Skravle tråd❤️

Har dere vært hos lege/jordmor enda? 4+5 i dag og usikker på når jeg skal bestille time. Også usikker om mitt sykehus tilbyr TUL for alle nå. Noen som vet på Sørlandet sykehus?
Jeg var i går 8+2
 
I natt opplevde jeg noe litt «ekkelt». Jeg våknet opp og måtte på do. Reiste meg fra senga og gikk langs sengekanten mot døra til gangen (det siste jeg husker). Plutselig våkner jeg opp på gulvet ute i gangen med vondt i skuldra og hodet. Jeg har rett og slett svimt av på vei ut døra av soverommet. Veldig takknemlig for at jeg ikke var på vei opp/ned noen trapper. Plagdes med svimmelhetsanfall etter å ha reist meg for brått (glemmer ofte at jeg må reise meg SAKTE) forrige svangerskap, men svimte aldri av. Kjente heller ikke at jeg var svimmel da jeg stod opp fra senga, men både jeg og samboer kom frem til at det må ha vært pga blodtrykksfall jeg svimte av.

Det gikk heldigvis bra, men ekkelt var det :shy:
Huff så ekkelt! Jeg ble så svimmel når jeg stod raskt opp for et par måneder siden at jeg ikke klarte å holde meg på beina. Gikk til lege for en måned siden og sjekka jernlageret, og det var litt lavt. Kanskje du også bør sjekke opp jern, kanskje du bør starte opp med det tidligere enn uke 18 som er vanlig for gravide?
 
Har dere vært hos lege/jordmor enda? 4+5 i dag og usikker på når jeg skal bestille time. Også usikker om mitt sykehus tilbyr TUL for alle nå. Noen som vet på Sørlandet sykehus?
Jeg har kontakta lege på e-konsultasjon for å få henvisning til ultralyd og bestilt fødeplass. Har time hos jordmor når jeg er 8+3.
 
Har dere vært hos lege/jordmor enda? 4+5 i dag og usikker på når jeg skal bestille time. Også usikker om mitt sykehus tilbyr TUL for alle nå. Noen som vet på Sørlandet sykehus?
Er 6+3 og bestilte time hos jordmor på mandag, fikk time 8. august på grunn av ferie. Fikk beskjed om at jeg MÅ til legen før det, siden det ble så lenge til. Skal til legen 15. juli, ei uke etter TUL. Litt dumt i disse ferietider.
Tror ikke Sørlandet sykehus tilbyr, bor i krs og jeg har TUL gjennom gynekologen som har fulgt oss opp det siste halvåret. Har ikke vært snakk om sykehus før oul.
 
I natt opplevde jeg noe litt «ekkelt». Jeg våknet opp og måtte på do. Reiste meg fra senga og gikk langs sengekanten mot døra til gangen (det siste jeg husker). Plutselig våkner jeg opp på gulvet ute i gangen med vondt i skuldra og hodet. Jeg har rett og slett svimt av på vei ut døra av soverommet. Veldig takknemlig for at jeg ikke var på vei opp/ned noen trapper. Plagdes med svimmelhetsanfall etter å ha reist meg for brått (glemmer ofte at jeg må reise meg SAKTE) forrige svangerskap, men svimte aldri av. Kjente heller ikke at jeg var svimmel da jeg stod opp fra senga, men både jeg og samboer kom frem til at det må ha vært pga blodtrykksfall jeg svimte av.

Det gikk heldigvis bra, men ekkelt var det :shy:
Uff d der er så ekkelt :sorry: lureste å skli ned fra senga og krabbe bortover hvis det fortsetter og hold deg fast i ting mens du går ellers. Blodtrykksfall kommer så plutselig! ❤️
 
Huff så ekkelt! Jeg ble så svimmel når jeg stod raskt opp for et par måneder siden at jeg ikke klarte å holde meg på beina. Gikk til lege for en måned siden og sjekka jernlageret, og det var litt lavt. Kanskje du også bør sjekke opp jern, kanskje du bør starte opp med det tidligere enn uke 18 som er vanlig for gravide?
Tar multivitaminer (har gjort det siden desember 2021), men har litt lavt blodtrykk fra før. Blir veldig fort svimmel, spesielt når jeg er gravid, men har aldri svimt av pga det før.
 
Idag fikk jeg først brev om at jeg hadde fått time til UL 31/8. Da er jeg i uke 18. Altså ingen tidlig UL. Ringte sykehuset og de ordnet tvert time til tidlig UL når jeg er i uke 13❤️ Håper bare spira sitter:smiley-angelic001
 
Sitter på venterommet hos tannlegen nå for å få hjelp med den knekte visdomstanna mi. Har mest lyst å dø.. vil spy og tisse :hilarious: :happy093
 
Jeg ruger på nr. 2 nå og jeg får innimellom også panikk :nailbiting:
Var veldig planlagt da ettersom vi har prøvd i ett år nå før spira satt :love7
Sniker fra januar. Godt å høre at man ikke er alene om panikk. Jeg også venter nr. 2 og får titt og ofte panikk :nailbiting::hilarious: kjempe angst for hva som kommer i møte.
 
Last edited:
Kjørt strikk i ei uke allerede!:hilarious: 6+5 i dag
Gikk rett over til joggebukser og andre bukser med løst liv jeg - og gleder meg til sommerferie hvor jeg kan dasse rundt i det jeg vil!

(Egentlig gleder jeg meg kanskje mer til jeg kommer dit hvor jeg kan begynne å bruke gravidbukser, for da kanskje jeg kan føle meg litt finere igjen, føler meg jo som en dass i joggebukser og vide topper :hilarious:)
 
Har dere vært hos lege/jordmor enda? 4+5 i dag og usikker på når jeg skal bestille time. Også usikker om mitt sykehus tilbyr TUL for alle nå. Noen som vet på Sørlandet sykehus?
Var hos lege 4+5 ca tror jeg! Skulle egentlig 5+0 men fikk noen dager tidligere. Skal til jm 8+5
 
I kveld var det ei på jobb som kommenterte flere ting, bla at jeg kun tok 1 kopp kaffe. Plutselig sier hun: "kanskje du er gravid".
Litt senere sitter vi med en annen kollega, og igjen kommer det: "kanskje det er noe på gang".
Er liksom bare 5+6, hadde ikke tenkt at alle på jobb skulle forstå det før vi får fortalt familie og venner.. :sorry: :sorry:
Prøv å snakk sant med modifikasjoner. Jeg føler også at jeg blir skult på og at de tar opp temaet om barn litt oftere enn før. Sist nå så måtte jeg si til kollegaen min at jeg prøver fortsatt å overtale mannen til å slutte på pilla. Da var jeg tilbake i desember i hodet mitt så det var merkelig nok lett å lyve :hilarious:
 
Har dere vært hos lege/jordmor enda? 4+5 i dag og usikker på når jeg skal bestille time. Også usikker om mitt sykehus tilbyr TUL for alle nå. Noen som vet på Sørlandet sykehus?
Skal på første legetime neste uke. Da er jeg 9+0. Ble faktisk litt overrasket over at man fikk time så seint. Særlig når man er førstegangsgravid og har 1000 spørsmål om åssen opplegget blir fremover og hva man skal kjenne etter. For akkurat nå så aner jeg ikke om hvordan jeg føler meg er bra eller ikke. Glad dette forumet finnes for å si det sånn:happy:
 
Skal på første legetime neste uke. Da er jeg 9+0. Ble faktisk litt overrasket over at man fikk time så seint. Særlig når man er førstegangsgravid og har 1000 spørsmål om åssen opplegget blir fremover og hva man skal kjenne etter. For akkurat nå så aner jeg ikke om hvordan jeg føler meg er bra eller ikke. Glad dette forumet finnes for å si det sånn:happy:
Det er bare å fyre løs til første time :) Husker at jeg var for førstegang hos lege i uke 11/12 med barn 1 og 2.
 
Sitter på venterommet hos tannlegen nå for å få hjelp med den knekte visdomstanna mi. Har mest lyst å dø.. vil spy og tisse :hilarious: :happy093
Auuuu!! Håper d ikke blir så vondt :inpain: fikk du bedøvelse osv når du er gravid?
 
Back
Topp