Skravle tråd❤️

Føler meg ikke sånn supergravid i dag, egentlig:sorry: Føler litt press over nedre del av magen, men that's it. For all del, godt å slippe kvalmen! Men skulle gjerne ha kjent liiiiitt mer da:p
Samme her, mindre kvalm både i dag og i går. 8+1, trodde det var nå det skulle begynne skikkelig. Både liker det og liker det ikke..
 
Nyt dager uten kvalme sier jeg :joyful:
Joda, men kjenner jeg blir redd for at noe er galt, da kvalmen forsvant, og i forige sv.skap var jeg kvalm hele tiden i flere mnd :p alt man skal bekymre seg for:p
Samme her, mindre kvalm både i dag og i går. 8+1, trodde det var nå det skulle begynne skikkelig. Både liker det og liker det ikke..
Er akkurat det - man blir bekymret :shy:
 
I dag kjenner jeg meg tryggere på at dette går bra - kjenner at jeg begynner å glede meg oppriktig :Heartred Kom over en pakke med ullklær i str 50/56, og kjenner det kribler i fingrene etter å handle masse klær nå:shy: Har en del fra før, så må egentlig bare vente til vi vet kjønn, så jeg kan få sortert ut riktig farge:love7
 
I kveld var det ei på jobb som kommenterte flere ting, bla at jeg kun tok 1 kopp kaffe. Plutselig sier hun: "kanskje du er gravid".
Litt senere sitter vi med en annen kollega, og igjen kommer det: "kanskje det er noe på gang".
Er liksom bare 5+6, hadde ikke tenkt at alle på jobb skulle forstå det før vi får fortalt familie og venner.. :sorry: :sorry:
 
I kveld var det ei på jobb som kommenterte flere ting, bla at jeg kun tok 1 kopp kaffe. Plutselig sier hun: "kanskje du er gravid".
Litt senere sitter vi med en annen kollega, og igjen kommer det: "kanskje det er noe på gang".
Er liksom bare 5+6, hadde ikke tenkt at alle på jobb skulle forstå det før vi får fortalt familie og venner.. :sorry: :sorry:
Det er utrolig irriterende når folk holder på sånn.. ikke bare når de «avslører» deg men også når man IKKE er gravid og folk begynner å anta osv..
Det er sårende rett og slett
 
I kveld var det ei på jobb som kommenterte flere ting, bla at jeg kun tok 1 kopp kaffe. Plutselig sier hun: "kanskje du er gravid".
Litt senere sitter vi med en annen kollega, og igjen kommer det: "kanskje det er noe på gang".
Er liksom bare 5+6, hadde ikke tenkt at alle på jobb skulle forstå det før vi får fortalt familie og venner.. :sorry: :sorry:
Jeg synes faktisk slikt er litt frekt. La folk få fortelle når de ønsker og ikke bidra til spekulasjoner. Du trenger ikke å si det til jobb ennå selvom de spekulerer, det bestemmer du selv!
 
I natt opplevde jeg noe litt «ekkelt». Jeg våknet opp og måtte på do. Reiste meg fra senga og gikk langs sengekanten mot døra til gangen (det siste jeg husker). Plutselig våkner jeg opp på gulvet ute i gangen med vondt i skuldra og hodet. Jeg har rett og slett svimt av på vei ut døra av soverommet. Veldig takknemlig for at jeg ikke var på vei opp/ned noen trapper. Plagdes med svimmelhetsanfall etter å ha reist meg for brått (glemmer ofte at jeg må reise meg SAKTE) forrige svangerskap, men svimte aldri av. Kjente heller ikke at jeg var svimmel da jeg stod opp fra senga, men både jeg og samboer kom frem til at det må ha vært pga blodtrykksfall jeg svimte av.

Det gikk heldigvis bra, men ekkelt var det :shy:
 
I natt opplevde jeg noe litt «ekkelt». Jeg våknet opp og måtte på do. Reiste meg fra senga og gikk langs sengekanten mot døra til gangen (det siste jeg husker). Plutselig våkner jeg opp på gulvet ute i gangen med vondt i skuldra og hodet. Jeg har rett og slett svimt av på vei ut døra av soverommet. Veldig takknemlig for at jeg ikke var på vei opp/ned noen trapper. Plagdes med svimmelhetsanfall etter å ha reist meg for brått (glemmer ofte at jeg må reise meg SAKTE) forrige svangerskap, men svimte aldri av. Kjente heller ikke at jeg var svimmel da jeg stod opp fra senga, men både jeg og samboer kom frem til at det må ha vært pga blodtrykksfall jeg svimte av.

Det gikk heldigvis bra, men ekkelt var det :shy:
Nei, uff for en ekkel opplevelse! Godt det gikk bra❤️
 
Har dere vært hos lege/jordmor enda? 4+5 i dag og usikker på når jeg skal bestille time. Også usikker om mitt sykehus tilbyr TUL for alle nå. Noen som vet på Sørlandet sykehus?
 
Har dere vært hos lege/jordmor enda? 4+5 i dag og usikker på når jeg skal bestille time. Også usikker om mitt sykehus tilbyr TUL for alle nå. Noen som vet på Sørlandet sykehus?
Har ikke vært dær ennå, men har kontaktet lege i forbindelse med gradert sykemelding ettersom jeg sliter med kvalme og klarer nesten ikke få gjort noe på jobb :depressed:
Hos mitt legekontor skal man ha første time en gang mellom uke 8-12, men det tror jeg kan variere.
 
Back
Topp