SKRAVLETRÅD FOR MARSBOERENE :)

Vi er vell enige om det :) Men skal snakke med jordmoren først, om det lar seg gjøre eller ikke :) Vi bor nesten 2 timer unna sykehuset, så det er vell det som bekymrer meg litt!
Men kjenner andre her som har gjort det, så håper vi også kan gjøre det :)
Har selv ei på 2 år, men satser på at besteforeldrene trår til litt etter fødselen, og ikke minst under fødselen :)

Under første fødsel hadde jordmor kjempe dårlig tid til oss, og hele greia ble en dårlig opplevelse. Derfor er ønsker om fødsel HJEMME, og med en kjent jordmor stoooort!!! :):)
 
Hei alle sammen :)
Nå har jeg fått min første legetime 7 august, utrolig spent. Siden dette er første gang aner jeg ikke hva som venter oss eller hva vi skal gjøre.

Er det slik at fastlegen hjelper til med papirer, UL, jordmor etc? Eller må jeg selv kontakte jordmor og bestille UL?

jeg ser det er mange som har bestilt UL og vært hos jordmor før fastlegen, har dere gått privat da?

er så innmari spent og glad at jeg nesten ikke kan vente med å få alt på papiret så det virkelig går opp for meg at det er sant! Selvfølgelig er jeg bekymret om spiren vil bli ettersom jeg har hørt at mange har SA første gang de blir gravide.. Av den grunn har vi ikke sagt det til noen ennå...
Beklager alle spørsmål, men jeg er helt grønn på dette så jeg måtte bare spørre :):)
 
hei hei jenter.
Er bare en liten tur innom og leser litt,er fortiden i nord norge på ferie og slektstreff...håper det går bra med alle spirene her inne
 
jeg som egentlig var 7+1 i dag, ble satt tilbake til 6+2 på ul i dag! blææh! men jeg viste det jo egentlig! viste jo at jeg hadde sen el
 
Heihei. Her var det mye hyggelig babyprat :) Vi venter vår lille krabat i slutten av Mars og jeg klarer nesten ikke vente til uke 7-8 når ting blir litt sikrere. Jeg opplever endel smerter i korsryggen (omtrent som mensensmerter, bare svakere) men ikke noe blod. Er det noen andre som har opplevd dette? Og er det normalt? Er litt bekymret, i hvert fall siden det er så tidlig..
 
Hei alle sammen! Kan jeg få være med?
Det ser ut som dere alle er så langt på vei, her er jeg ikke mer enn rundt 4+0 ;)

Det ser ut som en utrolig koselig side å være på, har aldri brukt babyverden før.

Sjokket har lagt seg her, og tanken har begynt å sette seg. Såpass at jeg faktsisk er livredd for å miste!

Er jeg den siste på terminlisten med termin 28. mars?
 
Så utrolig hyggelig å se at det blir flere skravlesyke damer her :) Har vært litt fra og til i det siste pga. ferie.. Hvordan går det med dere på natta jenter? Tenker i forhold til tissing.. I dag/natt har jeg  vært på do 5!! ganger før jeg klarte å stå opp. Jeg håper dette snart gir seg, ellers kan jeg vel bare begynne å legge meg på do
 
Oi! Det hørtes forferdelig slitsomt ut, hvor langt er du på vei? Har ikke opplevd at jeg må tisse på natten enda, men det er vel kanskje bare ett spørsmål om tid før vi alle skulle ønske vi hadde potte under sengen :p
 


Baby#1 skrev:
Oi! Det hørtes forferdelig slitsomt ut, hvor langt er du på vei? Har ikke opplevd at jeg må tisse på natten enda, men det er vel kanskje bare ett spørsmål om tid før vi alle skulle ønske vi hadde potte under sengen :p



Er 7+4 .. Må si det har eskalert den siste uken. Skal prøve å ikke drikke så mye på kvelden tror jeg, ellers kan det vel kanskje være uvi?? Har hørt at gravide kan ha det uten svie etc.. En potte hadde vært tingen :) Men tror ikke mannen hadde vært så fornøyd :)
 
Da  var man tilbake fra ferie tur ,verste ferieturen ever tror jeg ,alt som kan gå galt  gikk galt på den uka vi var i nord....En bil som fikk motorhaveri JUHU kjempe morro med to småttiser i baksete, ei gravid kjerring med hormoner på høygir på ferie med HELE svigerfamilien som får blødninger midt under ferieturen jatta legevakta en eller anna plass i nord til en DANSK lege som er umulig og forstå..ble heldigvis bare med en liten blødning ,men  med streng beskjed om å slappe av resten av sommern,kjempe enkelt  når man har 40 andre personer rundt seg.
Men nå er jeg hjemme ,ungene er sendt til mora si og jeg ligger rett ut og gjør minst mulig...Gleder meg til  neste uke da reiser jeg hjem til mor og far på årntlig avslappingsferie og egotripp..kjenner det skal bli godt å bare ligge på sofaen  og ta livet med ro

Phu ble en liten utblåsning  i skravletråden ,men sett bort fra  alt som gikk  galt på ferieturen så har  vi kost oss  hehe
 
Prøv ut lite drikke om kvelden, da merker du jo fort om det er uvi også :)
 


ungmamma95 skrev:
Jeg er 17 år og 4 uker på vei, noen råd ?


Hva slags råd tenker du på? :)
Selv var jeg 18 når jeg ble gravid, og blir 2 barns mamma like etter 22 års dagen min :)
 
Er det noen flinke strikkere her inne?? :-)
Har en del tynt garn som planen er at svigermor skal strikke kjørepose av, men finner ikke noe særlig oppskrifter på nettet :/ Er ute etter en kjørepose med hull for selene i bilstolen :-)
Ser også at dette garnet skal strikkes med pinne 2-2 1/2, burde hun strikke med dobbel trå da??
Jeg er jo heeeelt grønn på dette!! :P
 


lisspia skrev:
Da  var man tilbake fra ferie tur ,verste ferieturen ever tror jeg ,alt som kan gå galt  gikk galt på den uka vi var i nord....En bil som fikk motorhaveri JUHU kjempe morro med to småttiser i baksete, ei gravid kjerring med hormoner på høygir på ferie med HELE svigerfamilien som får blødninger midt under ferieturen jatta legevakta en eller anna plass i nord til en DANSK lege som er umulig og forstå..ble heldigvis bare med en liten blødning ,men  med streng beskjed om å slappe av resten av sommern,kjempe enkelt  når man har 40 andre personer rundt seg.
Men nå er jeg hjemme ,ungene er sendt til mora si og jeg ligger rett ut og gjør minst mulig...Gleder meg til  neste uke da reiser jeg hjem til mor og far på årntlig avslappingsferie og egotripp..kjenner det skal bli godt å bare ligge på sofaen  og ta livet med ro

Phu ble en liten utblåsning  i skravletråden ,men sett bort fra  alt som gikk  galt på ferieturen så har  vi kost oss  hehe

 å kjære vene!!!!!! VELKOMMEN TILBAKE!!!!
 
Isj.. er blitt skikkelig sjuk.. nedsylta i snørr og slim og hoste og fysj.. men fikk antibiotika så håper det gir seg fort.. bekymrer meg jo litt mer da.. håpe ikke det at jeg er syk går ut over spira mi.. :( Og håååper ikke 2-åringen blir like syk.. Snufs.. 

Meeen.. er plutselig 4+5 i dag, så er det helg, og plutselig ikke helg mer, så dagene flyyyr avgårde.. :)
 
Back
Topp