**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Bra. Jeg er med. Jeg er bare så utrolig trøtt! Og jeg sov faktisk 2 timer i stad! Jeg bare sovnet da jeg skulle ta en liten pause etter at jeg hadde vært og gjort unna en del ærend. Vi får se, jeg tror mannen synes det er litt tidlig hvis jeg går og legger meg nå.

Og det er bare å komme med forslag til tema! Jeg er med!

Ahh, oppdaterer de to ganger i døgnet for tiden? Det er jo i så fall enda bedre :)

Må sjekke hvor jeg er, men der våknet jentungen, så det mp vente

Det er sikkert pga. de topp 20 premiene. Jeg ser flere snakker om dem på andre forum også. Flere som sikler på stellevesken din.

Jamen nå er den oppdatert og jeg har klatret opp til topp 20 lista! WOW! Til tross for påtrykket på generelt. Skulle du sett slik. Ligger på 35 og 36, men det er doble plasseringer igjen. Oppdatert kl. 18:59.

Gratulerer med opprykk, forresten.

imponerende!

Bra. Jeg er med. Jeg er bare så utrolig trøtt! Og jeg sov faktisk 2 timer i stad! Jeg bare sovnet da jeg skulle ta en liten pause etter at jeg hadde vært og gjort unna en del ærend. Vi får se, jeg tror mannen synes det er litt tidlig hvis jeg går og legger meg nå.

Jeg skal legge meg om ikke så veldig lenge. I morgen skal vi i barnedåp, så da blir de ikke aktuelt å sove lenge, nei.

Og det er bare å komme med forslag til tema! Jeg er med!

Skravletema?

Vi kan snakke om:
-Babyting (altså, som vi har vært inne på, utstyr og sånn)
-Juleforberedelser
-planer for morgendagen
-hobbyer

flere gode forslag?

Det er sikkert pga. de topp 20 premiene. Jeg ser flere snakker om dem på andre forum også. Flere som sikler på stellevesken din.

Det er vel veldig lite trolig at den blir min da. JEG er jo ikke på listen engang, det er du.

Forresten våknet ikke min datter i sted, hun bare falt ut av senga, så hun gråt litt, men da jeg kom ned sov hun på gulvet, så jeg løftet henne tilbake i senga.

Forresten våknet ikke min datter i sted, hun bare falt ut av senga, så hun gråt litt, men da jeg kom ned sov hun på gulvet, så jeg løftet henne tilbake i senga.

Haha.. Unnskyld for latteren, det var bare veldig morsomt-søtt. Godt å være så trøtt at man finner ut at det er like greit å bare sove videre.

Mannen min var sånn da vi var helt i starten av 20-årene, gjerne natt til søndag. :p

Det er vel veldig lite trolig at den blir min da. JEG er jo ikke på listen engang, det er du.

Ja, men det er bare 12. oktober. Alt kan skje. Kanskje "Generelt" kræsjer i noen dager, og vi på FS overtar hele topp 20. :p

Jeg synes jo stellevesken burde bli din, du har vært her så lenge og du hadde lyst på den. Enkel logikk for meg.

Planer for morgendagen. Store klesvaskedagen min for denne uken her tror jeg, nå ligger det litt for mye til vent. Utover det tror jeg det blir å planlegge litt for uken som kommer, og ellers en joggetur med hunden vår. Det er meldt fint vær her.

Jeg merker at det at jeg ikke har hatt barn gjør at jeg ikke vet helt hva som er viktig for meg. Jeg har vært med på flere samtaler med venninner og familie med barn og hørt deres argumenter for at de har valgt både det ene og det andre.

Prioriteringslisten min er sånn;
1. Barnets sikkerhet, sikkerhetsutstyr vil vi ha! Til alt! (Altså, bilstol, redningsvest, hjelm osv.) Vi kommer ikke til å ha med barn på aktiviteter hvor det kreves sikkerhetsutstyr, og så spare inn på det.
2. Praktiske ting. Vi må jo ha seng, stellebord, klær, vogn osv. Så her blir det jo og finne ut hva vi er sikre på at vi trenger, hva vi skal vente og se an (klær f.eks. får man jo gjerne i gaver i starten, så lurt å ikke kjøpe altfor mye selv).
3. Fint. Så kommer det at jeg vil ha det som jeg selv synes er fint, men det er også det minst viktige.

Jeg titter litt på barnevogner og stellebager. Bilstoler, her vil jeg nok sjekke at de faktisk gjør jobben sin, mer enn hvordan de ser ut.

Jeg har siklet litt på en sånn her;

culla-belly_02.jpg

Muliggjør samsoving og amming, uten at babyen egentlig er i senga. Og hvis jeg da kjøper meg en ammepute eller noe annet som er litt avlangt og høyt kan jeg bruke den som "skillevegg" resten av natta...

jeg ser du har lista klar og det er bra.. Husk å se etter salg, uansett om du er 1 eller 8 mnd på vei, jeg sparte masse i første svk på å kjøpe når salgene var i steden for det alle anbefalte meg å ta det etter rundet uke 30.
Kjøpte feks seng og tilbehør 4 dager etter positiv test, det ene å alene pga godt tilbud.. hehe

Jeg så en del på slike samsovesenger til førstemann jeg også, men ville prøve hvordan det var med baby og hvordan jeg ville gjøre det først før jeg kjøpte, og det endte opp med at jeg ikke fikk sove om natta pga babyen og ho havna fort i senga si..

Når det gjelder vogn så bør du reise i butikk å prøve alle du kommer over, da finner du fort ut hvem du vil ha og ikke.. Vet jeg tipser til deg selv om du ikke er gravid enda altså, men tenker at det er bedre å være tidlig ute da det er sannsynlig at du blir gravid før eller siden (forhåpentligvis i denne pp)

Jeg tenkte ikke på slike ting som at vi kom til å få mye tøy osv etter fødsel, så jeg hadde 3 ganger så mye tøy som jeg trengte. Vi fikk enormt mye, til og med av fjerne slektninger vi ikke har sett på ti år eller mer.. Men nå var jenta mi første barnebarn og oldebarn på både min og mannens side. Men hvem tenker på slikt da :P

Juleforberedelser. Det er for tidlig for meg. Jeg kommer vel alltid til å være en sånn i-siste-liten-mamma som bare får til alt akkurat eller nesten. Det eneste var at jeg i år lurte på om jeg skulle lage en julekalender til mannen, som et sånt siste barnslig påfunn for han før vi forhåpentligvis har en arvtaker.

jeg ser du har lista klar og det er bra.. Husk å se etter salg, uansett om du er 1 eller 8 mnd på vei, jeg sparte masse i første svk på å kjøpe når salgene var i steden for det alle anbefalte meg å ta det etter rundet uke 30.
Kjøpte feks seng og tilbehør 4 dager etter positiv test, det ene å alene pga godt tilbud.. hehe

Jeg så en del på slike samsovesenger til førstemann jeg også, men ville prøve hvordan det var med baby og hvordan jeg ville gjøre det først før jeg kjøpte, og det endte opp med at jeg ikke fikk sove om natta pga babyen og ho havna fort i senga si..

Når det gjelder vogn så bør du reise i butikk å prøve alle du kommer over, da finner du fort ut hvem du vil ha og ikke.. Vet jeg tipser til deg selv om du ikke er gravid enda altså, men tenker at det er bedre å være tidlig ute da det er sannsynlig at du blir gravid før eller siden (forhåpentligvis i denne pp)

Jeg tenkte ikke på slike ting som at vi kom til å få mye tøy osv etter fødsel, så jeg hadde 3 ganger så mye tøy som jeg trengte. Vi fikk enormt mye, til og med av fjerne slektninger vi ikke har sett på ti år eller mer.. Men nå var jenta mi første barnebarn og oldebarn på både min og mannens side. Men hvem tenker på slikt da :p

Nei, jeg tror vi kommer til å få enorme mengder med tøy. Jeg har sett hva som har skjedd når det har kommet barn i familien før. :p Så jeg tror jeg avventer. Ull og dyre klær kan det være lurt å kjøpe på tilbud. Om jeg er gravid til våren kjøper jeg nok en del ull på tilbud når de tømmer til sommerklærne.

Prøve barnevogn ja, åh, det blir så stas. Lurt tips, jeg hadde egentlig ikke tenkt så nøye på at jeg bør kjenne på barnevognen, men det er jo helt logisk. Jeg var trillepike for en del barn da jeg var 10-15 år, og det var stor forskjell på vognene. Noen hatet jeg.

Jeg tror ikke mannen godtar at jeg kjøper noe, selv på tilbud, før jeg er gravid, men jeg kan jo følge med da. ;) Det hadde jeg heller ikke tenkt mye på, at også utstyr er på tilbud, det er det jo selvfølgelig. Er det januarsalg i babyforretningene?

Jeg lagde julekalender til mannen jula før jenta kom til verden, var ikke noe sånn overdådig, men små brev som jeg hadde skrevet en liten tekst på som omhandet oss eller hendelser i vårt liv, og malt, tegnet, klipp og lim på osv..
Mannen satt å gråt hver morgen da han leste kortene.. Skulle nesten trodd det var han som var 5mnd på vei og hormonell :P

Haha.. Unnskyld for latteren, det var bare veldig morsomt-søtt. Godt å være så trøtt at man finner ut at det er like greit å bare sove videre.

Mannen min var sånn da vi var helt i starten av 20-årene, gjerne natt til søndag. :p

Ungene mine har vært sånn jevnt og trutt.

Ja, altså, som en start, de har ikke sprinkelseng. de har sprinkelseng med tre vegger. Eller, han hadde den, nå har hun den. Han hadde som som sprinkelseng som baby, men sov vel knapt nok i den da. vi samsov jo,og han hyyyyyyylte om vi prøvde å legge ham i den senga. Han likte den bedre med tre vegger. Og falt ut. Vi la en dyne brettet dobbelt nedfor senga hans så han landet mykt, og løftet ham oppi igjen når han hadde falt ned.

Lillesøster overtok senga med tre vegger, og faller da fra tid til annen ut. Det er bare det at de våkner liksom ikke helt av at de faller. Lander mykt og sover videre.

Og lempes tilbake.

Søte, javisst :)

Gullunger! Fikk lyst til å sitte barnevakt for noen akkurat nå, savner småkroppene. Det er så godt å kunne holde en varm liten kropp, særlig når de sover, eller lukte på en liten baby. :love017

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp