September 2024

Jeg gikk kortere sist, og fikk færre egg ut, og de var av dårligere kvalitet, så er nok mange faktorer som spiller inn.
Absolutt! det er helt klart mange faktorer. For eksempel medisinen man går på. Jeg fikk en dårligere utvikling av gonal f enn med pergoveris. Jeg tror ikke jeg kunne gått på kun 9 dager med gonal f. Og jeg hadde ikke tenkt på noen av disse faktorene hvis jeg hadde blitt gravid med en gang;) Men det jeg har funnet ut av så langt er at det er flere måter å gjøre ting på, og leger sier veldig forskjellige ting. Det beste jeg kan gjøre er å bli kjent med min kropp, mine verdier og resultatene etter mine prosesser. Lese meg opp, og være litt tydeligere med dem om hva jeg tenker og høre hva de har å si. Forrige runde spurte legen min meg om jeg ville ta eggene ut tidligere eller gå to dager til. Hun var ikke sikker. Men jeg hadde ikke PEILING. Så da ble jeg litt satt ut, og skjønte at jeg burde vite litt mer om dette selv også:smiley-ashamed004
 
Ifølge embryologen på klinikken er det best å ta ut egg på dag 10-12, f. Eks dag 15/16 er for lenge, da ser man ofte flere fragmenter og egg som ikke utvikler seg optimalt. Men yngre kvinner tåler det mye bedre! Jeg blir bare forbanna av at det er helg som ofte styrer uttak/innsett.

Ja, fikk anbefalt Q10 og melatonin!
Min historie kan jo ikke si noe om hva som er statistisk mest vanlig, men jeg fikk 7 egg, 5 befrukta og 0 overlevende ved uttak på dag 12, men 14 egg, 12 befrukta og (forhåpentligvis) 1-3 på frys ved uttak på dag 15, så det er sikkert mange individuelle faktorer og.
 
Ifølge embryologen på klinikken er det best å ta ut egg på dag 10-12, f. Eks dag 15/16 er for lenge, da ser man ofte flere fragmenter og egg som ikke utvikler seg optimalt. Men yngre kvinner tåler det mye bedre! Jeg blir bare forbanna av at det er helg som ofte styrer uttak/innsett.

Ja, fikk anbefalt Q10 og melatonin!
Jeg var så overraska over at de gjorde innsett på en lørdag her! I det offentlige.
 
Min historie kan jo ikke si noe om hva som er statistisk mest vanlig, men jeg fikk 7 egg, 5 befrukta og 0 overlevende ved uttak på dag 12, men 14 egg, 12 befrukta og (forhåpentligvis) 1-3 på frys ved uttak på dag 15, så det er sikkert mange individuelle faktorer og.

Ja, åpenbart! Superbra når de klarer å gjøre sånne individuelle vurderinger som gir uttelling!
 
Back
Topp