Seteleie..

Hei kjære dere!

Jeg er hjemme igjen. Var hos dem samme gynekologen/overlegen som jeg hadde med førstemann. Og for første gang på lenge føler jeg meg rolig. Vi var inne hos henne i 2 timer, pratet, undersøkte å sparret hva videre plan skal bli. Jeg har en liten bebis i magen, med god plass. 38+2 og hun er ca 3kg nå, .. litt under i følge estimeringen i dag. Hun har den ene foten ut og den andre opp under seg (som hvis man sitter på en stol å har beinet under seg. Denne overlegen synes at det leiet så greit ut, men hun som er på vakt i helga ville evt KUN ta i mot et rent seteleie. Så de skal avgjøre å gi meg beskjed på mandag om de evt skal sende meg til planlagt snitt til uka, eller om jeg skal gå til termin å føde vaginalt og siste alternativ om de skal ta risken med å snu henne (har tidligere keisersnitt og litt lav morkake så de virket ikke så gira).. Da gjelder det jo å møte på de rette folkene i fødsel altså. Det står ikke på meg i allefall som har lyst til å gå for vaginal forløsning.

Sjekket livmorhalsen som var lang og ikke moden i det hele tatt så det ville nok ikke bli noe fødsel i helga. Fikk derfor dra hjem. (2 timer til sykehuset og meldt storm). Veldig godt å få dra. Kroppen føles ikke fødeklar så jeg gråt som en ustoppelig kran på vei til sykehuset i dag.

Ble veldig langt, men hadde satt pris på en slik oppdatering selv når man søker alt mulig om seteleie på nettet;D
Klem til dere!
 
Trasig når det ikke blir sånn som man vil :-( slitsomt når gynekolog/legene ikke er samstemte, da vet man jo enda mindre av hvordan det blir! Sender deg en klem jeg, å lykke til idag <3

Ja, heldigvis er målene gode, og hun forrige gynekologen hadde nok ikke skjønt helt hva hun skulle gjøre :eek: Tusen takk for klemmen og lykkrønskningene. Nå er det ikke lenge igjen til alle bekymringene ang dette er borte.. <3
 
Sniker litt. Jeg fødte i seteleie for 16 måneder siden og hadde en helt fantastisk fødsel. Du må bare sende meg melding hvis det er noe du lurer på:)
 
Sniker litt. Jeg fødte i seteleie for 16 måneder siden og hadde en helt fantastisk fødsel. Du må bare sende meg melding hvis det er noe du lurer på:)

Tusen takk for svar. Har også et forsøk på setefødsel for 5 år siden bak meg. Han var over 4 kg å kom ikke ned i bekkenet. Denne frøkena blir nok ikke mere enn 3,5 kg til termin. Det de skal diskutere er hvordan det skal bli siden min er i setefotleie. Ikke alle som ville ta i mot det leiet på sykehuset :/
 
Back
Topp