Ja, jeg vil ta pga alder. Men livredd hva jeg skal gjøre dersom testen viser avvik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme her!Ja, jeg vil ta pga alder. Men livredd hva jeg skal gjøre dersom testen viser avvik.
Venninnen min tok mellom uke 11-12 og JM tippet jente og hadde rettNoen som vet om man får vite kjønn på den NIPT man tar gjennom det offentlige? (blodprøven)
Ca 7500kr, litt avhengig av hva/hvor mye du vil teste Om du vil teste for samme som de gjør i Norge, «Panorama Basis», så ligger det på rundt en tusenlapp rimeligere.Hva koster det i Danmark?
Jeg betaler ca 7300 NOK for panorama utvidet. Den er ikke den billigste, finnes forskjellige.Hva koster det i Danmark?
Stemmer - i Norge! I Norge så pleier de å inkludere ultralyd i NIPT-timenSniker fra april, må man ikke ta ultralyd før nipt test, for å utelukke flerlinger?
Sniker; nipt tilbys jo fra uke 10+0, og når man da tar ultralyd også - ser man alt man bør se etter så tidlig? Trudde nakkefold blant annet kan ses på i uke 12?Økt risiko ved fostervannsprøve er anslått til 0,5%, så er ikke bekymret for den eller falsk positiv (som også er risiko på vanlig/norsk NIPT, og derfor må bekreftes med fostervannsprøve).
Og egentlig synes jeg det er greit å ha litt begrensning på hva man kan prøve for, selvom det nok er litt vel restriktivt i Norge. Men det er jo derfor den skal gjøres sammen med ultralyd også, da flere tilstander kan avsløres da.
Skal man kunne teste for alt, så er vi ikke langt fra å "designe" våre egne barn
Helsedirektoratet sier: "NIPT anbefales å tas etter "tidlig ultralyd", men kan tas fra uke 10+0." NIPT er ikke fosterdiagnostikk, det er TUL (11+0 - 13+6).Sniker; nipt tilbys jo fra uke 10+0, og når man da tar ultralyd også - ser man alt man bør se etter så tidlig? Trudde nakkefold blant annet kan ses på i uke 12?
Jeg har blitt kalt inn til offentlig UL og NIPT når jeg er 12 + 4, og antar det er fordi UL-en er mer treffsikker etter 12 uker. Skulle gjerne tatt NIPT i forkant, sånn at svaret var klart til UL, men skjønner selvsagt at det kan kreve for mye ressurser av der offentlige…Sniker; nipt tilbys jo fra uke 10+0, og når man da tar ultralyd også - ser man alt man bør se etter så tidlig? Trudde nakkefold blant annet kan ses på i uke 12?
Jeg har blitt kalt inn til offentlig UL og NIPT når jeg er 12 + 4, og antar det er fordi UL-en er mer treffsikker etter 12 uker. Skulle gjerne tatt NIPT i forkant, sånn at svaret var klart til UL, men skjønner selvsagt at det kan kreve for mye ressurser av der offentligeSniker; nipt tilbys jo fra uke 10+0, og når man da tar ultralyd også - ser man alt man bør se etter så tidlig? Trudde nakkefold blant annet kan ses på i uke 12?
Vi sendte utvidet panomrama i dag. Også spent! Krysser fingrene for oss beggeDa har jeg sendt avgårde Vistara og utvidet panorama til USA! Gleder meg til å få vite kjønnet!! Og at det forhåpentligvis er et friskt foster.
Leverte dere forsendelsen på posten/bring - eller er det egne DHL postkontorer rundt omkring?Vi sendte utvidet panomrama i dag. Også spent! Krysser fingrene for oss begge
Så spennende!! Si ifra når du får svar!! Føler dagene kommer til å gå såå sakte!! Jeg har bestilt sånn konfetti kanoner med gender reveal, 2 blå og 2 rosa, returerer de som blir feil ifht kjønnet. Gleder meg til å dra til familiene våre og poppe konfetti <3Vi sendte utvidet panomrama i dag. Også spent! Krysser fingrene for oss begge