SKAL VI PRATE?

Det krever mye ja, og jeg blir både fysisk og mentalt sliten. Men går veldig bra. Er egentlig personalsituasjonen som tærer mest. Er mange sykemeldinger og lite vikarer, så det går i ett.

Jeg og Hermine reiser på aleneferie til Lofoten om to uker :D når mannen får ferie i starten av juli reiser vi til Kreta :cool: Hermine skal ha 7 uker ferie, jeg og hun har 1.5 uke først alene, så 4 uker sammen og så har hun og pappen 1 uke alene på slutten. :)

Hahaha, 3 måneder ferie DET må holde! :p
Så kos aldri vært i Lofoten.... Heldiggriser! :-D :-D

Kreta hørtes også herlig ut :)

Ja, det holder masse. Haha..... Men er nok siste gang før skolestart :)
 
Alt bra :)
Mannen er på jobbfest i dag, så eldste søsteren min og niesen min kom på grillmiddag! Det ble veldig bra :)
Alt bra med dere?
Så koselig med besøk.
Hva grilla dere? Grilla i dag vi og....
Men spiser ikke noe særlig kjøtt, så ble kun kyllingpølser her på meg :-D

Vi har det fint takk. Supersliten. Så tenkte å sove snart :-D
 
Så koselig med besøk.
Hva grilla dere? Grilla i dag vi og....
Men spiser ikke noe særlig kjøtt, så ble kun kyllingpølser her på meg :-D

Vi har det fint takk. Supersliten. Så tenkte å sove snart :-D
Vi grillet en hel laksefilet som var ferdigmarinert! Utrolig god - Lillebror spiste tre porsjoner (og spiste laks i bhg i formiddag :p). Og svinefilet :)
Jeg er skikkelig lei av pølser :p
 
AAAAH! ENDELIG helg!!! :D

Tacomiddag og isdessert inntatt, og barne-tv er på. :rolleyes:

Er så sjeldent Hermine vil se tv nå om dagen, hun vil som regel leke. Veldig fint det, men idag kjente jeg at jeg ikke orket å delta på legesjekker, frisørtimer, stell av baby, fisketur og kaffeslaberas. :p Hun er utrolig flink å leke, med en helt vill fantasi. :)

Et ørlite opphold i regnet som har holdt på i ei uke nå, men ser ikke ut til at det vil vare for det kommer noen veldig svarte skyer med god fart mot byen...blir muligens lekeland i helgen. :p

Har dere helgeplaner?
 
AAAAH! ENDELIG helg!!! :D

Tacomiddag og isdessert inntatt, og barne-tv er på. :rolleyes:

Er så sjeldent Hermine vil se tv nå om dagen, hun vil som regel leke. Veldig fint det, men idag kjente jeg at jeg ikke orket å delta på legesjekker, frisørtimer, stell av baby, fisketur og kaffeslaberas. :p Hun er utrolig flink å leke, med en helt vill fantasi. :)

Et ørlite opphold i regnet som har holdt på i ei uke nå, men ser ikke ut til at det vil vare for det kommer noen veldig svarte skyer med god fart mot byen...blir muligens lekeland i helgen. :p

Har dere helgeplaner?
Vi spiste middag med danmarkstur-venneparet vårt i dag :)
De bor i Oslotraktene, men er "hjemme" hos foreldrene i helgen. Vi dro dit etter at jeg var på skolen i dag.
I morgen skal vi vaske klær, handle joggesko til gutta og pakke til Barcelona-tur :D :D :D
 
Vi spiste middag med danmarkstur-venneparet vårt i dag :)
De bor i Oslotraktene, men er "hjemme" hos foreldrene i helgen. Vi dro dit etter at jeg var på skolen i dag.
I morgen skal vi vaske klær, handle joggesko til gutta og pakke til Barcelona-tur :D :D :D
Så herlig å pakke til reise. :cool:

Gleder meg veldig til Lofotturen vår, blir spennende for Hermine å reise med Hurtigruta. :)
 
Så herlig å pakke til reise. :cool:

Gleder meg veldig til Lofotturen vår, blir spennende for Hermine å reise med Hurtigruta. :)
Ja det blir nok moro for henne!
Vi snakker mye om Danmarksturen, men jeg er usikker på hvor mye av det Lillebror forstår.. Men han vet at vi skal kjøre bil og stor båt, at vi skal på stranda og at vi skal spise masse is :p
 
Hei hei :D endelig helg ja :p

Så gøy med tusenfryd Lennypenny :D fine bilder :) elsker tivoli og berg-og dalbaner :D:D:D


