******SKRAVLETRÅD******

Snakka akkurat med svigermor i telefonen. Også sier hun at det er noe hu ville si til meg.. "Nå finner dere akkurat det utstyret dere trenger til babyen, og jeg betaler!! Og da velger dere det dere har lyst på og ikke noe som er billig bare for at jeg betaler!" Hva skal man si!! Det er jo altfor mye! Jeg nekta først, men det var bare å gi opp.. Ble helt målløs og begynte å gråte da vi la på.. Hormonell sa du? Neida;-) Jeg har ihvertfall en altfor snill svigermor... Og dette blir hennes første barnebarn..
 
Åh herregud, idag har jeg hatt sånne forferdelige stikkinger i magen.. Ikke bare litt, men hele dagen.. Og ikveld har virkelig kvalmen kommet.. Så da får vi se da, om det er sånn dagene blir framover.. Litt klaging fra meg :)
 


simsa skrev:
Snakka akkurat med svigermor i telefonen. Også sier hun at det er noe hu ville si til meg.. "Nå finner dere akkurat det utstyret dere trenger til babyen, og jeg betaler!! Og da velger dere det dere har lyst på og ikke noe som er billig bare for at jeg betaler!" Hva skal man si!! Det er jo altfor mye! Jeg nekta først, men det var bare å gi opp.. Ble helt målløs og begynte å gråte da vi la på.. Hormonell sa du? Neida;-) Jeg har ihvertfall en altfor snill svigermor... Og dette blir hennes første barnebarn..


Så utrolig koselig <3 <3 Jeg har også en veldig snill svigermor som ELSKER å gi bort gaver. ALLE gaver, hele tiden. Men hun har allerede 3 barnebarn. Mine foreldre derimot, blir besteforeldre for første gang, og besteforeldrene mine blir oldeforeldre for første gang, og oldemor blir tipp-oldemor for første gang. Regner med litt gaver fra de og ^^
 


simsa skrev:
Snakka akkurat med svigermor i telefonen. Også sier hun at det er noe hu ville si til meg.. "Nå finner dere akkurat det utstyret dere trenger til babyen, og jeg betaler!! Og da velger dere det dere har lyst på og ikke noe som er billig bare for at jeg betaler!" Hva skal man si!! Det er jo altfor mye! Jeg nekta først, men det var bare å gi opp.. Ble helt målløs og begynte å gråte da vi la på.. Hormonell sa du? Neida;-) Jeg har ihvertfall en altfor snill svigermor... Og dette blir hennes første barnebarn..



Ååå! Så herlig! Svigermoren min er og utrolig snill. De har igrunnen veldig dårlig råd, mn ho har betalt alle dåpene til barnebarna. (dette blir nr 6) Dette blir mine foreldres nr 10, men de har nok av penger, så drypper en del smågaver på alle sammen flere ganger i året, mn aldri noe stort.
 
Ja, hun er utrolig gavemild! Men jeg syns det er vanskelig å ta imot så mye!!!
 


simsa skrev:
Ja, hun er utrolig gavemild! Men jeg syns det er vanskelig å ta imot så mye!!!



Når ho sier d på den måten ho gjorde, så hadde jg ikke stussa!
 


MamsTW skrev:


simsa skrev:
Ja, hun er utrolig gavemild! Men jeg syns det er vanskelig å ta imot så mye!!!



Når ho sier d på den måten ho gjorde, så hadde jg ikke stussa!



Er bare ikke vant til å få så mye, så blir vel bare litt mye på en gang. Tenkte å si at hu kan jo betale en viss sum på hver ting, så kan vi betale resten selv.. Men kjenner jeg henne rett blir ikke det aktuelt! :-P
 


simsa skrev:


MamsTW skrev:


simsa skrev:
Ja, hun er utrolig gavemild! Men jeg syns det er vanskelig å ta imot så mye!!!



Når ho sier d på den måten ho gjorde, så hadde jg ikke stussa!



Er bare ikke vant til å få så mye, så blir vel bare litt mye på en gang. Tenkte å si at hu kan jo betale en viss sum på hver ting, så kan vi betale resten selv.. Men kjenner jeg henne rett blir ikke det aktuelt! :-P



Bare smil og takk! Dere får NOK av andre ting dere må betale selv.
 
Ble gravid for første gang i april. Gleda meg kjempe masse å va ganske spent og stressa så eg bestilte time te UL på privat klinikk i uke 8. Då fant legen kun en tom fostersekk så to dager etterpå endte det me ein abort. Hadde enorme smerter, klarte ikke gjøre noe annet enn å ligge i senga å vri meg. Det var en utrolig tøff opplevelse. Jeg fekk beskje om at eg kom til å blø i en liten uke og så ville det stoppe opp... eg blødde i ein mnd, så gjekk jeg til legen og han kjente meg på magen og kjente ingenting unormal, fikk beskje at eg måtte bare gå him å vente på at kroppen skulle ordne opp, noe de sa den kom sikkert til å gjøre i løpet av en liten uke å to... eg blødde i ein te mnd. Så itte to mnd med blødninger å konstant minne om den vonde opplevelsen gjekk eg til legen igjen (Egentlig for eg va blitt litt slakk, hadde ekstreme smerter i magen, å var mye trøtt) då de fant ut at eg hadde ganske høg CRP, så de tok litt andre testar å sa eg måtte slappe litt av å hvis ikje det ordna seg iløpet av nogen dagar skulle eg komme igjen.. det ordna seg ikje så på neste legebesøk blei eg sendt rett opp på sykehuset, der eg ble sjekket med innvendige ul. Legen gjekk utav rommet for å snakke med en kolega, kom inn igjen etter noen minutter og sa at jeg måtte oppere, og d måtte skje så for som muligt.. innen 2 timer låg jeg på opperasjonsbordet.
Jeg hadde da fått ein infeksjon i kroppen pga. den klarte ikje å ordne opp etter SA. det var rester av -fosteret-fostersekken- eller noe slik som satt heeeelt oppe i livmoren min. De hadde fjernet ut ca 1-2 cm me rester som hadde logge der i øve 2 mnd.

- I tillegg skulle eg gifte meg 2 uke etter opperasjonen så var veldig stressa !

Altså eg hadde ein ganske tøffe opplevelse i mitt første svangerskap..

Har nå testa positivt igjen, ca 4 mnd etter aborten, ca 2 mnd etter at eg blei ferdige med heile den prosessen, og er rett å slett liiiiv redde for at noe lignende skal skje igjen ! 

Er det noen som har lignende historier som har noen tips te kossen eg kan roe meg litt ned ?
 


MamsTW skrev:


simsa skrev:


MamsTW skrev:


simsa skrev:
Ja, hun er utrolig gavemild! Men jeg syns det er vanskelig å ta imot så mye!!!



Når ho sier d på den måten ho gjorde, så hadde jg ikke stussa!



Er bare ikke vant til å få så mye, så blir vel bare litt mye på en gang. Tenkte å si at hu kan jo betale en viss sum på hver ting, så kan vi betale resten selv.. Men kjenner jeg henne rett blir ikke det aktuelt! :-P



Bare smil og takk! Dere får NOK av andre ting dere må betale selv.



Du sier noe der;-)
 


Maibaby13 skrev:
Ble gravid for første gang i april. Gleda meg kjempe masse å va ganske spent og stressa så eg bestilte time te UL på privat klinikk i uke 8. Då fant legen kun en tom fostersekk så to dager etterpå endte det me ein abort. Hadde enorme smerter, klarte ikke gjøre noe annet enn å ligge i senga å vri meg. Det var en utrolig tøff opplevelse. Jeg fekk beskje om at eg kom til å blø i en liten uke og så ville det stoppe opp... eg blødde i ein mnd, så gjekk jeg til legen og han kjente meg på magen og kjente ingenting unormal, fikk beskje at eg måtte bare gå him å vente på at kroppen skulle ordne opp, noe de sa den kom sikkert til å gjøre i løpet av en liten uke å to... eg blødde i ein te mnd. Så itte to mnd med blødninger å konstant minne om den vonde opplevelsen gjekk eg til legen igjen (Egentlig for eg va blitt litt slakk, hadde ekstreme smerter i magen, å var mye trøtt) då de fant ut at eg hadde ganske høg CRP, så de tok litt andre testar å sa eg måtte slappe litt av å hvis ikje det ordna seg iløpet av nogen dagar skulle eg komme igjen.. det ordna seg ikje så på neste legebesøk blei eg sendt rett opp på sykehuset, der eg ble sjekket med innvendige ul. Legen gjekk utav rommet for å snakke med en kolega, kom inn igjen etter noen minutter og sa at jeg måtte oppere, og d måtte skje så for som muligt.. innen 2 timer låg jeg på opperasjonsbordet.
Jeg hadde da fått ein infeksjon i kroppen pga. den klarte ikje å ordne opp etter SA. det var rester av -fosteret-fostersekken- eller noe slik som satt heeeelt oppe i livmoren min. De hadde fjernet ut ca 1-2 cm me rester som hadde logge der i øve 2 mnd.

- I tillegg skulle eg gifte meg 2 uke etter opperasjonen så var veldig stressa !

Altså eg hadde ein ganske tøffe opplevelse i mitt første svangerskap..

Har nå testa positivt igjen, ca 4 mnd etter aborten, ca 2 mnd etter at eg blei ferdige med heile den prosessen, og er rett å slett liiiiv redde for at noe lignende skal skje igjen ! 

Er det noen som har lignende historier som har noen tips te kossen eg kan roe meg litt ned ?



Det må ha vært en forferdelig opplevelse!! Er forferdelig at man ikke blir ordentlig undersøkt når man selv kjenner at noe er galt!! Håper virkelig alt går bra denne gangen!! Det har du virkelig fortjent!!
 
Huff stakkars deg!:( Utrolig synd at du skulle få en slik vond opplevelse i det som skulle være ei lykkelig tid:( Syns det var utrolig rart at du ikke ble undersøkt skikkelig!! Det må da være en feil? Jeg trodde det var vanlig prosedyre etter en SA at man ble undersøkt for å se at alt har kommet ut?? Du får trøste deg med at dette var en veldig spesiell opplevelse som neppe skjer en gang til. Desverre er det ganske vanlig å spontanabortere, men ALLE jeg kjenner som har mistet har kun opplevd dette EN gang (de fleste med første graviditet) Du får bare prøve å slappe av og tenke positive tanker:) Som regel går det jo veldig bra:) Det vil sikkert føles betryggende for deg med en tidlig UL denne gangen også, for å bekrefte at alt er bra:)
 
PS Forrige gang jeg gikk gravid så måtte jeg kutte ut babyverden og forum en periode i starten av svangerskapet. Jeg var litt bekymra i utgangspunktet, og det å sitte her inne på forumet å lese sørgelige historier om alle som mista gjorde meg bare KJEMPEREDD!! Virka som om det var noen nye som mista hver dag nesten! Men slike forum gir jo ikke et reelt bilde på hva som er vanlig/ gjennomsnittlig. De ALLER FLESTE svangerskap går jo HELT FINT!!:) Men de aller fleste gravide her i landet er jo IKKE på babyverden og forteller om hvor fint svangerskapet går;) Anyhow, poenget var at min erfaring er at man ofte kan lage seg ekstra bekymringer ved å lese/ google/ tenke for mye. Innstill deg på at det SKAL gå bra og kutt ut ting som bringer fram negative tanker:)
 


simsa skrev:
Snakka akkurat med svigermor i telefonen. Også sier hun at det er noe hu ville si til meg.. "Nå finner dere akkurat det utstyret dere trenger til babyen, og jeg betaler!! Og da velger dere det dere har lyst på og ikke noe som er billig bare for at jeg betaler!" Hva skal man si!! Det er jo altfor mye! Jeg nekta først, men det var bare å gi opp.. Ble helt målløs og begynte å gråte da vi la på.. Hormonell sa du? Neida;-) Jeg har ihvertfall en altfor snill svigermor... Og dette blir hennes første barnebarn..

Så herlig da
Skulle gjerne hatt en svigermor ell mamma som hadde hjulpet til med litt til babyen... men her må  vi nok gjøre alle innkjøp selv, det har jeg måttet gjøre de 2 tidligere gangene også! Ikke at det er noe problem, men skulle jo gjerne sett at de tar det som en ære og være med og bidra til barnebarnet..
 
fyttikatta!
ALT jeg putter i munnen blir til rene matorgien her om dagene - var nettop i himmelen en tur etter å ha trykket inn en diger osteloff med ost, skinke, salat og mengder meg grønnsaker på. Og for ikke å snakke om 1 liter med sjokolademelk til..... Im in HEAVEN

Hihi, rett tilbake til samme vaner som ved de andre graviditetene!
 


Niceday skrev:
fyttikatta!
ALT jeg putter i munnen blir til rene matorgien her om dagene - var nettop i himmelen en tur etter å ha trykket inn en diger osteloff med ost, skinke, salat og mengder meg grønnsaker på. Og for ikke å snakke om 1 liter med sjokolademelk til..... Im in HEAVEN

Hihi, rett tilbake til samme vaner som ved de andre graviditetene!





Veldig mye heldigere du er enn meg. Jeg finner ingenting som smaker godt og alt gjør meg bare kvalm i lengden. Eller "ingenting" er kanskje litt å ta i, har fått tilbake gamle vaner som rista brød <3><3 åååh så godt!>
 
SHIT, dømte i natt om masse masse sandwiths isen, så i dag så måtte eg bære fare på butikken å få meg sånn, å jaggu va dæm jo fri førr dæ. Sååå eg må vel bære vente mæ den tel i mårra då.. Hmm
Hadde dilla på is sist og, så kommer vel no igjen.
Ja, åsså har eg fått dilla på brødskive med majones, kokt skinke, hvitost og paprika på.. Lukta av kjøttkake i brunsaus bli eg dårlig av.. 
 
På jobb i dag og den betente foten er VOND!!! Og kjenner veeeeeldig godt bekkenet!!!
 
Back
Topp