September 2024

Satte siste Ganirelix på formiddagen og så Ovitrelle til riktig tid på kvelden. Kvalm utover dagen, og skikkelig oppblåst. Noen andre som blir hoven og øm nedentil før uttak? Må tisse hele tida også.
Jeg blir også øm og føler meg stinn når jeg stimulerer. Kan føles ubehagelig å reise seg og sette seg blant annet (og så blir det enda ømmere etter uttaket selvfølgelig :smiley-ashamed004 ).
 
Det har stoppet helt opp, så tydelig at noe skjedde fredags kveld som trigget dette. Får håpe det bare var noen gammel blødning som kom. Får selvsagt panikk når jeg plutselig får sove i 7,5 time og puppene føles umiddelbart mindre ømme, men det er kanskje vanlig å overanalysere alt her. :Heartred Nå må det bare holde seg sånn her til ultralyd om en god uke, så vet vi om det har gått bra så langt
Det er helt vanlig å overanalysere alt:Heartred Hvis det har stoppet opp er jo det et veldig godt tegn, og da er du jo fortsatt gravid! Håper UL neste uke gir deg den roen du håper på:Heartred
 
Hvordan går det med dere andre som ruger? Jeg er 6 dpo idag, så jeg håper på at egg fester seg idag eller imorgen. Det er nervepirrende! Planen er å starte testing 10 dpo, for da er det ikke krise hvis testen er blank :smiley-ashamed004 Hva med dere andre? Skal dere teste eller ikke?
 
Dere strekeksperter, hva ser dere her? :nailbiting:
6dpo med 5dagers embryo

Skulle egentlig vente lengre med å teste, men fikk panikk i går da det plutselig kom en blødning. Lett rosa blod så kan ha vært etter feste eller fra cyclogesten, men panikken var like stor siden jeg aldri har spottet utenfor mensen tidligere…

Rød er RFCU og den andre er Make Sure (nr 53 på pakken)
 

Vedlegg

  • IMG_4723.jpeg
    IMG_4723.jpeg
    973,6 KB · Visninger: 29
  • IMG_4724.jpeg
    IMG_4724.jpeg
    383,1 KB · Visninger: 30
Dere strekeksperter, hva ser dere her? :nailbiting:
6dpo med 5dagers embryo

Skulle egentlig vente lengre med å teste, men fikk panikk i går da det plutselig kom en blødning. Lett rosa blod så kan ha vært etter feste eller fra cyclogesten, men panikken var like stor siden jeg aldri har spottet utenfor mensen tidligere…

Rød er RFCU og den andre er Make Sure (nr 53 på pakken)
RFSU har aldri vist meg noen strek tidlig, men make sure har vært bra for min del (53 er bra!). Det kan jo være falsk positiv, men jeg synes nå denne ser tydelig og rosa ut? :love017 Er du 6dpt, altså 11 dpo? 6 dager siden 5dagers ble satt inn?
 
RFSU har aldri vist meg noen strek tidlig, men make sure har vært bra for min del (53 er bra!). Det kan jo være falsk positiv, men jeg synes nå denne ser tydelig og rosa ut? :love017 Er du 6dpt, altså 11 dpo? 6 dager siden 5dagers ble satt inn?
Ja, 11 dpo ja Ovitrellen ble tatt for 13 dager siden
 
Ja, 11 dpo ja Ovitrellen ble tatt for 13 dager siden
Jeg tenker dette må være babystrek! Legger ved bilde av min make sure fra samme batch 11 dpo (8 dager etter 3dagers). Det var babystrek da og jeg synes nå din ser lik ut :Heartred
IMG_3316.jpeg
 
Hvordan går det med dere andre som ruger? Jeg er 6 dpo idag, så jeg håper på at egg fester seg idag eller imorgen. Det er nervepirrende! Planen er å starte testing 10 dpo, for da er det ikke krise hvis testen er blank :smiley-ashamed004 Hva med dere andre? Skal dere teste eller ikke?
Jeg er jo likt som deg, og syns også det er skikkelig nervepirrende å tenke på at det kan være det fester seg i dag eller i morgen! :happy090 Og så har jeg ikke fått vite endelig antall på frys enda, så tenker en del på det også. HRVen min har falt drastisk i natt, men det er nok bare fordi jeg stresser hehe :smiley-ashamed004 Er også småkvalm av cyclogesten, men det var jeg før innsett også. Blir noen spennende dager! Jeg tester ut ovitrellen, og har fortsatt svak strek, så blir kanskje bare at jeg tester hver dag fremover. Men opprinnelig plan var første test på onsdag
 
Dere strekeksperter, hva ser dere her? :nailbiting:
6dpo med 5dagers embryo

Skulle egentlig vente lengre med å teste, men fikk panikk i går da det plutselig kom en blødning. Lett rosa blod så kan ha vært etter feste eller fra cyclogesten, men panikken var like stor siden jeg aldri har spottet utenfor mensen tidligere…

Rød er RFCU og den andre er Make Sure (nr 53 på pakken)
Har du satt Ovitrelle? Den kan gi falsk positiv såpass tidlig. Ser strek!

Edit: Så resten av dialogen nå! Gratulerer!
 