Marian87, har sett at Hermine har mye fantasi ja :D haha morsomt :D fisker rompetroll og sitter fast i vannet haha.. artig liten jente :)


Ikke så lett å vite hvor mye disse små forstår Fru H :) prøver å forberede Liana på at hun skal begynne i ny barnehage etter sommeren, men tror ikke hun helt skjønner hva sommerferie er engang :p


Emira er frisk igjen :) var feber i ett døgn med verking i beina, småvondt i magen og hodet... og igår var hun bare småvarm i panna, men fin form :) aner ikke grunnen var!:confused: mulig kroppen klarte å kvitte seg med dette før det brøt noe ordentlig ut :)
Ellers er det ikke stort som skjer..er rockfestival her i helga, men det har jeg ikke råd eller ork til :p men imårra er det gårsdyr på besøk ikke så langt unna, så tror vi skal dit å se :) så kan jentene prøve å ri på hest :D
 
Hei hei :D endelig helg ja :p

Så gøy med tusenfryd Lennypenny :D fine bilder :) elsker tivoli og berg-og dalbaner :D:D:D


Marian87, har sett at Hermine har mye fantasi ja :D haha morsomt :D fisker rompetroll og sitter fast i vannet haha.. artig liten jente :)


Ikke så lett å vite hvor mye disse små forstår Fru H :) prøver å forberede Liana på at hun skal begynne i ny barnehage etter sommeren, men tror ikke hun helt skjønner hva sommerferie er engang :p


Emira er frisk igjen :) var feber i ett døgn med verking i beina, småvondt i magen og hodet... og igår var hun bare småvarm i panna, men fin form :) aner ikke grunnen var!:confused: mulig kroppen klarte å kvitte seg med dette før det brøt noe ordentlig ut :)
Ellers er det ikke stort som skjer..er rockfestival her i helga, men det har jeg ikke råd eller ork til :p men imårra er det gårsdyr på besøk ikke så langt unna, så tror vi skal dit å se :) så kan jentene prøve å ri på hest :D
Jeg tipper at årets ferie blir lettere for han å huske og se tilbake på :)
Han koste seg masse med reisekompisen sin i går hvertfall, hyggelig at de går så fint sammen!
Så bra at Emira er bedre!
 
Ja det blir nok moro for henne!
Vi snakker mye om Danmarksturen, men jeg er usikker på hvor mye av det Lillebror forstår.. Men han vet at vi skal kjøre bil og stor båt, at vi skal på stranda og at vi skal spise masse is :p
Hermine har snakka om at hun snart skal reise med Hurtigruta til far og mor siden januar :eek: Da vi egentlig skulle reise men turen ble avlyst pga vannkopper, så nå er det heldigvis dags for å oppfylle den forventningen. ;)

Hun husker også at vi var på Kreta i fjor sommer, og snakker mye om at vi skal reise med fly og bade i lillebassenget. :cool: Håper bare hun ikke blir skuffet for at vi ikke skal til samme sted som sist. :confused:
 
Hei hei :D endelig helg ja :p

Så gøy med tusenfryd Lennypenny :D fine bilder :) elsker tivoli og berg-og dalbaner :D:D:D


Marian87, har sett at Hermine har mye fantasi ja :D haha morsomt :D fisker rompetroll og sitter fast i vannet haha.. artig liten jente :)


Ikke så lett å vite hvor mye disse små forstår Fru H :) prøver å forberede Liana på at hun skal begynne i ny barnehage etter sommeren, men tror ikke hun helt skjønner hva sommerferie er engang :p


Emira er frisk igjen :) var feber i ett døgn med verking i beina, småvondt i magen og hodet... og igår var hun bare småvarm i panna, men fin form :) aner ikke grunnen var!:confused: mulig kroppen klarte å kvitte seg med dette før det brøt noe ordentlig ut :)
Ellers er det ikke stort som skjer..er rockfestival her i helga, men det har jeg ikke råd eller ork til :p men imårra er det gårsdyr på besøk ikke så langt unna, så tror vi skal dit å se :) så kan jentene prøve å ri på hest :D
Bra hun er i bedre form da. :)

Spennende med gårdsdyr :D

Hermine har helt vill fantasi ja, og hukommelse som en elefant! :eek: :p Når man har sagt noe så MÅ det bli sånn, ellers går hun helt i låsning. :p
 
Jeg tipper at årets ferie blir lettere for han å huske og se tilbake på :)
Han koste seg masse med reisekompisen sin i går hvertfall, hyggelig at de går så fint sammen!
Så bra at Emira er bedre!

Ja det hjelper seg for hvert år som går nå :) moro at dem går så fint sammen :D hvor gammel er kompisen?
 
