SKRAVLETRÅD FOR MARSBOERENE :)

Hei hei :) Her er det også hormoner i overtall!
Jeg er mest sint, da. Gråter ikke, bare kjefter. Og med tre barn i huset er det ikke så lett for de stakkars.. Heldigvis har de forståelse, men det er ikke kjekt å fare opp for ingenting..
 
Heii heii :) 
Her går hormonene i sving, tårene kommer fortere enn noen gang og er litt raskere i kjeftinga enn vanligvis. Heldigvis er mannen i huset toldmodig .
 
Heei der ute :)
Her er det ikke så mye tårer, men jeg blir utrolig kjapt sint! nesten så jeg biter hode av de som er i nærheten av meg akkurat når det skjer :P
Det som er så rart er at jeg ikke rekker å tenke over hvordan jeg reagerer før etter jeg har "glefset"!!! Det er som at jeg ikke greier å holde det  inne :P

Ellers hvordan er det med damene?? :D
 
Haha, jeg var ikke alene om det i hvertfall, det er så deilig å vite at det er fler i samme båt:) vi får alle takke tålmodige menn og barn. Når jeg ikke gråter eller kjefter går det veldig bra! Var såvidt innom barneavd på h&m idag, gleder meg villt til jeg kan begynne å kjøpe småttisklær!
 
Jeg merker det svinger stort i humøret ja, har ikke grått noe spesielt, men plutselig blir jeg sur uten grunn, og kan klikke for ingenting. Helst på mannen da, stakkar'n, guttungen har ikke merka noe forskjell tror jeg.... Ellers har formen vært fin helt til nå, blitt skikkelig kvalm og uggen, og helt utmattende trøtt hele dagen.... Godt det ikke er lenger enn 3-4 uker til jeg runder 12 uker, og formen forhåpentligvis blir bedre. Flere skriver om at de begynner å få mage og begynner å syntes, der begynner jeg å være nå å, jeg klarer ikke suge inn magen mer, og jeans er vondt å ha på. Lurer på hvordan det blir når jeg må på jobb igjen om ei uke. Siden ingen vet må jeg prøve å kle meg så det ikke syntes. ;)
 
I går var jeg 5 uker å hadde festeblødning jeg trodde jeg skulle miste fosteret! Heldigvis gikk det bra!
 
hei :) Jeg er 8 uker og 3 dager. første gang jeg var gravid hadde jeg ingen svangerskapsplager. men denne gangen virker det som kroppen min er bestandig kvalm og av og til kramper i magen og rygg. er det normalt å ha kramper tidlig i svangerskapet? + jeg lurte på om noen av dere hadde noen råd om noe som kan hjelpe mot kvalmen og krampen under svangerskpet?

Ticker id: Teyn

Ticker id: Y2fN

 
Heisann:) idag har jeg blødd litt, var hos legen og hun sa det var umulig å si om dette ville bli en SA eller om det bare var en vanlig liten blødning og at vi må vente å se hva som skjer. Utrolig kjedelig å gå sånn og vente. Har ingen erfaring med dette og er ganske redd for å miste den lille klumpen...
 
Heihei! Hvordan går det her inne? Jeg er 6 + 3 i dag, vi har ikke fortalt det til noen enda.. Egentlig så merker jeg at jeg gar en meget liten trang til å fortelle det, er det flere eller bare meg som har det sånn? :-p liker liksom at samboeren og jeg har en "hemmelighet" sammen :)
 


ungmamma95 skrev:
I går var jeg 5 uker å hadde festeblødning jeg trodde jeg skulle miste fosteret! Heldigvis gikk det bra!



Festeblødning? Hvordan var det? Kanskje det var det jeg hadde og at det ikke er noen grunn til panikk:p
 


Baby#1 skrev:


ungmamma95 skrev:
I går var jeg 5 uker å hadde festeblødning jeg trodde jeg skulle miste fosteret! Heldigvis gikk det bra!



Festeblødning? Hvordan var det? Kanskje det var det jeg hadde og at det ikke er noen grunn til panikk:p

festeblødning har man gjerne når egget fester seg og det gjør det jo noen dager før man idet hele tatt får positiv test.... men det er veldig vanlig med småblødninger tildlig i svangerskapet da. uff, alt man skal bekymre seg over :S
 


Baby#1 skrev:
Heisann:) idag har jeg blødd litt, var hos legen og hun sa det var umulig å si om dette ville bli en SA eller om det bare var en vanlig liten blødning og at vi må vente å se hva som skjer. Utrolig kjedelig å gå sånn og vente. Har ingen erfaring med dette og er ganske redd for å miste den lille klumpen...


Huff.. så kjedelig.. Småblødninger er ganske vanlige og som regel helt uskyldige, man blør lett når man er gravid siden blodet blir tynnere(væskemengden øker) og slimhinnene blir skjørere. Men skjønner godt du er bekymra.. Hvor langt er du nå? Kanskje du kan få en henvisning fra legen til tidlig ul så dere kan få se om alt står bra til?
 
