September 2024

Egguttak overstått! Eggstokkene hadde havnet foran/oppå blæren, så måtte stikke gjennom blæren for å komme til, så håper ikke det blir noe komplikasjoner av det. Litt ubehag, men gikk alt i alt veldig fint. Fikk ut 7 egg. Litt dårligere fangst enn ventet, men folliklene mine hadde vokst veldig ujevnt, så det var noen follikler som var vokst for store og modne, og da blir eggene inni de ofte ødelagt. Så litt kjipt, men håper kvaliteten på de vi fikk ut er bra :happy090
 
Egguttak overstått! Eggstokkene hadde havnet foran/oppå blæren, så måtte stikke gjennom blæren for å komme til, så håper ikke det blir noe komplikasjoner av det. Litt ubehag, men gikk alt i alt veldig fint. Fikk ut 7 egg. Litt dårligere fangst enn ventet, men folliklene mine hadde vokst veldig ujevnt, så det var noen follikler som var vokst for store og modne, og da blir eggene inni de ofte ødelagt. Så litt kjipt, men håper kvaliteten på de vi fikk ut er bra :happy090
På mitt første IVF-forsøk måtte de også stikke gjennom blæra for å nå den ene eggstokken. Det gikk helt fint og uten komplikasjoner. Litt vondere enn på den eggstokken som lå bedre til. Fikk også ut sju egg, og litt lik situasjon som deg mtp follikler. Håper dine sju egg overlever både til innsett og frys :)
 
Jaa, eller.. Når jeg får blødning nå etter uttaket (ca en uke etterpå), så kan jeg ikke bruke den syklusen! Jeg må vente til mens kommer på nytt, og SÅ kan jeg få innsett. :shy: Er snakk om ca 1.5 mnd, og i det store og det hele er vel ikke det så lenge I guess.. :Heartred Får drikke nok rødvin for 9 mnd imens :hilarious::hilarious:



Åå, godt du sa det, det hadde jeg glemt! Sykepleier sa faktisk i dag at jeg kan forvente mens ca en uke etter uttak, så da stemmer jo det! :love017 Én uke mindre hjelper faktisk mye!!
Er det fast prosedyre at man må vente 1 1/5 mnd ved totalfrys?:arghh: Fikk ikke noe info. Om det. har registrert mens, men ikke hørt om noe mer og jeg må mest sannsynlig ha styrt syklus før innsett.

Jaja, får vell vente i morgen med å se hva dem sier… fikk ikke noe svar i dag fra dem.
 
Egguttak overstått! Eggstokkene hadde havnet foran/oppå blæren, så måtte stikke gjennom blæren for å komme til, så håper ikke det blir noe komplikasjoner av det. Litt ubehag, men gikk alt i alt veldig fint. Fikk ut 7 egg. Litt dårligere fangst enn ventet, men folliklene mine hadde vokst veldig ujevnt, så det var noen follikler som var vokst for store og modne, og da blir eggene inni de ofte ødelagt. Så litt kjipt, men håper kvaliteten på de vi fikk ut er bra :happy090
Dem måtte stikke igjennom blære mi også. Var vist fare for UVI. I etterkant, Men har ikke merket noe til det
 
Er det fast prosedyre at man må vente 1 1/5 mnd ved totalfrys?:arghh: Fikk ikke noe info. Om det. har registrert mens, men ikke hørt om noe mer og jeg må mest sannsynlig ha styrt syklus før innsett.

Jaja, får vell vente i morgen med å se hva dem sier… fikk ikke noe svar i dag fra dem.

Ja, hvertfall i Porsgrunn! :sorry: De ba meg sende melding for å si fra når blødningen kommer (altså denne første som kommer ca en uke etter gonapeptyl) for å registrere at syklus er på plass. Så skulle jeg bare la den syklusen gå sin gang og deretter si fra når mensen kommer neste gang etter dette. Tror det tar litt tid å bygge opp optimale forhold inni der etter gonapeptyl ++ :shifty:
 
Egguttak overstått! Eggstokkene hadde havnet foran/oppå blæren, så måtte stikke gjennom blæren for å komme til, så håper ikke det blir noe komplikasjoner av det. Litt ubehag, men gikk alt i alt veldig fint. Fikk ut 7 egg. Litt dårligere fangst enn ventet, men folliklene mine hadde vokst veldig ujevnt, så det var noen follikler som var vokst for store og modne, og da blir eggene inni de ofte ødelagt. Så litt kjipt, men håper kvaliteten på de vi fikk ut er bra :happy090
Dem måtte stikke igjennom blære mi også. Var vist fare for UVI. I etterkant, Men har ikke merket noe til det
Jeg fikk antibiotika etter uttaket for å forebygge infeksjon.
 
Ja, hvertfall i Porsgrunn! :sorry: De ba meg sende melding for å si fra når blødningen kommer (altså denne første som kommer ca en uke etter gonapeptyl) for å registrere at syklus er på plass. Så skulle jeg bare la den syklusen gå sin gang og deretter si fra når mensen kommer neste gang etter dette. Tror det tar litt tid å bygge opp optimale forhold inni der etter gonapeptyl ++ :shifty:
:arghh: :arghh: :arghh: :arghh: Så jævlig drit…
 
Jeg fikk antibiotika etter uttaket for å forebygge infeksjon.
Fikk ikke det.. men blir ikke noe innsett her da det ble totaltfrys. Så kanskje det har noe å si
Fikk heller ikke antibiotika, men skulle være obs på symptomer på UVI, og ta kontakt i tilfelle. Og bedt om å drikke masse vann i dag for å skylle gjennom. Det er planlagt innsett fredag gitt at alt går som det skal :)
 
Hei alle i september gruppa! Jeg melder meg på her, selvom jeg er litt treg! Jeg hadde egguttak idag. Det ble 5 egg ut, noe som er mindre enn jeg hadde de to første gangene. «Ulempen» for meg er at folliklene har vokst i utakt, så for å få med mange har vi de to andre gangene dratt det ut 2 dager lenger enn denne runden. Da har noen vært veldig store, og jeg har hørt at det heller ikke er bra? Så nå håper jeg at de 5 er superfine og kommer seg fint gjennom de neste dagene. Men kjenner at jeg er litt stressa…!
 
Jeg fikk 12 blastocyster på frys!! Er ikke det ekstremt mange? Selvfølgelig veldig fornøyd, men også litt etisk vanskelig siden jeg ikke vil sitte igjen med overtallige embryo ..
Har du TOLV blasto på frys? Det er helt sinnsykt bra :oops: hadde jeg vært deg så hadde jeg venta med å ofre det en tanke med overflødige embryo, før du vet ordet av det så tar det flere innsett før spiren sitter og da må det vært helt fantastisk å ha 12 på frys :Heartpink
 
@Kinelill
Jeg kaster meg med her, håper det er greit! :)

Daisybloom- 42 - b1- Medicus- IVF #3 - pergoveris, fyramdel, ovitrelle, cycglogest- egguttak 16.09
I mangel på en bedre kategori så setter jeg deg på "stimulerer" så får du heller si ifra hvis/når du blir ruger :happy:
 
Har du TOLV blasto på frys? Det er helt sinnsykt bra :oops: hadde jeg vært deg så hadde jeg venta med å ofre det en tanke med overflødige embryo, før du vet ordet av det så tar det flere innsett før spiren sitter og da må det vært helt fantastisk å ha 12 på frys :Heartpink
Ja, det er jo helt sykt? Av 19 tatt ut er altså 12 fryst ned og en i livmoren, hadde etter forrige gang lave forventninger, så er litt sjokkert!

Kan godt være at det er helt unødvendig å stresse med det, ja, jeg tror jeg har en fiendtlig livmor som ikke vil la eggene feste seg, så kan godt være jeg får bruk for alle sammen!
 
I mangel på en bedre kategori så setter jeg deg på "stimulerer" så får du heller si ifra hvis/når du blir ruger :happy:
:joyful: Det er helt greit! Jeg håper alt jeg har på innsett på fredag, men jeg synes disse dagene etter egguttak ofte er fryktelige. Det er en eviglang ventelek. Først venting på om de blir befruktet og utvikler seg som de skal, så om det blir innsett og så de eviglange dagene/ukene etter innsett…. Men en dag av gangen, ikke sant?;)
 
Ja, det er jo helt sykt? Av 19 tatt ut er altså 12 fryst ned og en i livmoren, hadde etter forrige gang lave forventninger, så er litt sjokkert!

Kan godt være at det er helt unødvendig å stresse med det, ja, jeg tror jeg har en fiendtlig livmor som ikke vil la eggene feste seg, så kan godt være jeg får bruk for alle sammen!
Det er helt fantastiske nyheter! Mitt hovedpoeng med å få på frys var at da kom egget i magen fra "en god søskenflokk" :hilarious: jeg satte inn 3dagers og ville så gjerne ha på frys siden jeg aldri har hatt noen som har overlevd til dag 5. Jeg fikk syv på frys og er uendelig glad for det, det gav meg så mye mer tro på frøet i magen :Heartpink:Heartpink

Vi håper du slipper 12 innsett før den sitter, men det er deilig å ha litt å gå på! Sist måtte jeg igjennom nytt uttak fordi jeg ikke fikk noe på frys og det er såå nedtur
 
Back
Topp