**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Da har jeg bestilt el og g-test, i tillegg til temp. måler for å øke sjansen på alle måter jeg kan :) krysser fingrene :) Hvordan går det for deg? :)
Så bra! Jeg fikk tr på mandag så jeg er på CD 5 i dag. Kommer til å starte å teste etter el på CD 10. Håper det sitter denne gangen. Passe på å holde oss frisk, så går det nok. Jeg temper ikke, men om det ikke sitter nå så kan det være at jeg gjør det neste gang. Er redd det blir veldig unøyaktig siden jeg har en datter på straks 8 mnd som noen ganger sover hele natten og andre ganger våkner hun. I tillegg våkner jeg masse selv gjennom natten pga vond rygg, så får sjelden 4 timer sammenhengende søvn og da blir temping ganske håpløst.

Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3

Ja jeg skjønner at det da kan bli unøyaktig og målingene vil ikke være til hjelp.. jeg begynte vel å innse hvor vanskelig det ville bli uten temping så håper det vil hjelpe oss å treffe rett. Har hørt at man skal ikke ha sex de siste 2-3 dagene før det er mulig å bli gravid for å optimalisere sæden. . Det blir nær sagt umulig uten temping.. håper du klarer det denne gangen :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Ja jeg skjønner at det da kan bli unøyaktig og målingene vil ikke være til hjelp.. jeg begynte vel å innse hvor vanskelig det ville bli uten temping så håper det vil hjelpe oss å treffe rett. Har hørt at man skal ikke ha sex de siste 2-3 dagene før det er mulig å bli gravid for å optimalisere sæden. . Det blir nær sagt umulig uten temping.. håper du klarer det denne gangen :)

Det gjelder menn som har redusert sædkvalitet. Mannfolk med gode svømmere kan gjøre det så ofte dem vil...

Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3

Så bra :) nå har vi ikke testet her, men i teorien skulle det ikke være noe i veien der :)

Det er nær sagt umulig med temping også, for oss uten regelmessig syklus. Temping viser bare når el har vært, ikke når den vil komme

fra app

Hmm, Okei. . Håper den blir mer regelmessig etterhvert da

Hmm, Okei. . Håper den blir mer regelmessig etterhvert da

Jeg er i pp6, og syklusen har variert mellom 35 og 50 dager. Det derfor umulig for meg å vite uten å teste siden de er så lange og ustabile i tillegg!! Jeg har nå kjøpt fertilitetsmonitoren til CB, og er så langt fornøyd med denne :)
Men håper fortsatt i det lengste at syklusen plutselig skal stabilisere seg på 28 dager :p

Sent from my iPad using BV Forum

Det er bare å ha sex så ofte du vil. De aller fleste trenger ikke å spare. Så om dere har lyst flere ganger om dagen skal det gå bra. Generelt er det anbefalt annenhver dag om du skal være sikker. Da vil det alltid være sædceller til egget uansett når eggløsning skjer.

Temping viser for de fleste når EL har vært, ikke når EL kommer. Du kan lese masse om det på første siden i tråden "Vi som temper." Det er billig (termometer med to desimaler kan bestilles for 120 kr fra http://billig-teste.dk) og veldig enkelt når man har kommet inn i det.

Jeg bruker EL-tester og tapper på livmortappen frem til EL, ved hjelp av disse to pleier jeg å vite at EL nærmer seg. Og ved hjelp av temping får jeg vite når EL er over og nøyaktig når jeg kan forvente mensen (hos meg kommer tr 13 dager etter EL). Lutealfasen (perioden mellom EL og tr) er nemlig vanligvis helt stabil selv om man kan ha ustabile sykluser, for da er det perioden mellom tr og EL som varierer. Lutealfasen er mer "standard-innstilling" i hver kvinnes kropp. Og den vil de fleste kunne finne ved temping. :)

*Taster på app på mobilen*

Heisann dere
smile.gif

Jeg lurer på en ting, jeg tester ikke EL fordi jeg ville ikke stresse meg sånn opp med dette, blir så fort stressa når det kommer til dette.. Men jeg forventet Ikm 17.Februar, men den kom ikke før 19 (bruker aldri vere for sen), og siste blødningsdag var 22.Februar. I følge kalkulator på babyverden.no så skal jeg ha EL den 4.Mars. Men med tanke på at mens ble forsinka med 2 dager, vil da EL også bli forsinket? Jeg er ikke så inni dette med EL egentlig.. Jeg har nå endret på babyverden.no , så nå står det at jeg skal ha EL den 5.Mars, men når er det da størst sjangs for å treffe da? Før den 5, den 5 eller etter?

Tenk vi skriver mars måned - den første vår månen. NYDELIG. Her er det vårfølelse i dag og fuglene kvitrer. Så her blir det litt hagearbeid og fjelltur med hundene i dag. Andre som har planer om å nyte det fine vårværet?

Jeg er i pp6, og syklusen har variert mellom 35 og 50 dager. Det derfor umulig for meg å vite uten å teste siden de er så lange og ustabile i tillegg!! Jeg har nå kjøpt fertilitetsmonitoren til CB, og er så langt fornøyd med denne :)
Men håper fortsatt i det lengste at syklusen plutselig skal stabilisere seg på 28 dager :p

Sent from my iPad using BV Forum

Ja det er lov å håpe på stabil syklus :P Har foreløbig kun kjøpt sånne EL-tester som er ganske billige, men tenker det er greit i begynnelsen.. Hvis det viser seg at det tar veldig lang tid uten at vi blir gravide så blir jeg nok vurdere å kjøpe en slik. 50 dagers syklus?? håper ikke min går over 36, synes det var forferdelig lenge å måtte vente hver gang på en ny mulighet..

Det er bare å ha sex så ofte du vil. De aller fleste trenger ikke å spare. Så om dere har lyst flere ganger om dagen skal det gå bra. Generelt er det anbefalt annenhver dag om du skal være sikker. Da vil det alltid være sædceller til egget uansett når eggløsning skjer.

Temping viser for de fleste når EL har vært, ikke når EL kommer. Du kan lese masse om det på første siden i tråden "Vi som temper." Det er billig (termometer med to desimaler kan bestilles for 120 kr fra http://billig-teste.dk) og veldig enkelt når man har kommet inn i det.

Jeg bruker EL-tester og tapper på livmortappen frem til EL, ved hjelp av disse to pleier jeg å vite at EL nærmer seg. Og ved hjelp av temping får jeg vite når EL er over og nøyaktig når jeg kan forvente mensen (hos meg kommer tr 13 dager etter EL). Lutealfasen (perioden mellom EL og tr) er nemlig vanligvis helt stabil selv om man kan ha ustabile sykluser, for da er det perioden mellom tr og EL som varierer. Lutealfasen er mer "standard-innstilling" i hver kvinnes kropp. Og den vil de fleste kunne finne ved temping. :)

*Taster på app på mobilen*

Annenhver dag er herved blitt minimumsnivået her i huset :) Men er det ikke greit å tempe da så man vet med nøyaktighet når man har ikm? kanskje jeg skal prøve å lære meg tapping siden jeg ikke føler på kroppen når EL nærmer seg.. Har mye å lære skjønner jeg :)

Annenhver dag er herved blitt minimumsnivået her i huset :) Men er det ikke greit å tempe da så man vet med nøyaktighet når man har ikm? kanskje jeg skal prøve å lære meg tapping siden jeg ikke føler på kroppen når EL nærmer seg.. Har mye å lære skjønner jeg :)

Det var akkurat det jeg mente, at ved temping så vil man få vite når EL har vært, og da vil man etter noen sykluser vite akkurat når IKM er. Jeg temper, tafser og bruker EL-tester. Synes det fungerer veldig greit. Som sagt, masse informasjon i tråden "Vi som temper" på førstesiden der. :)

Det var akkurat det jeg mente, at ved temping så vil man få vite når EL har vært, og da vil man etter noen sykluser vite akkurat når IKM er. Jeg temper, tafser og bruker EL-tester. Synes det fungerer veldig greit. Som sagt, masse informasjon i tråden "Vi som temper" på førstesiden der. :)

Ja, jeg var innom og leste, mye nyttig info der :) Nå venter jeg på at pakken skal komme, regner med at den ikke blir sendt før på mandagen så tenker at jeg bare temper denne pp for å se om noe gir utslag. Jeg vet jo ikke nøyaktig når EL er, men regner med det er rundt 8 mars som kalkulatoren sa. Mulig jeg prøver EL-test også rundt den 5, men viser den ikke noe venter jeg heller til neste pp siden EL allerede kan ha vært. Har en søster som prøvde i flere år på å bli gravid og måtte til slutt bruke prøverør, håper jeg slipper dette, men føler også at jeg stresser litt mindre. Hun har nå en datter på 8mnd. så klarer hun så skal vel jeg også klare det, krysser bare fingrene for at det går lettere for min del..

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp