SKAL VI PRATE?

Nei, hun var tørr hele natta så tok bare bort bleiene jeg ;)

Treningstruser tar bare skvetting, så dersom ungen tisser på seg holder de ikke på alt. :p

Vi tok henne på potta hver kveld før vi la oss i de første ukene. Så våkna hun av seg selv plutselig i 22-tida og måtte tisse (gråt og var urolig, roa seg etter dotur). Plutselig sov hun natta gjennom uten å gå på do. :)
Nå er hun ofte på do i 06-tida og kommer så inn til oss og ligger i vår seng etterpå.

Anbefaler å kjøpe Tena Bed på apoteket, de sparer deg for mye vask. Og la ungen sove i bare trusa (og nattskjorte) så er det lett å ta på do evt skifte ved uhell.
Takk for tips! Da er tr.truse uaktuelt og Tena Bed veldig aktuelt.;)
Denne jenta sover hele natta gjennom, så da må vi evt vekke henne på kveld/natt.
Hun sover fortsatt i grindsenga si, så hun er ikke oppe og går enda. Lurer på å begynne med nattbleie-slutt samtidig med sengebyttinga. :)
 
Takk for tips! Da er tr.truse uaktuelt og Tena Bed veldig aktuelt.;)
Denne jenta sover hele natta gjennom, så da må vi evt vekke henne på kveld/natt.
Hun sover fortsatt i grindsenga si, så hun er ikke oppe og går enda. Lurer på å begynne med nattbleie-slutt samtidig med sengebyttinga. :)
Det kan jo være lurt ja, å vente til hun har "storjenteseng". Da er det ikke så tungt å løfte opp og ned på en halvosvende unge som skal på do. ;)

...men om hun er like treig som vår så tar det laaaang tid fra sengebytte til hun oppdager at hun kan FORLATE senga for egen maskin. :p
 
Det kan jo være lurt ja, å vente til hun har "storjenteseng". Da er det ikke så tungt å løfte opp og ned på en halvosvende unge som skal på do. ;)

...men om hun er like treig som vår så tar det laaaang tid fra sengebytte til hun oppdager at hun kan FORLATE senga for egen maskin. :p
Håper det..:p
Hun har ikke prøvd å klatre ut av sprinkelsenga enda, så vi krysser fingrene for at hun ikke blir en vandrer.
 
Håper det..:p
Hun har ikke prøvd å klatre ut av sprinkelsenga enda, så vi krysser fingrene for at hun ikke blir en vandrer.
Hermine klatra aldri ut av sprinkelsenga. Men sov så dårlig i den, sover mye bedre nå i annen seng. :)
 
Vi starta også på helg, og så nært ferie at det bare var en uke eller to med litt uhell i bhg før vi tok ferie og fikk henne helt bleiefri hjemme ;)

Klart bhg har rutiner med dogåing som ungene synes er fine å følge :) Sjeldent egentlig at H er på do mellom de rundene i bhg :)

Ja var det jeg tenkte også.. at det er litt lettere når det nærmer seg ferie :) får bare se..hun har blitt veldig flink til å si hun må på do :D men da er det når hun har holdt seg en stund, for hun syns det er ekkelt når det kommer mye tiss på en gang i bleia hehe..
 
Jeg har fått 100% fast jobb fra 1.august :D

Hurra!!!

Skal jobbe 50% på autismeenheten på ungdomsskolen og 50% på barneskolen der hvor jeg er nå. :)

Gratulerer såååå mye!! :D
 
Jeg har fått 100% fast jobb fra 1.august :D

Hurra!!!

Skal jobbe 50% på autismeenheten på ungdomsskolen og 50% på barneskolen der hvor jeg er nå. :)
Ååååå, gratulerer så mye Marianne!
DET fortjente du virkelig.
Nå ble jeg veldig glad på dine vegne :)
 
Good day!
ENDELIG er den forferdelige norskbesvarelsen levert. Ingen eksamen har fått meg til å tvile så mye på min egen kompetanse altså..Det er så vondt å sitte i tre dager og ikke forstå hva oppgaven spør etter. Håper bare jeg slipper å ta den opp igjen! ;)

Så det var litt snakk om bleieslutt her. Er det noen av de små som ikke sover med bleie om natta og som holder deg tørre?
Grattis med innlevering!
Ikke tør på natta her. Men som regel tørr etter dagsoving. Men vi drøyer å ta bort sovebleien til den har vært helt tørr en stund. Vi har erfaring med langvarig sengevæting her da, så jeg stresser ikke med Lillebrors nattbleie.
Men han kan faktisk våkne på kvelden fordi han må tisse. Samtidig så er han som regel ganske våt på morgenen likevel.
 
Grattis med innlevering!
Ikke tør på natta her. Men som regel tørr etter dagsoving. Men vi drøyer å ta bort sovebleien til den har vært helt tørr en stund. Vi har erfaring med langvarig sengevæting her da, så jeg stresser ikke med Lillebrors nattbleie.
Men han kan faktisk våkne på kvelden fordi han må tisse. Samtidig så er han som regel ganske våt på morgenen likevel.
Tusen takk! Den sleit på psyken den der altså..:) Nå gjenstår det bare å lese seg opp til muntligeksamen, så er jeg ferdig! Ferieeee..♡
Så flink han er til å være dagtørr da!:D Tror ikke vi kommer til å stresse med nattbleia vi heller, men det er jo "det neste steget", så det er greit å høres hvordan andre har gått frem. Du er jo erfaren.:)
Har hørt at sengevæting er vanligere blant gutter enn jenter, kan det stemme?
 
Tusen takk! Den sleit på psyken den der altså..:) Nå gjenstår det bare å lese seg opp til muntligeksamen, så er jeg ferdig! Ferieeee..♡
Så flink han er til å være dagtørr da!:D Tror ikke vi kommer til å stresse med nattbleia vi heller, men det er jo "det neste steget", så det er greit å høres hvordan andre har gått frem. Du er jo erfaren.:)
Har hørt at sengevæting er vanligere blant gutter enn jenter, kan det stemme?
Ja det er nok vanligere hos gutter enn hos jenter, men her ligger det i tillegg i familien på begge sidene, så guttene har litt dårlige odds :p
Nattissing er jo styrt av hormoner, og har liten sammenheng med når de klarer å holde seg på dagtid. Og så er det veldig stor forskjell på hvor gamle barna er når hormonnivået er så høyt at det klarer å hindre tissing i søvne :)
 
Ja det er nok vanligere hos gutter enn hos jenter, men her ligger det i tillegg i familien på begge sidene, så guttene har litt dårlige odds :p
Nattissing er jo styrt av hormoner, og har liten sammenheng med når de klarer å holde seg på dagtid. Og så er det veldig stor forskjell på hvor gamle barna er når hormonnivået er så høyt at det klarer å hindre tissing i søvne :)
Ja, det der kjenner jeg til. Har en mann og en lillebror som hadde det frem til tenårene.
 
Ja, det der kjenner jeg til. Har en mann og en lillebror som hadde det frem til tenårene.
Ja..
Så i følge de legene og helsesøstrene vi har hørt med, kan man ikke lære det med å holde seg på natta på samme måte som på dagtid. Det må nesten komme av seg selv.
Og til tross for "alle" forsøk her, med eldstemann, som å vekke for å gå på do flere ganger på en natt, la ligge uten bleie for å kjenne at det blir vått osv, osv, har vi landet på å bruke den bleia til den faktisk har vært tørr en stund.
 
Ja..
Så i følge de legene og helsesøstrene vi har hørt med, kan man ikke lære det med å holde seg på natta på samme måte som på dagtid. Det må nesten komme av seg selv.
Og til tross for "alle" forsøk her, med eldstemann, som å vekke for å gå på do flere ganger på en natt, la ligge uten bleie for å kjenne at det blir vått osv, osv, har vi landet på å bruke den bleia til den faktisk har vært tørr en stund.
Høres ut som en god plan.:)
 
Argh!!!! Skrev akkurat den lange meldingen her. Æsj. Så gikk det ikke å poste? Så forsvant den....!

Skal jobbe nå og i 5 dager fremover. Skal jobbe på herregården i dag. Samme eier. Og deretter sove på hotellet. Skal jobbe i morgen tidlig også :)

W fikk en drage(sånn som flyr i lufta) og M fikk nye tegnesaker og blokl i stad. De var fornøyde :-D Ikke så mye som skal til i hverdagen :-D

Her regner det masse .....Hvordan er været hos dere? Hva er planene? :)
 
Ååååå, gratulerer så mye Marianne!
DET fortjente du virkelig.
Nå ble jeg veldig glad på dine vegne :)
Takk! :)

Er litt ambivalent da. For er 50% årsvikariat som miljøterapeut i ung.sk. og 50% fagarbeider fast stilling i barneskolen. Står som 2.på venteliste til 100% miljøterapeut. Men men, er fornøyd med 100% jobb iallfall. Selv om lønna ikke blir helt som ønsket, og ikke permanent.

Forhåpentligvis får de inn et barn til neste høst, da kan det hende jeg får fast miljøterapeut. ;)
 
Hallo :)

Dagene er så like her at det er liten vits å oppdatere så mye om hverdagen :p

Men Hermine og pappaen har vært hjemme i to dager. Hun er så forkjøla så har måttet være inne. Håper på bhg i morra! Hvis ikke så skal bestemor passe.

Det øspøsregner idag. Men nå har vi hatt veldig mange helt fantastiske sommerdager så det går i grunnen greit. :p

Når vesla sovner nå så skal jeg gjøre husarbeid og kollapse på sofaen. Tar på med nattevåk med syk unge og full jobb etterpå!
 
Takk! :)

Er litt ambivalent da. For er 50% årsvikariat som miljøterapeut i ung.sk. og 50% fagarbeider fast stilling i barneskolen. Står som 2.på venteliste til 100% miljøterapeut. Men men, er fornøyd med 100% jobb iallfall. Selv om lønna ikke blir helt som ønsket, og ikke permanent.

Forhåpentligvis får de inn et barn til neste høst, da kan det hende jeg får fast miljøterapeut. ;)

Det blir spennende fremover da, og hvordan det blir til slutt :)
Jeg har jo inne endel jobbsøknader nå... Men jeg er usikker på hva jeg vil :p
 
Back
Topp