Jeg er jo likt som deg, og syns også det er skikkelig nervepirrende å tenke på at det kan være det fester seg i dag eller i morgen! :happy090 Og så har jeg ikke fått vite endelig antall på frys enda, så tenker en del på det også. HRVen min har falt drastisk i natt, men det er nok bare fordi jeg stresser hehe :smiley-ashamed004 Er også småkvalm av cyclogesten, men det var jeg før innsett også. Blir noen spennende dager! Jeg tester ut ovitrellen, og har fortsatt svak strek, så blir kanskje bare at jeg tester hver dag fremover. Men opprinnelig plan var første test på onsdag
Så spennende! Jeg vet, jeg synes også det. Jeg håper jo det fester seg denne gangen, jeg har hatt problemer med det tidligere. Første gang ble det kjemisk og andre forsøk skjedde det absolutt ingenting. Det har gått så bra hittil dette forsøket, og jeg har følt meg mye bedre. Så jeg håper jo det betyr at kroppen er klar, men sykt redd for å bli skuffet….

Jeg kunne ønske jeg klarte å gå med klokke for å måle HRV(hvis det er det du gjør :smiley-ashamed004 ), men jeg blir sykt stressa av det. Jeg har prøvd 2 ganger og begge gangene endte med at jeg ikke fikk sove i 3 uker etterpå (og jeg sover helst 8 timer hver natt til vanlig). Kan nok ha noe med at jeg hater å bli målt, og har sykt behov for frihet og selvstendighet. Men jeg misunner dere som klarer det!
 
Siden jeg allerede prøver å overbevise meg selv om at det ikke fester seg denne gangen heller, har jeg lyst til å sjekke litt forholdene i livmoren (altså jeg skal selvfølgelig vente til etter testdag). Men er litt forvirret da jeg leser flere steder om bakteriell vaginose(?), endometritt og flere som har sendt prøver til en klinikk i Hellas. Litt usikker på hvorfor, men mange gikk på antibiotika i etterkant. Er det noen her som kan litt om dette? Kan du teste for BV ved å ta en endometritest for eksempel? Eller er det 2 forskjellige ting? Noen som har gjort dette?
 
Siden jeg allerede prøver å overbevise meg selv om at det ikke fester seg denne gangen heller, har jeg lyst til å sjekke litt forholdene i livmoren (altså jeg skal selvfølgelig vente til etter testdag). Men er litt forvirret da jeg leser flere steder om bakteriell vaginose(?), endometritt og flere som har sendt prøver til en klinikk i Hellas. Litt usikker på hvorfor, men mange gikk på antibiotika i etterkant. Er det noen her som kan litt om dette? Kan du teste for BV ved å ta en endometritest for eksempel? Eller er det 2 forskjellige ting? Noen som har gjort dette?
Man kan ta endometrietest eller evt biopsi fra livmor under hysteroskopi. Da kan man finne ut om det kan foreligge en kronisk betennelse i livmoren (kronisk endometritt) eller økt immunrespons (økt antall naturlig killerceller). Ved endometritt er det vanlig med en antibiotikakur, ved økt antall nk-celler får man ofte immundempende (f eks prednisolon). Jeg var hos privat gynekolog, og vi var enige om at det var verdt å prøve antibiotikakur uten å ha sjekket for endometritt (pga min historie og "dårlig tid"). Kan ikke si det var pga den kuren, men ble gravid på innsett i syklusen etter kuren (og er fremdeles gravid).

Bakteriell vaginose kan man teste med penseltest hos fastlege eller lignende (kan ta prøve for bv under en endometritest, men om man kun vil teste for dette kan det gjøres veldig enkelt).
 
Last edited:
Man kan ta endometrietest eller evt biopsi fra livmor under hysteroskopi. Da kan man finne ut om det kan foreligge en kronisk betennelse i livmoren (kronisk endometritt) eller økt immunrespons (økt antall naturlig killerceller). Ved endometritt er det vanlig med en antibiotikakur, ved økt antall nk-celler får man ofte immundempende (f eks prednisolon). Jeg var hos privat gynekolog, og vi var enige om at det var verdt å prøve antibiotikakur uten å ha sjekket for endometritt (pga min historie og "dårlig tid"). Kan ikke si det var pga den kuren, men ble gravid på innsett i syklusen etter kuren (og er fremdeles gravid).

Bakteriell vaginose kan man teste med penseltest hos fastlege eller lignende (kan ta prøve for bv under en endometritest, men om man kun vil teste for dette kan det gjøres veldig enkelt).
Tusen takk! Hva legger du i «dårlig tid», hvis det er greit at jeg spør? Er det alder? Jeg er 42, så har ikke veldig lyst til å sette inn et nytt veldig bra blasto før jeg vet at forholdene er gode der nede :smiley-ashamed004 Tar disse testene lang tid å få svar på?
 
Tusen takk! Hva legger du i «dårlig tid», hvis det er greit at jeg spør? Er det alder? Jeg er 42, så har ikke veldig lyst til å sette inn et nytt veldig bra blasto før jeg vet at forholdene er gode der nede :smiley-ashamed004 Tar disse testene lang tid å få svar på?
"Dårlig tid" som følge av at jeg hadde opplevd en graviditet med OHSS som endte i MA, der det viste seg å skyldes partiell mola. Jeg fikk karantene fra å prøve å bli gravid igjen og det gikk en del mnd. Da vi snakket om antibiotikakur hadde jeg akkurat fått grønt lys til å prøve igjen og Riksen kunne ta meg inn den neste syklusen. Så følte ikke vi hadde "tid" å bruke på nye tester, vente på svar på de osv, for da måtte forsøket ha blitt utsatt. Men ja, alder spilte og en rolle (var 39 da, har fylt 40 under graviditeten). Hos Aleris tar det ca 3 uker å få svar på testen, og testen skal tas på et bestemt tidspunkt i syklus. Skjønner godt du vil undersøke mer når gode blastoer ikke blir noe. Mange som har lyktes etter antibiotikakur og/eller prednisolon (jeg fikk begge deler).
 
Back
Topp