September 2024

Velkommen i "klubben", jeg er også solomor (venter nr 3, alle er IVF) :) Jeg har hatt to sånne runder du beskriver, med uttak, ferskinnsett på samme syklus og blitt gravid og fått friske barn. Jeg har også en drøss inseminasjoner og innsett av frossenembryoer som ikke har gått bra, men er nå gravid på fryseforsøk. Så det har variert litt, kan du si! Absolutt best statistikk på ferskinnsett for min del, men andre har helt andre opplevelser. Lykke til, og send gjerne en PM hvis du trenger info om hvor du kan komme i kontakt med andre solomødre, vi er mange.

Jeg er også solomor! Medlem av FEMA på face, en fin gruppe for solomødre om du ikke er med der!
 
Jeg er også solomor! Medlem av FEMA på face, en fin gruppe for solomødre om du ikke er med der!
Der er jeg godt etablert:) Enig i at det er en veldig fin og nyttig møteplass!
 
Skal ha mitt første innsett på mandag etter et tidligere avbrutt forsøk. Er så spent! Og så glad for at ett egg er blitt befruktet Hvordan har innsettet vært for dere? Går dere rett på jobb og lever som vanlig eller bør jeg ta det helt piano denne dagen.
Gikk veldig greit for meg. Jeg fikk beskjed om å gå en tur rett etterpå og prøve å være i litt aktivitet for å få opp blodsirkulasjonen til livmoren. Ellers leve normalt :)
 
Aner ikke, men melatonin skal jo la seg regulere av dagslys så det burde jo tilpasse seg så du ikke har så mye høyt. Kanskje det kan funke med sånn lyslampe om vinteren så melatoninen stopper produksjonene tidlig på morgenen. Men hvis det ikke er noe problem så er det jo ikke noe problem :)
Jeg har grei kontroll på søvn nå, uten melatonintilskudd, og klarer da å regulere mitt sovehjerte greit (og ikke sove så mye at det er dårlig for meg). Bruker også dagslyslampe, så alt det går helt fint slik det er.

Men altså: Når det finnes forskning som sier at melatonin gir bedre eggkvalitet, får jeg jo veldig lyst til å prøve melatonintilskudd. Derfor jeg spurte om du ble veldig trøtt av det.

Hører gjerne fra andre som har tatt melatonin og erfaringene med hvor trøtte/opplagte dere har vært, hvordan dere har merket effekten av det :)
 
Jeg har grei kontroll på søvn nå, uten melatonintilskudd, og klarer da å regulere mitt sovehjerte greit (og ikke sove så mye at det er dårlig for meg). Bruker også dagslyslampe, så alt det går helt fint slik det er.

Men altså: Når det finnes forskning som sier at melatonin gir bedre eggkvalitet, får jeg jo veldig lyst til å prøve melatonintilskudd. Derfor jeg spurte om du ble veldig trøtt av det.

Hører gjerne fra andre som har tatt melatonin og erfaringene med hvor trøtte/opplagte dere har vært, hvordan dere har merket effekten av det :)

Ja ikke sant, kjedelig om du blir enda trøttere av å ta melatonin. Du kan jo prøve en kveld og se, kanskje du ikke merker noe til det. Jeg merker ikke forskjellen om jeg tar 1 mg eller 2 iallefall. Har ikke prøvd 3, men skal kanskje prøve det siste innsett da. Kan kanskje merke litt om jeg tar for sent. Tar jeg det 22/23 går det fint!
 
Jeg har grei kontroll på søvn nå, uten melatonintilskudd, og klarer da å regulere mitt sovehjerte greit (og ikke sove så mye at det er dårlig for meg). Bruker også dagslyslampe, så alt det går helt fint slik det er.

Men altså: Når det finnes forskning som sier at melatonin gir bedre eggkvalitet, får jeg jo veldig lyst til å prøve melatonintilskudd. Derfor jeg spurte om du ble veldig trøtt av det.

Hører gjerne fra andre som har tatt melatonin og erfaringene med hvor trøtte/opplagte dere har vært, hvordan dere har merket effekten av det :)
Jeg tok 3 mg melatonin før forsøket i april. Begynte rundt en uke før oppstart stimulering og tok frem til dagen før egguttak. Fulgte anbefalingene fra boka "It starts with the egg", og melatonin var bare ett av mange tilskudd jeg tok. Ble gravid og er nå i uke 22, og er vanskelig å vite hva som gjorde at det satt denne gangen. Kanskje en kombinasjon av alt, inkludert 3 måneder med 400 mg Q10. Uansett, så tok jeg melatonin før jeg la meg og merket ingenting til søvnighet på dagtid. Mulig jeg sovnet litt raskere og sov litt dypere, men ellers gjorde de ingen forskjell.
 
Jeg har grei kontroll på søvn nå, uten melatonintilskudd, og klarer da å regulere mitt sovehjerte greit (og ikke sove så mye at det er dårlig for meg). Bruker også dagslyslampe, så alt det går helt fint slik det er.

Men altså: Når det finnes forskning som sier at melatonin gir bedre eggkvalitet, får jeg jo veldig lyst til å prøve melatonintilskudd. Derfor jeg spurte om du ble veldig trøtt av det.

Hører gjerne fra andre som har tatt melatonin og erfaringene med hvor trøtte/opplagte dere har vært, hvordan dere har merket effekten av det :)
Jeg har tatt 3 mg nå, prøvde faktisk også 6 mg i går, ikke merket noe voldsomt verken til eller fra på søvn med 3 mg, men sovnet kanskje litt fortere på 6 mg. Melatonin er jo en sovemedisin som skal tas før man legger seg, kort virketid, så den henger ikke i til neste dag.
 
Noen som har opplevd beige/rosa utflod på progesteronen? Så antydninger i går kveld og litt mer i morrest. Jeg er bare 13 dpo så kanskje dette bare er en kjemisk. Klarer ikke holde meg positiv, siden forrige SA begynte akkurat likt. Hcg dobla seg riktignok hele veien frem til og med dagen jeg mistet sist, så tester hos legen gir meg ingen trygghet
 
Noen som har opplevd beige/rosa utflod på progesteronen? Så antydninger i går kveld og litt mer i morrest. Jeg er bare 13 dpo så kanskje dette bare er en kjemisk. Klarer ikke holde meg positiv, siden forrige SA begynte akkurat likt. Hcg dobla seg riktignok hele veien frem til og med dagen jeg mistet sist, så tester hos legen gir meg ingen trygghet
Ja, jeg fikk mye mer utflod, og den var litt misfarget. Fra lys brun til rosa/oransjeaktig. Det ble gradvis mer og mer utflod i starten av første trimester, og så roa det seg ned igjen etter progesteronslutt.
 
Ja, jeg fikk mye mer utflod, og den var litt misfarget. Fra lys brun til rosa/oransjeaktig. Det ble gradvis mer og mer utflod i starten av første trimester, og så roa det seg ned igjen etter progesteronslutt.
Jeg er så redd for at jeg går en ny SA i møte. Rent fysisk gikk det bra, men hjertet mitt klarer ikke mer. Hvordan står folk i dette på nytt og på nytt?
 
Noen som har opplevd beige/rosa utflod på progesteronen? Så antydninger i går kveld og litt mer i morrest. Jeg er bare 13 dpo så kanskje dette bare er en kjemisk. Klarer ikke holde meg positiv, siden forrige SA begynte akkurat likt. Hcg dobla seg riktignok hele veien frem til og med dagen jeg mistet sist, så tester hos legen gir meg ingen trygghet

Jeg har ikke opplevd det, men hørt om mange andre som gjør det. Slimhinnene kan bli litt såre av medisinene så jeg vil tippe det er derfor :).

Når det gjelder hcg så sier også selve tallet mye, ikke bare dobling. Tall som starter lavt har dårligere odds selv om det dobles. Nå vet jeg ikke om det var det som var tilfelle hos deg siste da ❤️
 
Jeg er så redd for at jeg går en ny SA i møte. Rent fysisk gikk det bra, men hjertet mitt klarer ikke mer. Hvordan står folk i dette på nytt og på nytt?
Fordi belønningen i enden for de aller fleste av oss er en frisk og fin baby. Vi holder ut så lenge vi tror det er mulig å oppnå det. Prøv å ta det med ro, og tenk på at stresset ikke gjør noe positivt for deg. Finn noe å drive med så dagene går fortere, bak en komplisert kake eller gå en lang tur. De første ukene er mange, lange og fæle. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente.
 
Jeg er så redd for at jeg går en ny SA i møte. Rent fysisk gikk det bra, men hjertet mitt klarer ikke mer. Hvordan står folk i dette på nytt og på nytt?

Ja det kan du si. Jeg skjønner det ikke selv. Man finner en merkelig måte å komme seg videre og se frem til neste forsøk. På godt og vondt i IVF verden er jo at det er en ny sjanse rett rundt hjørnet ❤️
 
Jeg har ikke opplevd det, men hørt om mange andre som gjør det. Slimhinnene kan bli litt såre av medisinene så jeg vil tippe det er derfor :).

Når det gjelder hcg så sier også selve tallet mye, ikke bare dobling. Tall som starter lavt har dårligere odds selv om det dobles. Nå vet jeg ikke om det var det som var tilfelle hos deg siste da ❤️
Jeg har ikke så mye erfaring med positive tester og hcg, sist ble jeg målt til 269 på 4+2 og 888 to døgn senere. Vet ikke om det er høyt eller lavt

Jeg vet innerst inne at det kan gå bra, men det er litt for vanskelig å tenke på nå. Går rett inn i beskyttelsrsmodus og tenker at jeg mister. Det er typisk meg, da er jeg "forberedt" hvis/når det skjer.
 
Jeg har ikke så mye erfaring med positive tester og hcg, sist ble jeg målt til 269 på 4+2 og 888 to døgn senere. Vet ikke om det er høyt eller lavt

Jeg vet innerst inne at det kan gå bra, men det er litt for vanskelig å tenke på nå. Går rett inn i beskyttelsrsmodus og tenker at jeg mister. Det er typisk meg, da er jeg "forberedt" hvis/når det skjer.

Ja, det var fine hcg tall sist!
Skjønner du er i beskyttelsesmodus, sånn var jeg også under hele graviditeten min (hadde MA i første graviditet). Det er jo sååå vanlig med litt spotting etc ved graviditet! Og slimhinnene våre bli veldig skjøre av alle medisinene! Enig i en som skrev over her at det beste nå er å prøve å gjøre andre ting. Flytte fokuset over på noe annet! Dra på sopptur, da mister man tidsperspektiv :)
 
Sniker litt. Det er innafor å sette stikkpillene rektalt. Da unngår man skjøre slimhinner. Og kroppen tar opp det den trenger.
 
Da var mensen der, etter bare 21 dager (!). Sist jeg gikk på progesteron ble neste syklus 35 dager, så ble overraska! Men kroppen har ropt om pms og menssymptomer noen dager, så samtidig føles det helt riktig i kroppen. Og forrige mens var jo sen pga kjemisk graviditet.

Da blir det stimulering fra og med i morgen (!). Stress å ha første dag i morgen fordi jeg har en krevende arbeidsdag med arbeidstid mens jeg skal ta hormonsprøytene, men det får bare gå.
 
Back
Topp