Bra hun er i bedre form da. :)

Spennende med gårdsdyr :D

Hermine har helt vill fantasi ja, og hukommelse som en elefant! :eek: :p Når man har sagt noe så MÅ det bli sånn, ellers går hun helt i låsning. :p

Ja bra det :) virker helt fin idag hvertfall;)

Haha ikke alltid like gøy at hukommelsen er på topp :D
 
Ja bra det :) virker helt fin idag hvertfall;)

Haha ikke alltid like gøy at hukommelsen er på topp :D
Nei det stiller liksom noen krav i forhold til hva vi kan fortelle henne vi skal gjøre, spise, hvor vi skal dra eller hvem vi skal treffe. Hun husker ALT! :p
 
Nei det stiller liksom noen krav i forhold til hva vi kan fortelle henne vi skal gjøre, spise, hvor vi skal dra eller hvem vi skal treffe. Hun husker ALT! :p

Hehe sånn er Emira å..men husker ikke om hun var det når hun var ca 3 år :p Kan lissom ikke love for mye nei :)
 
Hermine har snakka om at hun snart skal reise med Hurtigruta til far og mor siden januar :eek: Da vi egentlig skulle reise men turen ble avlyst pga vannkopper, så nå er det heldigvis dags for å oppfylle den forventningen. ;)

Hun husker også at vi var på Kreta i fjor sommer, og snakker mye om at vi skal reise med fly og bade i lillebassenget. :cool: Håper bare hun ikke blir skuffet for at vi ikke skal til samme sted som sist. :confused:
Hvis hun skulle huske så detaljert, så tror jeg ikke at hun bryr seg om det når hun ser alt det spennende når dere kommer frem :)

Det med tidsperspektiv er vanskelig her. Å si at vi skal noe neste uke kan bli tricky. Å snakke om ferieturen er også vanskelig, fordi vi ser at han ikke helt skjønner når "senere" eller "til sommeren/ferien" er :p
De husker mye gjennom at man snakker om det da. Jeg tror de husker ganske lite fra i fjor om man ikke er flink nok til å snakke om det, se på bilder etc. Eller, det er hvertfall vanskelig for mange på den alderen å sette ord på minner.
 
Ja det hjelper seg for hvert år som går nå :) moro at dem går så fint sammen :D hvor gammel er kompisen?
Kompisen er bare noen uker eldre enn Lillebror :)
Vi ser dem ikke så veldig ofte, siden vi ikke bor i samme by. Men de har god kontakt når de møtes. De to, og datra til et annet vennepar som er to måneder yngre enn de gutta :) de siste bor i byen her da, og var med til Danmark i fjor :) flott gjeng! Men de støyet endel i det lille huset vi delte da :-D bare moro for unga da!
 
Kompisen er bare noen uker eldre enn Lillebror :)
Vi ser dem ikke så veldig ofte, siden vi ikke bor i samme by. Men de har god kontakt når de møtes. De to, og datra til et annet vennepar som er to måneder yngre enn de gutta :) de siste bor i byen her da, og var med til Danmark i fjor :) flott gjeng! Men de støyet endel i det lille huset vi delte da :-D bare moro for unga da!

Høres veldig fint ut å fra på ferie sammen med andre som har barn i lik alder :) vi tenker kansje å dra til Danmark neste år sammen med søsteren til sambo (med mann og barn) :) håper det lar seg gjøre :D
 
Høres veldig fint ut å fra på ferie sammen med andre som har barn i lik alder :) vi tenker kansje å dra til Danmark neste år sammen med søsteren til sambo (med mann og barn) :) håper det lar seg gjøre :D
Det anbefales virkelig!
Det venneparet som desverre ikke kan være med i år, har også en gutt som er nesten to år eldre enn T. De hadde det supert i fjor også, men jeg tror nok det blir ok for T selvom det ikke er med noen større barn. Han trives godt med voksne også :)
Å reise slik sammen til Danmark gav mersmak. Det var litt uvant å være på ferie sammen slik med barn.. Sist vi ferierte sammen hadde ingen av oss barn, og turene hadde litt annet innhold :p Jeg tror derfor det blir bedre og bedre for hver gang vi gjør det, da vi får mer rutiner på f.eks matinnhandling og praktiske ting. Sosialt er ikke noe problem, for det blir jo det samme på tur. Vi alle ble enige om at det var en tur som fristet for gjentakelse, og at alle må passe på å si i fra om det er noe de vil/ ikke vil være med på, om man trenger alenetid osv, osv.
Man blir jo boende litt oppå hverandre =)
 
Back
Topp