Seteleie..

31+5 her og mine tvillinger ligger begge i sete. Virker som jeg bare bør innse at det er sånn det blir. Fikk beskjed på kontroll i dag om at siden jeg har født et barn før mef normal størrelse så er bekkenet stort nok for disse i sete. I tillegg til at de ikke får veie under 2 kg og ikke mer enn 4 kg under fødsel. Da blir det snitt. Men jeg er så instilt på vaginal fødsel, sete eller ei. :)

Så spennende. Håper lille har funnet det best å ligge ned altså! Hold meg oppdatert! Er så spennende. Føler seg fort alene med dette "leie-hysteriet" :/

Skal oppdatere på mandag:)
Kjenner det er litt skummelt, for jeg har virkelig faktisk gledet meg til fødsel, men hadde ikke tenkt type setefødsel..

Sniker fra februar. Har noen fått noen tips på sykehuset/lege/jordmor om hvordan man skal øke sjansen for at babyen skal snu seg til hodeleie? Ser flere skriver at de "ligger på hodet" og står i "skurekone posisjon". Eneste jeg har lest er at man må opp og stå og gå mye. Da kan babyen snu hodet ned for hodet er det tyngste på kroppen.. Er bare i uke 29+1 men tuppa mi sitter godt planta i seteleie.. gjort det i mange uker nå.

Sniker fra februar. Har noen fått noen tips på sykehuset/lege/jordmor om hvordan man skal øke sjansen for at babyen skal snu seg til hodeleie? Ser flere skriver at de "ligger på hodet" og står i "skurekone posisjon". Eneste jeg har lest er at man må opp og stå og gå mye. Da kan babyen snu hodet ned for hodet er det tyngste på kroppen.. Er bare i uke 29+1 men tuppa mi sitter godt planta i seteleie.. gjort det i mange uker nå.

Jeg tror egentlig babyene gjør som de vil hehe.. Men leste i den ene babyboken min om noen stillinger. Skal se om jeg finner det igjen :) Om det er til noe trøst så snudde min seg i uke 34 etter mange uker i sete. Må ha skjedd ila natten for jeg kjente det ikke og han har fremdeles nok av plass til å finne på bøll nå i uke 35.

Skjønner ikke hvorfor folk stresser sånn på forhånd?! Er det ikke bedre å ta det som det kommer? Om det er seteleie, er det ikke akkurat så mye man får gjort på forhånd, så bare slapp av og vent på at ungen skal snu seg :) ! Snur den seg ikke, nei da blir det enten setefødsel eller keisersnitt - igjen, ikke noe vi kan kontrollere selv..

Det finnes noen øvelser på spinningbabies.com. Jeg tester ut disse metodene. Jordmor har sagt at jeg skal prøve varme/kulde metoden også. I tillegg har jeg hatt min første kveld med Moxa sticks ;)

Skjønner ikke hvorfor folk stresser sånn på forhånd?! Er det ikke bedre å ta det som det kommer? Om det er seteleie, er det ikke akkurat så mye man får gjort på forhånd, så bare slapp av og vent på at ungen skal snu seg :) ! Snur den seg ikke, nei da blir det enten setefødsel eller keisersnitt - igjen, ikke noe vi kan kontrollere selv..

Personlig så orker jeg ikke å bare vente på at lille skal snu seg hvis det finnes metoder en kan prøve for å hjelpe den rundt. Jeg har tydeligvis en pittelitt hjerteformet livmor som kan gjøre det vanskelig å få babyen til å snu seg. Jeg har i tillegg en setefødsel som endte i hastesnitt sist, så ja..hvis det finnes metoder så vil jeg jo gjerne ha gjort alt jeg kan for å få en så naturlig fødsel som mulig denne gangen :)

Noen som har opplevd at babyen snur seg sent i svangerskapet?
Det må jo være en helt vannvittig følelse! Ikke noe man kan unngå å merke liksom?

Ser for meg at det må føles som et kjempevakum og at man omtrent blir kvalm som om hele magen vrenger seg (og det gjør den jo!):eek:

Eg er no i veke 36! Lille er i seteleie. Så eg er veldig innstilt på setefødsel! Eineste eg da kvir meg til, er epiduralen. Har ikkje hatt det med dei 2 andre.

Jeg er uke 39 i dag - lille har lagt i tverrleie noen uker nå, men lå i seteleie ved ultralyd denne uken. Men føles som om lille beveger seg litt frem og tilbake mellom sete og tverrleie.. Merker jeg er veldig engstelig for fødselen.

Noen som har opplevd at babyen snur seg sent i svangerskapet?
Det må jo være en helt vannvittig følelse! Ikke noe man kan unngå å merke liksom?

Ser for meg at det må føles som et kjempevakum og at man omtrent blir kvalm som om hele magen vrenger seg (og det gjør den jo!):eek:

Jeg har testet moxasticks i 2 kvelder nå og aktiviteten den siste natta har vært HELT ekstrem. Så voldsom at jeg ikke har klart å sove. Men lille har ennå ikke snudd seg til tross. Men prøver noen dager til så får vi se. 33+4, så enda litt godt med tid. Men hun sitter på akkurat samme plassen som sin bror. Håper hun snur seg altså, hvis ikke skal jeg forsøke snuing i uke 37. :)

Jeg er uke 39 i dag - lille har lagt i tverrleie noen uker nå, men lå i seteleie ved ultralyd denne uken. Men føles som om lille beveger seg litt frem og tilbake mellom sete og tverrleie.. Merker jeg er veldig engstelig for fødselen.

Føler det samme ang leiet enda, men er ikke like langt som deg ennå. Har dere lagt noen fødeplan? :)

Eg er no i veke 36! Lille er i seteleie. Så eg er veldig innstilt på setefødsel! Eineste eg da kvir meg til, er epiduralen. Har ikkje hatt det med dei 2 andre.

Epiduralen er ikke så koselig nei. Jeg gruer meg mest til et evt snitt og smertene etterpå pga det :/

Epiduralen er ikke så koselig nei. Jeg gruer meg mest til et evt snitt og smertene etterpå pga det :/

Eg vil ikkje ha keisersnitt! Det må vere siste utvei. Eg skal heller ikkje prøve å snu, sjangsen for å klare det var veldig liten.
Så eg innstiller meg på setefødsel. Men blir da satt i gang. Så då blir det i desember. Rett før jul.

Eg vil ikkje ha keisersnitt! Det må vere siste utvei. Eg skal heller ikkje prøve å snu, sjangsen for å klare det var veldig liten.
Så eg innstiller meg på setefødsel. Men blir da satt i gang. Så då blir det i desember. Rett før jul.

Føler akkurat det samme som deg. Kommer til å gå for setefødsel denne gangen også. Men har jo i bakhodet at det endte med snitt sist :/ Er så utrolig spennende!!

Fortsatt seteleie her altså.
Ikke fått gjort noen øvelser eller testa mere med moxa. Det føles som jeg har tatt sovetabelett, for jeg har sovet hele dagen konstant siden mandag. :/ Nå er jeg der at jeg ikke bryr meg hvordan hun kommer. Jeg unngår gjerne snitt, men er veldig forberedt på at det kanskje skjer denne gangen også..

Fortsatt seteleie her altså.
Ikke fått gjort noen øvelser eller testa mere med moxa. Det føles som jeg har tatt sovetabelett, for jeg har sovet hele dagen konstant siden mandag. :/ Nå er jeg der at jeg ikke bryr meg hvordan hun kommer. Jeg unngår gjerne snitt, men er veldig forberedt på at det kanskje skjer denne gangen også..
Eg Er 37 veker i morgon. Min fastlege sa at 50% av ungene i seteleie, snur seg i løpet av veke 36-37. Her er lille fortsatt i seteleie. Eg er innstilt på å føde han normalt. Skal ikkje prøve snuing, heller ikkje vil eg ha keisersnitt. :-)

Var på svangerskapskontroll idag, 35+5 og fortsatt seteleie. Fikk beskjed om at det var svært liten sannsynlighet for at ungen snur seg på dette tidspunktet. Henviste meg til sykehuset for ul/samtale. OG fikk beskjed om at dette nok var siste svangerskapskontrollen min da jeg trolig fikk pks i uke 37! (Sa at jeg ønsket pks og ikke vendingsforsøk) Syntes det hørtes veldig tidlig ut ift hva jeg har lest på nett, men helt greit for meg å få møte mini om allerede 1-2 uker :joyful:

Var på svangerskapskontroll idag, 35+5 og fortsatt seteleie. Fikk beskjed om at det var svært liten sannsynlighet for at ungen snur seg på dette tidspunktet. Henviste meg til sykehuset for ul/samtale. OG fikk beskjed om at dette nok var siste svangerskapskontrollen min da jeg trolig fikk pks i uke 37! (Sa at jeg ønsket pks og ikke vendingsforsøk) Syntes det hørtes veldig tidlig ut ift hva jeg har lest på nett, men helt greit for meg å få møte mini om allerede 1-2 uker :joyful:
Hva er pks?

Back
Topp