Septemberjentenes skravletråd

Da jeg fikk sa i september, begynte jeg å spotte og mistet symptomene. Skjønte at det kom før jeg begynte å blø.

Hvordan skjønte du det? Er så bekymret fordi det gjør ubehagelig vondt i livmoren:) sikkert normalt, men husker ikke at det var på samme måte da jeg var gravid de andre gangene:)
 
Hei. Jeg skriver litt om meg selv: er i uke 6+5 i dag. Merker foreløpig ikke så mye symptomer. Er trøtt og litt uggen, men ikke direkte kvalm foreløpig.

Barnet er et prøverørsbarn. Jeg ble overstimulert av hormonene jeg gikk på, eller egentlig var det nok først da HCG begynte å stige at overstimuleringen satte igang. Fikk vondt i magen, kortpustet, og vondt i bunnen av lungene når jeg prøvde å puste dypt. Fikk masse væske i buken/mageområdet, som måtte tappes ut. To ganger.
 
Random spm: hvordan får dere til å skrive smileys og andre typer emojis?
 
Random spm: hvordan får dere til å skrive smileys og andre typer emojis?
: p :p
: D :D
: ) :)
❤️ (du kan bruke denne rett fra tlf tasten)
: oops : :oops:
O . o o_O
: @ :mad:

Uten mellomrom
 
Åååå fyyyyyy som puppene er ømme!!!! Nå er jeg redd kvalmen kommer snart :eek:

Vondt å dusje! Vondt med all friksjon
 
Synes kvalmen har vært bedre denne helgen.. Men i morgen må jeg på jobb for å fortelle sjefen og levere sykemelding (skal jobbe så mye jeg klarer..), så er redd den er tilbake da ved å stå opp tidlig, stresse og ikke minst reise til jobb... Reisesyken ble ekstrem ved svangerskap fant jeg ut
 
Synes kvalmen har vært bedre denne helgen.. Men i morgen må jeg på jobb for å fortelle sjefen og levere sykemelding (skal jobbe så mye jeg klarer..), så er redd den er tilbake da ved å stå opp tidlig, stresse og ikke minst reise til jobb... Reisesyken ble ekstrem ved svangerskap fant jeg ut

Uff, så kjedelig med kvalmen. Det blir vel vanskelig å forsøke å skjule det for sjefen ja, dersom du er så kvalm og du samtidig skal jobbe litt. Lykke til :)
 
Godt å høre:) testet ikke igjen før i går da tanta fortsatt ikke hadde dukket opp og vi skulle på en fest :). Den er jo ganske sterk den testen min fra bt.
Jeg synes ikke at de med ukesindikator gir en god indikasjon på hvor langt jeg er på vei.. Hos meg forteller de meg at jeg er kortere på vei enn jeg egentlig er. Oppdaget det i første svangerskap når testen sa 1-2 uker mens hcg blodprøven var på over 3000....
 
Jeg synes ikke at de med ukesindikator gir en god indikasjon på hvor langt jeg er på vei.. Hos meg forteller de meg at jeg er kortere på vei enn jeg egentlig er. Oppdaget det i første svangerskap når testen sa 1-2 uker mens hcg blodprøven var på over 3000....
De har stemt bra på meg,men tydeligvis ikke alltid til å stole på da :eek:
 
Jeg synes ikke at de med ukesindikator gir en god indikasjon på hvor langt jeg er på vei.. Hos meg forteller de meg at jeg er kortere på vei enn jeg egentlig er. Oppdaget det i første svangerskap når testen sa 1-2 uker mens hcg blodprøven var på over 3000....
Den jeg tok i helgen sa 1-2 uker, selv om jeg med sikkerhet vét at befruktningen skjedde ca 19.12.'15 ~ og egget festet seg ca 22.12.'15

Kvalmen blir verre og verre dag for dag, håper bare jeg ikke blir sengeliggende ~ slik som sist. :/
Kan rett og slett ikke bli dét, med tanke på min 18mndr gamle datter.

