**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Nei, jeg tror vi kommer til å få enorme mengder med tøy. Jeg har sett hva som har skjedd når det har kommet barn i familien før. :p Så jeg tror jeg avventer. Ull og dyre klær kan det være lurt å kjøpe på tilbud. Om jeg er gravid til våren kjøper jeg nok en del ull på tilbud når de tømmer til sommerklærne.

Prøve barnevogn ja, åh, det blir så stas. Lurt tips, jeg hadde egentlig ikke tenkt så nøye på at jeg bør kjenne på barnevognen, men det er jo helt logisk. Jeg var trillepike for en del barn da jeg var 10-15 år, og det var stor forskjell på vognene. Noen hatet jeg.

Jeg tror ikke mannen godtar at jeg kjøper noe, selv på tilbud, før jeg er gravid, men jeg kan jo følge med da. ;) Det hadde jeg heller ikke tenkt mye på, at også utstyr er på tilbud, det er det jo selvfølgelig. Er det januarsalg i babyforretningene?

Det er tilbud, noe i januar, men egentlig litt nå og da, ettersom det kommer ny kolleksjon, nye farger og sånn. Ja, også årstider da.

Det er mye å spare på å kjøpe vinterdress i nov/des. Da er de nemlig på tilbud, for alle har jo egentlig kjøpt. Da kjøper jeg en et nummer større.

Nei, jeg tror vi kommer til å få enorme mengder med tøy. Jeg har sett hva som har skjedd når det har kommet barn i familien før. :p Så jeg tror jeg avventer. Ull og dyre klær kan det være lurt å kjøpe på tilbud. Om jeg er gravid til våren kjøper jeg nok en del ull på tilbud når de tømmer til sommerklærne.

Prøve barnevogn ja, åh, det blir så stas. Lurt tips, jeg hadde egentlig ikke tenkt så nøye på at jeg bør kjenne på barnevognen, men det er jo helt logisk. Jeg var trillepike for en del barn da jeg var 10-15 år, og det var stor forskjell på vognene. Noen hatet jeg.

Jeg tror ikke mannen godtar at jeg kjøper noe, selv på tilbud, før jeg er gravid, men jeg kan jo følge med da. ;) Det hadde jeg heller ikke tenkt mye på, at også utstyr er på tilbud, det er det jo selvfølgelig. Er det januarsalg i babyforretningene?

Det med ull er veldig smart :D:D Gjorde det første våren for å finne ut når høsten kom at jenta var allergisk og ikke tåler ull :P hehe..
Ja det er helt vanvittig stor forskjell på barnevogner og noen bare hater man, det er helt sant. Jeg brukte veldig lang til på å bestemme meg for vogn og kjøpte ikke vogn før jenta mi var halvannen mnd gammel :P (lånte en venninne sin frem til da så hadde jo vogn).

Før du er gravid er jo ikke noe vits i å kjøpe, men etterpå da er det bare å begynne scanningen av salgsvarer :P
Barneutstyr har januarsalg og feks babyshop har julekalender med ny vare på tilbud hver dag i førjulstiden.
babytøy er det jo alltid salg på ett eller anna sted så det tar man når behovet kommer :P

Jeg lagde julekalender til mannen jula før jenta kom til verden, var ikke noe sånn overdådig, men små brev som jeg hadde skrevet en liten tekst på som omhandet oss eller hendelser i vårt liv, og malt, tegnet, klipp og lim på osv..
Mannen satt å gråt hver morgen da han leste kortene.. Skulle nesten trodd det var han som var 5mnd på vei og hormonell :p

Søtt!

Huff, irriterende med allergi, men ull er jo perfekt gave til andre som får barn da? Så du kunne jo bare pakke det pent inn og gi videre? :)

Lurt å kjøpe et nummer større dress. Jeg burde egentlig kjøpe meg en notatbok til dette her snart. Jeg er listoman og detaljplanlegger.

Ull på tilbud er finfint ja.
forutsatt at de tåler det, selvsagt. Mine gjør, og vi bruker mye ulltøy. Deilig.

Huff, irriterende med allergi, men ull er jo perfekt gave til andre som får barn da? Så du kunne jo bare pakke det pent inn og gi videre? :)

Lurt å kjøpe et nummer større dress. Jeg burde egentlig kjøpe meg en notatbok til dette her snart. Jeg er listoman og detaljplanlegger.

Ull er flott gave også ja, absolutt.

