Skal dere ta NIPT?

Hvor tidlig kan dem se kjønn på TUL?
Jeg hadde tidlig ultralyd ifbm fosterdiagnostikk sist svangerskap i uke 13, da var det en meget erfaren jordmor som kunne se kjønn. Og det ble rett.

Jeg tok den med forsendelse. Veldig enkelt og føltes trygt. God oppfølging fra deres side. Til blodprøve på fastlegekontor uten noe problem. Jeg tok det altså med forrige barn. Nå er jeg litt usikker for jeg får offentlig. Hadde en fin samtale med gynekologen som mente at det holder med den offentlige panelen hos de aller fleste, dersom man ikke har noe familiær belastning. Tiden går og det blir snart for sent for meg å bestille fra Danmark.
Takk for godt svar! Fint å høre fra andre som har gjennomgått testen :)

Tenker at jeg takker ja, da jeg får tilbud pga alder (såvidt) :wacky: De tester hvertfall for trisomi 13, 18 og 21 i det offentlige. Jeg jobber selv med å ta NIPT blodprøvene av gravide, så her blir det en kollega som tar min NIPT:hilarious:

Tok nipt i Gøteborg sist - og kommer til å si ja til å ta det offentlig nå (er over 35 innen termin). Noen som vet om man må søke fødeplass/velge sykehus før man blir henvist til nipt og tidlig ultralyd offentlig?

Ikke bestemt meg enda.. Skal ha organrettet UL i uke 13+2, og hvis det oppdages noe unormalt da får jeg vel tilbud om NIPT offentlig. Hvis alt ser bra ut kan det hende jeg da bestiller fra Danmark. Noen som vet frem til hvilken uke Panorama-testen fra Ultralydkliniken kan tas? :joyful:

Ikke bestemt meg enda.. Skal ha organrettet UL i uke 13+2, og hvis det oppdages noe unormalt da får jeg vel tilbud om NIPT offentlig. Hvis alt ser bra ut kan det hende jeg da bestiller fra Danmark. Noen som vet frem til hvilken uke Panorama-testen fra Ultralydkliniken kan tas? :joyful:
9+0

Og frem til...? Er det noen max på hvor mange uker en kan være for å ta den? :)
Litt usikker, men kan ikke forstå hvorfor det skulle vært maksgrense, det vil jo bare bli mer og mer av DNAet til barnet i blodet ditt jo fler uker som går. Men er jo dumt å ta det altfor sent hvis du evt tenker abort om det skulle være noe. Men ganske sikker på at du hvertfall kan ta det tom uke 14

Litt usikker, men kan ikke forstå hvorfor det skulle vært maksgrense, det vil jo bare bli mer og mer av DNAet til barnet i blodet ditt jo fler uker som går. Men er jo dumt å ta det altfor sent hvis du evt tenker abort om det skulle være noe. Men ganske sikker på at du hvertfall kan ta det tom uke 14
Okei, takk for svar! Kanskje jeg bestiller etter ultralyd da :happy:

Så bra! Takk for svar! Trodde kanskje man måtte gjøre det på samme sykehus, men finner liksom ikke noe info om det.
Jeg ba legen sende henvisning til TUL og søknad om fødeplass samtidig. Fikk fødeplass på Ullevål og TUL på Rikshospitalet

Vi planlegger privat nipt, men etter å ha tenkt litt på det har jeg blitt usikker. Mannen er bestemt på at vi skal ta.

Dere som får test tilsendt fra Danmark, hvilken klinikk bruker dere?

Vi planlegger privat nipt, men etter å ha tenkt litt på det har jeg blitt usikker. Mannen er bestemt på at vi skal ta.

Dere som får test tilsendt fra Danmark, hvilken klinikk bruker dere?
Ultralydklinikken.dk veldig fornøyd, håper bare at fastlege tar blodprøve som sist

Ang Danmark- bestilte på fredag, ble sendt på lørdag og har fått kit i dag :)

Back
Topp