September 2024

Huff, jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har også et «godt» vennskap med katastrofetanker og frykt for at det verst tenkelige kommer til å skje. Ikke bare når det gjelder denne prosessen for så vidt. Vær snill med deg selv, det er lov å være bekymret! Dette betyr jo så mye for oss, så det er ikke rart vi blir urolige når sånne ting skjer:Heartred Men akkurat nå så vet du jo ingenting enda, så det beste er kanskje å prøve (jeg vet det er vanskelig!) å gjøre andre ting. Som du liker. Og husk at selvom vi er bekymret og tenker at det verste er iferd med å skje, så er det kun tanker og bekymringer. Det er ikke sannheten, nødvendigvis :Heartred
Jeg er en kronisk overtenker, så det er ufattelig slitsomt å stå i sånne situasjoner. Mannen skjønte først nå hvor konstant den dialogen i hodet mitt er. Det kan være medisinen, det kan være resten fra implantasjon, kanskje er det det lille "grumset" legen så på ultralyden ved egguttaket? På andre siden har vi en god, rungende "nå har du begynt prosessen, du har mistet symptomer og det føles som mensen er på tur - nå aborterer du. :arghh::bag:

Jeg vil helst bli lagt i koma til 12 uker, jeg :angelic:orker ikke tanken på all usikkerheten som skal komme.
 
Skjønner godt at dette må være veldig stressende, spesielt med erfaringene dine fra tidligere! Det går an å se ved vaginal undersøkelse om man blør fra typ såre/lettblødende slimhinner på livmorhalsen, evt om blødning kommer fra livmoren.

Tenker på deg og håper at dette går veien sånn som det skal gjøre! :Heartred
 
Problemet mitt er at hcg steg helt til dagen jeg mista embryoet sist, så det gir meg ikke så mye trygghet. Tror faktisk ikke UL hadde gitt meg så mye trygghet, det heller... med mindre de hadde funnet en veldig klar og tydelig årsak til blødningene, eller si at det er over allerede. Akkurat i dag og i morgen blir det vel bare "vent og se". Skulle ønske jeg ikke gikk rett i katastrofetankene, men jeg klarer ikke la være

Ja det er jo isåfall å få en bekreftelse på at det ikke er over og dempe de verste tankene. Samtidig er det jo endra bedre for deg om du klarer det uten UL da :)
 
Ja det er jo isåfall å få en bekreftelse på at det ikke er over og dempe de verste tankene. Samtidig er det jo endra bedre for deg om du klarer det uten UL da :)
Jeg får ikke noe undersøkelse før tidligst tirsdag uansett, så jeg skal følge med i dag og i morgen. Så skal jeg se om jeg ikke ringer gyn på mandag hvis det ikke stopper opp :Heartred

Takk for gode ord, alle sammen :Heartred @-TP- @Høsthåp @1984håp @Daisybloom
@BabyAlma @TKW @Maja82 setter veldig pris på det!
 
Jeg får ikke noe undersøkelse før tidligst tirsdag uansett, så jeg skal følge med i dag og i morgen. Så skal jeg se om jeg ikke ringer gyn på mandag hvis det ikke stopper opp :Heartred

Takk for gode ord, alle sammen :Heartred @-TP- @Høsthåp @1984håp @Daisybloom
@BabyAlma @TKW @Maja82 setter veldig pris på det!
ååå Kinelill :Heartred forstår frykten din så altfor godt. Det trenger ikke å være noe, men skjønner godt at du har lyst til å få det sjekket! Krysser fingrene for at dette er helt uskyldig:Heartred stor klem
 
ååå Kinelill :Heartred forstår frykten din så altfor godt. Det trenger ikke å være noe, men skjønner godt at du har lyst til å få det sjekket! Krysser fingrene for at dette er helt uskyldig:Heartred stor klem
Ja, jeg ryker rett i krisemodus her... Brent barn og alt det der. Men jeg prøver å la den rasjonelle delen av meg vinne diskusjonen; det var brunt og enn så lenge har det stoppet litt opp. Kanskje var det et engangstilfelle i går kveld/i natt. Nå skal jeg i alle fall holde forhåpninger mine nede til tidlig ultralyd, hvis jeg kommer så langt :Heartred
 
Ja, jeg ryker rett i krisemodus her... Brent barn og alt det der. Men jeg prøver å la den rasjonelle delen av meg vinne diskusjonen; det var brunt og enn så lenge har det stoppet litt opp. Kanskje var det et engangstilfelle i går kveld/i natt. Nå skal jeg i alle fall holde forhåpninger mine nede til tidlig ultralyd, hvis jeg kommer så langt :Heartred

Det som er helt sikkert er at litt brunt blid som har stoppet opp ikke er en abort :)
 
Dagens dumme spørsmål, men er blødningen fra skjeden eller livmor da? Jeg "føler" at det er fra livmorhalsen/livmor. Men dette kunne vel faktisk kanskje en gynekolog sett, hvor blødningene synes å komme fra?

Jeg tror nok du har helt rett, det er ingenting som hadde gitt meg trygghet nå bortsett fra at blødningene/grumset stoppet helt opp umiddelbart :sorry: jeg håper så inderlig jeg kan se tilbake på disse innleggene om noen måneder og at det gikk fint. :Heartred
Jeg tenker at dersom det foreløpig ikke har vært veldig mye og kun brunt/misfarget blod, , så er det ikke noe mer grunn til bekymring enn om det ikke hadde kommet noe :Heartred Risikoen for SA/MA er der jo alltid, og særlig så tidlig. Men nå blør du ikke, og da tenker jeg at du fortsatt er like gravid som før det kom. Selv om det er veldig vanskelig å stole på :Heartred
 
Jeg er en kronisk overtenker, så det er ufattelig slitsomt å stå i sånne situasjoner. Mannen skjønte først nå hvor konstant den dialogen i hodet mitt er. Det kan være medisinen, det kan være resten fra implantasjon, kanskje er det det lille "grumset" legen så på ultralyden ved egguttaket? På andre siden har vi en god, rungende "nå har du begynt prosessen, du har mistet symptomer og det føles som mensen er på tur - nå aborterer du. :arghh::bag:

Jeg vil helst bli lagt i koma til 12 uker, jeg :angelic:orker ikke tanken på all usikkerheten som skal komme.
Jeg er også en overtenker, og det er dessverre roten til mye uro og bekymring for meg som ikke gagner noe eller noen. Denne bobla som vi lever i er helt utrolig intens og jeg som også liker å ha kontroll- hater å føle meg maktesløs. Bare sitte å vente. Jeg skjønner deg så godt, jeg ville hatt akkurat de samme følelsene og tankene. Men det aller beste er om du klarer å stoppe deg selv når du spinner avgårde i hodet- i full krise. «Stopp, pust og tenk: dette er krisemaksimering. Jeg trenger ikke dette nå.» Det er det jeg gjør :Heartred Noen ganger funker det, noen ganger ikke- men det er helt greit det også:Heartred
 
De ringte fra Medicus idag, og jeg skjønte med en gang at det var gode nyheter for embryologen var i ekstase! Jeg har for aller første gang klart å få 1 egg på frys:joyful: Både det egget de satte inn igår, og det egget som ble fryst er veldig god kvalitet. Så nå fikk jeg beskjed om å gjøre ting jeg liker, ikke overanstrenge meg - men være i rolig bevegelse. Og ikke stresse. Den synes jeg alltid er fin. Hele denne prosessen er stress, så der er jeg i minus allerede:smiley-ashamed004

Jeg er faktisk nesten litt i sjokk! Jeg vet det bare er 2 blasto’er, men for meg er det helt fantastisk! Sånn er det å bli gammel:shy:
 
De ringte fra Medicus idag, og jeg skjønte med en gang at det var gode nyheter for embryologen var i ekstase! Jeg har for aller første gang klart å få 1 egg på frys:joyful: Både det egget de satte inn igår, og det egget som ble fryst er veldig god kvalitet. Så nå fikk jeg beskjed om å gjøre ting jeg liker, ikke overanstrenge meg - men være i rolig bevegelse. Og ikke stresse. Den synes jeg alltid er fin. Hele denne prosessen er stress, så der er jeg i minus allerede:smiley-ashamed004

Jeg er faktisk nesten litt i sjokk! Jeg vet det bare er 2 blasto’er, men for meg er det helt fantastisk! Sånn er det å bli gammel:shy:
Fantastiske nyheter! Hurra!
 
De ringte fra Medicus idag, og jeg skjønte med en gang at det var gode nyheter for embryologen var i ekstase! Jeg har for aller første gang klart å få 1 egg på frys:joyful: Både det egget de satte inn igår, og det egget som ble fryst er veldig god kvalitet. Så nå fikk jeg beskjed om å gjøre ting jeg liker, ikke overanstrenge meg - men være i rolig bevegelse. Og ikke stresse. Den synes jeg alltid er fin. Hele denne prosessen er stress, så der er jeg i minus allerede:smiley-ashamed004

Jeg er faktisk nesten litt i sjokk! Jeg vet det bare er 2 blasto’er, men for meg er det helt fantastisk! Sånn er det å bli gammel:shy:
Hurra! :cheers

Hater den «ikke stress»-beskjeden… Da stresser jeg jo med å ikke stresse :laughing021
 
De ringte fra Medicus idag, og jeg skjønte med en gang at det var gode nyheter for embryologen var i ekstase! Jeg har for aller første gang klart å få 1 egg på frys:joyful: Både det egget de satte inn igår, og det egget som ble fryst er veldig god kvalitet. Så nå fikk jeg beskjed om å gjøre ting jeg liker, ikke overanstrenge meg - men være i rolig bevegelse. Og ikke stresse. Den synes jeg alltid er fin. Hele denne prosessen er stress, så der er jeg i minus allerede:smiley-ashamed004

Jeg er faktisk nesten litt i sjokk! Jeg vet det bare er 2 blasto’er, men for meg er det helt fantastisk! Sånn er det å bli gammel:shy:
Fantastisk!!! :smiley-bounce016
 
Satte siste Ganirelix på formiddagen og så Ovitrelle til riktig tid på kvelden. Kvalm utover dagen, og skikkelig oppblåst. Noen andre som blir hoven og øm nedentil før uttak? Må tisse hele tida også.
 
Ja, jeg ryker rett i krisemodus her... Brent barn og alt det der. Men jeg prøver å la den rasjonelle delen av meg vinne diskusjonen; det var brunt og enn så lenge har det stoppet litt opp. Kanskje var det et engangstilfelle i går kveld/i natt. Nå skal jeg i alle fall holde forhåpninger mine nede til tidlig ultralyd, hvis jeg kommer så langt :Heartred
Du må høre på den rasjonelle siden din! Jeg har skikkelig troa på at dette kommer til å gå bra :Heartred men du har også min fulle forståelse for krisemodus, jeg ville vært på samme viset selv. Man har investert så mye. Hvordan går det i dag?
 
Satte siste Ganirelix på formiddagen og så Ovitrelle til riktig tid på kvelden. Kvalm utover dagen, og skikkelig oppblåst. Noen andre som blir hoven og øm nedentil før uttak? Må tisse hele tida også.

Mitt første uttak hadde jeg vondt og var øm og hoven. Hadde spesielt vondt når jeg gikk!
 
Du må høre på den rasjonelle siden din! Jeg har skikkelig troa på at dette kommer til å gå bra :Heartred men du har også min fulle forståelse for krisemodus, jeg ville vært på samme viset selv. Man har investert så mye. Hvordan går det i dag?
Det har stoppet helt opp, så tydelig at noe skjedde fredags kveld som trigget dette. Får håpe det bare var noen gammel blødning som kom. Får selvsagt panikk når jeg plutselig får sove i 7,5 time og puppene føles umiddelbart mindre ømme, men det er kanskje vanlig å overanalysere alt her. :Heartred Nå må det bare holde seg sånn her til ultralyd om en god uke, så vet vi om det har gått bra så langt
 
Ja, mente også før uttaket :)
Ah, da er jeg med :) Får bare slå meg til ro med at det er normalt og at det ikke er så mye jeg kan gjøre fra eller til.
 
Back
Topp