Seteleie..

kate10

Betatt av forumet
Akkurat en uke fikk jeg føle meg rimelig trygg. Jenta lå med hodet fint ned ved UL 30+0. Men lørdagen endret hele bevegelsesmønstret seg og jeg mistenkte at hun hadde snudd seg helt. I dag kunne jeg se små tær på skjermen da hun satt ultralydapparatet nede mot skambenet. Hun sitter litt på skrå oppover med hodet mot midten av magen rett over navlen. Jeg er jo naturlig nok kjempe bekymra å fortvila nå, selv om jeg vet det er for tidlig å bekymre seg. Hadde gutten i seteleie sist. Og det endte med keisersnitt sist etter en lang fødsel.
Jeg er redd, sint og lei meg på en gang nå 31+1.. Legen mente at hun kunne se at hun hadde god plass der inni enda..
Flere som vet hvordan babyene ligger?
 
Seteleie her og, sa legen på UL igår, men idag kjennes det ut som den ligger i tverrleie igjen, som den har gjort noen uker nå.
Var visst nok av fostervann og plass ennå, så trengte ikke bekymre meg ennå fikk jeg beskjed om! Uke 33 nå..
Satser på at de snur seg i tide ;)
 
Mini ligger enda i hodeleie her. Har ligget i hodeleie siden uke 27, så håper at hun holder seg slik og ikke snur seg
 
Var på ultralyd i uke 32+5, fekk beskjed om at han satt i seteleie. Skal på ny kontroll i uke 36. Dersom han er i seteleie då, så kan han ikkje snu seg.
Eg trur han snudde seg igår. Uke 33+3 :)
 
Seteleie her og, sa legen på UL igår, men idag kjennes det ut som den ligger i tverrleie igjen, som den har gjort noen uker nå.
Var visst nok av fostervann og plass ennå, så trengte ikke bekymre meg ennå fikk jeg beskjed om! Uke 33 nå..
Satser på at de snur seg i tide ;)
Jeg føler også at hun ligger litt på tverra når jeg ligger på min venstre side. Liksom som at enten hode eller rompe var på venstre hoftekam. Det er rompa da. Så hun virker jo allefall bevegelig.. Kjenner masse spark nedover. Som det skal komme ut en fot eller noe der nede Hun er ikke like aktiv i denne stillingen dog.
 
Var på ultralyd i uke 32+5, fekk beskjed om at han satt i seteleie. Skal på ny kontroll i uke 36. Dersom han er i seteleie då, så kan han ikkje snu seg.
Eg trur han snudde seg igår. Uke 33+3 :)
Merker du forskjell på bevegelser? Natt til søndag fikk jeg nesten ikke sove heller, hadde kynnerer som perler på en snor igjennom hele den natten. Men merket ikke at hun snudde seg før jeg ikke kjente noe spark under ribbeina lengre..nedover derimot..
 
Lå i hodeleie på ul i uke 28+3 og 31+3, er 32+5 i dag og det kjennes ut som han fortsatt ligger sånn :)
 
Merker du forskjell på bevegelser? Natt til søndag fikk jeg nesten ikke sove heller, hadde kynnerer som perler på en snor igjennom hele den natten. Men merket ikke at hun snudde seg før jeg ikke kjente noe spark under ribbeina lengre..nedover derimot..
Ja, kjenner ikkje bevegelser nede lengre. Bare oppe mot ribbebein. Når han låg i seteleie var det veldig press nedover og på blæra. Veldig vondt å gå.
 
Er uke 31+3 og min snur seg hele tiden. Ligger mest i tverrleie og tror det er favoritten hennes. Det har hun gjort nå i flere uker. Men tenker ikke så stort om det da hun flytter på seg konstant.
 
Hodeleie igår, seteleie idag! Også dritbekymra for serefødsel... Men prøv å tenk at de det er fortsatt lenge til de "må" ha snudd seg!
! Er 31+5, men nå har jeg mye fostervann så luringen har lett for å snu seg alle veier...
 
Bebisen kan ligge alle veier til uke 36 og kan til og med snu seg etter det :) jeg hadde seteleie sist jeg også med hastesnitt etter 3 døgn med rier og full åpning. Så jeg forstår deg veldig godt! Har vært min frykt hele veien denne gangen at det samme skal skje. Men her ligger snuppa nesten festa med hodet i bekkenet :) er 34+4. Og er kun 3% som ender med noe annet enn hodet ned, så får håpe at din kvote også er brukt opp ;) prøv å roe ned og ikke stress deg opp. Det er fortsatt masse plass igjen og det er god tid igjen på å snu seg :)
 
32+3 og seteleie på ultralyd idag. Var seteleie på forrige svangerskapskontroll for 1 mnd siden også, og jeg har aldri følt på denne romstreringen folk snakker om, og aldri kjent spark mot ribbeina, så jeg er redd mageboeren min liker seg godt i seteleie.. Småstressa selv om det fortsatt er noen uker igjen :hungover:
 
Prøv å ikke tenk for mye på det. Babyen har fremdeles godt med plass :) Trooor min har snudd seg til hodet, men jeg har bestemt meg for å ikke tenke mer på det før i uke 36.
 
Her synes jeg han har hatt alle de ulike leiene hver dag, romsterer mye rundt. På 32-ukers kontrollen sa jordmor at han lå i hodeleie, men at han ikke var festet. Senere samme dag var jeg skråsikker på at han lå i tverrleie, så forandrer seg fort. Gidder ikke stresse noe med det før jeg har passert 36 uker uansett, og selv da er det jo lite man får gjort med det selv.
 
Min er også i seteleie. Har ihvertall vært det siden ul i uke 24, og er i uke 31 nå. Legen sa at det var enda god tid til å snu seg, så satser på at det skjer snart. Selv om jeg tviler på det, virker som han trives alt for godt i seteleie :p
 
Hodeleie igår, seteleie idag! Også dritbekymra for serefødsel... Men prøv å tenk at de det er fortsatt lenge til de "må" ha snudd seg!
! Er 31+5, men nå har jeg mye fostervann så luringen har lett for å snu seg alle veier...
Vet at det enda er mange uker igjen, men hun virker ikke til å være like mye aktiv lengre , så er redd hun ikke tar skikkelig spenntak igjen bare. Forrige gang ble det ikke oppdaget før uke 38 og da var det ingenting å gjøre med det. Har heldigvis et annet utgangspunkt denne gangen..
 
Min er også i seteleie. Har ihvertall vært det siden ul i uke 24, og er i uke 31 nå. Legen sa at det var enda god tid til å snu seg, så satser på at det skjer snart. Selv om jeg tviler på det, virker som han trives alt for godt i seteleie :p
Ja, det sa legen min også i dag. Hun har jo bare vært i seteleie i noen dager. Men har jo erfaringen fra sist. Baby med flatt hode og keisersnitt
 
Back
Topp