Lotus90
Andre møte med forumet
Planlagt keisersnittHva er pks?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vil du ikkje prøve å føde vanlig i seteleie?Var på svangerskapskontroll idag, 35+5 og fortsatt seteleie. Fikk beskjed om at det var svært liten sannsynlighet for at ungen snur seg på dette tidspunktet. Henviste meg til sykehuset for ul/samtale. OG fikk beskjed om at dette nok var siste svangerskapskontrollen min da jeg trolig fikk pks i uke 37! (Sa at jeg ønsket pks og ikke vendingsforsøk) Syntes det hørtes veldig tidlig ut ift hva jeg har lest på nett, men helt greit for meg å få møte mini om allerede 1-2 uker![]()
35+6 her nå, og kjente akkurat en rumpe eller et hode ut i siden, over hofta. Så han har ihvertfall ikke festa seg. Spent på hva jordmor sier på mandag!
Fortsatt i seteleie her også, i uke 34+2 nå. Jordmor tror ikke helt på at han vil snu seg, siden jeg har hjerteformet livmor. Derfor er ikke vendingsforsøk aktuelt heller. Så er forberedt på setefødsel. Ks blir helt klart siste mulighet.
Var på svangerskapskontroll idag, 35+5 og fortsatt seteleie. Fikk beskjed om at det var svært liten sannsynlighet for at ungen snur seg på dette tidspunktet. Henviste meg til sykehuset for ul/samtale. OG fikk beskjed om at dette nok var siste svangerskapskontrollen min da jeg trolig fikk pks i uke 37! (Sa at jeg ønsket pks og ikke vendingsforsøk) Syntes det hørtes veldig tidlig ut ift hva jeg har lest på nett, men helt greit for meg å få møte mini om allerede 1-2 uker![]()
Eg Er 37 veker i morgon. Min fastlege sa at 50% av ungene i seteleie, snur seg i løpet av veke 36-37. Her er lille fortsatt i seteleie. Eg er innstilt på å føde han normalt. Skal ikkje prøve snuing, heller ikkje vil eg ha keisersnitt.![]()
Nei, mye fordi at det siste jeg ønsker er hastesnitt. Vil heller at det går kontrollert for seg når sannsynligheten for snitt er såpass stor. Ungen er også beregnet til +9% i vekstavvik.Vil du ikkje prøve å føde vanlig i seteleie?![]()
Hormonell gravid som jeg er vet man jo aldri, er jo selfølgelig påvirkelig Det kan nok hende at de klarer å roe deg nok til at du kanskje har lyst til å prøve setefødsel. Vet du om babyen er stor?Tar de snitt så tidlig altså hvis en ønsker planlagt?
Ser den! Er uke 37+0 baby i seteleie. Vekstavvik på +11!! Her blir da vanlig fødsel! ;-)Planlagt keisersnitt
Nei, mye fordi at det siste jeg ønsker er hastesnitt. Vil heller at det går kontrollert for seg når sannsynligheten for snitt er såpass stor. Ungen er også beregnet til +9% i vekstavvik.
Virker sånn! Eg kvir meg ikkje til setefødsel. Bekymrer meg meir for at det er 2 timer til sjukehuset eg da må føde på. Og forrige fødsel varte i halvanna time.Det virker som vi er så mange som har seteleie på denne tiden? Er også innstilt på å føde normalt, selv om det ikke gikk forrige gang. Satser på å bli satt i gang evt før termin så ikke denne babyen også rekker å bli over 4 kg![]()
50% snur seg i løpet av veke 36-37. Derfor har fleire sjukehus slutta med snuingsforsøk før uke 37.Men med så mange som ligger feil vei, så bør jo endel snu seg srlv om de er litt seint ute! Er jo ikke såå vanlig med setefødsel!?
Planlagt keisersnitt
Nei, mye fordi at det siste jeg ønsker er hastesnitt. Vil heller at det går kontrollert for seg når sannsynligheten for snitt er såpass stor. Ungen er også beregnet til +9% i vekstavvik.
Hormonell gravid som jeg er vet man jo aldri, er jo selfølgelig påvirkelig Men tror jeg har bestemt meg. Babyen er beregnet til å bli 3700, altså +9% vekstavvik.
Trodde ikke de tok snitt så tidlig, så ble litt paff når legen min sa det. Mye mulig hun tar feil![]()
Ser den! Er uke 37+0 baby i seteleie. Vekstavvik på +11!! Her blir da vanlig fødsel! ;-)
Virker sånn! Eg kvir meg ikkje til setefødsel. Bekymrer meg meir for at det er 2 timer til sjukehuset eg da må føde på. Og forrige fødsel varte i halvanna time.