September 2024

Vis vedlegget 444520
:nailbiting::DDet føles for godt til å være sant, så jeg klarer ikke helt å ta det innover meg. Etter så mange negative tester tør man liksom ikke helt å tro på at det går an å bli gravid, så jeg føler meg litt avventende og vil gjerne se at det går veien før jeg jubler!
Skjønner det så godt, har følt akkurat det samme før jeg også. Men, nå er du faktisk gravid, det står på displayet ;) så det går an! Og du er gravid! :Heartred
 
Jeg satt tidligere i dag og tenkte på hvor bra dette skulle gå, men i kveld da jeg kom hjem ser jeg jo at restene etter progesteronen er brunt... Tydelig noe som ikke går som det skal. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, må bare følge med på det og se hvordan det går... Kan det være fordi jeg har trappet ned på progesteronen? :( Eller må jeg forberede meg på det verste?
 
Jeg satt tidligere i dag og tenkte på hvor bra dette skulle gå, men i kveld da jeg kom hjem ser jeg jo at restene etter progesteronen er brunt... Tydelig noe som ikke går som det skal. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, må bare følge med på det og se hvordan det går... Kan det være fordi jeg har trappet ned på progesteronen? :( Eller må jeg forberede meg på det verste?
Trenger ikke bety noe! Brunt er gammelt blod, og du har vel spotter litt tidligere?

Hvorfor trapper du ned på progesteron? Tror ikke det henger sammen, er bare nysgjerrig. Vet mange tar det til uke 10.

Håper alt går bra, dette skal jo være gullegget :Heartred
 
Trenger ikke bety noe! Brunt er gammelt blod, og du har vel spotter litt tidligere?

Hvorfor trapper du ned på progesteron?

Håper alt går bra, dette skal jo være gullegget :Heartred
Ja, har spottet litt for en ukes tid siden, men synes det var mye som kom nå selv om det var brunt... Har hatt en ekkel følelse i kroppen i to dager (samme følelsen som før mensen) og tenkt at noe var galt.

Jeg skal egentlig ikke gå på progesteron lengre enn til testdag, men de sa jeg kunne bruke opp det jeg hadde, som var 200mg-kapsler. Så heller enn å gå fra 600 mg til 0, så skulle jeg bruke 400 mg en ukes tid.

Jeg vet ikke om det jeg føler i magen er normalt, alt fra litt smerter (knivstikking) til at jeg føler meg dårlig. Vanskelig å forklare den følelsen, men.

Jeg håper også det ordner seg, en liten maibaby hadde vært fint :Heartred
 
Ja, har spottet litt for en ukes tid siden, men synes det var mye som kom nå selv om det var brunt... Har hatt en ekkel følelse i kroppen i to dager (samme følelsen som før mensen) og tenkt at noe var galt.

Jeg skal egentlig ikke gå på progesteron lengre enn til testdag, men de sa jeg kunne bruke opp det jeg hadde, som var 200mg-kapsler. Så heller enn å gå fra 600 mg til 0, så skulle jeg bruke 400 mg en ukes tid.

Jeg vet ikke om det jeg føler i magen er normalt, alt fra litt smerter (knivstikking) til at jeg føler meg dårlig. Vanskelig å forklare den følelsen, men.

Jeg håper også det ordner seg, en liten maibaby hadde vært fint :Heartred
Sånn stikking i magen kan også være ligamentsmerter, som er vanlig og minner om menssmerter. Jeg håper for deg :Heartred

Jeg skal be om å få gå på progesteron så lenge som mulig hvis jeg blir gravid. Da jeg mista i uke 9 mente gynekologen jeg var hos at jeg burde vært satt på progesteron tidligere for å forebygge spontanabort.
 
Ja, har spottet litt for en ukes tid siden, men synes det var mye som kom nå selv om det var brunt... Har hatt en ekkel følelse i kroppen i to dager (samme følelsen som før mensen) og tenkt at noe var galt.

Jeg skal egentlig ikke gå på progesteron lengre enn til testdag, men de sa jeg kunne bruke opp det jeg hadde, som var 200mg-kapsler. Så heller enn å gå fra 600 mg til 0, så skulle jeg bruke 400 mg en ukes tid.

Jeg vet ikke om det jeg føler i magen er normalt, alt fra litt smerter (knivstikking) til at jeg føler meg dårlig. Vanskelig å forklare den følelsen, men.

Jeg håper også det ordner seg, en liten maibaby hadde vært fint :Heartred

Mange får litt sensitive slimhinner under graviditet og spotter derfor :)
 
Ja, har spottet litt for en ukes tid siden, men synes det var mye som kom nå selv om det var brunt... Har hatt en ekkel følelse i kroppen i to dager (samme følelsen som før mensen) og tenkt at noe var galt.

Jeg skal egentlig ikke gå på progesteron lengre enn til testdag, men de sa jeg kunne bruke opp det jeg hadde, som var 200mg-kapsler. Så heller enn å gå fra 600 mg til 0, så skulle jeg bruke 400 mg en ukes tid.

Jeg vet ikke om det jeg føler i magen er normalt, alt fra litt smerter (knivstikking) til at jeg føler meg dårlig. Vanskelig å forklare den følelsen, men.

Jeg håper også det ordner seg, en liten maibaby hadde vært fint :Heartred
Jeg hadde flere runder med spotting under begge mine graviditeter. Hadde også en runde med ganske mye blod, men var ikke noe. Skikkelig stress og man blir så redd, men det trenger ikke være noe. Håper det går bra! :Heartred
 
Last edited:
Mange får litt sensitive slimhinner under graviditet og spotter derfor :)
Jeg hadde flere runder med spotting under begge mine graviditeter. Hadde også en runde med ganske mye blod, men var ikke noe. Skikkelig stress og man blir så redd, men det trenger ikke være noe. Håper det går bra! :Heartred
Takk for oppmuntring, men dette føles veldig som det kommer fra livmor. Håper det stopper opp, men jeg klarer ikke tenke noe annet enn at dette er helt likt da jeg mista sist...

Hva kan man gjøre når man er 5+5? Kan jeg ringe legen? Booke ultralyd i håp om å se en årsak til blødningen? Jeg klarer ikke "bare vent og se". Det er jo enda langt over ei uke til tidlig ultralyd (skal 7+1).
 
Takk for oppmuntring, men dette føles veldig som det kommer fra livmor. Håper det stopper opp, men jeg klarer ikke tenke noe annet enn at dette er helt likt da jeg mista sist...

Hva kan man gjøre når man er 5+5? Kan jeg ringe legen? Booke ultralyd i håp om å se en årsak til blødningen? Jeg klarer ikke "bare vent og se". Det er jo enda langt over ei uke til tidlig ultralyd (skal 7+1).
Det er mye smerter/strekk/stikk fra livmora så tidlig, det er vanlig. Den skal gå fra å være en liten tett knute til å bli en diger oppblåst ballong, mange ganger sin opprinnelige størrelse. Det er i perioder ubehagelig, og særlig første gang når ingenting har vært strukket så langt før. Så at det du kjenner kommer fra livmor er hverken rart eller usannsynlig, men det behøver på ingen måte å være noe farlig. Så lenge du ikke blør friskt så er misfarget progesteron ikke uvanlig. Legen får nok ikke gjort noe fra eller til, men du kan kanskje være heldig og se hjerteslag i starten av neste uke. Da må du være forberedt på at det kan være for tidlig og ikke få panikk om dere ikke ser hjerteslagene.
 
Takk for oppmuntring, men dette føles veldig som det kommer fra livmor. Håper det stopper opp, men jeg klarer ikke tenke noe annet enn at dette er helt likt da jeg mista sist...

Hva kan man gjøre når man er 5+5? Kan jeg ringe legen? Booke ultralyd i håp om å se en årsak til blødningen? Jeg klarer ikke "bare vent og se". Det er jo enda langt over ei uke til tidlig ultralyd (skal 7+1).

Skjønner det er veldig fortvilende. Har du mulighet til UL? Man kan se veldig mye 5+5 og endel kan også se hjerteslag. Hvis ikke kan du uansett se posen, plommesekk og størrelse på embryo.
 
Jeg satt tidligere i dag og tenkte på hvor bra dette skulle gå, men i kveld da jeg kom hjem ser jeg jo at restene etter progesteronen er brunt... Tydelig noe som ikke går som det skal. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, må bare følge med på det og se hvordan det går... Kan det være fordi jeg har trappet ned på progesteronen? :( Eller må jeg forberede meg på det verste?
Håper for deg, og krysser fingrene for at dette går bra og er helt ufarlig :Heartred
 
Takk for oppmuntring, men dette føles veldig som det kommer fra livmor. Håper det stopper opp, men jeg klarer ikke tenke noe annet enn at dette er helt likt da jeg mista sist...

Hva kan man gjøre når man er 5+5? Kan jeg ringe legen? Booke ultralyd i håp om å se en årsak til blødningen? Jeg klarer ikke "bare vent og se". Det er jo enda langt over ei uke til tidlig ultralyd (skal 7+1).
Kanskje du kan ringe klinikken og be om råd? Tipper hcg-prøve x 2 er eneste de kan gjøre akkurat nå, på UL kan du jo oppleve å få samme vent og se-beskjeden.
 
Dere som går på cyclogest; hvilke symptomer har dere? Jeg har vært så vannvittig sliten! Det startet et par dager før jeg satte inn, men etter igår(innsett) er det helt ekstremt. Kroppen føles ubeskrivelig tung. Siden igår har det også vært strekk og stikk i livmora og (unnskyld detaljene!) veldig løs mage med mye luft. Jeg har gått på cyclogest tidligere, men hadde ikke så kraftige symptomer. Det minner litt mer om første gang, når det ble kjemisk- men da gikk jeg ikke på cyclogest. Jeg vet det er altfor tidlig å kjenne noe, men blir jo håpefull:smiley-ashamed004
 
Dere som går på cyclogest; hvilke symptomer har dere? Jeg har vært så vannvittig sliten! Det startet et par dager før jeg satte inn, men etter igår(innsett) er det helt ekstremt. Kroppen føles ubeskrivelig tung. Siden igår har det også vært strekk og stikk i livmora og (unnskyld detaljene!) veldig løs mage med mye luft. Jeg har gått på cyclogest tidligere, men hadde ikke så kraftige symptomer. Det minner litt mer om første gang, når det ble kjemisk- men da gikk jeg ikke på cyclogest. Jeg vet det er altfor tidlig å kjenne noe, men blir jo håpefull:smiley-ashamed004
Alt dette høres ut som vanlige bivirkninger av progesteronstøtte og fra hcg (hvis du har tatt Ovitrelle). Det utelukker ikke tidlig graviditet :Heartred
 
Alt dette høres ut som vanlige bivirkninger av progesteronstøtte og fra hcg (hvis du har tatt Ovitrelle). Det utelukker ikke tidlig graviditet :Heartred
Ja, jeg har tatt Ovitrelle! Det tenkte jeg ikke på en gang :smiley-ashamed004 Selvfølgelig kan det være den også, kombinert med cyclogest. Jeg tror egentlig det, men man jakter jo på ALT av symptomer i denne fasen:shy: Og forrige gang på cyclogest fikk jeg bare ømme bryster (de er det nå også, men vært det i dagevis så det ER medisinene).
 
Dere som går på cyclogest; hvilke symptomer har dere? Jeg har vært så vannvittig sliten! Det startet et par dager før jeg satte inn, men etter igår(innsett) er det helt ekstremt. Kroppen føles ubeskrivelig tung. Siden igår har det også vært strekk og stikk i livmora og (unnskyld detaljene!) veldig løs mage med mye luft. Jeg har gått på cyclogest tidligere, men hadde ikke så kraftige symptomer. Det minner litt mer om første gang, når det ble kjemisk- men da gikk jeg ikke på cyclogest. Jeg vet det er altfor tidlig å kjenne noe, men blir jo håpefull:smiley-ashamed004

Jeg får alltid mye symptomer etter innsett. Akkurat som om livmoren min blir irritert av å få inn egget og de luftboblene. Har alltid endel symptomer derfra og frem til testing uavhengig av om jeg er gravid eller ikke, så det er nok cyclogest som gir slike symptomer, pluss at livmoren tydeligvis reagerer på at egget har kommet inn.
 
Kanskje du kan ringe klinikken og be om råd? Tipper hcg-prøve x 2 er eneste de kan gjøre akkurat nå, på UL kan du jo oppleve å få samme vent og se-beskjeden.
Problemet mitt er at hcg steg helt til dagen jeg mista embryoet sist, så det gir meg ikke så mye trygghet. Tror faktisk ikke UL hadde gitt meg så mye trygghet, det heller... med mindre de hadde funnet en veldig klar og tydelig årsak til blødningene, eller si at det er over allerede. Akkurat i dag og i morgen blir det vel bare "vent og se". Skulle ønske jeg ikke gikk rett i katastrofetankene, men jeg klarer ikke la være
 
Last edited:
Problemet mitt er at hcg steg helt til dagen jeg mista embryoet sist, så det gir meg ikke så mye trygghet. Tror faktisk ikke UL hadde gitt meg så mye trygghet, det heller... med mindre de hadde funnet en veldig klar og tydelig årsak til blødningene, eller si at det er over allerede. Akkurat i dag og i morgen blir det vel bare "vent og se". Skulle ønske jeg ikke gikk rett i katastrofetankene, men jeg klarer ikke la være

Vaginal blødning er en av bivirkningene til Cyclogest, det står i pakningsvedlegget. :Heartred Har opplevd det selv en del ganger, at restene som kommer ut er misfarget/brunt, både ved graviditet og ikke. Men skjønner at du går i krisemodus hvis du har hatt kjipe erfaringer tidligere..:sorry: Dessverre tror jeg ikke du kan få så mye beroligende beskjeder før du er littegrann lengre på vei.. Eneste som funket for meg de første ukene var å distrahere meg selv sånn at tiden gikk litt fortere:hilarious: Ble mye puslespill, tegning og Storefri på øret :hilarious: Følger spent med og krysser alt for at dette er full klaff for deg :Heartred
 
Problemet mitt er at hcg steg helt til dagen jeg mista embryoet sist, så det gir meg ikke så mye trygghet. Tror faktisk ikke UL hadde gitt meg så mye trygghet, det heller... med mindre de hadde funnet en veldig klar og tydelig årsak til blødningene, eller si at det er over allerede. Akkurat i dag og i morgen blir det vel bare "vent og se". Skulle ønske jeg ikke gikk rett i katastrofetankene, men jeg klarer ikke la være
Huff, jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har også et «godt» vennskap med katastrofetanker og frykt for at det verst tenkelige kommer til å skje. Ikke bare når det gjelder denne prosessen for så vidt. Vær snill med deg selv, det er lov å være bekymret! Dette betyr jo så mye for oss, så det er ikke rart vi blir urolige når sånne ting skjer:Heartred Men akkurat nå så vet du jo ingenting enda, så det beste er kanskje å prøve (jeg vet det er vanskelig!) å gjøre andre ting. Som du liker. Og husk at selvom vi er bekymret og tenker at det verste er iferd med å skje, så er det kun tanker og bekymringer. Det er ikke sannheten, nødvendigvis :Heartred
 
Vaginal blødning er en av bivirkningene til Cyclogest, det står i pakningsvedlegget. :Heartred Har opplevd det selv en del ganger, at restene som kommer ut er misfarget/brunt, både ved graviditet og ikke. Men skjønner at du går i krisemodus hvis du har hatt kjipe erfaringer tidligere..:sorry: Dessverre tror jeg ikke du kan få så mye beroligende beskjeder før du er littegrann lengre på vei.. Eneste som funket for meg de første ukene var å distrahere meg selv sånn at tiden gikk litt fortere:hilarious: Ble mye puslespill, tegning og Storefri på øret :hilarious: Følger spent med og krysser alt for at dette er full klaff for deg :Heartred
Dagens dumme spørsmål, men er blødningen fra skjeden eller livmor da? Jeg "føler" at det er fra livmorhalsen/livmor. Men dette kunne vel faktisk kanskje en gynekolog sett, hvor blødningene synes å komme fra?

Jeg tror nok du har helt rett, det er ingenting som hadde gitt meg trygghet nå bortsett fra at blødningene/grumset stoppet helt opp umiddelbart :sorry: jeg håper så inderlig jeg kan se tilbake på disse innleggene om noen måneder og at det gikk fint. :Heartred
 
Back
Topp