Tok ny test i dag digital med uke.. bare for å være heeelt iskekr på at det går som det skal hehe.. jaja, de er dyre men, jeg er så redd, siden sist.. Den viste da 3+0 og lørdag viste den 2-3 så hcg stiger i alle fall.. Selv om jeg ikke har vært noe særlig kvalm siste uka.. ble bekymra pga det.. men da er det i alle fall ikke det som gjør det.. kanskje jeg er heldig å slipper unna denne gangen?

Ringte gynekologen min for å bestille time da.. men der var sommerstengt til 6.august.. så da håper jeg jeg får komme inn den uka.. fikk komme raskt sist, og han sa jeg bare skulle ringe når jeg ble gravid igjen så.. Aaahhh... ventetida og usikkerheten er så fæl... Men tror alt er bra da, denne gangen tror jeg egentlig det! :)

Håper dere har en fin kveld, og er i god form! :)
 


Sylvia80 skrev:


Baby#1 skrev:
Heisann:) idag har jeg blødd litt, var hos legen og hun sa det var umulig å si om dette ville bli en SA eller om det bare var en vanlig liten blødning og at vi må vente å se hva som skjer. Utrolig kjedelig å gå sånn og vente. Har ingen erfaring med dette og er ganske redd for å miste den lille klumpen...


Huff.. så kjedelig.. Småblødninger er ganske vanlige og som regel helt uskyldige, man blør lett når man er gravid siden blodet blir tynnere(væskemengden øker) og slimhinnene blir skjørere. Men skjønner godt du er bekymra.. Hvor langt er du nå? Kanskje du kan få en henvisning fra legen til tidlig ul så dere kan få se om alt står bra til?



Nå er jeg 5+3. Det var ikke mye blod, ikke friskt, og nå er det ingenting. Veldig fint at så mange sier dette er helt vanlig:) det roer vårs. Jeg skulle ta kontakt med fastlegen min når han er tilbake fra ferie og få henvisning til tidlig UL, sa hun jeg var hos idag. Så da vet vi om alt er i orden om ett par uker.
 


Baby#1 skrev:


Sylvia80 skrev:


Baby#1 skrev:
Heisann:) idag har jeg blødd litt, var hos legen og hun sa det var umulig å si om dette ville bli en SA eller om det bare var en vanlig liten blødning og at vi må vente å se hva som skjer. Utrolig kjedelig å gå sånn og vente. Har ingen erfaring med dette og er ganske redd for å miste den lille klumpen...


Huff.. så kjedelig.. Småblødninger er ganske vanlige og som regel helt uskyldige, man blør lett når man er gravid siden blodet blir tynnere(væskemengden øker) og slimhinnene blir skjørere. Men skjønner godt du er bekymra.. Hvor langt er du nå? Kanskje du kan få en henvisning fra legen til tidlig ul så dere kan få se om alt står bra til?



Nå er jeg 5+3. Det var ikke mye blod, ikke friskt, og nå er det ingenting. Veldig fint at så mange sier dette er helt vanlig:) det roer vårs. Jeg skulle ta kontakt med fastlegen min når han er tilbake fra ferie og få henvisning til tidlig UL, sa hun jeg var hos idag. Så da vet vi om alt er i orden om ett par uker.


Det høres fornuftig ut :) Alt er sikker ti sin skjønneste orden :)
Skal selv på ul om et par uker, og det blir godt å se at (om) alt er bra :)
 
Nei, her sto det stille!!
Nå må vi forlenge skravletråden!!

I dag er siste dag av sykemldinga mi foreløbig og siste dag på antibiotika.. Håper jeg snart er helt frisk igjen..
Og ikke minst at kvalmen fortsetter å holde seg borte så jeg kan jobbe! :)

Hvordan står det til med dere?? :D
 
Hei! kun jeg og samboeren som vet noe her enda også, og begge har litt delte meninger om vi skal fortelle det enda eller ikke. har jo lyst til å fortelle hele verden at vi skal ha en liten, men samtidig orker vi ikke tanken på at "alle" skal komme med trøst og velmenende ord hvis det skulle gå galt..har foreløpig konklusjon på  fortelle det til de nærmeste ca uke 12, og at resten får vite det litt etter litt. er 7+0 i dag, så litt spent på om vi klarer å holde på hemmeligheten så lenge da:)
 
hei lurte på om noen viste om man kan spise stekt makrell til middag. mannen min fisket masse makrell i går så vi tenkte å ha det til middag i dag.. men jeg var litt usikker på om jeg bør spise det siden jeg er gravid. håper noen har svar på det :D

Ticker id: Teyn
 
Venter du to, SuperBo0o?

Her har vi heller ikke fortalt det til noen. Synes det er helt fantastisk å ha hemmeligheten innen familien :) Bare vi og barna som vet det. Barna kan jo fint sprekke boblen snart, men siden de har holdt på den i en uke nå, så tror jeg de kan klare det i 8-10 uker til :)

Tenkte å se hvor lenge vi kan holde det for oss selv denne gangen siden det ikke var helt planlagt...
 
Back
Topp