**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Det er jo sikkert veldig individuelt. Jeg håper jeg denne gangen også skal klare det uten å fokusere så mye på det. Ha sex når vi har lyst etc. Kommer nok til å tenke litt ekstra på det sånn midt i syklusen, sånn at det iallfall bli ca annenhver dag :p, men gambler på at det skal gå uten ekstra hjelp.

Prøver også å leve så normalt som mulig mht til mat og drikke, er uansett ikke den som går på stupfylla.

Nå er jeg lei. Nå er jeg skikkelig forbanna lei. Jeg har GARANTERT hatt el, vi har GARANTERT hatt sex når vi skulle, og her sitter jeg med negative tester, lav temp, ingen tante og vondt. Hva pokker er det som skal til?! Alt jeg har trøkt i meg av piller, vitaminer, juice og faensoldermor er til ingen nytte- særlig om det ikke er hos meg det ligger!! Hvordan kan det være hos meg det ligger- når jeg etter el- garanti sitter her like tom og spireløs?

Har dere prøvd lenge?

Nå er jeg lei. Nå er jeg skikkelig forbanna lei. Jeg har GARANTERT hatt el, vi har GARANTERT hatt sex når vi skulle, og her sitter jeg med negative tester, lav temp, ingen tante og vondt. Hva pokker er det som skal til?! Alt jeg har trøkt i meg av piller, vitaminer, juice og faensoldermor er til ingen nytte- særlig om det ikke er hos meg det ligger!! Hvordan kan det være hos meg det ligger- når jeg etter el- garanti sitter her like tom og spireløs?

Utrolig frustrerende :(
Sender deg en stor klem

:-( Fått noe hjelp? Har mannen vært å testa? Sender deg en stor klem!
Vi er på vei et sted. Mannen blir testa "innen april" som det står i brevet.

Dere som temper og tester, blir dere ikke stressa? Selv tror jeg at jeg hadde blitt gal. Men, vi får se, kanskje er jeg på tester'n om noen mnd jeg også... :p
Sist ble jeg gravid etter 3 mnd. Det er vel ca 2 mnd siden jeg slutta på p-ring nå, så blir spennende å se hvordan det går denne gangen :D

Tvert imot, det er det som holder meg til fornuften.

Hvor lett ville du syntes det var å lure på "kommer mensen, eller er jeg gravid" fra dag 27 (den korteste syklusen jeg har hatt) til dag 53 (den lengste, nå etter andre fødsel, jeg har hatt dem vesentlig lenger før)? Nettopp det at jeg en mnd etter siste mens ikke vet om jeg skal vente mens eller ikke har hatt EL enda (og kanskje ikke får det på et par uker enda heller) gjør at jeg er "avhengig" av å tempe, for å i det minste redusere "er jeg blitt gravid-tro"-tankene til ro uker, ikke to mnd.

Tvert imot, det er det som holder meg til fornuften.

Hvor lett ville du syntes det var å lure på "kommer mensen, eller er jeg gravid" fra dag 27 (den korteste syklusen jeg har hatt) til dag 53 (den lengste, nå etter andre fødsel, jeg har hatt dem vesentlig lenger før)? Nettopp det at jeg en mnd etter siste mens ikke vet om jeg skal vente mens eller ikke har hatt EL enda (og kanskje ikke får det på et par uker enda heller) gjør at jeg er "avhengig" av å tempe, for å i det minste redusere "er jeg blitt gravid-tro"-tankene til ro uker, ikke to mnd.

Ville antagelig blitt hundre % frustrert da ja. Sånn sett veldig heldig her, ligger alltid på +- 28 dager.

Dere som temper og tester, blir dere ikke stressa? Selv tror jeg at jeg hadde blitt gal. Men, vi får se, kanskje er jeg på tester'n om noen mnd jeg også... :p
Sist ble jeg gravid etter 3 mnd. Det er vel ca 2 mnd siden jeg slutta på p-ring nå, så blir spennende å se hvordan det går denne gangen :D

Nope. Tvert i mot. Jeg elsker å ha kontroll og føler at alt som skjer inni magen og der nede er helt utenfor min kontroll. Temp og tester derimot kan JEG styre og ha kontroll på. Da har jeg noe "nyttig" å gjøre hver dag. I tillegg ser jeg jo akkurat når jeg har EL, og denne syklusen kom den fire dager for sent (har egentlig bare hatt perfekte 29 dagers sykluser, men ikke denne gangen). Hadde jeg ikke testet og tempet hadde jeg ikke hatt peiling, hadde jo fruktbar utflod i nesten 2 uker.

Jeg er ordensmenneske, liker lister, systemer og orden. Så en fin graf å tyde gir meg ro. Dessuten holder det med nede på jorda når jeg opplever kjemiske graviditeter. Jeg rakk aldri å tro ordentlig på graviditetstestene denne gangen, fordi tempen gikk ned. Uten temp så hadde jeg kanskje vært mer lei meg for besøk av tr? Det vet jeg selvfølgelig ikke, men jeg føler at jeg har kontroll, og det liker jeg veldig godt.

Sent from my iPad using BV Forum

Last edited:

Sender deg en stor klem, håper dere får innkalling lenge før april (eller spire først)

*klemme på*
Jeg kjenner så igjen frustrasjonen din!
Her hadde vi treff på el 39 (!) ganger, men ingen spireliten av den grunn. Det er så vondt :/
*klemme på*

*klemme på*
Jeg kjenner så igjen frustrasjonen din!
Her hadde vi treff på el 39 (!) ganger, men ingen spireliten av den grunn. Det er så vondt :/
*klemme på*

Det er du som burde gi oss gode tålmodighetstips. Du har jo holdt ut fryktelig lenge. <3 Det skorter tidvis på tålmodighet her på FS. :confused: :p

Det er du som burde gi oss gode tålmodighetstips. Du har jo holdt ut fryktelig lenge. <3 Det skorter tidvis på tålmodighet her på FS. :confused: :p

Hehe, det var det da. Synes å huske at frustrasjonen var veldig i bølgedaler hos meg. Det viktigste hos oss var at vi aldrialdrialdri hadde pliktsex, og at vi alltid hadde fokuset fremover. Jeg tok mange pauser fra FS, for det er fryktelig lett å henge seg opp veldig opp i prøvinga når man er "midt oppi" det.

Jeg og mannen snakket masse om det, og ble enige om at dette skulle ikke skape avstand, men derimot få oss nærmere, noe det har gjort <3
Nei jeg vet ikke, det er jo veldig individuelt da. Men å ta godt vare på hverandre, det har alltid vært viktig. =)

Hehe, det var det da. Synes å huske at frustrasjonen var veldig i bølgedaler hos meg. Det viktigste hos oss var at vi aldrialdrialdri hadde pliktsex, og at vi alltid hadde fokuset fremover. Jeg tok mange pauser fra FS, for det er fryktelig lett å henge seg opp veldig opp i prøvinga når man er "midt oppi" det.

Jeg og mannen snakket masse om det, og ble enige om at dette skulle ikke skape avstand, men derimot få oss nærmere, noe det har gjort <3
Nei jeg vet ikke, det er jo veldig individuelt da. Men å ta godt vare på hverandre, det har alltid vært viktig. =)

Ja, vi tar vare på hverandre. Da vi la oss i går sa jeg: "Nå kan det hende tempen fortsetter nedover i morgen, det betyr at dette er over enda en gang. Det kan hende det er livmoren min som gjør at det ikke går. Tenk om det er min feil at du ikke får baby?"
Mannen: "Jamen, det er jo du som har dårlig tid. Jeg har god tid jeg. Det er ikke noe farlig uansett, vi forsetter vel bare å prøve? Det kommer til å gå bra."

Da sov jeg faktisk godt, for jeg følte meg jo ganske sikker på hvor det var på vei. Det hørtes kanskje dumt ut, men for meg var det perfekt at han sa det sånn. (Og han ble lei seg istad han og, så det er ikke sånn at han ikke har lyst, men han tar det mer med ro enn meg. Jeg tror det er bra for meg.)

Kose oss i prøvetiden! <3

Til helgen blir det god mat og vin hvert fall.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp