**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Kjenner at jeg kjeder meg...

Enda noen dager til pp 9. Bare kjedelig nå.

Skal bruke tiden den neste mnd på å komme igang med et prosjekt for å komme i bedre form, håper jeg. Og ned et par kilo. Eller... Fire, men det rekker jeg jo ikke på en mnd da.

Tiden går sååååååååååååå sakte! Jeg føler meg uvel og sliten og har lyst til at det skal være fordi jeg er gravid, for jeg har ikke lyst til å være syk, men jeg kan godt være uvel om det er fordi jeg er gravid. Hmm.. Hetetokter, småkvalm og uggen følelse i magen, men det verste er altså heten. Jeg er sånn varm inni kroppen som bare blir borte hvis jeg står i iskaldt vann i dusjen, men jeg kan jo ikke gjøre det hele tiden. For eksempel i møter på jobben så er dette et problem nå, jeg holdt på å besvime i går (jeg har aldri besvimt før, men det begynte å prikke og jeg ble svimmel, så jeg tror det var det som holdt på å skje). :(

Noen som gjør noe gøy i dag da? Jeg sovnet nesten på jobb, så med en gang jeg kom hjem sov jeg 2 timer. Nå har jeg sånn halvveis våknet igjen, men jeg har ikke energi til å gjøre noe som helst. Skulle ha vasket både klær og gulv, men det finnes ikke sjans for at jeg får kroppen til å lystre til det akkurat nå. :p

Også synes jeg det var så stille her på FS så da ble det enda kjedeligere.

Her er det nok ikke noe på vei av noen ting. Prøver ikke så intens heller utenom å ha mye sex he he.kjekt i dag? Sove hele dagen, vært på besøk sammen med barna, laget middag sammen. Minste er lagt og vi andre kose oss med prinsen av Egypt.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

I dag surfet jeg baby bilder. Jeg har nå veldig lyst på baby går snart inn på pp 17. For å være veldig ego; jeg har så lyst på bli gravid med tvillinger.

tenkte jeg skulle unne meg noe pleie i kveld så jeg tok på en ansiktsmaske jeg hadde kjøpt, leir maske sjokolade eller noe sånn er det, den lukter sjokolade og jeg har veldig lyst å slikke av alt.

Jeg har vært ufrnuftig som fy, og spist sjokolade i kveld...

Jeg har i perioder i forkant av alle svaangerskap fabulert på dette med tvillinger. Men mine har kommet en og en, og det er nok like greit.

Men så en liten filmsnutt av ungene i går, fra yngstejenta var.. bare et par mnd. Lille babyen, med sånne helt klare babyfakter, ikke helt kontroll over armer og ben. Rett og slett... hele meg kjente meg veldig, veldig klar.

Og det er bare pp 9 jeg skal begynne på nå om et par dager.

Begynner virkelig å bli baby syk altså, men ser ut til at TR kommer i kveld, men jeg krysser fingrene på neste pp. Det gjør meg ingenting om de kommer en baby om gangen, men har litt lyst på tvillinger. Svigermoren min er tvilling, men ingen av hennes barn er det. Kanskje er det en liten mulighet for at det blir tvillinger. Ellers håper jeg at september er mnd jeg blir gravid.

Var med å ordne en barselgave i går. Så smått og nusselig. Får lyst på en selv da. :-)

Kake i ovnen. Oppskrift jeg aldri har prøvd før, det er jo genialt når den skal være med i bryllup, ikke sant? Vel, kake i ovnen, lukter godt.

Oversiktsplan over "når må hvert enkelt punkt senest starte for at vi skal stå utenfor kikrne 11.15? er laget, og innebærer faktisk at jeg ikke trenger å begynne på håret mitt (som er det første punktet jeg har på planen, før frokost etterfulgt av at alle skal i klærene, så dusjing og sånn kommer før da) før klokken er 8.45 eller 8.30 deromkring, og ettersom vi har unger som våkner like etter seks, absolutt senest nærmere sju, så er det ingen fare for at det skal bli problematisk, men jeg kan sikkert med fordel legge inn bedre tidsmargin særlig på det med å sette opp håret mitt, som sikkert ikke går på første forsøk...

Vel, først skal jeg gjennomføre alt det som skal gjøres i kveld, og selv om jeg syntes jeg hadde egentlig ingenting igjen, så er visst den lista litt lang også. Sånn siden jeg klarte å komme på I DAG at det sikkert er en god ide å holde en tale når lillebroren min skal gifte seg, så da må jeg jo skrive den, også bør bilen vaskes, også må jeg prøve kjolen min etter at den ble lagt opp, og bestemme meg for smykke, finne frem alt av tilbehør til alle fire, og altså ordne denne kaken, samt rydde gjesterommet og re opp, svigermor kommer og er barnevakt sånn at vi kan være i bryllup til langt på natt, selv om ungene selvsagt ikke holder så lenge.

Jeg får vel bare gå igang. Rapportering her innimellom for gjennomført, sånn som ren motivasjon?

Jeg ska bake en kake som jeg har lovet vekk i morgen. Har heldigvis laget den mange ganger før så jeg vet den blir bra. Ellers gleder jeg meg til søndag, da blir det familietur til preikestolen. Mannen har jobbet kveld denne uka og jeg jobbet dag så jeg føler vi ikke har sett hverandre på lenge, skal bli herlig å tilbringe en hel dag sammen.

Kaken er kommet ut av ovnen, den ser grei ut.

Jeg går her og veeeeeeeenter på mensen (ikm i dag, og i stedet for å spotte i økende grad, så spotter jeg nesten ikke i det hele tatt!) og irriterer meg over hoftene som tidvis "melder seg ut" (jeg har "noe som minner om tidlig bekkenløsning" som dpo-symptomer, festlig, sant?) og prøver å motivere meg til å ta den skikkelige kjøkkeninnsatsen som rett og slett er tvingende nødvendig. Gjesterommet håper jeg mannen kan ta en innsats på når han har fått eldstemann til å sove, og er jeg heldig vasker han bilen (kjører i automat, om han finner vaskekortet...) mens jeg skriver tale og øver på bibeltekst.

Ja, jeg må jo pynte kaken også da, og et par andre punkter på lista mi, men det er disse som er de mest tidkrevende. Å skrive kortet tar ikke lang tid, det tar bare lang tid å bestemme meg for å gjøre det, og hva jeg skal skrive...

Er det ikke merkelig hvor lang tid det kan ta å vaske opp?
Delvis fordi det skapes en del oppvask når jeg baker, og ikke hadde tatt det etter middagen, og strengt tatt ikke etter middagen i går heller, og delvis fordi jeg stadig finner andre ting å gjøre innimellom, lufte hunden, ta ut komposten, og sette meg her, hvor det eneste jeg kan rapportere er egentlig at kaka for ei stund siden kom ut av ovnen, og snart er klar til å få på glasur.

Og jeg er altså ikke ferdig med å vaske opp/rydde kjøkkenet enda!

Svigermor kommer om ca 1,5 time, og da bør jeg være ganske sengeklar, for det er en lang dag i morgen. Mannen skal ta gjesterommet sier han, men han stakk en snartur på butikken så vi har brød og pålegg til helga.

Men jeg har jo ikke begynt å skrive talen min enda... vel, jeg har jo formulert en god del av den i hodet da, så det skal vel gå bra det også. Ja, mannen ler av meg. Ikke av at jeg skal holde tale, men av at jeg ikke kom på det før et døgn før den skal holdes, jeg har jo bare visst om dette bryllupet i over et år...

Jeg TENKTE jo på tale for noen mnd siden, men så glemte jeg visst av det... helt til i dag. Ja, det skal nok ordne seg uansett, tenker jeg.

Vel, jeg får fortsette med kjøkkentjenesten min, sånn at jeg kommer såpass i mål at jeg kan gå videre på lista, og ikke minst kanskje få meg litt kveldsmat også, kjenner jeg... Men det aner meg at vi ikke trenger spisebord som kan dekkes til 14 i helga, vi kan nok fint slå det sammen til å ha plass til 8. Vi blir jo bare 5. Det bare står sånn enda, siden vi trakk det ut på mandag når vi hadde mye folk i hus. Latskapen lenge leve..

Lykke til med brors bryllup i morgen Sara! Håper menssmertene holder seg på et lavt nivå og talen går greit å gjennomføre. Jeg klarte ikke å få skrevet talen til mannen min før dagen før bryllupet vårt. Det bare gikk ikke. Jeg hadde tanker i hodet i mange måneder før selvfølgelig, men det ble aldri til at det kom noe på skjermen når jeg forsøkte å skrive noe. Gikk helt fint det, og jeg har fått skryt for talen i etterkant, så jeg er fornøyd. :p

Mensen har ikke kommet, så jeg lurer på om el kan ha vært et par dager senere? At den kanskje venter til søndag? Men i så fall begynte jeg å spotte utrolig tidlig. Og stoppet nesten...

Vet ikke, vi får se. Jeg tar med meg det jeg trenger av piller og beskyttelse som om den kommer i morgen, just in case.

2dagen på rad jeg våkner med energi. Noe som aldri skjer :D
I går gikk eg tur fra halv ni, hjemme til lunch halv tolv og ut igjen halv ett til kl fem. En unge i vogna og en på skuldrene. Begge sov kl seks ha ha, så de var nok fornøyde med en god tur dag. I dag skal vi i flere bursdag selskap og jeg har drømt om kake i natt ;) jeg har vasket ned kjøkken å tatt oppvasken, hengt opp klær og tørket over gulvene. Rimelig vondt i skuldre og hofter etter turen i går, men for det finnes paracet. Ha en strålende dag alle mann.

2dagen på rad jeg våkner med energi. Noe som aldri skjer :D
I går gikk eg tur fra halv ni, hjemme til lunch halv tolv og ut igjen halv ett til kl fem. En unge i vogna og en på skuldrene. Begge sov kl seks ha ha, så de var nok fornøyde med en god tur dag. I dag skal vi i flere bursdag selskap og jeg har drømt om kake i natt ;) jeg har vasket ned kjøkken å tatt oppvasken, hengt opp klær og tørket over gulvene. Rimelig vondt i skuldre og hofter etter turen i går, men for det finnes paracet. Ha en strålende dag alle mann.
En får energi av å være aktive ut i frisk luft og evt trene. Sover i dypere søvn om natten og voknet opp uthvilt og ny energi til en ny dag.

Masse energi i dag også. Bare sove fire timer he he. Tenkte eg skulle gå meg en lange tur snart. Er helt rart. Vært så utslått av sykdom i mange måneder å plutselig bare være helt i form. Det er helt fantastisk.

Så godt det må være å være opplagt og full av energi etter en lang periode uten! Nyt det!

Jeg sov ikke så mange timene jeg heller i natt, men det skyldes jo at vi kom hjem sånn i firetiden i natt... Tidlig kveld i kveld, tenker jeg.

Helt utsliten i dag, var på preikestolen i går og det kjennes i kroppen. Når mannen kommer hjem skal vi bygge hønsehus. I morgen henter vi hønsa. Gleder meg veldig.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp