September 2024

Det er så frustrerende når du betaler så mye… Jeg har i utgangspunktet stor tillit til legene, men nå merker jeg at jeg burde være mer kritisk. De foreslår visstnok sjelden ting som ikke er innenfor «samlebåndet». Jeg vet jo ikke om det er dette som gjør det vanskelig for meg, det kan være mange ting. Men dette er jo noe jeg kan gjøre noe med. Hvorfor ikke informere om det? Og gi meg muligheten til å velge? Sukk. Jeg er uendelig glad for at jeg meldte meg inn i dette forumet. Jeg har lært så mye om denne prosessen :Heartred

Det er som å høre meg selv :)
 
@-TP- @Sussti - Ser i oversikten at vi er tre som endte på totalfrys for dette forsøket. (Kanskje er det flere?) Hvordan ser det ut framover for dere?

Jeg har fått beskjed om å vente til jeg får en blødning og så en hel syklus, altså fram til neste mens igjen, før jeg ringer inn. Samtidig står det i brevet om egg på frys at jeg må ta kontakt i god tid før menstruasjonen starter.

Jeg vil jo gjerne starte så raskt som mulig med innsett i naturlig syklus, men må også bli i bedre form igjen etter denne runden med stimulering.
 
@-TP- @Sussti - Ser i oversikten at vi er tre som endte på totalfrys for dette forsøket. (Kanskje er det flere?) Hvordan ser det ut framover for dere?

Jeg har fått beskjed om å vente til jeg får en blødning og så en hel syklus, altså fram til neste mens igjen, før jeg ringer inn. Samtidig står det i brevet om egg på frys at jeg må ta kontakt i god tid før menstruasjonen starter.

Jeg vil jo gjerne starte så raskt som mulig med innsett i naturlig syklus, men må også bli i bedre form igjen etter denne runden med stimulering.

Sa de noe om hvorfor du måtte vente en syklus?
 
Sa de noe om hvorfor du måtte vente en syklus?
Ikke direkte, men de sa jeg først måtte få blødningen som kommer etter avbrutt IVF-forsøk, og at dette ikke er en faktisk mens, men en «avbruddsblødning», siden vi har styrt syklus under et forsøk. De sa også at de vil være sikre på at jeg er i bedre form og at eggstokkene er tilbake til normal størrelse igjen, og mente jeg da burde ta kontakt igjen når jeg fikk første ordinære mens. Det blir jo da ca 1,5 sykluser i tid, tenker jeg.

Syklusen etter et IVF-forsøk kan jo være uregelmessig og kroppen bruker litt tid til å komme tilbake til normalen. Etter det første forsøket mitt fikk jeg avbruddsblødning til forventet tid og tenkte at det var mensen og at alt var regelmessig, men neste syklus var både lang og med forsinket eggløsning.
 
Back
Topp