SKRAVLETRÅD FOR MARSBOERENE :)

Da var man hjemme i noen dager før turen går nordover om noen dager. Men først må jeg få med meg Bruce Springsteen konserten på mandag. Gleder meg! :) Har hatt en fin ferie så langt. 

Gratulerer så masse til alle de nye her, og velkommen hit!! :)
 
Det kommer til å gå bra :) Bare fokuser på degselv og babyen, ikke hva alle andre skulle mene og tro.

Jeg var 16 da jeg ventet mitt første barn, 17 da han ble født. Innen jeg var 22 hadde jeg tre. Nå nærmer jeg meg 30, og venter nr fire.

Livet mitt har vært veldig anderledes enn venninnene mines, men jeg ville ikke byttet det bort for noe!
Lykke til :)
 
Jeg vil si jeg er ganske god :) Lilletassen i magen har allerede body, hel dress, 2 jakker, 2 luer, sokker, og en bukse. Alt i blått da, he he ;)

Hva er strikkefastheten på garnet?
 


spire nr fire :) skrev:
Jeg vil si jeg er ganske god :) Lilletassen i magen har allerede body, hel dress, 2 jakker, 2 luer, sokker, og en bukse. Alt i blått da, he he ;)

Hva er strikkefastheten på garnet?
Ehh, ska vi se :P
Det står at pinnene skal være 2 1/2 - 3 :)
Og så står det 28m = 10 cm
Sier det deg noe?? :P


 
Jepp, da har du samme garn som meg :) Tror sandnesgarn har en oppskrift på kjøredress i alfa. Alfa er et mye tykkere garn enn det du har, men det går fint å strikke den med dobbelt garn :)
Om du vil ha en tynn kjøredress, så går det å tilpasse strikkefastheten til mønsteret. Er det en dreven strikker som skal strikke, så klarer hun det fint :D
 


TulleHøna skrev:


lisspia skrev:
Da  var man tilbake fra ferie tur ,verste ferieturen ever tror jeg ,alt som kan gå galt  gikk galt på den uka vi var i nord....En bil som fikk motorhaveri JUHU kjempe morro med to småttiser i baksete, ei gravid kjerring med hormoner på høygir på ferie med HELE svigerfamilien som får blødninger midt under ferieturen jatta legevakta en eller anna plass i nord til en DANSK lege som er umulig og forstå..ble heldigvis bare med en liten blødning ,men  med streng beskjed om å slappe av resten av sommern,kjempe enkelt  når man har 40 andre personer rundt seg.
Men nå er jeg hjemme ,ungene er sendt til mora si og jeg ligger rett ut og gjør minst mulig...Gleder meg til  neste uke da reiser jeg hjem til mor og far på årntlig avslappingsferie og egotripp..kjenner det skal bli godt å bare ligge på sofaen  og ta livet med ro

Phu ble en liten utblåsning  i skravletråden ,men sett bort fra  alt som gikk  galt på ferieturen så har  vi kost oss  hehe

 å kjære vene!!!!!! VELKOMMEN TILBAKE!!!!

Takk,godt å ha kommet hjem ,men reiser alt på tur på mandag ,men da skal jeg bare 80 mil sør over og så blir det laaaaaaaaaaaaange late dager hjemme hos mor og  far.DET SKAL BLI GODT
 
I dag tok jeg en digital og den stemte den, så kan jeg bekymra meg littt mindre for at noe skal være galt hehe..Og veldig artig å se det sånn, svart på hvitt liksom.. føles som jeg har vært gravid en evighet allerede haha.. 5 uker i morra, men allerede 11 dager siden jeg testa positivt.. :)


Hva driver dere jenter med i helga da? Her har lillebror bursdag i morra, blir hele 21 år :) Synd det faller på 22.juli.. Så det blir å feire han, og så tenne lys for Utøya... 
 
sløver med verdens beste bonusbarn  og barnetv,mens  regnet plasker ned ute,strikker litt innimellom på vogn teppet  til spiren
 


spire nr fire :) skrev:
Jepp, da har du samme garn som meg :) Tror sandnesgarn har en oppskrift på kjøredress i alfa. Alfa er et mye tykkere garn enn det du har, men det går fint å strikke den med dobbelt garn :)
Om du vil ha en tynn kjøredress, så går det å tilpasse strikkefastheten til mønsteret. Er det en dreven strikker som skal strikke, så klarer hun det fint :D

Hjertelig takk for svar :-) Ja hun er dreven, så da ordner det seg sikkert :)
Tror vi satser på en tykk pose, termin i starten av Mars, å bor lang nord, så været kan være deretter!! :)
 


Sylvia80 skrev:
Isj.. er blitt skikkelig sjuk.. nedsylta i snørr og slim og hoste og fysj.. men fikk antibiotika så håper det gir seg fort.. bekymrer meg jo litt mer da.. håpe ikke det at jeg er syk går ut over spira mi.. :( Og håååper ikke 2-åringen blir like syk.. Snufs.. 

