Skravle tråd❤️

Ja det går bra med henne nå. Jeg har flere venner som ble innlagt med blødninger, hjerteproblemer og pusteproblemer etterpå.

Men det er akkurat det at hvis jeg får covid mens jeg er gravid etter 2 trimester så setter jeg fosteret i fare og det vil jeg ikke.. samtidig er jeg livredd for bivirkningene :arghh:
Såpass! Hadde de noe underliggende sykdom eller noe?

Skjønner godt at du er redd for bivirkninger etter du har opplevd flere nære som har fått det, kanskje snakke med legen om det? ❤️ Evt høre med de som tar ultralyd i morgen om de har noe info eller råd
 
Såpass! Hadde de noe underliggende sykdom eller noe?

Skjønner godt at du er redd for bivirkninger etter du har opplevd flere nære som har fått det, kanskje snakke med legen om det? ❤️ Evt høre med de som tar ultralyd i morgen om de har noe info eller råd
Nei ingen underliggende sykdommer og alle hadde forskjellige bivirkninger.

Mamma svimte av, fikk hjerteproblemer likt som infarkt. Ene venninna mi fikk en massiv underlivsblødning og ble hentet av ambulanse grunnet smerter, svimte av, kastet opp osv (verdt å nevne at hun er i overgangsalderen og vanligvis ikke blør).
Og siste venninna mi fikk betennelse på hjerteposen og ble lagt inn i flere uker..

Såe ja :hilarious: :hilarious: :hilarious:
 
Jeg er utrolig skeptisk og det er derfor jeg ikke har tatt den :p
Mamma endte på sykehus med hjerteproblemer av den så det gjorde meg ikke noe tryggere på å ta den.
Det har vært et enormt stort press i samfunnet på å ta disse stikkene. Jeg håper at det har roet seg for godt nå. Jeg skal aldri ta denne vaksinen og i hvert fall ikke nå som jeg er gravid og har en annen å ta hensyn til. Jeg er en av dem som er skeptisk. Jeg tror ikke den er bra for kroppen vår og man vet ikke hvordan den påvirker fosteret/babyen på sikt. Men.. det er selvfølgelig ulike syn her. De fleste har jo tatt den. Du må ta valget selv
 
Har heldigvis tatt alle 3 dosene. Fikk corona 2,5 mnd etter siste dose, aldri vært så dårlig før :hungover:
Men nå må du ta 4-5 og 6 i år for å holde dosen.

Jeg har også hatt corona i februar. Var som å ha kraftig influensa :wtf:
 
Coronavaksinen :)
Jeg har tatt alle tre dosene :) Det er mye større sannsynlighet for å bli alvorlig syk av korona enn av vaksinen, selv om det selvsagt er en viss risiko med begge deler. Men hvis man sammenligner antall døde av korona vs antall døde av vaksinen blir valget veldig lett synes jeg. Pluss at man setter andres liv i fare også ved å ikke ta vaksinen.
 
Last edited:
Jeg har tatt alle tre dosene :) Det er mye større sannsynlighet for å bli alvorlig syk av korona enn av vaksinen, selv om det selvsagt er en viss risiko med begge deler. Men hvis man sammenligner antall døde av korona vs antall døde av vaksinen blir valget veldig lett synes jeg. Pluss at man setter andres liv i fare også ved å ikke ta vaksinen.
Er ikke redd for å dø av vaksinen - er redd for de ukjente bivirkningene som viser seg om 5-10-15 år.

Vår generasjon ble tvangsvaksinert mot svineinfluensa - noe som gjorde lillesøstra mi ufør pga narkolepsi utløst av vaksinen.

Så man vet jo aldri hvordan kroppen reagerer.

Jeg skal ta det opp med jordmor og spørre hva de mener når jeg kommer så langt.
Synes ikke det er så lett :)
 
Det har vært et enormt stort press i samfunnet på å ta disse stikkene. Jeg håper at det har roet seg for godt nå. Jeg skal aldri ta denne vaksinen og i hvert fall ikke nå som jeg er gravid og har en annen å ta hensyn til. Jeg er en av dem som er skeptisk. Jeg tror ikke den er bra for kroppen vår og man vet ikke hvordan den påvirker fosteret/babyen på sikt. Men.. det er selvfølgelig ulike syn her. De fleste har jo tatt den. Du må ta valget selv
Husker det som enormt press på jobb også i samtaler på møter og blant kolleger. Selv var jeg skeptisk i starten og var fornøyd med å ikke være prioritert så jeg rakk å bli mer komfortabel med det etterhvert. Synes det skal være lov å være skeptisk når en vaksine er ny og har blitt utviklet raskt. Nå tok jeg 3. dose 2 uker før siste prøverørsforsøk fordi jeg skulle ut og reise og sertifikatet mitt utløp, men det var jo ingen som sjekket opp det på turen :wacky: Men jeg hadde svært lite bivirkninger av de andre dosene og ble moderat dårlig av selve koronaen, så jeg anså det som trygt.
 
Men nå må du ta 4-5 og 6 i år for å holde dosen.

Jeg har også hatt corona i februar. Var som å ha kraftig influensa :wtf:
Nei? :hungover: Det har jeg ikke fått med meg! Det blir isåfall etter graviditeten.. ja, skikkelig influensa.. aldri kjent en sånn smerte og utmattelse i kroppen før. Håper vi slipper unna flere runder:laughing002
 
Men nå må du ta 4-5 og 6 i år for å holde dosen.

Jeg har også hatt corona i februar. Var som å ha kraftig influensa :wtf:
Jeg er som deg! Skeptisk.. Og for min del også litt trassig på denne sosialtvangen som det har vært i samfunnet. Tenkte det samme under svineinfluensaen, og tok ikke vaksine da heller, noe jeg kan være glad for i etterkant. Har alt av vaksiner ellers da, til og med mye ekstra pga reise til Afrika :joyful:.. Så er ikke en motstander av vaksine.. Bare velger dem som passer meg :joyful: Jeg er for at alle kan velge hva dem gjør selv ❤️ Også når dem er gravide.. Skal sies at jeg fikk korona, delta varianten, og ble liggende i 2 uker syk.. Men synes at det var vært det, de 2 ukene hadde jeg kontroll på, resten av livet med nylaget vaksiner i kroppen hadde jeg ikke hatt kontroll på :joyful: Men alt dette er jo bare en smaksak, vi alle tenker jo forskjellig :joyful:
 
Har heldigvis tatt alle 3 dosene. Fikk corona 2,5 mnd etter siste dose, aldri vært så dårlig før :hungover:
Kanskje du ble så dårlig fordi du var trippelvaksinert? Jeg er uvaksinert og slapp unna med litt redusert allmenntilstand en dag. Har hatt korona 2 ganger. Dette ser jeg i omgangskretsen min også. Vaksinerte blir ofte dårligere
 
Er ikke redd for å dø av vaksinen - er redd for de ukjente bivirkningene som viser seg om 5-10-15 år.

Vår generasjon ble tvangsvaksinert mot svineinfluensa - noe som gjorde lillesøstra mi ufør pga narkolepsi utløst av vaksinen.

Så man vet jo aldri hvordan kroppen reagerer.

Jeg skal ta det opp med jordmor og spørre hva de mener når jeg kommer så langt.
Synes ikke det er så lett :)
Hvorfor vil du ta den egentlig?
 
Synes det virker å være helt uavhengig antall vaksinedoser hvor dårlig man blir jeg da. Har tatt vaksinen selv, men har ikke akkurat troa på at den faktisk virker.
 
Men nå må du ta 4-5 og 6 i år for å holde dosen.

Jeg har også hatt corona i februar. Var som å ha kraftig influensa :wtf:
Neida! Foreløpig er den eneste anbefalingen dose fire til de som er ekstra utsatt :)

Jeg har tatt tre doser (ingen bivirkninger) og hatt omikron (litt slapp og vondt i halsen bare), så jeg antar jeg har grei beskyttelse nå - får se litt hva de anbefaler utover høsten, men regner ikke med å trenge flere doser.
 
Last edited:
Hvorfor vil du ta den egentlig?
Har ikke bestemt meg for å ta den.

Men argumentene er; det er anbefalt at gravide tar den for å beskytte fosteret under graviditet og etter fødsel.
I England er det statistikk på svært mange alvorlig syke gravide som er uvaksinerte.
 
Kanskje du ble så dårlig fordi du var trippelvaksinert? Jeg er uvaksinert og slapp unna med litt redusert allmenntilstand en dag. Har hatt korona 2 ganger. Dette ser jeg i omgangskretsen min også. Vaksinerte blir ofte dårligere
Samboern min har og 3 vaksiner, ble ikke dårlig. Ungen min ble kjempedårlig, hun er ikke vaksinert. Tror det er tilfeldig, hadde sikkert blitt enda dårligere uten vaksina med min flaks :laughing002
 
Nå er det aktivitet i Marsforumet :woot: :Heartpink :dummy:
 
I dag har jeg stikkende smerter på venstre side ved lysken. Livredd for at noe er galt :nailbiting: Smerten er ikke komstant.
Har mye luft i magen, men klarer liksom ikke roe meg med at det kun kommer av luftsmerter.
 
I dag har jeg stikkende smerter på venstre side ved lysken. Livredd for at noe er galt :nailbiting: Smerten er ikke komstant.
Har mye luft i magen, men klarer liksom ikke roe meg med at det kun kommer av luftsmerter.
Ligamentsmerter :)
 
Back
Topp