Da jeg gikk med henne, og kvalmen pluss oppstøtene varte til langt over fødselen...fikk jeg faktisk forklaringen av ei lege på avdelingen, som også jobbet på gastro; slet tidligere(<- understreker) i livet mitt blant annet med bulimi...noe som gjør at sår og skader på mavesekk/spiserør blir "provosert"/irritert av livmoren...
"Kjekt" å vite, slik at jeg forbereder meg på lignende "tilstander" også denne gangen.
 
Jeg synes ikke at de med ukesindikator gir en god indikasjon på hvor langt jeg er på vei.. Hos meg forteller de meg at jeg er kortere på vei enn jeg egentlig er. Oppdaget det i første svangerskap når testen sa 1-2 uker mens hcg blodprøven var på over 3000....
Hcg i urin og hcg i blod vil vel ikke alltid samsvare nei :) Her var det omvendt, cb viste at jeg var lengre på vei enn jeg var :)
 
Ikke bare bare å lese til eksamen når man er gravid merker jeg. I stedet for å få lest så mye som jeg hadde tenkt så sovnet jeg på sofaen et par timer :p Ikke lett å være så trøtt hele tiden :eek: Håper å få lest litt mer når lillegutt legger seg i kveld ;) Også har jeg heldigvis en dag i morgen også
 
Stressa de luxe, så nå måtte jeg bare sette meg ned litt og prøve å få ned pulsen.... barneselskap i morgen og i dag ble vi uten vann (sannsynligvis frosset på tur inn til pumpehuset, så det tar noen dager i beste fall å få fiksa). Skulle bakt, skulle vaska hus, skulle dusja både meg selv og ungene.... og det er jævla upraktisk å bake uten å få vasket opp.... for ikke å snakke om når morgendagen kommer med masse unger og ikkeno vann i springen eller til å skylle ned i do med...... Pust!!!!!! Wæææææææ! Og på toppen av alt arbeider min kjære langdag i dag også, så I`m on my own...... Må vel finne meg vann nok til å koke poteter et sted......
 
De har stemt bra på meg,men tydeligvis ikke alltid til å stole på da :eek:
De har stemt her og :) Fikk 2-3 og dagen etter 1-2, men da var urinen noe utvannet. På kvelden igjen var det 2-3 og noen dager etter 3+
 
Hei:) I dag er jeg 6+5 og hadde planlagt å gå på en pilatestime, men her ligger jeg på sofaen trett og tom for energi. Gikk meg en liten tur, og sovnet med en gang jeg kom inn igjen. På jobb i dag var det ganske tungt å holde konsentrasjonen oppe, og hodepinen kom etter lunsj. Sovnet med en gang jeg kom jem.. Jeg er så takknemmelig for denne spiren som vi har ventet på i 2,5 år, og jeg vil gi den all den energi den trenger for å vokse. :joyful: Andre som sliter med å holde seg våken gjennom en hel dag?
 
Hei:) I dag er jeg 6+5 og hadde planlagt å gå på en pilatestime, men her ligger jeg på sofaen trett og tom for energi. Gikk meg en liten tur, og sovnet med en gang jeg kom inn igjen. På jobb i dag var det ganske tungt å holde konsentrasjonen oppe, og hodepinen kom etter lunsj. Sovnet med en gang jeg kom jem.. Jeg er så takknemmelig for denne spiren som vi har ventet på i 2,5 år, og jeg vil gi den all den energi den trenger for å vokse. :joyful: Andre som sliter med å holde seg våken gjennom en hel dag?
Ja, jeg sliter på dagtid også kvikner jeg til i 21 tida... Så tror jeg har litt reelt søvnunderskudd også for jeg får for lite søvn også
 
Jeg synes ikke at de med ukesindikator gir en god indikasjon på hvor langt jeg er på vei.. Hos meg forteller de meg at jeg er kortere på vei enn jeg egentlig er. Oppdaget det i første svangerskap når testen sa 1-2 uker mens hcg blodprøven var på over 3000....
Jøss, merkelige greier.. Skal prøve å slutte å vurdere de testene til en hver tid, lettere sagt enn gjort :p
 
Back
Topp