Jeg merker at det at jeg ikke har hatt barn gjør at jeg ikke vet helt hva som er viktig for meg. Jeg har vært med på flere samtaler med venninner og familie med barn og hørt deres argumenter for at de har valgt både det ene og det andre.
Prioriteringslisten min er sånn;
1. Barnets sikkerhet, sikkerhetsutstyr vil vi ha! Til alt! (Altså, bilstol, redningsvest, hjelm osv.) Vi kommer ikke til å ha med barn på aktiviteter hvor det kreves sikkerhetsutstyr, og så spare inn på det.
2. Praktiske ting. Vi må jo ha seng, stellebord, klær, vogn osv. Så her blir det jo og finne ut hva vi er sikre på at vi trenger, hva vi skal vente og se an (klær f.eks. får man jo gjerne i gaver i starten, så lurt å ikke kjøpe altfor mye selv).
3. Fint. Så kommer det at jeg vil ha det som jeg selv synes er fint, men det er også det minst viktige.
Jeg titter litt på barnevogner og stellebager. Bilstoler, her vil jeg nok sjekke at de faktisk gjør jobben sin, mer enn hvordan de ser ut.
Jeg har siklet litt på en sånn her;
Muliggjør samsoving og amming, uten at babyen egentlig er i senga. Og hvis jeg da kjøper meg en ammepute eller noe annet som er litt avlangt og høyt kan jeg bruke den som "skillevegg" resten av natta...