*SKRAVLETRÅD*

De fant noe på ultralyd bildene som kunne indikere Down's syndrom. Måtte ha tatt en fostervannsprøve i uke 22 tror jeg d var (noe som kunne resultere i abort). Så ikke poenget med d da vi ville beholde karen uansett. Derfor ble det ekko av hjertet, hvor de ser om det er noen hjertefeil som kan være typiske for barn med Down's. Så det er d vi skal imorgen :)

Hvordan har det gått på kontrollen i dag?

Gleder meg til lunsj med 2 små babyjenter :-) Hurra, det setter nok hormonene i sving!

Gleder meg til lunsj med 2 små babyjenter :-) Hurra, det setter nok hormonene i sving!
Så koselig da!
Babyer er sååååå herlige! Gleder meg til vi sitter med våre egne! Ikke lenge til!

Legen ja... Sjekka hjertet nå for feil. Det var så fint atte - og alt var der det skulle være.
Om barnet er sykt eller ikke kommer vi nok ikke til å finne ut for sikkert før den lille er født... Og det kan dukke opp andre ting senere - men sånt er det for alle...

Karen var nå flink og lå stille når han skulle ( han som aldri hører etter....).
Hadde jo hatt vondt i "kånemor" i helga, så vi sjekket dette etterpå også. Var helt fint og lukket...
Så nå skulle jeg bare hive innpå med magnesium. 3*300mg - så får jeg ikke vonde kramper (+mykere nr 2 = fantastisk bivirkning :D )

Skal på siste ultralyd om et par uker for å sjekke mengde fostervann og str på gutten. (standard her nede).
Deretter er det bare 2 uker!!!! Til jeg får komme hjem til vakre Norge!
28 mai er flybilletten bestilt!

Gleder meg :D

Får du alt inkludert når du bor der eller? Sånn som vi har her i Norge?
Skjønner at du gleder deg til å komme tilbake nå. Regner med at pappan gleder seg til å være face to face med deg på siste del av graviditeten også :) Her er det russ over alt om dagen, jeg kjenner de gir meg skikkelig vår følelse :D

Får du alt inkludert når du bor der eller? Sånn som vi har her i Norge?
Skjønner at du gleder deg til å komme tilbake nå. Regner med at pappan gleder seg til å være face to face med deg på siste del av graviditeten også :) Her er det russ over alt om dagen, jeg kjenner de gir meg skikkelig vår følelse :D
Jeg er jo medisin student, så får en del goder derfra... (og det jeg har betalt (3D ultralyd + noen spesielle blodprøver) er mer en symbolsk sum.
En skal ikke betale noe om en er statsborger, men d er vanlig å gi en gave som takk til legen / jordmora di.
(og hadde jeg måtte betalt, så er det bare til å ta vare på kvittering og sende til HELFO når en kommer hjem for så å få pengene tilbake...fint å være eøs medlem...)

Tror nok pappaen vil ha meg i nærheten ja... Han har jo i grunn gått glipp av mesteparten, så han skal nok få slite når jeg kommer hjem :D

Så det er russ ute og går? Hihihi... Har ikke sett en russ siden 2008, men de har vel ikke forandra seg noe særlig...

Håper det våres skikkelig i norge sånn at dere får en fin nasjonal dag.

Helfo ja, jeg glemte de :) Bra du slipper å ut med dyre dommer der nede da.
Hehe, regner med du har et lite lager med overraskelse-hormoner til pappaen når du kommer hjem :)

Russen er ute og går ja, er så koselig å se de igjen. Det betyr liksom at NÅ er det snart sommer, og sommer betyr baby :D

Så flott at det virker bra med hjertet til gutten din, Frøken Fryd! :-) Drt var godt å høre! Og det høres jo litt digg ut at det er ul-kontroll så seint også som standard der da! Herlig :-) Og ja, mye kan skje som man ikke vet om, og vi får det barnet vi får. Og kommer nok til å elske dem høyere enn himmelen alle som en :-) Her har barnepappan en sykdom som er arvelig, og som vi ikke vet før mini er født om han arver eller ei. Det må man jo bare forholde seg til :-)

Ja, det var nydelig å se disse to babytuppene til kollegaene mine i dag! Som riktignok ikke var særlig små tross sin korte levetid. Søte plugger begge to :-) babyene altså ;-)

Nå har jeg inntatt balkongen i vår-Oslo! En liten stund her i sola før jeg skal lage middag. Deilig temp her i dag!

God aften alle søte damer!
Da har jeg vendt tilbake fra Frankrinke igjen og med meg på følge har jeg;
Bittelitt brunfarge (var 25 på det meste der nede), MASSE fine gravid klær kjøpt på outlet :D , klær til gull i magen, gullet i senga og gullemannen min ;) , masse fine leker til barna (uvant å skrive barnA), godteri og fransk sjokolade, fransk kosmetikk - typ kuldekrem, bodylotion til hele fam, hårprodukter og litt billigere dyr sminke fra tax-free! :D

Jeg ligger på sofaen og daffer spiser godteri :) Og i dag er vi 29 uker og har det faktisk ganske så bra i kveld! :)
Ønsker dere en fin kveld!

God aften alle søte damer!
Da har jeg vendt tilbake fra Frankrinke igjen og med meg på følge har jeg;
Bittelitt brunfarge (var 25 på det meste der nede), MASSE fine gravid klær kjøpt på outlet :D , klær til gull i magen, gullet i senga og gullemannen min ;) , masse fine leker til barna (uvant å skrive barnA), godteri og fransk sjokolade, fransk kosmetikk - typ kuldekrem, bodylotion til hele fam, hårprodukter og litt billigere dyr sminke fra tax-free! :D

Jeg ligger på sofaen og daffer spiser godteri :) Og i dag er vi 29 uker og har det faktisk ganske så bra i kveld! :)
Ønsker dere en fin kveld!
Virker som om du har hatt en fantastisk tur!

Ble det en skikkelig kjærestetur også (ikke bare shopping?)

Og fikk du jenta di i retur hel og fin? (etter hønemor-tendensene dine ;) )

Sååå fin den høres ut, turen din!! :-) Høres ut som skikkelig påfyll for sjel :-)

Virker som om du har hatt en fantastisk tur!

Ble det en skikkelig kjærestetur også (ikke bare shopping?)

Og fikk du jenta di i retur hel og fin? (etter hønemor-tendensene dine ;) )

Å jada! :) Vi hadde noen fantastiske dagsturer der borte.
Blant annet gikk vi langs brygga å så på yahter i St. Tropez. og spiste sorbet-is og en kjempe fin tur langs stranda i
St. Maxim. Du skulle sett de yahtene vi så...
Tror ikke jeg overdriver om jeg sier at enkelte av dem var på størrelse med ''danskebåten''!
Ellers var det veldig herlig å bare være oss to som enkelt individer for noen dager og ikke ''bare'' foreldre og omsorgspersoner. :)

Prinsessa kom hjem hel og fin og full av sand - hun hadde vært på sykkeltur. :p
Eneste jeg har å sette fingeren på er at leggerutinene er på bærtur og som vanlig tar det vel rundt 3 uker å innarbeide de igjen etter pappa-besøk... God-give-me-strenght!... Jaja... Ungen lever, det er det viktigste ;)

Jeg sitter og leser om forgiftninger...så horribelt kjedelig...
Vil i grunn bare sove, men sånne fine ting har jeg ikke tid til.

Ellers så hadde jeg på meg den nye kjolen min igår. Følte meg sååååå fin :)
Grillet pølser på kvelden før jeg stakk hjem med noen megahovne bein :D

Idag har det gått i lesing hele dagen. 4 kopper kaffe og vurderer sterkt en energi drikk...
Mest av alt er jeg sulten, så kanskje jeg skal stelle i stand et rundstykke med philadelphia ost og kylling-skinke?

Det var iallefall min helg - særdeles lite innholdsrik :p

Eg har hatt mamma på besøk, så i går var vi på shopping og cafe :)
I dag stod ikkje ho opp før sånn 12, og reiste halv fire :P så snakket bare om utdanning eg har lyst til å begynne med :)
Så i dag har eg funnet nettskole eg muligens ska begynne med no snart, må bare tenke litt nøye gjennom det (:

Liggesitter i sofaen og leser gravidblader og BV om hverandre ;-) spiser gulrot. Ble vanvittig kvalm i kveld plutselig (tror det har med usunn mat i løpet av dagen å gjøre...), og gulrot var det eneste jeg følte kunne hjelpe :-)

I morgen har jeg legetime, skal vurdere arb.mulighet/sykmeldingsgrad framover.

Hva er det du har lyst til å studere da, Smurfine88?

Kunne tenkt meg å bli farmasøyt men sånn som eg kan se så må eg då til Bergen...:)
Men sånn no tenkte eg apotektekniker :)
Ikkje lyst å kjøre lastebil lenger... :P

Jeg har hatt en strålende dag! Det har vært sol, så vi har vært ute nesten hele dagen. Jeg fant til og med noen pølser i fryseren slik at vi kunne grille :) Nå er jeg trøtt og sliten slik man blir etter en utedag, og gleder meg til å legge meg.

Skjønner den. Ikke det letteste yrket å kombinere med familieliv heller. Så fint at man kan finne på noe nytt :-D

Deilig å være frisk luft-sliten da! Det er en god sliten :-)

Back
Topp