Vinterdress er det ikke sikkert babyen skal ha på en stund da. De trenger noe som holder dem varm på vinteren ja, men avhengig av alder når vinteren kommer...

Eldste er født i august, han trengte ingen vinterdress den vinteren, og å anslå str et år senere på en minibaby er ikke så lett for en førstegangsmamma.

Neste er født i februar, hun trengte jo heller ikke noe den første vinteren, da var hun jo nyfødt, men den andre... jo, da var hun jo litt ute, men det var ikke så mye hun lekte ute da, det var jo så kaldt.

Men nå, når det blir vinter og guttungen er 5, så har jeg dress liggende i skapet, kjøpt for 300 kroner i fjor vinter, klar til bruk. til henne har jeg såpass mye arvetøy at jeg kjøper ikke yttertøy.

Ja har tenkt på å gi det videre en det er bare om nestemann og får allergi, greit å spare for å se i stedefor å måtte kjøpe inn alt på nytt ;P

Kjøpte dress på salg i våres til vesla og prøvde på den her om dagen, stakkars jente, ho drukner jo i den. Så om ho ikke vokser enormt frem til etter jul så blir ikke den brukt i år :P så da skal jeg ta ditt tips sara om å kjøpe ny før jul når de er på tilbud :D

Nei, vinterdress og sykkelhjelm får vente litt. :p Høres ut som barna mine skal rett ut av livmor og være med på 71 grader nord.

Eeeentlig, så kjøper jeg ikke mye tøy til henne i det hele tatt, siden vi arver så mye. Vi arvet til ham også, så vi kjøpte ikke noe særlig til ham heller et par år, men så ble de litt større, og forskjellen på en på 5 og en på 6 er ikke så veldig stor, så det er ikke like mye å arve lenger, og dessuten så sliter gutter på 4-5-6 år i mye større grad ut tøyet sitt enn babyer gjør.

Men det er veeeeldig praktisk å ha noen i nær slekt som har barn som er sånn 1-2 år eldre enn de man får, altså.
(og ikke så dumt med noen som er 1-2 år yngre heller, så kan man sende videre...)

Ja har tenkt på å gi det videre en det er bare om nestemann og får allergi, greit å spare for å se i stedefor å måtte kjøpe inn alt på nytt ;P

Kjøpte dress på salg i våres til vesla og prøvde på den her om dagen, stakkars jente, ho drukner jo i den. Så om ho ikke vokser enormt frem til etter jul så blir ikke den brukt i år :p så da skal jeg ta ditt tips sara om å kjøpe ny før jul når de er på tilbud :D

Det hender man bommer på str ja, særig når ungene er små. Det var gasnke safe i fjor, jeg kjøpte en i 104 som han brukte i fjor (den første vi kjøpte var vel også 104, men et bomkjøp likevel, den ble bare reservedress) og en i 110 som jeg regnet med han skulle kunne ha denne vinteren. Nå i høst har han mer eller mindre vokst ut av 104 og inn i 110, så det ser ut til å skulle stemme.

Det er vesentlig enklere det, enn å anta om den vesle babyen som er sånn rundt 68 egentlig kommer til å være 80 eller 86 neste vinter, eller tenk om til og med egentlig 92?

Jeg tror vi kommer både til å arve mye og få mye nytt i gaver. Jeg tror jeg må heller jobbe med at barna mine ikke skal bli bortskjemt senere når de forstår hvor mye de egentlig får (da får vel jeg sette ned foten litt og, men at de får masse greier jeg har bruk for når de er bittesmå - det godtar jeg, da er det jo egentlig jeg som er bortskjemt).

Jeg tror vi kommer til å ta vare på mye selv når vi får førstemann, for jeg har virkelig ikke lyst på enebarn, men etter hvert vil jeg gjerne gi videre jeg og. Det er jo veldig hyggelig å gi bort pent brukte klær som andre kan ha nytte av. Jeg liker ikke å kaste hvert fall. Eventuelt får det gå til innsamlingsstasjonen.

Nå tror jeg at jeg må gi meg. Trøtt!!! Og skravler meg skjev i øynene.

Veldig trivelig å skravle med dere. God natt!

Og kos deg masse i dåp i morgen Sara. Kanskje du kan få lukte litt på dåpsbarnet? Det er jo noen som sier at det kan gjøre under for prøve-kroppene våre.

Nei, vinterdress og sykkelhjelm får vente litt. :p Høres ut som barna mine skal rett ut av livmor og være med på 71 grader nord.

Det er sikkert lurt med en liiiiiten mellomfase, hvor du pakker dem fint ned i barnevogna og triller tur :)

Jeg tror vi kommer både til å arve mye og få mye nytt i gaver. Jeg tror jeg må heller jobbe med at barna mine ikke skal bli bortskjemt senere når de forstår hvor mye de egentlig får (da får vel jeg sette ned foten litt og, men at de får masse greier jeg har bruk for når de er bittesmå - det godtar jeg, da er det jo egentlig jeg som er bortskjemt).

Jeg tror vi kommer til å ta vare på mye selv når vi får førstemann, for jeg har virkelig ikke lyst på enebarn, men etter hvert vil jeg gjerne gi videre jeg og. Det er jo veldig hyggelig å gi bort pent brukte klær som andre kan ha nytte av. Jeg liker ikke å kaste hvert fall. Eventuelt får det gå til innsamlingsstasjonen.

Vi ga videre etter første også, men bare sånn inad i familien med beskjed om at "om vi får en til..." så posene kommer i retur når det er utvokst der i huset også. Det funker greit, egentlig.

Jeg tipper jeg blir hønemor jeg, det er mannen som har tendenser til å være mer ekstremutøveren her i huset. Jeg liker best å stå med begge bena trygt på jorden og ikke ha farer rundt meg. Så barna mine vil vel heller være pakket i bobleplast nedi barnevognen. Neida, jeg skal ikke gjøre det heller. Nå går det rundt for meg. Opp og pusse tennene! :)

Og jeg lover at det blir rolig trilleturer i laaang tid om jeg er heldig få en herlig liten en. :love017

Nå tror jeg at jeg må gi meg. Trøtt!!! Og skravler meg skjev i øynene.

Veldig trivelig å skravle med dere. God natt!

Og kos deg masse i dåp i morgen Sara. Kanskje du kan få lukte litt på dåpsbarnet? Det er jo noen som sier at det kan gjøre under for prøve-kroppene våre.

Sov godt.

Jeg skal vel få sneket meg til en liten kos med det lille dåpsbarnet ja, han er en nydelig liten kar, som får babyhormonene til å løpe løpsk, ingen tvil om det :)

Vi ga videre etter første også, men bare sånn inad i familien med beskjed om at "om vi får en til..." så posene kommer i retur når det er utvokst der i huset også. Det funker greit, egentlig.

Smart! Det er en løsning jeg kan bruke. (Skriver opp på listen i den usynlige notatboken som jeg nå drømmer om at jeg skulle hatt.)

Jeg tipper jeg blir hønemor jeg, det er mannen som har tendenser til å være mer ekstremutøveren her i huset. Jeg liker best å stå med begge bena trygt på jorden og ikke ha farer rundt meg. Så barna mine vil vel heller være pakket i bobleplast nedi barnevognen. Neida, jeg skal ikke gjøre det heller. Nå går det rundt for meg. Opp og pusse tennene! :)

Og jeg lover at det blir rolig trilleturer i laaang tid om jeg er heldig få en herlig liten en. :love017

Ikke bobleplast, det er ikke bra for dem.

Og ikke helseteppe forran åpningen heller, nei.

Men ellers er barnevogna finfin den. Selv om bæring i sjal eller (god, ergonomisk rett) bæresele også er veldig greit til sitt bruk.

Smart! Det er en løsning jeg kan bruke. (Skriver opp på listen i den usynlige notatboken som jeg nå drømmer om at jeg skulle hatt.)

Legg deg.

sove nå.

Jeg skal love å proppe deg full av gode, og mindre gode, ideer. Vi har tid til det, skal du se.

Ikke bobleplast, det er ikke bra for dem.

Og ikke helseteppe forran åpningen heller, nei.

Men ellers er barnevogna finfin den. Selv om bæring i sjal eller (god, ergonomisk rett) bæresele også er veldig greit til sitt bruk.

Dette er ting jeg også har fått med meg, jeg merker at vi er på helt samme side i dette med sikkerhet! Og bæresjal er jo herlig! Det har jeg prøvd før, sittet barnevakt og hatt det. GENIALT. Så det står på lista! Det skal jeg ha, jeg tror jeg tar det med meg i fødebaggen. Skal jeg begynne å pakke den kanskje? :p Leggetid! Klarer ikke rive meg løs, altfor engasjert.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp