September 2024

Takk for at du deler :Heartred Uff det hørtes vondt ut! Er jo litt rart å skulle lengte etter å være kvalm, men i begge mine svangerskap hvor det har blitt baby så har jeg jo vært kvalm så når det lar vente på seg så blir jeg nervøs.
Jeg ble ikke kvalm før i uke 7 denne gangen, men er fremdeles megakvalm hvis jeg ikke tar medisiner, så det varierer mellom ulike svangerskap! Var tidligere kvalm med begge de to første.

13,11,10,9,8 :) vi har et embryo på frys, men de ville at vi skulle ha et uttak til. Går ut fra at det er en OK sjanse for et embryo til :)
Masse lykke til :Heartred

Skal du fortsette å stimulere ei stund nå da før uttak?

Jeg ble ikke kvalm før i uke 7 denne gangen, men er fremdeles megakvalm hvis jeg ikke tar medisiner, så det varierer mellom ulike svangerskap! Var tidligere kvalm med begge de to første.
Veldig godt å høre at det ikke er uvanlig at det tar litt tid før de melder seg :Heartred Hvor langt er du på vei nå da?

Veldig godt å høre at det ikke er uvanlig at det tar litt tid før de melder seg :Heartred Hvor langt er du på vei nå da?
20+1 i dag! Jeg var kvalm til termin med begge de to eldste, så jeg er innstilt på å tygge kvalmestillende en stund til :bag:

Første måling av follikler unnagjort, med samme resultat som sist runde. 6-7 stk med grei størrelse og maaasse små :oops:
Da får vi sikkert ikke sette inn etter uttak når vi har så mange små? Noen som vet? Var 16 stk.
Tror det er individuelt, fra sted til sted og også mtp fare for overstimulering. Jeg fikk ut 19 egg, men fikk satt inn to dager senere. Var i god form, og antar at østrogenblodprøven de tok da de fikk ut så mange egg også så fin ut.

I dag fikk jeg se et sprell levende embryo datert til 6+5 med hjerteslag og et gammelt hematom på ultralyd :Heartred det forklarer blødningene, så må vi bare monitorere og håpe det utvikler seg riktig vei og forhåpentligvis forsvinner. Håper datering tre dager bak (burde vært 7+1 idag) holder seg stabil og ikke blir verre. Nå skal jeg holde pusten litt til neste ultralyd om to uker :Heartred heia lille spiren min!

Last edited:
Vi fikk to egg på frys!! :happy093

I dag fikk jeg se et sprell levende embryo datert til 6+5 med hjerteslag og et gammelt hematom på ultralyd :Heartred det forklarer blødningene, så må vi bare monitorere og håpe det utvikler seg riktig vei og forhåpentligvis forsvinner. Håper datering tre dager bak (burde vært 7+1 idag) holder seg stabil og ikke blir verre. Nå skal jeg holde pusten litt til neste ultralyd om to uker :Heartred heia lille spiren min!
Så fantastisk, heia spiren!
Hurra!

Jippi! Fantastisk! :hello2
Å, så bra! Det var godt å høre! Jeg heier på deg og spiren :Heartred

Herregud så fantastisk :Heartred Utrolig godt å høre! Heia spiren :smiley-bounce016
Wow så bra!! Gratulerer :Heartred

Fin hcg det! Tidlig å slutte synes jeg, ville gått på frem til UL :)
Wææ, denne har gått meg hus forbi! Hvordan gå det med deg, skal du settes på gravid? :Heartred

Wææ, denne har gått meg hus forbi! Hvordan gå det med deg, skal du settes på gravid? :Heartred
Ja, du kan sette meg på gravid :D skal ikke på ultralyd før om tre uker, og stresser litt med om dette går veien eller ikke, men enn så lenge ingen blødning og ingen grunn til å tro noe annet. Skulle egentlig til fastlegen i dag og be om bl.a. en ny hcg for beroligelse, men den tiden ble avlyst, så jeg får bare holde ut!

Da fikk jeg tilbake blodprøven min, og som ventet: ingen hcg påvist i blodet. Så da gikk det ikke denne runden heller :sorry:
Men nå har jeg snakket med Aleris, og skal ta endromietest denne syklusen så forhåpentligvis finner de noen svar der. Hun jeg snakket med sa at jeg var midt i målgruppen, og at det var vanlig å få funn.

Helsesekretæren hos fastlegen min anbefalte også å ta en sånn test når jeg var der for blodprøven min. Hun hadde hørt om flere som hadde opplevd å bli gravid i etterkant av denne testen og påfølgende behandling. Jeg er overrasket over at klinikkene ikke snakker mer om det når det er gjentatte mislykkete forsøk av gode blasto. Det eneste de snakker om er alderen min:dead: Det irriterer meg fordi det er en av de få tingene jeg faktisk ikke får gjort noe med. Kan vi ikke heller begynne å snakke om de tingene vi KAN gjøre noe med?

Da fikk jeg tilbake blodprøven min, og som ventet: ingen hcg påvist i blodet. Så da gikk det ikke denne runden heller :sorry:
Men nå har jeg snakket med Aleris, og skal ta endromietest denne syklusen så forhåpentligvis finner de noen svar der. Hun jeg snakket med sa at jeg var midt i målgruppen, og at det var vanlig å få funn.

Helsesekretæren hos fastlegen min anbefalte også å ta en sånn test når jeg var der for blodprøven min. Hun hadde hørt om flere som hadde opplevd å bli gravid i etterkant av denne testen og påfølgende behandling. Jeg er overrasket over at klinikkene ikke snakker mer om det når det er gjentatte mislykkete forsøk av gode blasto. Det eneste de snakker om er alderen min:dead: Det irriterer meg fordi det er en av de få tingene jeg faktisk ikke får gjort noe med. Kan vi ikke heller begynne å snakke om de tingene vi KAN gjøre noe med?
Enig, jeg er uendelig bitter for at ingen nevnte dette for meg også. Jeg fant ut om testen på dette forumet!

Enig, jeg er uendelig bitter for at ingen nevnte dette for meg også. Jeg fant ut om testen på dette forumet!
Det er så frustrerende når du betaler så mye… Jeg har i utgangspunktet stor tillit til legene, men nå merker jeg at jeg burde være mer kritisk. De foreslår visstnok sjelden ting som ikke er innenfor «samlebåndet». Jeg vet jo ikke om det er dette som gjør det vanskelig for meg, det kan være mange ting. Men dette er jo noe jeg kan gjøre noe med. Hvorfor ikke informere om det? Og gi meg muligheten til å velge? Sukk. Jeg er uendelig glad for at jeg meldte meg inn i dette forumet. Jeg har lært så mye om denne prosessen :Heartred

Back
Topp