Meeen.. er plutselig 4+5 i dag, så er det helg, og plutselig ikke helg mer, så dagene flyyyr avgårde.. :)

Masse god bedring til deg! :)
 


Baby#1 skrev:


Sylvia80 skrev:
Isj.. er blitt skikkelig sjuk.. nedsylta i snørr og slim og hoste og fysj.. men fikk antibiotika så håper det gir seg fort.. bekymrer meg jo litt mer da.. håpe ikke det at jeg er syk går ut over spira mi.. :( Og håååper ikke 2-åringen blir like syk.. Snufs.. 

Meeen.. er plutselig 4+5 i dag, så er det helg, og plutselig ikke helg mer, så dagene flyyyr avgårde.. :)

Masse god bedring til deg! :)

Takk for det!! Går bedre allerede!! :)

Her har kvelden gått med til å se Sex and the city på DVD, spise toblerone og drikke saft.. hehe..
 
Alt hva kan jeg spise, når vises magen, når begynner hjertet å slå! Må jeg begynne på folat ? 
 
Jeg vil bare si at jeg syntes magen min syntes veldig, er det fordi jeg var kjempetynn før jeg ble gravid ? Eller er jeg bare oppblåst? Er sånn om morgenen også da jeg ikker er oppblåst har spist eller må på do
 
Jeg vil bare si at jeg syntes magen min syntes veldig, er det fordi jeg var kjempetynn før jeg ble gravid ? Eller er jeg bare oppblåst? Er sånn om morgenen også da jeg ikker er oppblåst har spist eller må på do
 


Sylvia80 skrev:


Baby#1 skrev:


Sylvia80 skrev:
Isj.. er blitt skikkelig sjuk.. nedsylta i snørr og slim og hoste og fysj.. men fikk antibiotika så håper det gir seg fort.. bekymrer meg jo litt mer da.. håpe ikke det at jeg er syk går ut over spira mi.. :( Og håååper ikke 2-åringen blir like syk.. Snufs.. 

Meeen.. er plutselig 4+5 i dag, så er det helg, og plutselig ikke helg mer, så dagene flyyyr avgårde.. :)

Masse god bedring til deg! :)

Takk for det!! Går bedre allerede!! :)

Her har kvelden gått med til å se Sex and the city på DVD, spise toblerone og drikke saft.. hehe..

Det var godt å høre! :) 
Lurer på om ikke min kveld skal gå til akkurat det samme gitt, hehe, hørtes perfekt ut! 
 


ungmamma95 skrev:
Alt hva kan jeg spise, når vises magen, når begynner hjertet å slå! Må jeg begynne på folat ? 


På "plusstid.no" ligger det gode oversikter over hva du kan og ikke kan spise. Her på babyverden er det en terminkalkulator som forteller deg når ting skjer med spiren i magen. Folat bør du starte på med en gang, det får du tak i på apotek overalt. Hvordan har du det ellers? :) 
 
Ja, da trenger den lille litt varme :) Er så utrolig kjekt med strikkeplagg til de små. Da vet du liksom hva du kler de i ;)
 
veldig bra! Ikke kvalm enda! Sover mye på dagen og lite på natta!
 
God morgen alle vordene mødre! Er det fler som kjenner på hormonene i kroppen? Her skal det ingenting til før tårene triller nemlig. Kjæresten min skulle støvsuge igår og lurte på om jeg virkelig trengte å ha 20 skopar liggende i gangen. Bare dette var nok til å dytte meg over kanten. Han kunne da ikke mene at jeg skulle legge noen par bort?! Heldigvis har jeg en overtålmodig samboer som tar det hele med knusende ro, men det er jo litt frustrerende for meg. Håper dette går over om ikke så altfor lenge:p
 
Haha, kjenner meg igjen! Her om dagen skylle mannen lage middag, men når jeg kom hjem sto han og vasket bilen min istedet, så da begynte jeg å grine for han skulle jo ha skjønt at jeg måtte ha mat først! Stakkars, han er jo bare snill.. :)
 
Back
Topp