**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Baby trenger ikke sykkelhjelm, for baby skal ikke på sykkel.

Men barn skal selvsagt ha hjelm og redningsvest når de er steder der slikt trengs. Bilstol er en selvfølge i bil. Men baby skal ikke på sykkeltur, altså! De må minst kunne sitte stødig først.

Haha... Nei! Nå mente jeg egentlig prioriteringsliste sånn generelt for innkjøp til mine eventuelt kommende, og bare slang på eksempler på sikkerhetsutstyr. Hjelm blir det vel ikke før trehjulssykkelen skal testes ute, eller eventuelt småttisen skal henge i seler foran pappan rett ned alpinbakken. :p Vi driver ikke med noe ekstremsykling i vårt hjem, så baby på sykkel er uaktuelt. Jeg kommer bare til å trille barnevogn i lang lang tid. Og jeg er ingen ekstrem mor, så de skal få slippe hjelm i barnevogn. :D

Redningsvest er nok aktuelt fra start, for vi bor i Vestfold og om vi får sommerbaby så er det garantert at babyen skal utpå. Alle vi kjenner er utpå om sommeren, det er bare sånn det er her. Nå har alle naboene båten sin i hagen. Det er vinteren i Vestfold. :) Redningsvest blir samme som bilstol = den som gjør jobben sin er den vi skal ha.

Sånn seng på siden er sikkert greit, på et vis, men våre har bare lagt i senga vår. Midt i dobbeltsenga.

Eldste flyttet ut derfra to uker før søstra ble født. I to deilige uker hadde jeg og mannen senga for oss selv, jeg fikk ligge i armkroken hans. Jeg var høygravid og hadde ikke mange gode liggestillinger, på rygg i armkroken hans var ikke en av dem, nei...

Så kom ny baby i midten. Hun flyttet ut derfra når hun fikk egen seng når broren fikk ny når vi hadde flyttet, altså i fjor sommer.

tidvis kommer en eller begge inn til oss enda. Tidvis våkner vi alene. Og tidvis våkner jeg alene, eller sammen med en unge, eller to. da ligger han inne hos eldste. (som har seng i voksen lengde, av praktiske årsaker)

Vi har hele tiden gått for den løsningen som gir flest mulig mest mulig søvn.

Sykkelhjelm har våre fått sammen med trehjulssykkelen ja.

Redningsvest har de fått også, men vi har ikke båt da, så det er mer til bruk når vi er ved sjøen, ikke på sjøen.

Men klart vi har. Best i test i sin tid da de ble kjøpt. Sånn er det nå bare. Sikkerhet er høyt prioritert.

Derfor sitter også min femåring bakovervendt i bilen.

Generell er forsåvidt grei underholdning, men jeg orker ikke å bli kjeftet på, så jeg holder meg unna de trådene.
Æ e av å til i tergehumør å da kainn æ svar i hytt å gevær inne på generelt å få masse kjeft...:cool:

Når oppdatere dæm lista....har jo skravla masse i dag,men ikke fått flere innlegg inne på lista....:)

Æ e av å til i tergehumør å da kainn æ svar i hytt å gevær inne på generelt å få masse kjeft...:cool:

Mens jeg bare holder meg til de trådene der inne som er mer harmløse.

Skravler nå litt her og litt der, så blir det nå et par innlegg i dag også.

Når oppdatere dæm lista....har jo skravla masse i dag,men ikke fått flere innlegg inne på lista....

Normalt sett oppdateres den en gang i døgnet, sånn tidlig på morgenkvisten, i sekstida omtrent. Du ser nederst på siden når den sist ble oppdatert.

Sykkelhjelm har våre fått sammen med trehjulssykkelen ja.

Redningsvest har de fått også, men vi har ikke båt da, så det er mer til bruk når vi er ved sjøen, ikke på sjøen.

Men klart vi har. Best i test i sin tid da de ble kjøpt. Sånn er det nå bare. Sikkerhet er høyt prioritert.

Derfor sitter også min femåring bakovervendt i bilen.

Ja, bakovervendt er allerede en fanesak for meg, og jeg har ikke barn enda. Jeg bare kan ikke fordra at folk skimser med sikkerhet. Særlig når det er andres sikkerhet enn sin egen. Folk må jo gjerne drite i seg selv, men andre, og barna? Blir bakovervendte stoler her og, garantert, det vet jeg allerede, og best-i-test av alt mulig rart.

Jamen nå er den oppdatert og jeg har klatret opp til topp 20 lista! WOW! Til tross for påtrykket på generelt. Skulle du sett slik. Ligger på 35 og 36, men det er doble plasseringer igjen. Oppdatert kl. 18:59.

Takk for tipset om at det står når de oppdaterer. :) Det hadde ikke jeg sett før.

Æ må værra aktiv når æ kainn..kainn ta dagesvis uten at æ e innpå her å da går æ jo glipp av masse :rolleyes::)

Jamen nå er den oppdatert og jeg har klatret opp til topp 20 lista! WOW! Til tross for påtrykket på generelt. Skulle du sett slik. Ligger på 35 og 36, men det er doble plasseringer igjen. Oppdatert kl. 18:59.

Ahh, oppdaterer de to ganger i døgnet for tiden? Det er jo i så fall enda bedre :)

Må sjekke hvor jeg er, men der våknet jentungen, så det mp vente

Jeg tenker at seng på siden passer til oss, for jeg tror ikke mannen vil trives godt med samsoving i lengden. Jeg liker egentlig heller ikke å ha noen inntil meg når jeg sover. Jeg tror egentlig vi også skal skaffe oss en større dobbeltseng, sånn skikkelig king size senere. Vi har veldig stort soverom, så det er god plass til det, og vi vil jo ha en del barn. Jeg hører på kollegaene i lunsjen at de har hatt både 1 - 2 - 3 barn innom i løpet av natten.

Ahh, oppdaterer de to ganger i døgnet for tiden? Det er jo i så fall enda bedre :)

Må sjekke hvor jeg er, men der våknet jentungen, så det mp vente

Du er på 55 og 56, altså 27 da? Klatrer litt du og.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp