**SKRAVLETRÅD**

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg har bestillt babyklister. Håper det virker! Jeg er motløs og lei, kan ikke hjelpe for det og vet det jeg ikke har "lov" til å være det. Vi har prøvd i ett halv år bare, men jeg har ikke eggløsninger. Iallefall finner jeg dem ikke verken med el-testing eller temping. Og i tillegg er sambo borte annenhver mnd, så annenhver mnde når jeg må vente på ny PP og at sambo skal komme hjem, det får alt til å virke som om det tar en evighet. Noen som har vært borti det samme men har solskinnshistorier om manglende el og dele?

Eg sleit også med å få EL i begynnelsen. Fekk time til gyn, og der var alt heilt fint. 
Legen meinte det va pga stress, så eg blei sjukmeldt.
Samtidig begynte eg med damiana, donquai og wildyam. 
Kav som hjalp veit eg ikkje, men EL begynte å kome etter det

Har sett litt på WildYam. Har hatt en del krøll med syklusene i det siste, mulig hele kroppen er i ubalanse. 
Jeg tok ut spiralen for et halvt år siden, og håpte virkelig jeg skulle være en av de som ble gravid med en eneste gang. Nei,da. Snakk om å være evig optimist, hehe. 
De andre tingene du nevner Aurum, hva er de til?

Her kommer noe annet enn prøve snakk :P

I går gikk jeg, mannen og en kamerat av han trappene i Flørli.

For de som ikke kjenner til disse, så er det

4444 trappetrinn opp med ett høydefall på 740 meter.

Og så gikk vi 4444 trappetrinn ned igjen.

Kjenner det i beina i dag, var godt å gjøre noe annet enn bare å sitte å vente på IKM emoticon

hiltja skrev:
Har sett litt på WildYam. Har hatt en del krøll med syklusene i det siste, mulig hele kroppen er i ubalanse. 
Jeg tok ut spiralen for et halvt år siden, og håpte virkelig jeg skulle være en av de som ble gravid med en eneste gang. Nei,da. Snakk om å være evig optimist, hehe. 

Damiana skal vist øke fruktbarheten

- Wild Yam er viktig for å stimulere progesteron og skal tas rett etter eggløsning til menstruasjon. Progesteron er viktig for å få egget til å feste seg i livmoren, forklarer Anette Heggemsnes.

Dong Quai virker hormonbalanserende og brukes for å regulere en kvinnes menstruasjonsyklus og regnes som "kvinnens ginseng" innen kinesisk medisin, ifølge akupunktør Jorunn Krokeide

- Dong Quai gir jeg til kvinner som er "blood deficence" innen kinesisk medisin. Det vil si kvinner som har kort og sparsom menstruasjonsblødning, er litt bleke om nebbet og har tørr hud, som er noen av symptomene, sier Krokeide

Urten nærer blodet og normaliserer menssyklusen.

Enn anbefaler ikke å ta Dong Quai før du har sjekket med akupunktøren at dette vil ha en gunstig effekt for deg.

- Dong Quai er for eksempel ikke bra for dem med fordøyelsesproblemer eller kraftige mensblødninger, advarer hun.

Så her kan jeg egentlig lufte meg for alt mulig?

Mrs_Cullen skrev:

Alt du har på hjertet ;)

Aurum skrev:

Mrs_Cullen skrev:

Alt du har på hjertet ;)

ja, bare kjør på!!:)

Hvordan er det egentlig med den bidronninggeleen, skal man fortsette etter el, eller kun fram til el??? Noen som vet?

Melonen skrev:
Hvordan er det egentlig med den bidronninggeleen, skal man fortsette etter el, eller kun fram til el??? Noen som vet?

Bidronning gele skal takast frå mens til EL, den skal vere med på å øke kvaliteten på egga :)

Aurum skrev:

Melonen skrev:

Bidronning gele skal takast frå mens til EL, den skal vere med på å øke kvaliteten på egga :)

takk:) og wild yam fra el til ikm? Men hvis man er gravid, skal man da slutte å ta det?

