**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jaok, jeg trodde det ble avgjort i dag jeg, derfor jeg spurte om de hadde kommet seg inn på lista eller ei :p
Men takk for innføringen, nå skjønner jeg litt mer av det som har vært "internt" for meg :p

Hihi.. Ja, det er mye greier. Er man på topp 100 listen så er det 3 % sjanse for å vinne en premie, men er man på topp 20 så er det 13 % sjanse for å vinne en premie. Så selv om vi skravler oss blå i fingrene så skal det jo litt til å vinne noe. :p

Må utnytt prøvetia å spis å drikk aillt man itj kainn når man e gravid å amme ;):)

Hehe.. Jeg drikket noen glass vin helgen i løpet av tr-perioden, og kanskje helgen før EL, men nå i dpo-land så kjiper jeg innpå igjen. Ikke at jeg tror det er skadelig for fosteret så tidlig, men det er jo i blodbanen og påvirker alle organer, så jeg er redd det har negativ effekt på livmor i forhold til å få egget til å feste seg. Så det tør jeg ikke. Feiging. :p

Nå prøvde jeg meg på generelt. Det ble en tråd, ett innlegg, og rask retrett hit igjen. Jeg blir jo bare sinna på generelt jeg, egner meg bedre her.

Noe vi kan skravle om i kveld da? Det ser ut som det tar helt av inne på Generelt nå, så det er nok flere som sikler på den stellevesken. Den var veldig fin da. Jeg begynner jo å innse at jeg kanskje burde lage en liten baby-sparekonto etter hvert. Til alle tingene jeg gjerne vil ha til babyen. :) Det jeg synes det er hyggeligst å titte på er barnevogner. Ser jo for meg mange timer med barnevogn. Det er god helse for meg og babyen tenker jeg.

Noen som allerede har planlagt noe de gjerne vil kjøpe til en ny baby?

Noe vi kan skravle om i kveld da? Det ser ut som det tar helt av inne på Generelt nå, så det er nok flere som sikler på den stellevesken. Den var veldig fin da. Jeg begynner jo å innse at jeg kanskje burde lage en liten baby-sparekonto etter hvert. Til alle tingene jeg gjerne vil ha til babyen. :) Det jeg synes det er hyggeligst å titte på er barnevogner. Ser jo for meg mange timer med barnevogn. Det er god helse for meg og babyen tenker jeg.

Noen som allerede har planlagt noe de gjerne vil kjøpe til en ny baby?

Er helt enig med deg, til førstemann var det mye jeg ikke tok meg råd til å kjøpe siden vi skulle jo ha alt, men nå når vi prøver på nr to og har alt i hus fra før så er det flere ting som har kommet opp på ønskelista altså.
Nr 1. Mountain buggy duet. Sikle sikle...
Nr 2. Hengevugge ala Purnatur.
Nr 3. Stor baggy skinnveske til stelleveske.

Så langt har jeg kommet, men det kommer sikkert myye mer etter positiv test :P

Snart klar for skravling, men kommer nok ikkje til å klatre på listen i dag, tvert imot tror jeg.

Er helt enig med deg, til førstemann var det mye jeg ikke tok meg råd til å kjøpe siden vi skulle jo ha alt, men nå når vi prøver på nr to og har alt i hus fra før så er det flere ting som har kommet opp på ønskelista altså.
Nr 1. Mountain buggy duet. Sikle sikle...
Nr 2. Hengevugge ala Purnatur.
Nr 3. Stor baggy skinnveske til stelleveske.

Så langt har jeg kommet, men det kommer sikkert myye mer etter positiv test :p

Og for meg som trenger visualisering, altså noe alla dette her? :D
giveaway-mountain-buggy-duet-value-59999.jpg

hengevugge.jpg

33357_Smallstuff_stelleveske_skinn_kastanje_unisex_1.png

Snart klar for skravling, men kommer nok ikkje til å klatre på listen i dag, tvert imot tror jeg.

Tror vi alle blir dyttet ned av gærningene inne på Generelt. Jeg kranglet med dem om nasking av druer og holder meg herved unna. :p

Vi prøver på førstemann, men jeg har heldigvis en shoppoholiker til svigermor. Så jeg krysser jo fingrene for at dette kan påvirke oss positivt. Første barnebarnet (tror ikke noen andre rekker å komme oss i forkjøpet tross i at dette tar litt tid).

Sia vi har 3 stk så e d ingenting vi mangle gangen her....høres kvalmt ut, men vi ska itj kjøp nå særlig t 4 mann :p

Tror vi alle blir dyttet ned av gærningene inne på Generelt. Jeg kranglet med dem om nasking av druer og holder meg herved unna. :p
Hehehehehehe, generelt e underholdning....der får man jo kjeft å ris for ingenting....:eek:

Vi har jo også det meste etter nummer en og to. Lurer litt på ny vogn, den er på et vis litt oppbrukt, men vi får se, den virker jo, sånnsett. Også ønsker jeg meg altså ny stelleveske.

Men sånn ellers, vi har gutteklær, vi har jenteklær, vi har seng og vogge og bleier og det meste. Senga bruker vel og merke søstra, men våre unger samsover med oss den første tiden uansett, så hun fikk ikke den senga før hun var nesten halvannet år.

Bilstol har vi også, men den nærmer seg antakelig grensen for hvor gammel en stol skal få bli innen nummer tre kommer, den ble jo kjøpt til den eldste.

Nei, det blir ikke mye som blir kjøpt til denne, vil jeg tro.

Generell er forsåvidt grei underholdning, men jeg orker ikke å bli kjeftet på, så jeg holder meg unna de trådene.

Jaaaaa :D:D
Du treffer midt på :D:D

Noe annet du drømmer om til babyen da?

Jeg merker at det at jeg ikke har hatt barn gjør at jeg ikke vet helt hva som er viktig for meg. Jeg har vært med på flere samtaler med venninner og familie med barn og hørt deres argumenter for at de har valgt både det ene og det andre.

Prioriteringslisten min er sånn;
1. Barnets sikkerhet, sikkerhetsutstyr vil vi ha! Til alt! (Altså, bilstol, redningsvest, hjelm osv.) Vi kommer ikke til å ha med barn på aktiviteter hvor det kreves sikkerhetsutstyr, og så spare inn på det.
2. Praktiske ting. Vi må jo ha seng, stellebord, klær, vogn osv. Så her blir det jo og finne ut hva vi er sikre på at vi trenger, hva vi skal vente og se an (klær f.eks. får man jo gjerne i gaver i starten, så lurt å ikke kjøpe altfor mye selv).
3. Fint. Så kommer det at jeg vil ha det som jeg selv synes er fint, men det er også det minst viktige.

Jeg titter litt på barnevogner og stellebager. Bilstoler, her vil jeg nok sjekke at de faktisk gjør jobben sin, mer enn hvordan de ser ut.

Jeg har siklet litt på en sånn her;

culla-belly_02.jpg

Muliggjør samsoving og amming, uten at babyen egentlig er i senga. Og hvis jeg da kjøper meg en ammepute eller noe annet som er litt avlangt og høyt kan jeg bruke den som "skillevegg" resten av natta...

Ja, altså ikke nødvendigvis akkurat den sengen der da, nå bare fant jeg et eksempel på google. De kommer jo i mange ulike varianter. Jeg bare liker ideen så godt.

Baby trenger ikke sykkelhjelm, for baby skal ikke på sykkel.

Men barn skal selvsagt ha hjelm og redningsvest når de er steder der slikt trengs. Bilstol er en selvfølge i bil. Men baby skal ikke på sykkeltur, altså! De må minst kunne sitte stødig først.

Ammepute er jo forsåvidt et sånt punkt som er litt på "vente og se an" siden det er, blant de jeg kjenner, like populært som det er upopulært. Noen har brukt det og sverger til det, andre bruker det ikke og ser ikke poenget. :) I så fall får jeg finne en annen skillevegg.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp