SKAL VI PRATE?

Så fin helg dere har hatt!
Tipper Jenny storkoste seg både med oldemor, dyr og selskap :-D
Har du igjen mye eksamener nå?
Tror hun har hatt det helt topp.:) Jeg har igjen norsk muntlig på torsdag, så de resterende dagene går med til å lese om norskfagets historie, dannelsesbegrepet, Tarjei Vesaas, Henrik Ibsen og en haug av tekster som de har skrevet. Nå er jeg lei, så det blir godt å få det overstått.
 
Tror hun har hatt det helt topp.:) Jeg har igjen norsk muntlig på torsdag, så de resterende dagene går med til å lese om norskfagets historie, dannelsesbegrepet, Tarjei Vesaas, Henrik Ibsen og en haug av tekster som de har skrevet. Nå er jeg lei, så det blir godt å få det overstått.
Det var stort spenn i faget ja :eek:
Skjønner at du er lei - snart ferdig nå :)
 
Det var stort spenn i faget ja :eek:
Skjønner at du er lei - snart ferdig nå :)
Ja, det blir for mye for mitt hode altså.. Og hvor godt kan man gjøre det om man trekker Tarjei Vesaas, som er spesialområdet til den strikte faglæreren (og eksaminatoren) min? Det fine med norsk muntlig er at jeg garantert kommer til å bestå. ;)
 
Ja, det blir for mye for mitt hode altså.. Og hvor godt kan man gjøre det om man trekker Tarjei Vesaas, som er spesialområdet til den strikte faglæreren (og eksaminatoren) min? Det fine med norsk muntlig er at jeg garantert kommer til å bestå. ;)
DET er kjekt å vite da, det er vondt å bekymre seg for om man kan stryke...
:)
Masse lykke til hvertfall :D
 
En ingeniør på Rimi kan jeg forstå. Men når man jobber i det feltet man er utdannet i er det ikke litt anderledes?
F.eks om jeg blir ansatt i en barnehage eller en barnevernsinstitusjon, så var jeg så sikker på at de ikke kunne lønne med som assistent eller fagarbeider så lenge jeg har minst 3-årig utdanning innen helse/sosial/ped?

Så moro med bleieslutt! Og at alt er bra ellers :)

Tror de kan det om det er det stillingen medfører eller åssen jeg skal si det.. jeg får en sykt dårlig lønn nå..enda jeg for eks har flere års erfaring innenfor renhold :( får minstelønn i kommunen og må på en måte jobbe meg oppover..men øker litt fra 1 juni da :) aner ikke hvor mye :p men om det er en stilling hvor det står at lønn kommer etter avtale, så justeren den nok etter erfaring, kompetanse, utdanning osv..
 
Vet du hva "vanlig" timelønn er med 3/5-årig utdanning innen ped/helse/sosial?
Husker faktisk ikke timelønna mi jeg nå.. Jeg synes 188 høres mye ut :p
Akkurat nå har jeg 188kr/timen som miljøterapeut...ikke noe å bli feit på liksom.

Sambo får samme times betalt som det, og han jobber jo innenfor iss.. han får ekstra betalt siden det ikke er en "vanlig" renhold stilling da..normal lønn ligger vel på 175-185kr timen tror jeg? Eller er jeg helt på jordet nå?
 
Tror de kan det om det er det stillingen medfører eller åssen jeg skal si det.. jeg får en sykt dårlig lønn nå..enda jeg for eks har flere års erfaring innenfor renhold :( får minstelønn i kommunen og må på en måte jobbe meg oppover..men øker litt fra 1 juni da :) aner ikke hvor mye :p men om det er en stilling hvor det står at lønn kommer etter avtale, så justeren den nok etter erfaring, kompetanse, utdanning osv..
Mener du at du har flere år med ansennitet i det feltet du jobber i, men at kommunen ikke lønner deg for det? Det er jeg ganske sikker på ikke er lov, altså...
 
Mener du at du har flere år med ansennitet i det feltet du jobber i, men at kommunen ikke lønner deg for det? Det er jeg ganske sikker på ikke er lov, altså...

Jeg øker nå i juni fordi da har jeg til sammen vært innenfor kommunen (på og av) i 6 år..så får jeg kansje noe ekstra for å ha jobbet 2 år i et annet firma..så da 8 år tilsammen da..men det er samme jobben. Det er daglig rent. Og kommunen her gjør det med alle! Starter på nytt når man kommer innenfor og får en dritt lønn :p men øker fort når det først begynner. De har tydeligvis lov til det fikk jeg høre:confused:
 
Nå har vi bestilt billetter!
Reiser 5/8-23/9 til Egypt. Hele 7 uker. Blir fantastisk :)

Hva gjør dere på?
Oi så deilig!!!!! :D :D: D
Vi ser barne-tv og drømmer om en liten voksenferie :)
 
Oi så deilig!!!!! :D :D: D
Vi ser barne-tv og drømmer om en liten voksenferie :)
Ja. Blir så hyggelig å få møte familien igjen. Pluss vi får en del barnevakt. Skal bli godt å gå ut å spise middag etc noen ganger :-D

Hvor ønsker dere å reise? :)
Hørtes godt ut med voksentur :-D
 
Ja. Blir så hyggelig å få møte familien igjen. Pluss vi får en del barnevakt. Skal bli godt å gå ut å spise middag etc noen ganger :-D

Hvor ønsker dere å reise? :)
Hørtes godt ut med voksentur :-D
Hmmm... Barcelona kanskje :)
 
Sambo får samme times betalt som det, og han jobber jo innenfor iss.. han får ekstra betalt siden det ikke er en "vanlig" renhold stilling da..normal lønn ligger vel på 175-185kr timen tror jeg? Eller er jeg helt på jordet nå?
Det blir nok noe annet når jeg får fast lønn! ...håper jeg inderlig for ellers er hele utdanningen rimelig bortkastet :p
 
God kveld!
Vi har vært på foreldresamtale i dag og der fikk vesla masse skryt,så det var veldig kjekt.:) De prøver å følge med på biteren, men det skjer så fort at det skjer noen "glipper". Ped.leder sa at de pleier å ringe hvis det bites gjennom huden, men hvor mye gjennom er gjennom da? Sist lå det litt løs hud i overkant av bittet, men regnes ikke det som å bite gjennom huden? Vi ble iallfall ikke oppringt.. Det var visst flere barn som hadde fått gjennomgått, så da får vi bare håpe på at det går seg til.

I dag fikk vi også barnehagebildene som ble tatt for noen uker siden, så nå har vi fått ny veggpryd.

I morra er det ENDELIG tid for ul-undersøkelsen på sykehuset. Veldig spent.
 
God kveld!
Vi har vært på foreldresamtale i dag og der fikk vesla masse skryt,så det var veldig kjekt.:) De prøver å følge med på biteren, men det skjer så fort at det skjer noen "glipper". Ped.leder sa at de pleier å ringe hvis det bites gjennom huden, men hvor mye gjennom er gjennom da? Sist lå det litt løs hud i overkant av bittet, men regnes ikke det som å bite gjennom huden? Vi ble iallfall ikke oppringt.. Det var visst flere barn som hadde fått gjennomgått, så da får vi bare håpe på at det går seg til.

I dag fikk vi også barnehagebildene som ble tatt for noen uker siden, så nå har vi fått ny veggpryd.

I morra er det ENDELIG tid for ul-undersøkelsen på sykehuset. Veldig spent.
Jeg har aldri blitt ringt ved biting, har egentlig ikke tenkt at jeg burde det heller? Med mindre barnet har så vondt at det bør hentes da. Men du, kan ikke du be om at du ønsker å bli ringt hvis hun blir bitt, uansett? Det burde de kunne gjøre dersom dere vil det :)
 
God morgen!
Her er det strålende sol, så jeg skal levere gutta og komme meg ut en tur!
T skal på vennegruppe i dag, så jeg har tilbudt meg å hjelpe til med kjøring dit etter skolen/SFO. Ellers ikke så store planene i dag :)
 
Back
Topp