Skal dere ta NIPT?

SandM

Flørter med forumet
Marsboerne 2023
Skal dere ta NIPT? Jeg har alltid vært bestemt på det. Hadde bestilt for å ta i Norge, men blir Danmark istedet siden de tester for mange fler sykdommer, og man får vite kjønnet også!
 
Ja:) Vi tar også den fra Danmark - bestilte «Panorama utvidet». Fikk pakken igår faktisk, men skal ikke ta blodprøven før om en uke, når jeg er 9+1 :)
 
Jeg skal, men gjør det i Norge da jeg får det dekket offentlig her.
 
Vi har begynt å kikke på NIPT da vi ønsker dette. Og jeg liker Danmark og at de tester for mer og at vi får vite kjønn. Reiser dere til Danmark eller får dere noen til å ta blodprøvene? Jeg er litt redd for at det skal være scam, siden man må sende det med post til USA :angelic:
 
Vi har begynt å kikke på NIPT da vi ønsker dette. Og jeg liker Danmark og at de tester for mer og at vi får vite kjønn. Reiser dere til Danmark eller får dere noen til å ta blodprøvene? Jeg er litt redd for at det skal være scam, siden man må sende det med post til USA :angelic:
Jeg tok den med forsendelse. Veldig enkelt og føltes trygt. God oppfølging fra deres side. Til blodprøve på fastlegekontor uten noe problem. Jeg tok det altså med forrige barn. Nå er jeg litt usikker for jeg får offentlig. Hadde en fin samtale med gynekologen som mente at det holder med den offentlige panelen hos de aller fleste, dersom man ikke har noe familiær belastning. Tiden går og det blir snart for sent for meg å bestille fra Danmark.
 
Jeg skal, men gjør det i Norge da jeg får det dekket offentlig her.
Hva skal til for å få det dekket? Annet enn å være over 35 år? Min nevrolog sier at jeg må ta det, men åssen funker det? Må man søke eller ta med legeerklæring?
 
Vi har begynt å kikke på NIPT da vi ønsker dette. Og jeg liker Danmark og at de tester for mer og at vi får vite kjønn. Reiser dere til Danmark eller får dere noen til å ta blodprøvene? Jeg er litt redd for at det skal være scam, siden man må sende det med post til USA :angelic:

Sniker!
Jeg tok fra ultralydklinikken.dk i 2021. Er absolutt ikke scam :) Fikk tilsendt kit ganske fort, fikk mamma til å ta blodprøven for meg, 9+3, og sendte det videre til USA. Klinikken ordner med frakten og alt, eneste er at du må levere det til lokale DHL, og skrive under :p
 
Sniker!
Jeg tok fra ultralydklinikken.dk i 2021. Er absolutt ikke scam :) Fikk tilsendt kit ganske fort, fikk mamma til å ta blodprøven for meg, 9+3, og sendte det videre til USA. Klinikken ordner med frakten og alt, eneste er at du må levere det til lokale DHL, og skrive under :p
Hvor lang tid tok det før du fikk svar?
 
Hva skal til for å få det dekket? Annet enn å være over 35 år? Min nevrolog sier at jeg må ta det, men åssen funker det? Må man søke eller ta med legeerklæring?
Er usikker på hva som må til når en er under 35, men en trenger henvisning. Sier nevrologen din at du må ta nipt så kan sikkert den skrive henvisning. Evt fastlege!?
 
Hvor lang tid tok det før du fikk svar?
Ca to uker, tror jeg. Litt i underkant. Tok fire dager med post pga uvær, også tar analysen 5 virkedager. (Også helg i mellom der). :)
 
Noen som vet om man får vite kjønn på den NIPT man tar gjennom det offentlige? (blodprøven)
 
Hvor tidlig kan dem se kjønn på TUL?
Nå er ikke jeg noen ekspert altså! Men det er vell fysisk mulig å se det dersom man er erfaren når man er rundt 13 fullførte uker, likevel ser jeg at de fleste ultralydklinikker anbefaler å bestille time til rundt uke 15 dersom man i hovedsak ønsker å se kjønn❤️
 
Nå er ikke jeg noen ekspert altså! Men det er vell fysisk mulig å se det dersom man er erfaren når man er rundt 13 fullførte uker, likevel ser jeg at de fleste ultralydklinikker anbefaler å bestille time til rundt uke 15 dersom man i hovedsak ønsker å se kjønn❤️
Er 12+3 når TUL blir utført 1.Sept
 
Er 12+3 når TUL blir utført 1.Sept
De fleste som utfører ultralyd vil nok ikke si noe så tidlig, men det kan jo være du er heldig❤️ Vet ikke helt om jeg personlig ville greid å stole på det så tidlig om jeg fikk vite noe uansett da det er stor sjanse for å se feil, her har nok noen få dager veldig mye å si
 
Back
Topp