Seteleie..

Æ hadde ks me førstemann da han lå i sete .. å æ fikk velge sjøl om æ skulle føde eller ks :)
Han festa sæ veldig tidlig med rompa ned, skal åsså sies :p

Første gang var det aldri et alternativ å ta snitt. Følte ikke at jeg fikk velge.. Denne gangen mener de at det skal gå helt fint å føde -igjen. Så nok en gang seteleie evt. Er uke 34+4. Vet ikke hvordan de tenker, men ser ikke svart på at jeg skal kunne føde normalt denne gangen heller [emoji15]

Hvor kan man se vekstavvik? De har estimert min lille til 3200-3500 ved termin, men storebror var jo 4065. Er det sannsynlig at lillesøster blir så liten? Hvilken uke blir da ditt snitt i? :) Jeg har ikke termin før 19 jan så håper de kan vente til over nyår isåfall ;)
Beregner vekstavvik med ultralyd, tror det bare er hvor mange prosent større eller mindre de tror barnet blir ift gjennomsnittsungen på 3500? Sånn jeg har forstått det ihvertfall  :) har ikke hatt samtale med sykehuset ift snitt enda, så vet ikke når det blir. Legen min henviste meg i går, men hun mente som sagt i uke 37, som er om 1,5 uke, men jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle bli så tidlig. Veldig spent på samtalen på sykehuset, for alt jeg vet får jeg ikke snitt engang  :rolleyes: Aner ikke hvor sannsynlig det er at nr 2 blir såpass mye mindre enn nr 1 :bored: Får håpe hun holder seg inne til nyåret da ja ;)

Beregner vekstavvik med ultralyd, tror det bare er hvor mange prosent større eller mindre de tror barnet blir ift gjennomsnittsungen på 3500? Sånn jeg har forstått det ihvertfall  :) har ikke hatt samtale med sykehuset ift snitt enda, så vet ikke når det blir. Legen min henviste meg i går, men hun mente som sagt i uke 37, som er om 1,5 uke, men jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle bli så tidlig. Veldig spent på samtalen på sykehuset, for alt jeg vet får jeg ikke snitt engang  :rolleyes: Aner ikke hvor sannsynlig det er at nr 2 blir såpass mye mindre enn nr 1 :bored: Får håpe hun holder seg inne til nyåret da ja ;)

På min fra forrige ultralyd (33+1) så står det 0% vekstavik? Kan det stemme eller har de ikke målt? De målte jo størrelsen og estimerte fødselsvekt til termin. :)

På min fra forrige ultralyd (33+1) så står det 0% vekstavik? Kan det stemme eller har de ikke målt? De målte jo størrelsen og estimerte fødselsvekt til termin. :)
Jeg tenker at det kan stemme med 0% vekstavvik når hun er beregnet til 3200-3500, siden det er normal vekt :)

Uke 38+5 her, seteleie og førstegangs. Har fått beskjed om at fødsel er eneste utvei, ikke foretar de noen målinger av bekken eller lignende heller, fordi jeg er over 165cm høy ..
Synes det er så rart at ikke alle Sykehus og Leger forholder seg til samme regler/ prosedyrer.

Uke 38+5 her, seteleie og førstegangs. Har fått beskjed om at fødsel er eneste utvei, ikke foretar de noen målinger av bekken eller lignende heller, fordi jeg er over 165cm høy ..
Synes det er så rart at ikke alle Sykehus og Leger forholder seg til samme regler/ prosedyrer.
Her blir alle førstegangsfødende målt. Eg er 3 gongs då blir eg ikkje målt. Søskenbarnet mitt hadde hard fødsel første gong, så ho og blei målt.

Her blir alle førstegangsfødende målt. Eg er 3 gongs då blir eg ikkje målt. Søskenbarnet mitt hadde hard fødsel første gong, så ho og blei målt.

Jeg ble målt første gang, men babyen lå jo på nærmere 4 kg og det var han jo. Hode; 37 cm. Rart at alle sykehus har sine egne regler altså[emoji15]

Jeg har mista litt troa jeg også på at hun vil snu seg. De sa at jeg "muligens hadde litt hjerteformet livmor" etter snittet til nummer 1. Men var visst ikke snakk om mye.
Men er sikkert nok til at han ikke snur seg. Lå med hodet ned til uke 30 da :/

Akkurat som antatt så ble det setefødsel på meg. Han kom igår i uke 34+6 med rompa først. Det ble en veldig flott fødsel, så jeg er glad for at jeg valgte det. Håper din snur seg snart, hvis ikke så håper jeg du får en like flott fødsel om du går for det :)

Akkurat som antatt så ble det setefødsel på meg. Han kom igår i uke 34+6 med rompa først. Det ble en veldig flott fødsel, så jeg er glad for at jeg valgte det. Håper din snur seg snart, hvis ikke så håper jeg du får en like flott fødsel om du går for det :)
Er så glad du hadde en fin fødsel og gleder meg til å lese om den :D Min lå jo også i sete lenge, men har lagt seg med hodet ned nå. Jeg tenkte jo også det ville ble sete her (han er ikke festet så det kan jo forsåvidt fremdeles skje), så det er godt å høre du hadde en fin opplevelse:)

Oj! Gratulerer så mye! Gikk du spontant i fødsel? :) Planen er vaginal fødsel ja, og er veldig spent :)
Håper du vil fortelle mere om fødselen når du føler for det. Ble litt motivert nå :)

Er så glad du hadde en fin fødsel og gleder meg til å lese om den :D Min lå jo også i sete lenge, men har lagt seg med hodet ned nå. Jeg tenkte jo også det ville ble sete her (han er ikke festet så det kan jo forsåvidt fremdeles skje), så det er godt å høre du hadde en fin opplevelse:)

Har den snudd seg? :D Hvilken uke?? Er 35+2 og hun sitter høyt men konstant på samme plass :/

Jeg ble målt første gang, men babyen lå jo på nærmere 4 kg og det var han jo. Hode; 37 cm. Rart at alle sykehus har sine egne regler altså[emoji15]

Jeg klarer ikke huske hvor jeg leste det, men jeg vet jeg har vært borti at "man tvinger ingen til å føde i sete". Så jeg blir litt paff når jeg leser her hvor ulike praksiser det er på alt mulig.

Jordmor sa til meg i dag at babyene snudde seg ikke om de ikke hadde snudd seg før uke 34.. [emoji14]
Det er tull [emoji14] mi lå i hodeleie fra uke 21 til 35+3. Seteleie helt plutselig over natta. Og tilbake i hode 36+3.

Jordmor sa til meg i dag at babyene snudde seg ikke om de ikke hadde snudd seg før uke 34.. [emoji14]
Det stemmer ikkje! Vett om nåken som har snudd seg i uke 37. Legen min sa at 50% av alle ungene snudde seg i løpet av veke 36-37. :-)
Eg har baby i seteleie. Skal på ultralyd i morgon 37+5 for å skjekke om han har snudd seg siden forrige. Det var i uke 35.

Back
Topp