Melonen skrev:

Aurum skrev:

Melonen skrev:

takk:) og wild yam fra el til ikm? Men hvis man er gravid, skal man da slutte å ta det?

Ja, meinar det ;)
men vertfal ikkje før etter du er sikker på at EL er over ;)

Aurum skrev:

hiltja skrev:

Damiana skal vist øke fruktbarheten

- Wild Yam er viktig for å stimulere progesteron og skal tas rett etter eggløsning til menstruasjon. Progesteron er viktig for å få egget til å feste seg i livmoren, forklarer Anette Heggemsnes.

Dong Quai virker hormonbalanserende og brukes for å regulere en kvinnes menstruasjonsyklus og regnes som "kvinnens ginseng" innen kinesisk medisin, ifølge akupunktør Jorunn Krokeide

- Dong Quai gir jeg til kvinner som er "blood deficence" innen kinesisk medisin. Det vil si kvinner som har kort og sparsom menstruasjonsblødning, er litt bleke om nebbet og har tørr hud, som er noen av symptomene, sier Krokeide

Urten nærer blodet og normaliserer menssyklusen.

Enn anbefaler ikke å ta Dong Quai før du har sjekket med akupunktøren at dette vil ha en gunstig effekt for deg.

- Dong Quai er for eksempel ikke bra for dem med fordøyelsesproblemer eller kraftige mensblødninger, advarer hun.

Men da er nok ikke Dong Quai noe for meg, for jeg blør ut en rosa tampong og ett nattbind på 3 timer de 4 første dagene. Sånnatte...
Håper babyklisteret kommer snart:) 

Siden man kan skyte ut med hva som helst her, så må jeg bare få dette ut! FY FOR EN SKITAsommer dette har vært! =) heheheh! Bare for å forklare litt, så er sambo på jobb, var hjemme min første ferieuke, da var vi på ferie.. Såå var han hjemme en uke etter det mens jeg var på jobb hver dag, og så reiste han jeg har har to uker fri.. Hva i alle dager skal jeg med to uker fri!? haha.. Jeg begynner heldigvis på jobb på mandag.. gleder meg som en liten unge!! men gosh, sommer uten min kjære har ikke vært det store altså!! =) hihi.. Håper dere har en NYYYDELIG sommer!! Og at dere koser dere! =) Kos dere litt for meg også! =P

Eg synest sommaren har vore dritt, mykje pga. været!
Vi var heldigvis til syden i 2 veker alle saman, vist ikkje så hadde eg fått alvorleg værdepresjon!

Vidare har vesla harr ei veke fri saman med meg, ei veke fri saman med mine foreldre og ei veke med svigermor, og litt med meg. Dette for å få det til å gå opp med sommarstenging i barnehagen. Eg hadde håpt på ein tur på fjellet, stranda eller anna. Men det har vore lite bikinivær og skodda har dekt så å seie alle fjelltoppar.

Hurra Hurra for norsk sommar.
neste år blir det tre veker i syden!

Du Aurum... Det er 2013 neste år ;)

hiltja skrev:
Du Aurum... Det er 2013 neste år ;)

Hahahahah!!
emoticon
Takk for en heads up ;p

emoticon

emoticon

_nette86 skrev:
Her kommer noe annet enn prøve snakk :P

I går gikk jeg, mannen og en kamerat av han trappene i Flørli.

For de som ikke kjenner til disse, så er det

4444 trappetrinn opp med ett høydefall på 740 meter.

Og så gikk vi 4444 trappetrinn ned igjen.

Kjenner det i beina i dag, var godt å gjøre noe annet enn bare å sitte å vente på IKM emoticon

herremin, så flink du har vært!!! Må være grei avveksling det ja!!!! hvor ligger dette hen da?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp