Septemberjentenes skravletråd

Er det vanlig å få ekstrem kvalme tidlig i svangerskapet? Er 4+1 nå, og sliter med å komme gjennom dagen.
 
Men kan noen fortelle meg fra når er d viktig å ikke bære tungt osv..og hva er tungt? Misforstå meg rett :p
Aner ikke. Trodde kanskje dette gjaldt de med risikosvangerskap, men mulig de ikke anbefaler noen å løfte tungt. Jeg løfter for tiden mye, både på unger og annet.
 
Er det vanlig å få ekstrem kvalme tidlig i svangerskapet? Er 4+1 nå, og sliter med å komme gjennom dagen.
Vanlig vet jeg ikke, men noen opplever vel dette dessverre. Håper det går fort over hos deg.
 
Vanlig vet jeg ikke, men noen opplever vel dette dessverre. Håper det går fort over hos deg.

Jeg har med første å nå andre blitt ekstrem kvalm i uke 6. Er helt vanlig, men da er sjansen større for at det ikke går over i uke 12-13 som de sier. På meg har det vart til uke 16, pause til uke 22 åsså begynte det igjen. Dette er jo bare et eksempel å kan vær annerledes for deg :)
 
Det er sikkert flere som har det som meg? Jeg kjenner på nesten en konstant uro for at det ikke skal gå bra. Syns symptomene blir mindre, mens ryggsmertene verre. Har mest lyst til å ta en ultralyd med en gang, men veit det er tidlig. I følge bv er jeg 6+1 i dag.. Dagene går så sakte når man fokuserer så på alt dette..
 
Det er sikkert flere som har det som meg? Jeg kjenner på nesten en konstant uro for at det ikke skal gå bra. Syns symptomene blir mindre, mens ryggsmertene verre. Har mest lyst til å ta en ultralyd med en gang, men veit det er tidlig. I følge bv er jeg 6+1 i dag.. Dagene går så sakte når man fokuserer så på alt dette..
Ja, tenker på det daglig, dagene går kjempesakte, jeg er kjempedistrahert og kjenner det krever masse energi å fokusere på det jeg skal. Men symptomene florerer da
 
Jeg er ganske bekymret fordi jeg har jo ingen symptomer anna enn mensensmerter føler æ! Er jo redd for at d ska være noe galt heletiden..
Fler som har d sånn?
Jeg er 6+4 :)
 
Haha.. Det er gøy! Jeg er nå 4+3 og vi har foreløpig vært flinke og holdt det hemmelig. Men til helgen skal jeg hjem på besøk til pappa, som er alene hjemme fordi mamma er på sydentur i over en måned. Han elsker å diske opp med god middag med god vin til.. så da kommer jeg nok til å få et problem. Og jeg vil jo ikke fortelle det til han uten at mamma er der heller :) Planlegger å ikke fortelle det før hun kommer hjem i mars! haha..

Planen er å sørge for at jeg "tar meg et glass vin" før middagen. Han pleier å ha en treliter stående på kjøkkenet. Så en gang han ikke ser så tar jeg meg et vinglass av alkoholfri vin som jeg heller opp i smug på soverommet eller noe, som jeg later som er fra treliteren.. Så når middagen starter så har jeg allerede vin i glasset.. haha.. så teit! Er ikke noe drikkepress hjemme hos meg, det er bare det at han er så utrolig vant til at jeg elsker å drikke vin til maten..

En venninne av meg brukte unnskyldning om at hun gikk på antibiotika for magen så hun kunne ikke drikke, funket fint :)
 
Termin 19.09 for min del:) venter Nr 2, datter på 8 fra før :) har større pupper, litt mer sulten og trøtt og kald- ellers i fin form:)
 
Jeg var på apoteket og fikk anbefalt folat og omega-3-fettsyrer med multivitamin - det var ikke noe poeng å kjøpe de gravid vitaminene da dette innhold det samme til en lavere pris
 
Hurra! Etter tre uker med temperaturer mellom -20 og -25, så e det plutselig kun -7 her ute. Toåringen er veldig klar for å leke ute nå :)
 
Rolig morning her. Akkurat spist frokost. Mannen sover og jeg skal ut en tur med Hunden. Må si meg veldig enig nemis! Kjempedeilig at det ikke er så kaldt ute. Kanskje prøve oss på en skitur i dag.
Er dere flinke til å være i aktivitet?
 
Back
Topp