September 2024

Veldig fornøyd med klinikken og vurderingen som er gjort. Var veldig mye tull med testene denne gangen så jeg ble skikkelig stresset.
Det blir da innsett i første halvdel av oktober. Skal gå på Progynova i minst 14 dager fra CD1, UL-kontroll, så blir det innsett tidligst 5 dager etter det (avhengig av slimhinnen). Aldri prøvd styrt syklus før, så det blir spennende :)
Ja jeg synes også det høres bra ut, at de heller er føre var enn å kjøre på. Ja blir spennende! Progynovaen er ganske tøff synes jeg, men ikke sikkert alle blir like hormonella som meg av den :oops:
 
Jeg er litt tilbakeholden med gleden enda, jeg begynte å blø allerede 4+1 med forrige graviditet (endte i SA). Hvis jeg enda ikke blør til hcg-dato 17. September skal jeg tørre å tro litt mer på det :Heartpink heia spiren, heia spiren!

Gratulerer! Ser ut som en fin strek det! Jeg går alltid på furst selv jeg og tar hcg før klinikken vil jeg skal det :)
 
Alt håp var ikke ute :joyful: bare nyt det, for nå er du gravid! Er det noe jeg angret på etter SA, var at jeg ikke nøyt det nok når jeg var gravid. Gratulerer så masse! Nå er det din tur. Krysser fingrene for at alt går bra:Heartred
Godt poeng! Jeg skal prøve å tro på det :Heartpink denne gangen fikk jeg jo mange som overlevde til dag 5, i motsetning til 0 sist! Så kanskje denne har bedre forutsetninger for å klare seg :Heartred
 
Jeg brukte både Q10 og melatonin gjennom sommeren. Etter to avbrutte forsøk og et forsøk med SA på 3dagers egg (totalt 26 egg uten en eneste blasto), så fikk jeg denne runden 7 blastoer på frys! Riktignok har vi bytta medisin, men jeg nekter å tro at alt jeg har gjort gjennom sommeren var uten effekt.
Hvilken type og dose Q10?

Er det noen i gruppa her som har kilder på at Q10 hjelper, tilsvarende forskningsartikkelen om melatonin?

Syns det er så rart at ikke legene/klinikkene tipser om dette!! Snakka med en farmasøyt på apoteket i går som mente at det med Q10 trolig var et kjerringråd, hun hadde aldri hørt om det, og fraråda meg å kjøpe det uten å snakke med lege først (!).
 
Hvilken type og dose Q10?

Er det noen i gruppa her som har kilder på at Q10 hjelper, tilsvarende forskningsartikkelen om melatonin?

Syns det er så rart at ikke legene/klinikkene tipser om dette!! Snakka med en farmasøyt på apoteket i går som mente at det med Q10 trolig var et kjerringråd, hun hadde aldri hørt om det, og fraråda meg å kjøpe det uten å snakke med lege først (!).
Jeg kjøpte den der quinol(?). Jeg tok bare et par tabletter om dag, så langt fra "full anbefalt" dose! Klinikken sa det nok var litt bortkasta penger, men jeg tenkte det var verdt et forsøk. Har også gått på omega 3, melatonin (jeg er en dårlig sover uansett, så det hadde jeg bare godt av) og magnesium. I tilfelle noe skulle gi meg 1% bedre sjans!
 
Last edited:
Det skulle jeg gjerne gjort, men vi har ingen tjenester som det her jeg bor :arghh: kanskje like greit, hadde gått en del penger til blodprøve da :wacky:
Fastlegen kan ta prøve, og det er gratis så lenge du er gravid (positiv test = gravid) ;)
 
Fastlegen kan ta prøve, og det er gratis så lenge du er gravid (positiv test = gravid) ;)
Jeg var igjennom den løypa sist og kjente at det ikke betrygget meg så mye siden jeg uansett blødde. Hcg doblet seg og så helt fin ut, selv om jeg holdt på å miste. Så da tror jeg faktisk heller jeg bare venter - i alle fall frem til jeg begynner å blø igjen!
I en ukes tid fremover burde jeg se tydelig forbedring på testene mine uansett :Heartpink

Min fastlege bestiller ikke hcg-prøver når de likevel skal tas 7-10 dager seinere
Tror fastlegen min synes jeg var litt panisk sist. Han sendte mld etter jeg allerede hadde mistet og informerte om at prøven så fin ut. Lite visste han at jeg allerede hadde fått svaret fra laben og mistet i mellomtiden. Nå skal jeg følge med på streken fremover og krysse fingrene for at jeg ikke begynner å blø igjen :Heartred
 
Back
Topp