Seteleie..

Var på svangerskapskontroll idag, 35+5 og fortsatt seteleie. Fikk beskjed om at det var svært liten sannsynlighet for at ungen snur seg på dette tidspunktet. Henviste meg til sykehuset for ul/samtale. OG fikk beskjed om at dette nok var siste svangerskapskontrollen min da jeg trolig fikk pks i uke 37! (Sa at jeg ønsket pks og ikke vendingsforsøk) Syntes det hørtes veldig tidlig ut ift hva jeg har lest på nett, men helt greit for meg å få møte mini om allerede 1-2 uker :joyful:
Vil du ikkje prøve å føde vanlig i seteleie? :-)

Fortsatt i seteleie her også, i uke 34+2 nå. Jordmor tror ikke helt på at han vil snu seg, siden jeg har hjerteformet livmor. Derfor er ikke vendingsforsøk aktuelt heller. Så er forberedt på setefødsel. Ks blir helt klart siste mulighet.

35+6 her nå, og kjente akkurat en rumpe eller et hode ut i siden, over hofta. Så han har ihvertfall ikke festa seg. Spent på hva jordmor sier på mandag!

35+6 her nå, og kjente akkurat en rumpe eller et hode ut i siden, over hofta. Så han har ihvertfall ikke festa seg. Spent på hva jordmor sier på mandag!

Hun lå nesten litt på tverra på onsdag hos legen. Så heldigvis ikke festet her heller :)

Fortsatt i seteleie her også, i uke 34+2 nå. Jordmor tror ikke helt på at han vil snu seg, siden jeg har hjerteformet livmor. Derfor er ikke vendingsforsøk aktuelt heller. Så er forberedt på setefødsel. Ks blir helt klart siste mulighet.

Jeg har mista litt troa jeg også på at hun vil snu seg. De sa at jeg "muligens hadde litt hjerteformet livmor" etter snittet til nummer 1. Men var visst ikke snakk om mye.
Men er sikkert nok til at han ikke snur seg. Lå med hodet ned til uke 30 da :/

Var på svangerskapskontroll idag, 35+5 og fortsatt seteleie. Fikk beskjed om at det var svært liten sannsynlighet for at ungen snur seg på dette tidspunktet. Henviste meg til sykehuset for ul/samtale. OG fikk beskjed om at dette nok var siste svangerskapskontrollen min da jeg trolig fikk pks i uke 37! (Sa at jeg ønsket pks og ikke vendingsforsøk) Syntes det hørtes veldig tidlig ut ift hva jeg har lest på nett, men helt greit for meg å få møte mini om allerede 1-2 uker :joyful:

Det kan nok hende at de klarer å roe deg nok til at du kanskje har lyst til å prøve setefødsel. Vet du om babyen er stor? :) Tar de snitt så tidlig altså hvis en ønsker planlagt?

Eg Er 37 veker i morgon. Min fastlege sa at 50% av ungene i seteleie, snur seg i løpet av veke 36-37. Her er lille fortsatt i seteleie. Eg er innstilt på å føde han normalt. Skal ikkje prøve snuing, heller ikkje vil eg ha keisersnitt. :-)

Det virker som vi er så mange som har seteleie på denne tiden? Er også innstilt på å føde normalt, selv om det ikke gikk forrige gang. Satser på å bli satt i gang evt før termin så ikke denne babyen også rekker å bli over 4 kg :)

Det kan nok hende at de klarer å roe deg nok til at du kanskje har lyst til å prøve setefødsel. Vet du om babyen er stor? :) Tar de snitt så tidlig altså hvis en ønsker planlagt?
Hormonell gravid som jeg er vet man jo aldri, er jo selfølgelig påvirkelig  :p Men tror jeg har bestemt meg. Babyen er beregnet til å bli 3700, altså +9% vekstavvik.
Trodde ikke de tok snitt så tidlig, så ble litt paff når legen min sa det. Mye mulig hun tar feil ;)

Planlagt keisersnitt :)

Nei, mye fordi at det siste jeg ønsker er hastesnitt. Vil heller at det går kontrollert for seg når sannsynligheten for snitt er såpass stor. Ungen er også beregnet til +9% i vekstavvik.
Ser den! Er uke 37+0 baby i seteleie. Vekstavvik på +11!! Her blir da vanlig fødsel! ;-)

Det virker som vi er så mange som har seteleie på denne tiden? Er også innstilt på å føde normalt, selv om det ikke gikk forrige gang. Satser på å bli satt i gang evt før termin så ikke denne babyen også rekker å bli over 4 kg :)
Virker sånn! Eg kvir meg ikkje til setefødsel. Bekymrer meg meir for at det er 2 timer til sjukehuset eg da må føde på. Og forrige fødsel varte i halvanna time.

Men med så mange som ligger feil vei, så bør jo endel snu seg srlv om de er litt seint ute! Er jo ikke såå vanlig med setefødsel!?

Min tv2 lå på tvers under fødselen og de snudde han til sete. Var ikke noe behagelig, men det gikk fint med oss begge:)

Æ hadde ks me førstemann da han lå i sete .. å æ fikk velge sjøl om æ skulle føde eller ks :)
Han festa sæ veldig tidlig med rompa ned, skal åsså sies :p

Planlagt keisersnitt :)

Nei, mye fordi at det siste jeg ønsker er hastesnitt. Vil heller at det går kontrollert for seg når sannsynligheten for snitt er såpass stor. Ungen er også beregnet til +9% i vekstavvik.

Jeg tror nok det er viktigst å kjenne på kroppen hva man ønsker selv ja. Blir møtt med mange hevede bryn når jeg sier at jeg har lyst til å prøve å føde sete igjen, men ikke at det skal ta like lang tid som sist. Og det er avtalt med legene. Men det er det som kjennes helt riktig for meg :)

Hormonell gravid som jeg er vet man jo aldri, er jo selfølgelig påvirkelig  :p Men tror jeg har bestemt meg. Babyen er beregnet til å bli 3700, altså +9% vekstavvik.
Trodde ikke de tok snitt så tidlig, så ble litt paff når legen min sa det. Mye mulig hun tar feil ;)

Hvor kan man se vekstavvik? De har estimert min lille til 3200-3500 ved termin, men storebror var jo 4065. Er det sannsynlig at lillesøster blir så liten? Hvilken uke blir da ditt snitt i? :) Jeg har ikke termin før 19 jan så håper de kan vente til over nyår isåfall ;)

Virker sånn! Eg kvir meg ikkje til setefødsel. Bekymrer meg meir for at det er 2 timer til sjukehuset eg da må føde på. Og forrige fødsel varte i halvanna time.

Har også 2 timer til sykehuset, og her er veiene ofte stengte på vinterstid, så kan fort bli sendt andre plasser i finnmark. Men planen er vel at jeg må flytte inn på sykehuset igjen hvis det er seteleie nærmere termin. :/ Kjedelig! Skulle ønske jeg bare kunne dra inn på helsesentret, få ungen, å dra hjem igjen som de fleste andre. Jeg synes det er litt urettferdig :(

Back
Topp