktiv for tiden. :)
Magen er i konstant bevegelse. Nesten litt alien-aktig i se på :p

Her ble det litt både syt og skryt.
Men dere overlever det vet jeg ;)

Nå skal snart snuppa kjøres på sin aktivitet og jeg må opp til pappa og hente de to maskinene med klær jeg satte på tidligere i dag og sette på to til.
Litt kjedelig å ikke ha vaskemaskin i hus. Men håper de har kjelleren og vaskerommet klart om ikke så lenge :)

Hmm, har blitt litt hoven siste dagene når det har vært så varmt, men i dag er jeg ikke hoven, men likevel verkende føtter... Tror jeg skriver det på kontoen for uforklarlige svangerskapsplager og satser på at det går ok :-)

Du har vel rett i at man må kaste dårlig samv på båten, Frøken Fryd! Må bare øve litt på det ;-)

Synd at du har fått så vondt igjen, Amahel. Håper iallfall at du slipper unna noe mer nyrestein-problemer. At bekkenet brenner er så utrolig lik beskrivelse av sånn jeg kjenner på verste dagene. Virkelig brann inni der ja. Au!! God bedring med det :-)

Ååååå den vil jeg også være med påbå lære å lage :)
Kanskje vi kunne hatt det som et fellesprosjekt i barselgruppa ;)

Det kan vi :)
Jeg kan jo ikke hekle da... og forstod ingenting av oppskrifta...men har troen på at flere hoder tenker bedre enn et ;)

Tusen Takk En-skatt ♥

Ja jeg har troen på at vi skal klare dette sammen Frøken Fryd :)

Noen som vet hvor man finner oppskriften på den lua? Har sett på den før og tenkt at den jo bare er supersøt :-) Jeg har ikke heklet akkurat den, men har heklet en del så stiller med assistanse jeg så godt jeg kan :-)

Hva har dere søte damer bedrivet tiden med i dag da? :)

Her har jeg faktisk vært flink - om jeg får si det selv. ;)
Vanlig huslige plikter, malt to vitrineskap fra trefarget over til hvite, laget og servert middag til besøk, ryddet og ordna en god del men akk som det kjennes i ryggen!

Merker at jeg er litt for aktiv når jeg først begynner :(
Er en sånn ''skal bare'' jeg... Blir litt for mye til slutt. ;)

Jeg elsker dette fine været vi har for tiden, vi er absolutt ikke bortskjemt med såpass fint vær. Selv ikke midt på sommeren pleier det sjeldent å være som det er nå. Bare vi ikke "bruker opp" sommerværet nå... Vi var bare såvidt innom hjemme etter jobb i dag før vi gikk ut og grillet og koste oss i fjæra og på lekeplassen. Det blir ikke like god tid til å rydde inne, men når det er så fint kan man bare ikke sitte inne. Som nordlendinger flest vet jeg alt for godt at finværet kan være over når som helst, så her nytes det mens vi kan :)

Syns det er mye dramatikk med fødsler og kynnere osv på folk med termin rundt og rett før oss nå. Skjønner virkelig at ting er rundt hjørnet.... Slimproppen min , eller deler av den, har jo mest sannsynlig gått i dag, og da blir jeg nysgjerrig på om jeg er en av dem som det indikerer snart fødsel for eller ikke da... Kan tydelig være begge deler.

Er glad for at vi alle julimammaer er over de mest kritiske fasene nå hvis noen av babyene skulle komme. Helsepersonellet er flinke og babyene har god sjanse til å klare seg supert :-) Det er godt å vite når det begynner å bevege seg i nyhetsbildet her ;-)

Må bare spørre, er det flere enn meg som har mye vond stikking i skjeden/området rundt der? Modning?

Vel... Etter over et døgn med surmuling så får jeg vel skrive om det her da ( må tømme meg, ellers blir jeg gal...).

Vel, hadde jo ortopedi eksamen igår. Det var forholdsvis en grei prøve. Var på data, og avkryssing - et svar rett...
Etter å hatt x antall muntlige eksamener så gledet jeg meg til å ha denne...
Men sånn gikk det altså ikke... Hadde siste muntlige eksamen på øre-nese-hals avd. Trøtt og sliten, med et immunforsvar på null, så pådro jeg meg en eller annen sykdom.
Så siden torsdag har jeg ligget med pottetett nese, sløv til de grader, feber, sår hals...
I tillegg så begynner graviditeten å toppe seg med trøtthet igjen, så energi til å lese til denne ortopedi eksamen var jo inteteksisterende...

Jeg leste alt jeg kunne, men ingenting gikk inn i hodet mitt. I tillegg så har jeg en hyperaktiv unge og sensitiv blære som gjorde at nattesøvnen ble helt ødelagt.

Alt i alt - tror jeg hadde én dags effektiv lesing til den ortopedi eksamen.
La meg tidlig kvelden før, men nok én gang - minimalt med søvn...
Så når jeg satt foran den dataen så blanda jeg alt jeg hadde lært + klarte ikke å lese skikkelig hva som stod (går på tid og så det var begrenset hvor lenge jeg kunne studere spm...)

Så det hele endte med 48% rett - og trenger minst 50% rett for å bestå prøven...
Så jeg strøk :(
Skikkelig bittert når jeg har klart alle de "vanskelige" og store eksamene - og så klarer jeg å stryke på den "lette".
Vi har jo 3 sjanser på oss til å ta prøven. Neste dato er onsdag...
Jeg fikk snakka med departementet om de kunne gjøre sånn at jeg kunne ta den på mandag... Det var visstnok helt umulig...

Så da må jeg faktisk repetere hele faget når jeg kommer tilbake fra permisjon.

Arrrrg! Er så skuffet over meg selv! Og så er jeg så sint på graviditetsplager og sykdom!!!!!!!
Men ikke noe mer jeg kan gjøre.

Prøver å tenke positivt at nå har jeg faktisk permisjon, imorgen kommer kjæresten til meg og skal hjelpe til med pakking og flytting. Og på tirsdag reiser jeg hjem til Norge!!!!

Men har mista gleden helt. Er bare så skuffa for alt...
Trenger nok noen ekstra dager å komme meg på merker jeg...

Men jeg har nå vært flink tross alt! Klart meg hele semesteret. Eksamene som jeg "trengte" å bestå for å starte øå 5.året er bestått, så jeg mister ikke året...

Ble litt langt dette, men som sagt; måtte tømme meg litt i prosessen med å komme over nederlaget...

Å, skjønner at du er lei deg, og det har du lov til å være. Du har gjort en helt rå innsats i vår, syns jeg. Kjedelig at du strøk, men dette skal du klare etter perm ja. Prøv å huske på at det eneste som virkelig er viktig nå er at du og baby har det bra. Babyen din er mye viktigere enn 1 enkelt eksamen. Men ja, dette har du lov til å være skuffa og lei deg for. Stor trøsteklem på vei sørover.

Signerer En-skatt her.
Skjønner deg godt.
Og all respekt til deg slik du har stått på :)
Bruk noen dager nå og plei deg selv, det har du fortjent ;)
Stoooor klem til deg Frøken Fryd <3

Kjedelig at det ikke gikk, men greit at det ikke var en av de største eksamene som gikk slik. Du har da virkelig stått på!
Det blir vel godt med permisjon nå etter alt hardkjøret :)
God tur hjem!

Da var 30-års gave til samboern i boks: Fallskjermhopp ;)
Vet han har lyst så nå fårn søren meg tørre ;)
Blir spennende! :)

Back
Topp