September 2024

Da var mensen der, etter bare 21 dager (!). Sist jeg gikk på progesteron ble neste syklus 35 dager, så ble overraska! Men kroppen har ropt om pms og menssymptomer noen dager, så samtidig føles det helt riktig i kroppen. Og forrige mens var jo sen pga kjemisk graviditet.

Da blir det stimulering fra og med i morgen (!). Stress å ha første dag i morgen fordi jeg har en krevende arbeidsdag med arbeidstid mens jeg skal ta hormonsprøytene, men det får bare gå.

Kan du gå rett fra syklus med progesteron til stimulering for å ta ut egg?

Kan du gå rett fra syklus med progesteron til stimulering for å ta ut egg?
Ja. Syklusen med progesteron var jo syklusen før denne. Da tok jeg progesteron fra eggløsning til jeg mistet. Ringte inn da, og planen er å starte stimulering i morgen.

Dag 7 med stimulering og har vært på første ultralydkontroll. Alt så veldig bra og normalt ut. Egguttak fredag eller mandag, ny kontroll på onsdag for å se. Slimhinnen var også bra. Potensialet mitt er å få ut 13 egg, men blir spennende å se om alle rekker vokse seg store nok :)
Så spennende :D Masse lykke til og krysser fingrene for mange flotte egg <3

Jeg kan settes på gravid, jeg er jo det enn så lenge ❤️ 11 dpo i dag.

Vedlegg

• IMG_4008.jpeg
    IMG_4008.jpeg
    678,5 KB · Visninger: 56
Gratulerer :Heartred

Hvis noen andre mangler på lista eller vil flyttes, si ifra. Jeg klarer ikke helt henge med alltid :shy:

Da var mensen der, etter bare 21 dager (!). Sist jeg gikk på progesteron ble neste syklus 35 dager, så ble overraska! Men kroppen har ropt om pms og menssymptomer noen dager, så samtidig føles det helt riktig i kroppen. Og forrige mens var jo sen pga kjemisk graviditet.

Da blir det stimulering fra og med i morgen (!). Stress å ha første dag i morgen fordi jeg har en krevende arbeidsdag med arbeidstid mens jeg skal ta hormonsprøytene, men det får bare gå.
Ja høres stress ut! Masse lykke til med oppstart :Heartred

Endelig på vei for å ta ultralyd :D cd11 nå, og det blir så spennende å se hvordan stimuleringen går :)
Masse lykke til!
Dag 7 med stimulering og har vært på første ultralydkontroll. Alt så veldig bra og normalt ut. Egguttak fredag eller mandag, ny kontroll på onsdag for å se. Slimhinnen var også bra. Potensialet mitt er å få ut 13 egg, men blir spennende å se om alle rekker vokse seg store nok :)
Så bra! Krysser fingrene for masse fine egg!
Gratulerer :smiley-bounce016

Heldigvis så alt fint ut på ultralyd og det blir uttak nå på onsdag :D Så det blir spennede og en ny opplevelse :D

Men de fant noe som kan ligne på en bitteliten polypp, og det er derfor usikkert om det blir innsett eller ikke. Noen her som har opplevd det? Dersom den må fjernes er det opp mot 3 mnd ventetid på sykehuset, og det kjenner jeg at jeg ikke har helt tid til... Vet dere om noen som fjerner privat i Trøndelag og som ikke er for dyrt. Jeg vil helst komme i gang så raskt som mulig :)

Heldigvis så alt fint ut på ultralyd og det blir uttak nå på onsdag :D Så det blir spennede og en ny opplevelse :D

Men de fant noe som kan ligne på en bitteliten polypp, og det er derfor usikkert om det blir innsett eller ikke. Noen her som har opplevd det? Dersom den må fjernes er det opp mot 3 mnd ventetid på sykehuset, og det kjenner jeg at jeg ikke har helt tid til... Vet dere om noen som fjerner privat i Trøndelag og som ikke er for dyrt. Jeg vil helst komme i gang så raskt som mulig :)
Aleris Trondheim tilbyr gynekologisk kirurgi :Heartred

Ja høres stress ut! Masse lykke til med oppstart :Heartred
Kanskje kan jeg tenke på det som et (positivt) tegn at stimuleringa starter på det som ville vært terminen min i den graviditeta som varte lengst.

Noen som har brukt lutinus og cyclogest? Har dere fått forksjellige bivirkninger? Skal starte på sistnevnte til onsdag :)

Noen som har brukt lutinus og cyclogest? Har dere fått forksjellige bivirkninger? Skal starte på sistnevnte til onsdag :)
Har brukt både Lutinus, Cyclogest og Crinone. Er samme virkestoff og ikke noe særlig forskjell på bivirkningene. Dosen jeg tar med Cyclogest per dag (2x400 mg) er høyere enn dosen jeg tidligere har tatt med Lutinus (3x200mg), og antakelig derfor blir jeg mer hormonell. Synes største forskjell er konsistensen. Kommer mye gæsj ut med Lutinus, mens cyclogest-tabletten løser seg mer opp der inne. Crinone er verst sånn sett, det var noe skikkelig gris :D

Jeg fikk ut 19 egg! Hah, og jeg som var redd for at alle hadde løsnet før tiden eller at det ikke var noe særlig å hente ut :P Tror de var litt overrasket de som hentet ut også. Foreløpig mye bedre resultat, 11 egg mer, enn forrige gang. Får håpe at det blir innsett og ikke overstimulering! Lover iallefall bra:D

Jeg fikk ut 19 egg! Hah, og jeg som var redd for at alle hadde løsnet før tiden eller at det ikke var noe særlig å hente ut :p Tror de var litt overrasket de som hentet ut også. Foreløpig mye bedre resultat, 11 egg mer, enn forrige gang. Får håpe at det blir innsett og ikke overstimulering! Lover iallefall bra:D
Oi fantastisk!! Gratulerer :smiley-bounce016
Håper det blir en hel liten armé på frys!

Back
Topp